Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To Srandista - AutoTIP 2/2022 strana 52.
Onen jednodušší airbag sice na výsledek vliv měl, ale malý. Destrukce skeletu je stejná v roce 2021 jako byla v roce 2013. Prostor pro "přežití" je stejný.
Sorry - asi bych akceptoval, že by změnou metodiky a zjednodušením bočního airbagu došlo k poklesu z 5 na 4, se skřípěním zubů na 3. Na nulu to neberu - váha asistentů v celkovém hodnocení je pro mě neakceptovatelná.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko »

Mr. HYUNDAI píše: 08 úno 2022, 06:37 Destrukce skeletu je stejná v roce 2021 jako byla v roce 2013.
Už len to hovorí za všetko. za 8 rokov presne nulový posun v destrukci skeletu ako jednej z ochrán posádky.

inak ešte odcitujem jednu vetu zo stránky fanúšikov elektromobilizmu (a teda čakal by som že to taktne zamlčia)

Výnimkou nie je ani vysoké riziko život ohrozujúcich zranení hrudníka vodiča a hlavy spolujazdca pri čelných nárazových testoch.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A kam chceš posouvat to, že celá bublina pro posádku zůstala prakticky neporušená? :mrgreen:
Má se po nárazu zvětšit? :-k
Ten citát se konkrétně vztahuje k čemu?

Destrukce auta po nárazu má svoje pravidla - bublina má zachovat maximální možný prostor pro přežití (aby Ti to nezlámalo kosti) a okolí se musí co nejvýhodněji zmuchlat, aby to pohltilo energii nárazu. Když jí to nepohltí, tak jí to přenese na těla posádky a ta to odnese masivními vnitřními zraněními na která zemře - to je fyzika...

Ten odkaz na konkrétní článek jsem sem dal záměrně - je na AutoTIP hodně podrobný, uvádí vývoj metodik, které se změnily v čase několikrát, porovnává obsah výstupů (ač přibylo stránek, některá důležitá data neuvádí ](*,) ) a právě na příkladu ZOE demonstruje změny metodiky. A zcela nepřímo a mezi řádky uvádí bizarnost toho, kam se hvězdičkové hodnocení posunulo :roll: ...
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 08 úno 2022, 08:59, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Storman »

K tomu springu…
Je dobré si prečítať aj prílohu k tomuto testu, všetky body sú rozpísané a odhliadnuc od chýbajúcich asistentov je proste pasívna ochrana cestujúcich katastrofická.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Poněkud jsme se ale odchýlili od tématu elektromobility k problematice hodnocení EuroNCAP a crashtestům.

Já naprosto vážně o BEV pro ženu uvažuju, ale přestože s oblibou říkám, i jí do očí, že životní pojistku nemá tak špatnou a v můj prospěch :mrgreen: , tak cestou Springu, ZOE a podobně jít nehodlám. Jak jsem už psal v testu MX-30 - jsem ochoten do toho vrazit zhruba mega, pořád to sice bude relativně malé auto, ale se standardy, i těmi bezpečnostními, které už jsou na určité výši. Takže ve výběru je již zmíněná MX-30, nebráním se Oplům Corsa nebo Mokka, stylový je Soul (jen zrovna nikde není k vyzkoušení). Niro už je cenově jinde, aspoň aktuálně, uvidíme co nová generace, která by snad měla být v prvním pololetí tohoto roku. Peugeoty 208 a 2008 nemají vyhřívaný volant, takže je žena vyřadila z výběru :lol: .
K BEV mě vede její charakter provozu a možnost dobíjení v garáži. Náklady na provoz jsou nižší než u srovnatelného spalováku. Pokud do toho ovšem zahrneme pořizovací cenu, tak to ekonomický smysl samozřejmě úplně nemá, ale při dnešní inflaci...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Mr. HYUNDAI píše: 08 úno 2022, 06:37 To Srandista - AutoTIP 2/2022 strana 52.
Onen jednodušší airbag sice na výsledek vliv měl, ale malý. Destrukce skeletu je stejná v roce 2021 jako byla v roce 2013. Prostor pro "přežití" je stejný. Sorry - asi bych akceptoval, že by změnou metodiky a zjednodušením bočního airbagu došlo k poklesu z 5 na 4, se skřípěním zubů na 3. Na nulu to neberu - váha asistentů v celkovém hodnocení je pro mě neakceptovatelná.
Toto je hlupost, a tiez jeden z dovodov, preco pokial mozno chodim pri overovani informacii priamo ku zdroju na rozdiel od toho, abych preberal zavery z nejakeho prezvykaneho clanku. Nezmenila sa totiz len metodika testovania medzi povodnym Zoe a "novym" Zoe, ale aj prevedenie samotnych testov. Porovnanie penosti skeletov je teda nemozne, nakolko sa nevychadza z porovnatelnych dat. No a tieto nove testy ovplyvnili aj vysledky ochrany posadly. A aj v tych Zoe uplne prepadol, fakt si staci pozriet percenta ochrany dospelych a deti (a to vyradujem ochranu chodcov, kedze sa tu v prvom rade bavime o ochrane posadky) a clovek z nich vidi, ze aj bez hodnotenia asistencnych systemov by Zoe dociahlo len na 1 hviezdicku (43% za ochranu dospelych viac hviezd nepusti). Naozaj odporucam v pripade Euro NCAP testov vykaslat sa na nejake analyzy auto magazinov a pozriet si priamo podrobny PDF report na strankach Euro NCAPu.

