Tvoja skúsenosť odpovedá rozdielnej hustote vzduchu pri rozdielnej teplote. Teplý vzduch má nižšiu hustotu = menej kyslíku = menej výkonu pri rovnakom nasanom objeme.hundak píše: ↑15 led 2022, 15:15 Citace z :"https://www.autozive.cz/co-ve-skutecnos ... u-benzinu/"
"Odpověď je jednoduchá – ano. Všechny moderní zážehové motory jsou vybaveny snímačem klepání, který při detekci detonačního spalování pomocí řídicí elektroniky zmenší úhel zapalování a v případě potřeby také množství paliva dodávaného do motoru. V praxi to znamená, že pokud nalijete benzín s oktanovým číslem 98 nebo 100, do automobilu, který pro který je určen 95oktanový benzín, zvýší se úhel předzápalu a o několik procent i výkon motoru.
Ze zkušenosti - když pojedete vlahým letním ránem ve čtyři hodiny lesem,tak auto jede na stejný benzín úplně jinak než ve 40°C ten samý den odpoledne.Tož asi tak a ne jinak!Vyzkoušejte.
O tomto sa písalo už dosť a aj testy na brzde potvrdili ,že rozdiely sú minimálne pokým nie je auto naladené na valcoch.