Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
to hovoríš mne? mna tato hra na slovičkárenie skutočne nenapadla
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mexican píše: ↑09 úno 2022, 18:25
a mozno je to slovickarenie, ale ked sa hovori o nabijani elektromobili z fve, mna teda nenapadne ze myslite vyuzivanie virtualnej baterie. pretoze povedzme si to ludsky ak to nabijas vecer ani ta elektrina co pritecie nebude z fve, bude bud z plynu, uhlia alebo jadra. ano, je za polovicnu cenu ale rozhodne to nie je elektrina z fve
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Myslim, ze najvacsi rozkol tu nastava medzi ludmi, co si mozu dobijat za par kaciek doma a tymi, co tuto moznost nemaju.
Ja napr. nie som apriori proti elektromobilite ako takej, ale u mna to momentalne fakt nedava zmysel, nakolko na panelaku si solar nepostavim, ani z balkonu nevyhodim 100 metrovu predlzovacku. A spoliehat sa pri dnesnej infrastrukture len na verejne stanice je podla mna zatial hodne velke dobrodruzo. Nehovoriac o tom, ze potom to uz ani zdaleka nie je taka hitparada, co sa provoznych nakladov tyka. Ako, az na to dojde, tak s tym budem zmiereny, holt sa namiesto tankovania benzinu bude "tankovat" elektrina a ak to vyjde pri podobnom dojazde rovnako ako za plnu nadrz benzinu, tak s tym budem asi v pohode. Lenze zatial co dnes mozem na lubovolnu benzinku, a auto bude akceprovat lubovolny stojan s tym, ze potom za to zaplatim svojou uplne obycajnou debtenou kartou, tak toto je v elekto svete zatial uplne scifi (a fakt nechapem ze preco)...
Plus som teda rad, ze som tu zatial nezaznamenal nejakych svedkov elektrickych, ktori kolko krat v diskusiach hovoria, ze clovek stejne musi kazdych 200 km zastavit a dat si kavicku, tak kde je problem s nabijanim. No, problem je, ze ja kafe nepijem... A fakt nemam problem dat na jeden zatah povedzme 800-900 km. Rano sa nadlabnem, vyrazim na cestu s absolutnou novinkou v elektormobiloch nepoznanou, vlastnym pitim a nejakou svacou, na pol ceste si dam na pumpe obed, absolvujem WC, natankujem a opat s vlastnym pitim a svacou dojdem do ciela, kde si dam veceru. Budem moc rad, az si toto budem moct dovolit aj s elektromobilom (a verim, ze za par rokov to bude mozne), dovtedy zatial vydrzim so smradlavym spalovakom, ktory sice nebude jazdit skoro zadara, ale da mi to, co od auta ocakavam, a co bolo volakedy zakladnym dovodom jeho existencie. A to jest slobodu.
Ja napr. nie som apriori proti elektromobilite ako takej, ale u mna to momentalne fakt nedava zmysel, nakolko na panelaku si solar nepostavim, ani z balkonu nevyhodim 100 metrovu predlzovacku. A spoliehat sa pri dnesnej infrastrukture len na verejne stanice je podla mna zatial hodne velke dobrodruzo. Nehovoriac o tom, ze potom to uz ani zdaleka nie je taka hitparada, co sa provoznych nakladov tyka. Ako, az na to dojde, tak s tym budem zmiereny, holt sa namiesto tankovania benzinu bude "tankovat" elektrina a ak to vyjde pri podobnom dojazde rovnako ako za plnu nadrz benzinu, tak s tym budem asi v pohode. Lenze zatial co dnes mozem na lubovolnu benzinku, a auto bude akceprovat lubovolny stojan s tym, ze potom za to zaplatim svojou uplne obycajnou debtenou kartou, tak toto je v elekto svete zatial uplne scifi (a fakt nechapem ze preco)...
