Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Boriš: uvědom si, že EV si na topení vezme 0,5-1 kWh/hod. nominální hodnota baterie třeba u IONIQ 5 je buď 58 nebo 72 kWh, takže i kdyby jsi na té dálnici zůstal s 30% baterie, tak furt se bavíme o cca 20 hodinách tepelného komfortu. Mnohem hůř na tom bude ten se spalovákem...páč ja bych ho určitě nenechal celou dobu klapat, kdežto tomu EV je to celkem šumák
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
na garaztv bol test Eniaqu, roadtrip na tour de france. na streche rakev, na guli bicykle (takze bezny setup dovolenka). nabijali radsej co 200km pac si to teda cuclo. A popisuju aj 4 hodiny marneho suboja s dobijanim v turine. nie, fakt to zatial nedava ako "auto" zmysel. A pokojne to nabijanie moze byt aj zadarmo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mě by jenom zajímalo proč 99% EV jezdi výrazně pod limit a tím brzdí provoz, je zcela běžné ze na 90 jedou obvykle max 80 a jeste co nejvíc uprostřed a to nemluvím o pomalých opatrnych rozjezdech na křižovatkách.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Protože šetří kWh, aby prodloužili dojezd ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
90 km/h neznamená, že musím jet maximální rychlostí. Jezdím s BEV stejně jako dřív se spalovákem podle počasí, stavu vozovky a provozu kolem. Myslím, že nejsem brzda provozu. To mě vadí spíš opačná věc jako dnes ráno. Jedu jako třetí v obci cca padesátkou a najednou světla za mnou. Bez blinkrů nás všechny tři na plné čáře hodně svižně předjede borec v černém Golfu. K vůli protijedoucímu autu to stihnul jen proto, že mu první v naší koloně přibrzdil.
Rozjezdy jsou s EV plynulejší než kdybych kvedlal klackem. U elektrických předokolek může být ale problém s vysokým kroutícím momentem a lehkým předkem. Na mokru s těžkou nohou si rády prohrábnou. I kdyby byl rozjezd pomalejší, tak pořád je lepší si raději vteřinku počkat, než se dusit za jedničkovou oktávkou v ropě. Nebo ano?
Naposledy upravil(a) cernymotyl dne 10 úno 2022, 19:21, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
A když se zadaří, že nadšenec zrovna vyhlížel nabíječku, tak si tam zajde s powerbankou 10 Ah na dobytí. Tak jako klasik s kanystříkem, třeba. Co jsem viděl nějaké video, tak nadšenci s Teslou jezdili od nabíječky k nabíječce celkem naknap, aby nemuseli dlouho nabíjet na 100 %.Školník píše: ↑10 úno 2022, 18:39 Boriš: uvědom si, že EV si na topení vezme 0,5-1 kWh/hod. nominální hodnota baterie třeba u IONIQ 5 je buď 58 nebo 72 kWh, takže i kdyby jsi na té dálnici zůstal s 30% baterie, tak furt se bavíme o cca 20 hodinách tepelného komfortu. Mnohem hůř na tom bude ten se spalovákem...páč ja bych ho určitě nenechal celou dobu klapat, kdežto tomu EV je to celkem šumák
Ale nic, já prostě nevidím v elektromobilitě za současného stavu techniky a infrastruktury budoucnost lidstva. A v příjmových možnostech velkého procenta lidí. I když automobilky to mají nalajnované - čím dražší auto, tím větší vývar. I když jich prodají málo, tak si přijdou na své.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
To cernynotyl: Myslel jsi borec v černým Golfu nebo blbec?!
Tohle by měli rovnou střílet!
Tohle by měli rovnou střílet!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Že výrobci udávají taková čísla o spotřebě, která pro ně vypadají příznivě, není nic nového. To dělají i u spalovacích aut. O udávané spotřebě 5,5 l / 100 km se mi u 1.4 T-GDI taky může nechat jen zdát. To bych musel jezdit jen po okreskách jak důchodce a jen za dobrého počasí. Na dálnici za horších povětrnostních podmínek si to klidně vezme i 8,5 l, aniž bych to nějak hnal přes rychlostní limit. Takže realita je taky klidně i o cca. třetinu horší, to rámcově odpovídá i udávaným číslům u dojezdu elektromobilů. Kdo není úplně naivní, tak ví, že se na to čísla musí dívat s velkou rezervou a skutečnost si ověřovat podle testů za reálných podmínek.
