i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Me to tedy nedela (aspon tedy myslim, protoze bych to taky hned resil).
Co ale vim jiste, ze pri beznym jezdeni resim jak radit rychle, aby mi otacky zbytecne nespadly. Takze mi to urcite pada dolu a celkem svizne.
Co ale vim jiste, ze pri beznym jezdeni resim jak radit rychle, aby mi otacky zbytecne nespadly. Takze mi to urcite pada dolu a celkem svizne.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Reklama
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Ďakujem. Prosím napíšte mi aký ročník auta máte? Ja mám tohtoročný model, tak možno že naozaj tam dali iný riadiaci softvér alebo nejaku aktualizaciu do novsich modelov aby to riesil tie klesajuce otazky. Taky nejaky elektronicky medziplyn...co by suhlasilo s nazormi prvych komentujucich ktori pisali ze je to normálne. To by som vedel pochopiť. Ale neviem pochopiť zvýšenie otáčok až o +1000 v prípade toho tempomatu...to je strasne velky rozdiel.
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Rozmýšľam či by to nemohol byť spojkový spínač, lambda sonda alebo obyčajná netesnosť sacieho potrubia.
Čo myslíte?
Čo myslíte?
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Já tempomat používám, ale vypínám ho tlačítkem pauza na volantu. To s tou spojkou vyzkouším. Je možné, že prostě začneš mačkat spojku, klesne rychlost, tempomat reaguje přidáním plynu, otáčky jdou nahoru, rychlost ne, tak pořád přidává, pak sepne nějaké čidlo spojkového pedálu a tempomat se teprve vypne.
Obecně se snažím spojku používat co nejmíň a když už, tak jako 0/1. Domnívám se, že případná výměna omačkaného tlačítka bude řádově levnější než nové spojkové ložisko.
Edit: mám auto z července, takže ještě s tou starší verzí sw
Obecně se snažím spojku používat co nejmíň a když už, tak jako 0/1. Domnívám se, že případná výměna omačkaného tlačítka bude řádově levnější než nové spojkové ložisko.
Edit: mám auto z července, takže ještě s tou starší verzí sw
-
- **
- Příspěvky: 207
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Problém pomalého klesání otáček má ve angličtině svůj název- rev hang, je to kvůli emisi, a plyn se dneska ovládá elektronicky, ne mechanicky (lankou) tak ještě k tomu problému přidá i trochu prodlevy (jak při přidání tak i ubrání plynu).
A kvůli té prodlevě se otáčky vystřelí nahoru pri rychlém šlápnutí spojky, pokud nedáme nohu z plynu trochu dřív.
PeterG zřejmě měl nějaké starší auto které se toho problému vůbec netýkalo. Jde asi pouze o zvyk z předchozího vozu, mně taky trvalo asi dva měsíce než jsem si plně zvykl se řazením, a ikdyž už jsem s tím zvykl, pořád se mi vůbec nelíbí protože nejde mi vůbec tak rychlé řazení z 1. na 2. a z 2. na 3. jako s předchozím autem.
A kvůli té prodlevě se otáčky vystřelí nahoru pri rychlém šlápnutí spojky, pokud nedáme nohu z plynu trochu dřív.
PeterG zřejmě měl nějaké starší auto které se toho problému vůbec netýkalo. Jde asi pouze o zvyk z předchozího vozu, mně taky trvalo asi dva měsíce než jsem si plně zvykl se řazením, a ikdyž už jsem s tím zvykl, pořád se mi vůbec nelíbí protože nejde mi vůbec tak rychlé řazení z 1. na 2. a z 2. na 3. jako s předchozím autem.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Ja mam lonsky model, MY2021, vyrobeno nekdy v zari 2021.
Btw, jak pomaha pomale padani otacek nebo dokonce jejich zvyseni po vyrazeni emisim?
Btw, jak pomaha pomale padani otacek nebo dokonce jejich zvyseni po vyrazeni emisim?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
https://www.autoweek.com/news/technolog ... emissions/
Pokud to správně chápu, tak to udržuje směs ve válcích v tom správném poměru v případě náhlých změn polohy plynového pedálu.
Pokud to správně chápu, tak to udržuje směs ve válcích v tom správném poměru v případě náhlých změn polohy plynového pedálu.
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Ahojte všetci ešte raz.
Ďakujem za všetky príspevky a Vaše rady.