Plus som teda rad, ze som tu zatial nezaznamenal nejakych svedkov elektrickych, ktori kolko krat v diskusiach hovoria, ze clovek stejne musi kazdych 200 km zastavit a dat si kavicku, tak kde je problem s nabijanim. No, problem je, ze ja kafe nepijem... A fakt nemam problem dat na jeden zatah povedzme 800-900 km. Rano sa nadlabnem, vyrazim na cestu s absolutnou novinkou v elektormobiloch nepoznanou, vlastnym pitim a nejakou svacou, na pol ceste si dam na pumpe obed, absolvujem WC, natankujem a opat s vlastnym pitim a svacou dojdem do ciela, kde si dam veceru. Budem moc rad, az si toto budem moct dovolit aj s elektromobilom (a verim, ze za par rokov to bude mozne), dovtedy zatial vydrzim so smradlavym spalovakom, ktory sice nebude jazdit skoro zadara, ale da mi to, co od auta ocakavam, a co bolo volakedy zakladnym dovodom jeho existencie. A to jest slobodu.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak já kdysi dal skoro na jeden zátah zhruba 1200 km, když jsem potřeboval být co nejrychleji ve firmě a řešit problém co byl u zákazníka. Dvě zastávky na tankování nafty. A i nyní občas jedu třeba 450 km bez zastavení. Nebo s jedním u TankOno na cestě tak 5 až 10 minut. Řešit nějaký plánovač kde že je nabíječka ke které se připojím a tvrdnout tam hodinu by mě hráblo.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Toz vravim, az budu elektroauta davat v pohode tych 500 km (co je cca dojazd mojho starteho auta), tak s nabijanom nebudem mat az taky problem. Ono pri nejakej tej fakt dlhej ceste si predsa len chcem ten obed dat, a popri nom mi bude jedno, ci natankujem za 5 minut a budem u tej pistole stat, alebo to dam do zasuvky a bude sa to bez mojej pritomnosti nabijat pol hodiny. Ale tych 500 km tam musi byt za akych kolvek okolnosti (nie len v lete pri ceste na okreskach, ale aj v zime na dialnici) a za tu pol hodinu sa tam tych 500 km musi vediet doplnit. Co realne znamena, ze auto bude musiet mat dojazd 600km+, aby tych 500 km bolo dostupnych pri 80% nabitia baterky, bo potom uz nabijaci prud razantne klesa, a zas by sme boli u tom, ze z pol hodiny nabijania by bola hodina, hodina a pol, a to uz je nieco, co so slobodou nema nic spolocne. Ale vravim, verim tomu, ze za par rokov tam kludne budeme, a dovtedy holt budem smradit mojim novym benzinom...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
k tym cena Ionity pre registrovanych (zdroj KIA) ao mi bolo vysvetlene vyssie ked som uvadzal cen pre neregistrovanych
Ziadna lace to teda nie je. O tom fixnom poplatku ste nejak taktne pomlcali, 13 euro staci zene na benal na 5 plnych pracovnych dni v mesiaci na cestu do a z prace. No a samotna kWh za 7.25kc
Ziadna lace to teda nie je. O tom fixnom poplatku ste nejak taktne pomlcali, 13 euro staci zene na benal na 5 plnych pracovnych dni v mesiaci na cestu do a z prace. No a samotna kWh za 7.25kc
- Přílohy
-
- Capture.JPG (62.05 KiB) Zobrazeno 331 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mercedes EQS reálně zvládne těch 600 km už dnes, akorát je to auto ze tři mega (minimálně). Ale dal bych tomu tak pět let a bude to standard i u střední třídy. Nemyslím si, že je potřeba na pořízení elektroauta už teď za každou cenu spěchat. Někomu ta současná už vyhovují, jinému ještě ne. Za pět nebo deset let bude nabídka vypadat úplně jinak. Stačí si vzpomenout, jaká elektroauta tu byla před deseti lety. To byla opravdu bída. Trojčata, co byla ráda, když ujela 80 km, v Japonsku přistál z vesmíru Leaf, co toho nezvládl o moc víc, a šuškalo se, že v Americe se zjevil nějaký Roadstar, který toho sice dokázal ujet třikrát tolik, ale nikdo ho tu nikdy neviděl. Za těch pouhých deset let je ten pokrok přímo fascinují. Těším se, co bude za dalších deset let. Zvlášť když v poslední době nalily automobilky do vývoje obrovské peníze. Strach z to nemám. Ale žít v paneláku, tak na to určitě nespěchám. Dokud nebude vyřešená dobíjecí infrastruktura, tak by to bylo jen zbytečné trápení. Však je ještě čas deset, dvacet, možná i třicet let. Tak dlouho tu s námi spalovací auta ještě vydrží. Chce to ale nezaspat, ten čas využít a na tu změnu se připravit. O to méně bude přechod bolet.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mexican:
Oficiální ceník Ionity pro Hyundai je zde: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-cz/tariffs
Uvádět jako příklad cen dobíjení Ionity ale není fér. To není síť pro každodenní dobíjení. Ta síť je určená pro ty, co často cestují dálky po Evropě a nechtějí se zdržovat hledáním nějakých místních nabíjecích stanic. Ty ceny tomu odpovídají. U domácích dobíjecích sítí je registrace zdarma a ceny o něco příznivější. I když taky šly nahoru.
