chladící kapalina - přirozený úbytek

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od clifftorr »

Ahoj
Motor 1.4 CVVT rv. 2019.
Při prohlídce kapalin jsem si ted všiml že pod víčkem nádržky chladící kapaliny je na hrdle několikamilimetrová dírka.
Dále dle manuálu mám nadržku typ C , je hned za přední maskou.
Takže mám pár otázek:
- když je tam dírka , jaký je vlastně přirozený úbytek chladící kapaliny za rok ?
- když je tam dírka, jak to může být uzavřený vysokotlaký systém (dle manuálu) ?
- co je tam vůbec za chladící kapalinu ? v manuálu píšou na bázi něčeho ... a případně dolejvejte destilkou
- tohle nechápu když jsem koukal na popis prací poslední garančky , tak tam bylo dolití ANTIFREEZE 400ml bez nějakých podrobností, takže ,co to je ten ANTIFREEZE v podání Hyundai ?

Navíc to víčko nadržky chladící kapaliny není šroubovatelné, ale pouze snadno odklápěcí/zaklapovací, takže pochybuju ,že to víčku bude tlakuvzdorné.
Dík za info.
Reklama
 

Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od Martinsp »

A není to na ostřikovače?
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od clifftorr »

není , ostřikovače mají modré víčko, chladící kapalina má černé
obě víčka jsou snadno odklápěcí/zaklapovací
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od Martinsp »

To bude tím že už mám retro auta které to mají pěkně po staru.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od slabostka »

píšeš asi o expanzke a tá dierka je poistka... systém samozrejme musí byť pretlakový... prirodzený úbytok by mal byť neznateľný, rozhodne by si nemal byť nútený pravidelne dolievať... čo je tam za kvapalinu - aziati mávajú svoju špecifickú normu, ak máš chuť môžeš to hľadať ale v zásade G12plus je vhodná...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od Mexican »

plati univerzalne pravidlo - v ramci uzivatelskej udrzby sa do chladiacej zmesi leje vzdy len destilka. Popisane na fore je to tu milionkrat.
Tym ze dolejej cca 2-3 deci do vyrovnavacej nadrzky nijak dramatickky nezmenis vlastnosti nemrzky a neriskujes, ze tam nalejes nieco co s tou co je v systeme zle zreaguje a vytvori usadeniny a zhluky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od petzl62 »

KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 23 led 2022, 09:29 plati univerzalne pravidlo - v ramci uzivatelskej udrzby sa do chladiacej zmesi leje vzdy len destilka. Popisane na fore je to tu milionkrat.
Tym ze dolejej cca 2-3 deci do vyrovnavacej nadrzky nijak dramatickky nezmenis vlastnosti nemrzky a neriskujes, ze tam nalejes nieco co s tou co je v systeme zle zreaguje a vytvori usadeniny a zhluky
- len treba dodať že to čo píšeš platí tak " akútne" a jednorázovo... ak doleješ x-krát za rok 2-3dcl vody tak ti bod tuhnutia určite pôjde nadol... dnešné kvapaliny meniš po 150-200 000km čo u niekoho robí aj 10 rokov... pre staršie auto doporučujem lacný merač z lidlu za pár E na informatívne zhodnotenie kvapaliny.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od Axel.Foley »

slabostka: Chceš tím říct, že brzdovou a chladící kapalinu necháváš v autě min. 150000 km :?: :shock: Zvláštní interval :-k ale rozhodně ne směrodatný [-X V manuálu, jak pro bejvalku i30, tak pro Tucsona, mám napsáno něco jiného. Nebo myslíš jiné kapaliny?

