i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Dobrý deň,
mám nový Hyundai i30 kombi, 1.5 DPI atmosféru s manuálnou prevodovkou. Auto ešte nie je celkom zabehnutý, momentálne má 1200km.
Pri rozjazde, pri preraďovaní prevodových stupňov sa mi neustále objavuje taký fenomén, že keď vytlačím spojku, tak otáčky motora sa mi zdvihnú na chvíľu a následne na to klesnú. Deje sa to aj bez aj s tempomatom. S tempomatom je to zreteľnejšie. Napríklad klasika diaľnica tempomat 130km/h v šiestom prevodovom stupni. Vtedy otáčky sú niekde cca 3500-3600. Keď vytlačím spojku (bez dotknutia plynového pedálu), tak otáčky sa mi zdvihnú na 4500 a potom následne klesnú. Ak nemám tempomat a rozjazdím, tak napríklad keď preraďujem z 3-ky do 4-ky a potom ďalej, tak pri každom vytlačení spojky, sa mi na chvíľku zvýšia otáčky. Jedine sa to nedeje vtedy keď prestanem synchrónne tlačiť spojku a púšťať plyn, ale spravím to, že natvrdo najskôr pustím plyn a potom nasledne vytlačím spojku, tak vtedy sa tie otáčky nezdvihnú. Pri tempomate ale áno.
Budem rád ak mi poradíte.
Ďakujem.
Peter
mám nový Hyundai i30 kombi, 1.5 DPI atmosféru s manuálnou prevodovkou. Auto ešte nie je celkom zabehnutý, momentálne má 1200km.
Pri rozjazde, pri preraďovaní prevodových stupňov sa mi neustále objavuje taký fenomén, že keď vytlačím spojku, tak otáčky motora sa mi zdvihnú na chvíľu a následne na to klesnú. Deje sa to aj bez aj s tempomatom. S tempomatom je to zreteľnejšie. Napríklad klasika diaľnica tempomat 130km/h v šiestom prevodovom stupni. Vtedy otáčky sú niekde cca 3500-3600. Keď vytlačím spojku (bez dotknutia plynového pedálu), tak otáčky sa mi zdvihnú na 4500 a potom následne klesnú. Ak nemám tempomat a rozjazdím, tak napríklad keď preraďujem z 3-ky do 4-ky a potom ďalej, tak pri každom vytlačení spojky, sa mi na chvíľku zvýšia otáčky. Jedine sa to nedeje vtedy keď prestanem synchrónne tlačiť spojku a púšťať plyn, ale spravím to, že natvrdo najskôr pustím plyn a potom nasledne vytlačím spojku, tak vtedy sa tie otáčky nezdvihnú. Pri tempomate ale áno.
Budem rád ak mi poradíte.
Ďakujem.
Peter
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8242
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
a povazujes to za problem? ja by som elektronicke pridanie otacok pri radeni povazoval paradoxne za vyhodu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Ďakujem za odpoveď. Úprimne, ja sa v tomto nevyznám, ale ešte nikdy som sa nestretol s takým fenoménom, tak prosím vysvetlite mi čo to vlastne znamená a prečo je to výhodné? Ďakujem!
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8242
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
vyhodne to je z pohladu uzivatelskeho v tom, ze ti tolko nepadnu otacky (tz po zaradeni vyssieho kvaltu nezacinas z nizkych otacok). nazvime to takym tym elektronickym medziplynom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Je to kvůli emisim. Chce to trošku guglit....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Pomalé klesání otáček je už stará vesta - emise - ale že by mi po vymáčknutí spojky vybehly otacky, to tedy ne!
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Tiež máte atmosférický motor 1.5DPI? Pri Vašom sa to nedeje? A keď ste na diaľnici 130km/h tempomat? Ja keď pri tempomate pri 130-ke vytlačím spojku, tak mi otáčky z 3500 okamžite a prudko vybehnú na 4500 a potom klesne.
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
To bohužel nejsem schopný teď říct. Dálnici jezdím většinou kratší trasy(do 100km) a tempomat prakticky vůbec nepoužívám. Snad odpoví nekdo jiný
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
A to je chyba Ja ho používám i v dedine.... V neděli se vracím domu po dalnici, tak to zkusím.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Ináč tiež sa mi deje, že keď vytlačím plynový pedál, tak prvých asi 1cm akoby nereaguje a až potom "naskočí". Takže akoby som mal trošku oneskorenú reakciu plynového pedálu. Vôbec to nemám teda tak, že keby náhodou omylom len ťuknem do pedálu, tak je tam okamžitá reakcia, naproti tomu že mnohí hovoria, že ten plyn je tam citlivý..tak u mňa ten prvý centimeter aspoň rozhodne nie.
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Posielam screenshoty z toho videa čo sa natočilo pri tempomate na dialnici pri 130-ke.
Pred a po vytlačení spojky.
Pred a po vytlačení spojky.
- Přílohy
-
- vytlacenie spojky
- Dialnica_tempomat_130_okamžite po vytlačeni spojky.PNG (203.55 KiB) Zobrazeno 1707 x
-
- normal
- Dialnica_tempomat_130.PNG (246.33 KiB) Zobrazeno 1707 x