Opravy koroze...
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Hotovo, ošetřeno, zprovozněno. Dokonce jsem si dopřál i "opravu" odhlučňovací molitanové deky, co je na předním umělohmotném krytu, před asi 3 lety se mi do auta podívaly myši a překousaly mi hadičky k ostřikovači a vykousaly tu deku. Když jsem přemýšlel čím to doplnit, napadl mě sanitární silikon co jsem ho měl doma v tubě, je to sice bílý lepkavý hnus, ale když jsem to rozpatlal špachtlí v potřebné tloušťce na ta vykousaná místa, docela to sedlo a zaplnilo to celkem úspěšně ten chybějící molitan. (Ten nelze samostatně koupit, dodává se jen společně se spodním krytem a to by byl zbytečný výdaj kolem 4 tisíc Kč - celkem jsou tam 2 spodní kryty, přední umělohmotný a střední plechový). Jenže aby to tak blbě nesvítilo jsem se ten silikon po zaschnutí pokusil zabarvit černou barvou do původní podoby. Jenže ono to na tom silikonu neschne. Ta černá syntetická barva je po 2 dnech úplně stejně mokrá, jako když jsem jí tam nanesl. Nějak se ty dvě hmoty nesnášejí. Uvidíme, co to udělá za půl roku. Třeba to i uschne, třeba taky ne...
Teď mi ještě zbývá obnovit po 4 letech nástřik celého spodku plošně i přes ta místa, která jsem teď ošetřoval, to budu nechávat dělat ve čtvrtek v jednom servisu společně s Dacií, tam to bude první nástřik spodku a budu u ní dělat i dutiny.
Teď mi ještě zbývá obnovit po 4 letech nástřik celého spodku plošně i přes ta místa, která jsem teď ošetřoval, to budu nechávat dělat ve čtvrtek v jednom servisu společně s Dacií, tam to bude první nástřik spodku a budu u ní dělat i dutiny.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Reklama
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Měl si skusit eko barvu co se používá třeba na lavičky. Když jsem ji použival na zabarvení zadní stěny akvária na černo v kombinaci s černým silikonem - Od obojího bylo totiž jen trochu tak to fungovalo a uschlo to dost rychle. Otázka ale nakolik ten akva silikon je na tom líp co do schnutí s barvou oproti tomu sanitárnímu.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
No jo, jenže já ten silikon měl tak třetinu čtverčního metru místy do tloušťky 1 cm.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Tak což o to. To snad nevadí. Pokud si ho barvil povrchově tak spíš jde o samotnou reakci mezi tmelem a samotnou barvou. Zřejmě nějaká rozpouštědla, které se smíchala brání tomu, aby to teď uschlo. Jinak předpokládám, že si to barvil na zaschlý silikon.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Zaschlý jo, ale asi ne úplně uschlý, ale slunce na to pražilo dobrý půlden, natíral jsem to až kvečeru. Už to samozřejmě nelepilo. Teď až přijdu k autu se zase podívám, jak to vypadá. Ostatně nic jiného nemůžu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Mno je možný, že to neschne kvuli tomu, že v barvě byl podobný rozpouštěcí sajrajt jako v silikonu. Ten naleptal původní vrstvu a teď to ne a ne zatuhnout. Většina silikonů uplně vytvrdne po 24H či déle. Každopádně teď ti opravdu nic jiného už nezbude.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
To se mi nezdá, ten silikon má smrad jako od čpavku, zatímco barva je klasický ropný sajrajt, spíše to asi reaguje vzájemně proti sobě, než že by se to doplňovalo. Uvidíme, jak se to vyvine. Ale po 24 hodinách od natření žádná změna v konzistenci barvy od té tekuté nenastala. No co dříve či později to zalepí prach a bude.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Tak jsem to konečně v pátek dodělal, nechal provést nástřik spodku po celé ploše, nastříkáno i přes ty lokální opravy od základu, co jsem dělal tak pracně v září vleže pod vozem. Nechal jsem vystříkat i nosníky na spodku voskem zevnitř (obdobně jako dutiny, ale ty jsem na celém vozu dělat nemusel). Na nosníkách ale je tloušťka plechu snad 3 mm, takže to nejspíše přežije auto, když se o to budu tak jednou za 2 roky trošku starat. Zespodu to teď vypadá, jako nové auto a zvrchu skoro nové auto. Jinak ta černá na silikonu po měsíci stále lepí. Cena 3 000,- Kč. H1 mám na zimu ťip ťop.