Že elektromobily hůř zvládají vyšší zátěž (při vyšších rychlostech nebo při zatížení např. přívěsem), je tak trochu optický klam. Ve skutečnosti ten elektromotor pracuje se zhruba stále stejnou velmi vysokou účinností. Proto se elektromotory nasazují tam, kde jsou potřeba velmi vysoké stabilní výkony, třeba u lokomotiv včetně těch dieselových (i to jsou ve skutečnosti elektromobily, nafta se do nich lije jen pro výroby elektřiny). Jsou to prostě jen základy fyziky. Ta energie na překonání vyšší hmotnosti nebo vyššího aerodynamického a valivého odporu se musí někde vzít. Ze vzduchu se nezhmotní, takže se musí cucnout z baterie. To logicky sníží dojezd. U spalovacích pohonů je to úplně stejné. Rozdíl je tam ale v tom, že u nich účinnost spalování roste s otáčkami (do určité hranice). Při nízké zátěži jsou ve skutečnosti velmi neefektivní, přestože se zdá, že je spotřeba nízká, ale poměř spotřeby vůči vytvářenému výkonu je velmi nepříznivý. To platí obzvláště pro diesely, které jsou nejefektivnější při vyšší konstantní zátěži. Takže po zapřažení karavanu se u nich spotřeba tolik nezvýší, protože díky tomu motor teprve dosáhne vyšší účinnosti. Ale ta bude pořád ani ne poloviční oproti účinnosti elektromotoru při stejné zátěži.
Problém u elektromobilů je ten, že je kapacita baterií stále příliš nízká pro větší dojezdy při vysoké zátěži. Ale počkal bych ještě pár let, až budou dostupné baterie o kapacitách aspoň 200 kWh. To pak nebude problém jezdit ani s karavanem po dálnici. Vlastně se to pak začne teprve pořádně vyplácet, protože elektromobil s karavanem pak dokáže projet Evropou s méně než poloviční spotřebou energie, než to dokáže diesel. A jestliže bude poměr ceny elektřina : palivo stále aspoň 1:2, tak to znamená zhruba čtvrtinové náklady na cestu oproti spalováku. A o tom už může začít mít smysl uvažovat i přes vyšší pořizovací náklady. Ale prozatím, dokud ještě taková auta dostupná nejsou, bych lidem se specifickou potřebou cestovat do dálek s karavanem radši stále doporučil pořídit si diesel.
Že elektromobily hůř zvládají vyšší zátěž (při vyšších rychlostech nebo při zatížení např. přívěsem), je tak trochu optický klam. Ve skutečnosti ten elektromotor pracuje se zhruba stále stejnou velmi vysokou účinností. Proto se elektromotory nasazují tam, kde jsou potřeba velmi vysoké stabilní výkony, třeba u lokomotiv včetně těch dieselových (i to jsou ve skutečnosti elektromobily, nafta se do nich lije jen pro výroby elektřiny). Jsou to prostě jen základy fyziky. Ta energie na překonání vyšší hmotnosti nebo vyššího aerodynamického a valivého odporu se musí někde vzít. Ze vzduchu se nezhmotní, takže se musí cucnout z baterie. To logicky sníží dojezd. U spalovacích pohonů je to úplně stejné. Rozdíl je tam ale v tom, že u nich účinnost spalování roste s otáčkami (do určité hranice). Při nízké zátěži jsou ve skutečnosti velmi neefektivní, přestože se zdá, že je spotřeba nízká, ale poměř spotřeby vůči vytvářenému výkonu je velmi nepříznivý. To platí obzvláště pro diesely, které jsou nejefektivnější při vyšší konstantní zátěži. Takže po zapřažení karavanu se u nich spotřeba tolik nezvýší, protože díky tomu motor teprve dosáhne vyšší účinnosti. Ale ta bude pořád ani ne poloviční oproti účinnosti elektromotoru při stejné zátěži.
Problém u elektromobilů je ten, že je kapacita baterií stále příliš nízká pro větší dojezdy při vysoké zátěži. Ale počkal bych ještě pár let, až budou dostupné baterie o kapacitách aspoň 200 kWh. To pak nebude problém jezdit ani s karavanem po dálnici. Vlastně se to pak začne teprve pořádně vyplácet, protože elektromobil s karavanem pak dokáže projet Evropou s méně než poloviční spotřebou energie, než to dokáže diesel. A jestliže bude poměr ceny elektřina : palivo stále aspoň 1:2, tak to znamená zhruba čtvrtinové náklady na cestu oproti spalováku. A o tom už může začít mít smysl uvažovat i přes vyšší pořizovací náklady. Ale prozatím, dokud ještě taková auta dostupná nejsou, bych lidem se specifickou potřebou cestovat do dálek s karavanem radši stále doporučil pořídit si diesel.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Myslim ze v tom teste bola uplne vsevypovedajuca 44. minuta videa, kde sumarizovali. Usli 4000 km, nabijali 19x a len na nabijaniach stravili 13,5 hodiny (s tym, ze po dialniciach nechodili ani tych 130). Cena nabijania vonku mi je jedno, platit treba aj za benal, takze s cenou nemam problem. Ale stravit v priemere 42 minut pri kazdom (!) "tankovani", ktore navyse nasleduje v cca 200 km sledoch, to fakt nie je nieco, co by som pokladal za akceptovatelne. Ak v buducnosti stiahnu nabijanie na tu pol hodku, 20 minut a dostanem z neho tych 500 km, tak nepoviem ani popel. Zatial to ale necham dobrodruhom, ktori nam ostatnym preslapu tu cesticku k tej lepsej buducnosti.