Včera som bol na dlhšej ceste a zámerne som už preskúšal ešte raz ten tempomat na dialnici. Tak predstavte si, že ten fenomén s náhlym vybehnutím otáčok sa deje vtedy, keď auto prekonáva prevýšenie (ide kopcom hore). Ak vytlačím vtedy spojku pri 130-ke, otáčky vybehnú z 3500 na 5000. Ale ak auto pôjde takisto tempomatom, ale tentokrát kopcom dole (aj keď miernym kopcom), tak keď vytlačím spojku, otáčky už nevybehnú. Zistil som prakticky to isté keď preraďujem z 3-ky do 4-ky a potom do 5-ky pri rozbehnutí. Keď ten motor ťahá a prekonáva výraznejší odpor, tak vtedy tie otáčky vždy vyskočia ak vytlačím spojku. Ale ak sa ide pianko alebo dole kopcom, tak to sa nedeje.
Z tohto usudzujem, že je to asi naozaj elektronika čo to takto riadi.
Ale potom nechápem, že prečo tu nikto nepíše že to má rovnako ako ja.
Ďakujem.
Peter
Ďakujem za všetky príspevky a Vaše rady.
Včera som bol na dlhšej ceste a zámerne som už preskúšal ešte raz ten tempomat na dialnici. Tak predstavte si, že ten fenomén s náhlym vybehnutím otáčok sa deje vtedy, keď auto prekonáva prevýšenie (ide kopcom hore). Ak vytlačím vtedy spojku pri 130-ke, otáčky vybehnú z 3500 na 5000. Ale ak auto pôjde takisto tempomatom, ale tentokrát kopcom dole (aj keď miernym kopcom), tak keď vytlačím spojku, otáčky už nevybehnú. Zistil som prakticky to isté keď preraďujem z 3-ky do 4-ky a potom do 5-ky pri rozbehnutí. Keď ten motor ťahá a prekonáva výraznejší odpor, tak vtedy tie otáčky vždy vyskočia ak vytlačím spojku. Ale ak sa ide pianko alebo dole kopcom, tak to sa nedeje.
Z tohto usudzujem, že je to asi naozaj elektronika čo to takto riadi.
Ale potom nechápem, že prečo tu nikto nepíše že to má rovnako ako ja.
Ďakujem.
Peter
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Posielam video o tých otáčkach na diaľnici s tempomatom: https://sendvid.com/8aldz8am
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Všichni to mají jako ty a už se to tu probíralo, jen ty jsi to nečetl. Neřeš to, je to běžné u všech moderních aut.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Jo, zkoušel jsem to dneska, dělá mi to taky. Když ale vypnu tempomat tlačítkem, tak to nedělá.
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Dnes na dálnici jsem vyšlapal spojku při zapn.tempomatu a taky mi to vyskočilo asi o 500ot.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
Chlapi, nechci se vám montovat do vašich výzkumů, ale to, co řešíte, je přece naprosto přirozené chování každého tempomatu. Pokud auto jede pod tempomatem, tak ten (resp. řídící jednotka) mu dávkuje potřebné množství směsi (palivo + vzduch), spojka je (musí být) v záběru a výkon se přenáší přes převodovku dál do hnaného ústrojí. Jakmile spojku vyšlápnu, tak se veškerá okamžitá síla přenosu (výkon) musí někde projevit, protože tempomatu (resp. řídící jednotce a celé soustavě) holt trvá trochu déle, než stačí zareagovat ubráním směsi. A tak prostě vyletí otáčky. Čím je aktuální výkon větší (při tempomatovém zrychlování, jízdě do kopce apod.), tím to bude zřetelnější. Je to úplně stejné, jako když spojku sešlápnete během normální (manuální) akcelerace. Platí to i naopak - pokud pojedete na tempomat a zrovna budete brzdit motorem, tak vám při vyšlápnutí spojky otáčky nevyletí.
Spojka ostatně neslouží jako „vypínač“ tempomatu a primárně by se tak používat neměla – od toho je na volantu tlačítko. Samozřejmě ale jako „vypínač“ zafunguje, stejně jako brzda. Použití brzdy (pokud už nechcete mačkat tlačítko) je v tomto případě asi lepší (stačí na ni lehounce ťuknout), protože při jejím použití zůstane spojka spojená a otáčky tak budou v klidu.
Spojka ostatně neslouží jako „vypínač“ tempomatu a primárně by se tak používat neměla – od toho je na volantu tlačítko. Samozřejmě ale jako „vypínač“ zafunguje, stejně jako brzda. Použití brzdy (pokud už nechcete mačkat tlačítko) je v tomto případě asi lepší (stačí na ni lehounce ťuknout), protože při jejím použití zůstane spojka spojená a otáčky tak budou v klidu.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora
V ideálním světě by to čidlo bylo přímo na pedálu spojky a hned jak na ní položíš nohu, tak by ten tempomat vyplo.