Perlička:
Dělali mi to ve značkovém Renault servisu v Praze na Zličíně. Totéž mi tam dělali u dacie plus dutiny a přitom jsem je požádal, jestli by mi zároveň neudělali i H1, (vlastně už podruhé, protože jsem tam nechal dělat současně u obou aut i ty opravy po vandalech způsobem vytažení plechu bez poškození laku), jenže přijímací technik tam je bývalý přijímací technik od Hyundaje (ze značkového servisu) a má prý háčka rád, tak mi prý budou klidně H1 spravovat tam, postupy jakož i diagnostika není problém, neb to má k dispozici ze svého působení u Háček a umí mechanikům říct jak na to, když bude potřeba. Výhoda je ta, že co se týká práce, jsou tam tak asi o 1/3 levnější než Butovický servis na Háčka. No zatím jsem se nerozhodl, mám to právě po servisu 70 tis. km s výměnou oleje dělanou u no name servisu za nějakých 2,5 tisíce, ale člověk nikdy neví. Mají tam perfektní přístup i kvalita zatím co jsem stačil zjistit je skvělá. Pro mě prý je výhoda, že když tam budu dávat oba vozy, tak prý budu mít "flotilovou" slevu. Patří to přímo Francouzům - Renaultu.
Perlička:
Dělali mi to ve značkovém Renault servisu v Praze na Zličíně. Totéž mi tam dělali u dacie plus dutiny a přitom jsem je požádal, jestli by mi zároveň neudělali i H1, (vlastně už podruhé, protože jsem tam nechal dělat současně u obou aut i ty opravy po vandalech způsobem vytažení plechu bez poškození laku), jenže přijímací technik tam je bývalý přijímací technik od Hyundaje (ze značkového servisu) a má prý háčka rád, tak mi prý budou klidně H1 spravovat tam, postupy jakož i diagnostika není problém, neb to má k dispozici ze svého působení u Háček a umí mechanikům říct jak na to, když bude potřeba. Výhoda je ta, že co se týká práce, jsou tam tak asi o 1/3 levnější než Butovický servis na Háčka. No zatím jsem se nerozhodl, mám to právě po servisu 70 tis. km s výměnou oleje dělanou u no name servisu za nějakých 2,5 tisíce, ale člověk nikdy neví. Mají tam perfektní přístup i kvalita zatím co jsem stačil zjistit je skvělá. Pro mě prý je výhoda, že když tam budu dávat oba vozy, tak prý budu mít "flotilovou" slevu. Patří to přímo Francouzům - Renaultu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Opravy koroze...
Jak opravit lak sedřený až na plech u Ix20 z dálničního provozu od kamínků?
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
Jo jo, tam mi te´d zrovna minulý týden opravovali zadní dveře u I 30. Dneska jsem jel na reklamaci reklamace do Říčan k Lennerovi a ptal jsem se jich, jestli jsem přišel o záruku na dveře od kufru. Nejen že nic nerozpoznali, ale zeptali ce co s tím prý jako mělo být (i když to viděli před 2 týdny, jak dělali diagnostiku, ale nepmatovali) a když jsem řekl, že opravené dveře 35 cm2, řekli, že když není nic znát ani na tónu barvy, nebudou to rozmazávat a záruka platí dál.... Ale pozor, dělají to tam všechno Rusáci. majitel je Švýcar.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Opravy koroze...
Tak silikon je na barvu sviňa. A i když se pořádně umyje, tak furt tam kde byl silikon (třeba ve formě oleje) tak barva prý nechytá. Aji když jsem se ptal na možnost opravy škvíry mezi podhledem a stěnou v koupelně, tak mi bylo řečeno, že v žádném případě ne silikonem, že malba tam pak nechytne.
Re: Opravy koroze...
Péťa zase vymýšlí blbosti (možná už si na to založím vlákno):
Jak se bavíme o korozi, tak tady je hezké video https://www.youtube.com/watch?v=WwgCFlhns-0&t=51s kde Vaculík vysvětluje že výfuk rezne hlavně zevnitř vlivem kondenzátu z katalyzátoru. Je tam taky hezky vidět jak výfuk vevnitř vypadá.
Tak mě napadlo, že do posledního dílu výfukovou trubkou stříknu hadičkou co nejdál trochu vosku který se používá na nástřik dutin. Předpokládám, že až se vosk (výfuk) zahřeje tak se hezky všude rozteče, pokryje vnitřní plochy a nic nebude reznout.
Myslím, že to funkci výfuku nijak nezmění a doufám, že by to mohlo oddálit korozi. Jediné čeho se bojím je zda zahřátý vosk nevytváří emise které by vadily na STK.
Jaký je váš názor na možné nevýhody ?
Jak se bavíme o korozi, tak tady je hezké video https://www.youtube.com/watch?v=WwgCFlhns-0&t=51s kde Vaculík vysvětluje že výfuk rezne hlavně zevnitř vlivem kondenzátu z katalyzátoru. Je tam taky hezky vidět jak výfuk vevnitř vypadá.