Odhliadnuc od vsetkeho hore uvedeneho, aj keby bol "novy" Zoe uplne rovnako bezpecny ako ten povodny (co nie je, vid airbagy), tak je to jednoducho zle. Vo svete existuje vec zvana progres a ten veli, ze by sa veci mali v case pokial mozno furt vylepsovat (neplati to vo vsetkych oblastiach, ale v oblasti bezpecnosti to plati urcite) a Renault jednoduch po dekade na aute co sa bezpecnosti tyka nic nevylepsil. Ako by sa tu tvarili ludia, keby i30 PD mala rovnaku bezpecnost ako i30 FD? Asi by to nebolo uplne v poriadku, ci?
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
devotional
**
Příspěvky: 244
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od devotional »

Mr. Huyndai
vyzerá, že som v podobnej situacii ako ty. tiež potrebujem vymenu pre manželku a ako počítam, tak počítam všetko smeruje k BEV.
pomysleny budget som si dal 500tis kč (20k eur) a za to sa dá zatial kupit 3,5-4 rocny ioniq. dacia v nasich požiadavkach totalne prepadla, takže ani nevidím dovod sa jej tu tak obšírne venovat :D
musím overit ako to je je v nemecku, ale napr na slovensku nemožeš predat auto do 2 rokov, ktore si kupil na dotaciu. nejak očákavam, že koncom roka zacnu vo velkom obmenovat nemci svoje vozove parky, pretože to tak nejak vychádza.
naša požiadavka dojazdu je aby za každých okolností (zima) spravilo auto 200 km. za poslednych 7 rokov sa nestalo aby manželka spravila denne niekedy viac ako 100km
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já to mám jednodušší o to, že můj kilometrový "limit" je bez ohledu na počasí resp. teploty někde kolem 120 km (vlastně i zbytečně, žena denně najede 40 km, ale třeba se budu chtít s baterkáčem z toho našeho zapadákova projet dobrovolně ještě na nákup někam do civilizace :mrgreen: ).
Ojetinu už nechci, zejména u BEV to považuji za celkem riziko vzhledem k tomu, že sám neumím relevantně posoudit stav baterie a vývoj jejího dalšího stavu (na rozdíl od ICE, tam se za těch skoro 30 let co se auty v různých pozicích živím orientuju velice slušně).
Protože auto půjde do soukromých rukou, tak dotace v ČR nehrozí, takže si i následně s tím autem budeme moct dělat, co budeme chtít.
Největší "potíže" při výběru tak činí požadavky na výbavu - vyhřívaný volant zdaleka není taková samozřejmost, jak by se dlouholetým uživatelům produktů koncernu H/K mohlo jevit :roll: . Např. první Peugeot s vyhřívaným volantem, dle vyjádření importu, je prý až nová 308 ](*,) ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
devotional
**
Příspěvky: 244
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od devotional »

riziko ojetiny beriem (je rovnake u akohokolvek ineho auta. kupoval by som priamo len od dealera aspon zo 6 mesacnou zárukou a softwarovo sa dá v dnešnej dobe celkom detailne zistit aktualny stav baterie (určite viac ako napr spalovaku)
moj problem je nastaveny budget, za ktorý sa jednoducho nedá kupit nové normálne BEV
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To Srandista: Poslední vyjádření k otázce EuroNCAP, která v tomto vlákně nemá co dělat! Progres je samozřejmě nutný, vývoj se zastavit nedá. Ani já nepotřebuju, aby mi někdo informace předžvejkával, bývaly doby, kdy jsem na webu EuroNCAP byl pečený-vařený. Po posledním upgradu metodiky pro mě tahle partička přestala být relevantní - jejich hodnocení mě už nezajímá.
Jak jsem už psal - na obecnou úroveň AutoTIPu je uvedený článek kvalitativně nadprůměrný a uvádí srozumitelně, a to i pro laiky, kteří v reportech EuroNCAP neleží denně, rozdíly v metodice, rozdíly ve výstupech (a je fakt zarážející, že ze 3 stran reportu je klidně 15 a přitom se z nich ztratily z mého pohledu podstatné měřené veličiny) a právě na příkladu ZOE přehledně uvádí kam se jeho hvězdičky skutečně posunuly.
Ale když přišla řeč právě na ZOE a jeho výsledky, považoval jsem za správné upozornit na fakt, že jeho 5* hvězdiček v roce 2013 a 0* v roce 2021 nelze srovnávat, protože metodika se změnila, zatímco auto se nezměnilo skoro vůbec! Nevedeme spor o to, jestli je správně, že se nezměnilo ZOE, já upozorňuji na fakt, že nedošlo k takovému zhoršení REÁLNÉ pasivní ochrany posádky, aby o tom vypovídal poměr výsledku 5:0!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