Ještě dodám - doufám, že se výše uvedeným intervalem nebude nikdo řídit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od slabostka »

riadte sa manuálom....
dolievajte vodu....

taký príklad https://total-dnk.lubricantadvisor.com/ ... f952b7b33e

-
Use : First change only
Intervals : Check 60000 km/ 48 months
: Change 210000 km/ 120 months
Products : Glacelf Auto Supra + Water (1:1)
: Coolelf Auto Supra -37 °C
: Glacelf Eco BS + Water (1:1)
: Glacelf Supra + Water (1:1)
: Coolelf Supra

- špeciálne pre teba - first change 210 000km
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od clifftorr »

Děkuji všem za odpovědi .
Ohledně jakou kapalinu ,mám docela hokej , zlatý časy kdy stačila modrá nebo červená nebo ekologická zlatozelená.
Mimochodem v autě mám bezbarvou(čirou) kapalinu, tu jsem ještě neviděl.

Bezbarvá, ale není zde jmenován Hyundai
https://www.autokelly.cz/Product/MPM-86 ... 8;52098184

Modrá, zde je výslovně napsáno, že je vhodná pro korejské vozy
https://www.autokelly.cz/Product/MPM-86 ... 8;52098184

Tak prostě nevím.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od petzl62 »

slabostka píše: 23 led 2022, 11:45 riadte sa manuálom....
dolievajte vodu....

taký príklad https://total-dnk.lubricantadvisor.com/ ... f952b7b33e

-
Use : First change only
Intervals : Check 60000 km/ 48 months
: Change 210000 km/ 120 months
Products : Glacelf Auto Supra + Water (1:1)
: Coolelf Auto Supra -37 °C
: Glacelf Eco BS + Water (1:1)
: Glacelf Supra + Water (1:1)
: Coolelf Supra

- špeciálne pre teba - first change 210 000km
Pro :hyu: platí a vždy platilo: USE- Normal- 30000km/24 month

O čiré kapalině v :hyu: slyším poprvé #-o , to se musí pohledem báječně kontrolovat :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od Mexican »

menim kazde 3 roky max po 50000km. u Stonica som videl 5 rokov a moc sa mi to nezda, takze zapisal som si 4 roky (a max 60000km)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od Axel.Foley »

slabostka: Díky za odkaz. Ptal jsem se ale na tvůj interval výměny.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: chladící kapalina - přirozený úbytek

Příspěvek od sagen »

Tak každé 2 roky sa chladiaca menila tam, kde bola v okruhu liatina alebo oceľové mokré vložky. Je to kvôli inhibitorom korozie. Každý jeden inhibitor ulovi v okruhu jedného vírusa vyvolávajúceho koróziu a je vyčerpaný. Keď všetky inhibitory majú ulovené, musia sa vystriedať za nové čerstvé mužstvo. To sa robí výmenou kvapaliny.
Pre netechnicke typy. Aby si neochorel, dostaneš vakcínu. Keď každý spike obsadí bránu do bunky, vírus má všade zatvorené. Ale bunky mru a nové bunky sú otvorené novým možnostiam a mutáciam. Preto musíš doplniť spiky. To sa robí boostrom. No a chladiaca sa mení každé 2 roky aby bola istota, že v nej zostali aj nejaké free inhibitory. Vakcínu sa doplňuje po roku, po pol roku, po štvrťroku, mesačne 😂. Na oba intervaly si ľudia zvykli a keď to nerobia, kus osobnosti im chýba. No a výrobcom to robí dobre, takže nechcú pripraviť pravidelným meničom pocit neuplnosti a doporučila aj pri hliníkových motoroch meniť čo dva roky. Už sa to osvedčilo a obom stranám to robí dobre. Netreba zabudnúť čítať návod, väčšinou ( asi kvôli tomu, že niekde kvôli nediskriminácii môžu byť aj farboslepi vodiči ) tam nie je farebná bodka, na ktorú sa má kvapalina podobať, len je tam technický popis a u hliníkových blokov často Borid free a silicate free. Farba nie je možno aj preto, lebo niektoré francúzske motory majú radi žltú kvapalinu, tak aby do nich šetrní nečurali 😇

No a naozaj sú stroje, kde stačí meniť po 48, 60 aj 96 mesiacoch. V motorke mi stačí čo 6 rokov.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“