Tak mě napadlo, že do posledního dílu výfukovou trubkou stříknu hadičkou co nejdál trochu vosku který se používá na nástřik dutin. Předpokládám, že až se vosk (výfuk) zahřeje tak se hezky všude rozteče, pokryje vnitřní plochy a nic nebude reznout.
Myslím, že to funkci výfuku nijak nezmění a doufám, že by to mohlo oddálit korozi. Jediné čeho se bojím je zda zahřátý vosk nevytváří emise které by vadily na STK.
Jaký je váš názor na možné nevýhody ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy koroze...
striekat vosk (a cokolvek ineho) do vyfuku je asi hlupost. jednak ze asi ziadny protikorozny vosk nema tepelnu odolnost a jednak - ako chces ten vyfuk zvnutra odmastit tak aby ten vosk prilnul spravne. Vysledkom bude ze auto bude pri akceleracii vyflusavat kusy vosku (pretoze gravitacia je mrcha), co samozrejme moze sposobit vacsie protitlaky k turbu a podobne, co sa negativne prejavi na zivotrnosti
dolezite pre zivotnost vyfuku je pravidelne cistenie (oplachnutie) a stanie idealne na zamkovke (ktora rychlo presycha a tak spodok auta nie je vo vlhku). Nejake nastreky a podobne neprinasaju prakticky ziadne zlepsenie
Vsetky vyfuky na benzinovych autach ktore som mal na starosti drzia 10+ rokov, na Fabke sme menili snad po 13 rokoch, Fusion ma snad 14 rokov povodny. Moj Accent (diesel) ma 15 rocny vyfuk a menil som len vlnovec
dolezite pre zivotnost vyfuku je pravidelne cistenie (oplachnutie) a stanie idealne na zamkovke (ktora rychlo presycha a tak spodok auta nie je vo vlhku). Nejake nastreky a podobne neprinasaju prakticky ziadne zlepsenie
Vsetky vyfuky na benzinovych autach ktore som mal na starosti drzia 10+ rokov, na Fabke sme menili snad po 13 rokoch, Fusion ma snad 14 rokov povodny. Moj Accent (diesel) ma 15 rocny vyfuk a menil som len vlnovec
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Opravy koroze...
Moj Rexik ma 19 rokov, výfuk pôvodný, hrdzavie zvonka, ale len spojovacie trubky, samotne tlmiče zvonka maju asi pozink(alebo soping hlinikom) a su dvojvrstvové. Uz sa par rokov chystám, ze to komplet vymením za nerez a stále nič (spoje sa budu musieť odrezať, je to len guča hrdze) kazdy rok to vydrhnem kefou a prestriekam hlinikovym sprejom. Inac na ochranu podvozku je najlepšie, keď je ešte jedna vrstva medzi podlahou a zemou. Kazdu zimu som dlhodobo parkoval prakticky stále na vode, ale s krytom podvozku sa to vôbec neprejavilo na hrdzaveni. Posledne dva roky nebol nahodený kryt(bolo to ako od výroby, a podvozok bol zakvitnuty jak ružová záhrada jednoducho vlhkosť sa vyzrazala na hliníkovom kryte zvonka a priestor medzi podlahou a krytom je za jazdy prevetravany teplým vzduchom od motora. Pre auto je aj tak najlepšie, keď cez zimu bud stále jazdi, alebo odpratat do teplej garaze a vytiahnuť az na jar. Teraz, keď som cez zimu doma, tak jazdím prakticky len na pezotikovi a Rexik odpočíva pod pristreskom(obcas mu zakurim bufikom vo vnutri, aby vysusilo vlhkost) napojený na elektriku, aby držalo obidve baterie v kondícii.
Re: Opravy koroze...
Já bych do výfuku nic nestříkal, už jen proto, že jsou tam filtry/katalyzátory, který se můžou ucpat. Když už, tak nechat udělat nerez/titan na míru, ale to se pohybujem v jiný cenový kategorii.Pjotr1 píše: ↑28 led 2022, 10:52 Péťa zase vymýšlí blbosti (možná už si na to založím vlákno):
Jak se bavíme o korozi, tak tady je hezké video https://www.youtube.com/watch?v=WwgCFlhns-0&t=51s kde Vaculík vysvětluje že výfuk rezne hlavně zevnitř vlivem kondenzátu z katalyzátoru. Je tam taky hezky vidět jak výfuk vevnitř vypadá.
Tak mě napadlo, že do posledního dílu výfukovou trubkou stříknu hadičkou co nejdál trochu vosku který se používá na nástřik dutin. Předpokládám, že až se vosk (výfuk) zahřeje tak se hezky všude rozteče, pokryje vnitřní plochy a nic nebude reznout.
Myslím, že to funkci výfuku nijak nezmění a doufám, že by to mohlo oddálit korozi. Jediné čeho se bojím je zda zahřátý vosk nevytváří emise které by vadily na STK.
Jaký je váš názor na možné nevýhody ?