k celej pasivnej ochrane vam napisem jedno - jazdim autom z roku 2007, ktoreho generacia predtym bola v topgeare nazvana "Hyundai Accident". Potom jazdim na moto, kde je pasivna ochrana vo forme prilby, rukavic, kolennych, ramennych a laktovych chranicov. Nic viac

takze budem k vam celkom uprimny - chapem, ze sa da havarovat aj inak ako svojou vinou (tam sa snazim setsakra aby som nebural). Ale chapem ja to, ze zrazit ma moze nielen hmotnostne porovnatelne auto ale ajo dvojtonovy elektromobil alebo mamataxi v BMWx6. Zrazit ma vsak moze aj pretazena dodavka (4tony) alebo domiesavac (14ton). Pripadne sa rozmaznem o strom s priemerom 20cm, pripadne sa napichnem na zabradlie mostiku.
A tam su nejake hviezdy z NCAP zbytocne

Mozno by bolo dobre niekedy odlozit falosny pocit bezpecia, riesit skutocne dolezite veci (aj v tej elektromobilite) :D

dnes som inak cestou v Accentovi na slovensko pocuval Hrubisa, testoval na YT (proste ten mul multimedial mi je blizsi ako Gen5W v Stonicu) a mal tam Mustang eMach. Vsetko super, parada, trochu sem tam cosi vytkol. Skoncilo to ale na cene 2 miliony korun. A to som si povedal, ze sa snad ti ludia po***** v kine. Za 2 mega som kupoval pred 10 rokmi byt v centre Brna. Ta cena je fakt nezmysel, ale fakt zacinam byt paranoidny v tom ze je to cielom tak nejak nechat tu slobodu pre mensie percento ludi a ten zvysok bude mat proste smolika
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Mexican: Ten MachE ale začína s cenou na 1.2 mio, to že si ho dovybavíš na 2 mio, není problém elektromobility ale EGA.
Můj Tuscon tehdá začínal na 640tis a vrchol byl 1,1 mio, co myslíš, koupil jsem si předváděčku za půlku.
Pokud někdo chce konkretní auto, tak si to taky sám odůvodní a zároveň, taky vyndá z vlastní kapsy ty prachy co na to potřebuje...nikdo jinej mu na to stejně nedá ](*,)
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

v konfigu je cena od 1.3 Mil (predokolka). To je ale v podstate co pises. Ten test som pocuval, takze som to len spomenul.
problem vidim v tom, ze ak sa prestanu vyrabat spalovaky, pripadne sa nejak rapidne zvysia poplatky za benal / diesel tak taka ta bezna stredna trieda proste na auto mat nebude. A je mi uprimne fuk, ci zaklad stoji 1,2 alebo 2 mega. Pretoze to auto technologicky nie je nic moc. Ide o to, ze si rodina ktora chce jazdit na vylety, do skolky, do prace mohla bezne kupite pekne nove auto do ktoreho sa zbalila do pol mega. Do pol mega v elektromobiloch je fakt len ten Spring od Dacie. A to je ten problem. Ze ani za 3/4 mega rodina nekupi nic co by splnalo to co dokaze kombik nizses strednej za pol miliona. Drahych kovov viac nebude, to nie je tak ze to zacne rast na stromoch. Az omdlievam ked som videl kolko akych drahych prvkov je v battery packu pre domacu FVE. Odlozenie problemu je ale v tom, ze europa je cista a nech to tazia a spracovavaju krajiny tretieho sveta. A bohati europania si budu len rozvazat a my luzy im este zaplatime dotacie na elektromobilitu. Preto chcem tu FVE, pac to mi dava aspon doma zmysel a ked uz konecne chcem podojit aj ja ako obcan stat na nejakych nezmyselnych dotaciach
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5121
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od petzl62 »

Pánové!
Vraťme se prosím k tématu Elektromobility, klidně komplexně, ale domácí FVE v souvislosti s chlubením o dojení státu(tedy i mě :x ) nechejme na jiná fóra.
Děkuji.
P.S. Nejsem stoupencem nucené elektromobility :!:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Boryš
****
Příspěvky: 1130
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

=D>
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“