Oficiální ceník Ionity pro Hyundai je zde: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-cz/tariffs
Uvádět jako příklad cen dobíjení Ionity ale není fér. To není síť pro každodenní dobíjení. Ta síť je určená pro ty, co často cestují dálky po Evropě a nechtějí se zdržovat hledáním nějakých místních nabíjecích stanic. Ty ceny tomu odpovídají. U domácích dobíjecích sítí je registrace zdarma a ceny o něco příznivější. I když taky šly nahoru.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
ano, to je to iste.
Resp je tam prvy rok zlava a nasledne sa prechadza na jeden z tych dvoch programov co sm uvadzal s fixnym poplatkom 13 eciek
ci je uvadzat Ionity fer, neviem. Rozhodne vsak je nefer ked propagatori hovoria len o tom, ze nabijaju zadarmo v praci alebo pred Lidlom. Alebo teda na domacej FVE ktora stala 200+ tisic a cucaju si prud vetkymi moznymi zlavami
Resp je tam prvy rok zlava a nasledne sa prechadza na jeden z tych dvoch programov co sm uvadzal s fixnym poplatkom 13 eciek
ci je uvadzat Ionity fer, neviem. Rozhodne vsak je nefer ked propagatori hovoria len o tom, ze nabijaju zadarmo v praci alebo pred Lidlom. Alebo teda na domacej FVE ktora stala 200+ tisic a cucaju si prud vetkymi moznymi zlavami
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
zase uplne zbytočné zavádzanie...ktokolvek, kto si kupi BEV a bude mat kde nabíjat ma možnost si to doma nabit aktualne do 3kč Kw. U toho by som zostal, pretože všetky ostatné alternatívy, len zmiatnu všetkých, čo do toho vobec nevidia a točíme sa stále dokola...
aj ked mám možnost nabíjania v práci zadara, nikdy som to tu ako výhodu elektromobility neuvádzal, pretože manželkyne auto tam jednoducho jazdit ani nebude
aj ked mám možnost nabíjania v práci zadara, nikdy som to tu ako výhodu elektromobility neuvádzal, pretože manželkyne auto tam jednoducho jazdit ani nebude
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
ja furt neviem, kde beries ie 3 kc. Pozeral som sa na ceniky EON, Innogy, CEZ, MND a pod 4 kc tam nebolo nic. Mozno ale inak interpretujeme cennik, vid priklad EON. ostatne cenniky su moc velke a neprehladne, cenysu vsak podobne (niekedy trochu lacnejsi KW, na druhu stranu drahsi poplatok za istic atd.. okolo tych 4.2-5kc to teraz lieta vsade
- Přílohy
-
- Capture1.JPG (81.31 KiB) Zobrazeno 299 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
ČEZ prodej aktuálne podla cenníka 3,1kč (sorry za ten desiatnik). minuly rok som platil 2,5 tak som si myslel, že sa do 3kč musím vojst..
sám ale vidíš, že D27d aktualne nemá konkurenciu
sám ale vidíš, že D27d aktualne nemá konkurenciu
- Přílohy
-
- IMG_3051.jpg (82.5 KiB) Zobrazeno 297 x
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
notak uz chapem ten rozdiel, ked ty uvadzas len obchodnu cast ceny a chyba ti tam distribucia a podobne smetie.
preto som na zaciatku pisal, ze je dolezite aby na to ludia pozerali rovnako. Co ale vidim, tak tie ceny teraz trosku spadli, co je fajn
preto som na zaciatku pisal, ze je dolezite aby na to ludia pozerali rovnako. Co ale vidim, tak tie ceny teraz trosku spadli, co je fajn
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ja to mám vyřešené přes Axigon a tam kde nefunguje má kartu od Hyundai. Nafta nebo benfín na dálnici taky stojí víc než nekde ve městě.stefanpilat píše: ↑09 úno 2022, 22:04 Mexican:
Oficiální ceník Ionity pro Hyundai je zde: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-cz/tariffs
Uvádět jako příklad cen dobíjení Ionity ale není fér. To není síť pro každodenní dobíjení. Ta síť je určená pro ty, co často cestují dálky po Evropě a nechtějí se zdržovat hledáním nějakých místních nabíjecích stanic. Ty ceny tomu odpovídají. U domácích dobíjecích sítí je registrace zdarma a ceny o něco příznivější. I když taky šly nahoru.
https://www.axigon.cz/userfiles/files/E ... 202022.pdf
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW