Ahojte. Mam problem s hrdzou na kotucoch uz to nevyzera na povrchovu hrdzu ktora sa obrusi beznym jazdenim. Mate stym niekto nejaku skusenost? Reklamaciu pripadne vymenu brzd? Riadne ma to stve kedze auto ma len 7 mesiacov. Auto jazdi takmer kazdy den. Brzdy funguju normalne volant nehadze len prve dve zabrzdenia brzdy vydavaju zvuk kym sa obrusi hrdza staci nato aj kratsie statie napriklad cez noc.
Budem rad za kazdy nazor. Dakujem.
Hrdza na kotúčoch
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Hrdza na kotúčoch
- Přílohy
-
- Screenshot_20220206-080043_Bluelink.jpg (24.19 KiB) Zobrazeno 2678 x
-
- Resizer_16441306296010.jpg (33.15 KiB) Zobrazeno 2678 x
-
- Resizer_16441306296011.jpg (36.96 KiB) Zobrazeno 2678 x
-
- Resizer_16441306296012.jpg (38.01 KiB) Zobrazeno 2678 x
I30 1.5Dpi 81kw
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 95kw
VW Golf IV 1.6SR 74kw
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 95kw
VW Golf IV 1.6SR 74kw
- Reklama
Re: Hrdza na kotúčoch
Voziť sa a neriesiť…. kým Ti (hlavne vzadu) hrdza obžerie vonkajsiu hranu kotúča tak, že vytvorí hranu, na ktorej Ti po zahriatí bude drhnúť platnička(bude treba vymeniť) máš ešte aspoň dve zimy čas. Takyto vzhľad nie je pre funkčnosť bŕzd prekážkou, v lete to zalestíš, neboj. Holt je to daň za materiálové šetrenie, eko normy na platničky a hlavne solenie ciesť… Pre upokojenie, asi si ešte nevidel zadne kotúče napr na Kodiak-u po 30tkm a dvoch zimách…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Hrdza na kotúčoch
Ano tiez to prikladam hlavne setreniu na materialoch a v tomto obdobi aj pocasiu. Tu u nas na kysuciach je tento rok slusna zima nonstop sneh, sol, vlhko to im da tiez zabrat. Snazim sa aj pred odstavenim vzdy brzdy trocha zahriat nech sa trocha vysusia, no nic budem to sledovat.
Nie nevidel som ale viem o dvojrocnom Kamiqu na ktorom sa idu stahovat kotuce, takze to asi tiez svedci o "kvalite".
Nie nevidel som ale viem o dvojrocnom Kamiqu na ktorom sa idu stahovat kotuce, takze to asi tiez svedci o "kvalite".
I30 1.5Dpi 81kw
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 95kw
VW Golf IV 1.6SR 74kw
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 95kw
VW Golf IV 1.6SR 74kw
Re: Hrdza na kotúčoch
Jo, to majú všetci. 2x trošku pribrzdíš a je to preč. Dovtedy má auto horšie brzdné vlastnosti, treba na to myslieť. Ak chceš aby ti dlhšie vydržali brzdy tak nenechávaj auto týždeň stáť po tom ako prejdeš soľou, a/alebo to aspoň umy.
Nemyslím si že je to šetrením*, myslím že je to prirodzenou vlastnosťou materiálu. Pamätajte že keď chcete brzdiť, presúvate energiu z auta do toho kotúča, meníte kinetickú energiu na teplo. Platnička aj kotúč sú v prvom rade materiálovo optimalizované na to, aby to teplo dokázali prijať a rýchlo sa ho zbaviť, no a keď brzdíte vždy dochádza k redukcii kotúča alebo platničky (a v prvom rade hrdze ktorá sa na tom vytvorí). K tomu je to prioritne stavané, ak by ste chceli aby vám to krásne dlho vydržalo tak by to proste tak dobre nebrzdilo lebo by museli upraviť zlatinu. Ošetriť to protikoróznou povrchovkou z pochopiteľných dôvodov zmysel tiež nedáva, ide o zloženie zliatiny... Osobne myslím že radšej nech to brzdí čo najlepšie a či si brzdy za 10 rokov vymením 2x alebo 3x mi je jedno ak mám o pol metra lepšiu brzdnú dráhu, oplatí sa to.
*Možno by to nejako šlo ak by sa fakt nešetrilo, ale diel by bol potom brutálne drahý. Tu pevne verím že úsporu prenáša výrobca z veľkej časti na kupujúceho, a nebolo by to rentabilné.
Nemyslím si že je to šetrením*, myslím že je to prirodzenou vlastnosťou materiálu. Pamätajte že keď chcete brzdiť, presúvate energiu z auta do toho kotúča, meníte kinetickú energiu na teplo. Platnička aj kotúč sú v prvom rade materiálovo optimalizované na to, aby to teplo dokázali prijať a rýchlo sa ho zbaviť, no a keď brzdíte vždy dochádza k redukcii kotúča alebo platničky (a v prvom rade hrdze ktorá sa na tom vytvorí). K tomu je to prioritne stavané, ak by ste chceli aby vám to krásne dlho vydržalo tak by to proste tak dobre nebrzdilo lebo by museli upraviť zlatinu. Ošetriť to protikoróznou povrchovkou z pochopiteľných dôvodov zmysel tiež nedáva, ide o zloženie zliatiny... Osobne myslím že radšej nech to brzdí čo najlepšie a či si brzdy za 10 rokov vymením 2x alebo 3x mi je jedno ak mám o pol metra lepšiu brzdnú dráhu, oplatí sa to.
*Možno by to nejako šlo ak by sa fakt nešetrilo, ale diel by bol potom brutálne drahý. Tu pevne verím že úsporu prenáša výrobca z veľkej časti na kupujúceho, a nebolo by to rentabilné.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Hrdza na kotúčoch
No tak tato hrdza mi nezmizla ani po 800 kilometrovej ceste a bolo tam viac ako dve zabrzdenia Uz som pisal ako casto s autom jazdim takze ziadnym dlhodobym statim to sposobene nieje a od soli pravidelne umyvam len co ked najblizsia mycka 5km a cestou spat som prakticky na tom istom
Clovek caka ze pri novom aute nebude mat ziadne vydaje min. 3-4 roky. (Okrem pravidelneho servisu) a tu sa zda ze tie brzdy pojdu po dvoch rokoch...
Clovek caka ze pri novom aute nebude mat ziadne vydaje min. 3-4 roky. (Okrem pravidelneho servisu) a tu sa zda ze tie brzdy pojdu po dvoch rokoch...
I30 1.5Dpi 81kw
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 95kw
VW Golf IV 1.6SR 74kw
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 95kw
VW Golf IV 1.6SR 74kw
Re: Hrdza na kotúčoch
takto vyzerajú brzdy po dlhom dlhom státí vonku - korozia ide do hlbky - akoby dierky z vyžratého kovu a to sa nedá poriešiť bežným brzdením. Aby to opticky vyzeralo ako by malo jedine sústruh alebo výmena. Tak na funkci to nemá vlyv, jazdi kým kotúč nezodrieš...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hrdza na kotúčoch
Taky mám tenhle problém. Auto mám druhou zimu a už loni to vypadalo jako na těch fotkách. Není to normální, protože při každodenních jízdách musí být kotouče vyleštěné jak zrcadlo. Tak jako to bylo na mých předchozích autech. Před domem stojí Renalt Modus mojí ženy. Ta teď málo jezdí, ale když jsem do něj po čtyřech týdnech sedl, brzdil bez problému. Pokud kotouče po mytí, po dešti zvlhnou, stačí jednou zabrzdit a jsou zase vyleštěné. Kotouče i destičky Brembo. Co mám na Fastbacku nevím, ale určitě to není nic kvalitního. Takže budu zkoušet a začnu tím, že až budu měnit zimní kola, stočím kotouče a dám nové destičky. Myslím si, že jejich material se na kotouče nalepuje. Ty černý šmouhy na kotouči nejsou rez, ale právě směs z destiček. Taky vidím na třetí fotografii otisk celé destičky. To prostě není normální.
i30 1,4 T-GDI Fastback 6/2020 i30 CW 1.4 Classic Plus 06/2010
Re: Hrdza na kotúčoch
pokud přijíždíte domů a prší tak se doporučuje na konci cesty párkrát intenzivně zabrzdit, tím se kotouče zahřejí a voda se odpaří. Samozřejmě to nepomůže když (jako teď) fouká a naprší na stojící auto.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i