Ok, beriem, lenze u toho spalovaku ani taka spotreba neznamena katastrofalny dojazd. Aj pri tych 8,5l/100km ti to robi dojazd skoro 600 km. Dokonca aj ja so svojou ~10l spotrebou s prehladom zvladnem 500 km, a to aj na dialnici (a to nie pri 120km/h). A nie len to, ten dojazd potom na pumpe "obnovis" za 5 minut. A o tom to je. Keby vyrobcovia kecali, a mal by si z 600 km 500, tak nikto to nebude tak rozoberat. Ale dostat sa realnym dojazdom na nejakych 200-300 km, a potom na "pumpe" travit 30-40 minut, myslim ze to to nadsenie mnohych prejde.stefanpilat píše: ↑10 úno 2022, 21:33 Že výrobci udávají taková čísla o spotřebě, která pro ně vypadají příznivě, není nic nového. To dělají i u spalovacích aut. O udávané spotřebě 5,5 l / 100 km se mi u 1.4 T-GDI taky může nechat jen zdát. To bych musel jezdit jen po okreskách jak důchodce a jen za dobrého počasí. Na dálnici za horších povětrnostních podmínek si to klidně vezme i 8,5 l, aniž bych to nějak hnal přes rychlostní limit. Takže realita je taky klidně i o cca. třetinu horší, to rámcově odpovídá i udávaným číslům u dojezdu elektromobilů.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Myslím, nebo aspoň doufám, že nikdo nedá milion a víc za auto, aniž by si předem zjistil, jak to s tím dojezdem reálně je. Takže pro koho to je stále problém, ten si ho prostě nekoupí. Nebude pak zklamán. A jestliže si ho někdo i tak koupí, tak proto, že pro jeho způsob užívání není reálný dojezd ani doba nabíjení problém. Já pravidelně jezdím max. trasu cca. 300 km v jednom směru. Zvládnu to v pohodě na jeden zátah, ale když jedu s rodinou, tak stejně děláme obvykle jednu pauzu na jídlo. Takže pro mě osobně není reálný dojezd kolem 300 km nijak zásadně omezující. I kdyby to za horšího počasí znamenalo jednu nabíjecí pauzu. A jednou za rok delší cestu na dovolenou bych už nějak přežil. Zásadní problém v tom nevidím, kromě pořizovací ceny. Prozatím.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Co má Golf a jednickova Octavie společně s tím co jsem napsal? V podstatě řidiči EV bezdůvodně pomalou jízdou ohrožuje ostatní, kteří chtějí jet normálně a tak se ho musí snažit předjet. To pak muzu říci ze ten golf i EV je na obdobné úrovni. Mě vadí tedy oboje jak rychlej golf, nebo i Hyundai (s rostoucími prodeji přibylo u této značky dost zavodniku) tak pomalý EV (tech pomalých EV je ovšem více, takřka všichni).cernymotyl píše: ↑10 úno 2022, 19:1790 km/h neznamená, že musím jet maximální rychlostí. Jezdím s BEV stejně jako dřív se spalovákem podle počasí, stavu vozovky a provozu kolem. Myslím, že nejsem brzda provozu. To mě vadí spíš opačná věc jako dnes ráno. Jedu jako třetí v obci cca padesátkou a najednou světla za mnou. Bez blinkrů nás všechny tři na plné čáře hodně svižně předjede borec v černém Golfu. K vůli protijedoucímu autu to stihnul jen proto, že mu první v naší koloně přibrzdil.
Rozjezdy jsou s EV plynulejší než kdybych kvedlal klackem. U elektrických předokolek může být ale problém s vysokým kroutícím momentem a lehkým předkem. Na mokru s těžkou nohou si rády prohrábnou. I kdyby byl rozjezd pomalejší, tak pořád je lepší si raději vteřinku počkat, než se dusit za jedničkovou oktávkou v ropě. Nebo ano?
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
toto ale paušalizovat jednoducho nejde, enormne pomaly može ist aj babka s i10, alebo traktor z pola- čo spravíš? zakažeš mini auta, mopedy, traktory? sorry, ale toto ta rozčulovat nemože aj ked ani ja z toho niesom v danej chvíli nadšený.
ak sa ten človek neovládne a nech ide v čom chce, tak je zraly na psychotesty
jazdím na elektro a normálne tie auta ešte predbehujem ak idu pomaly
ak sa ten človek neovládne a nech ide v čom chce, tak je zraly na psychotesty
jazdím na elektro a normálne tie auta ešte predbehujem ak idu pomaly
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Traktor jede téměř vždy maximální rychlosti jakou může a to je sakra rozdíl oproti EV, kde jezdi 99% příliš pomalu.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
myslim, ze ev krivdite. jazdievam dialniciu 120 tacho a moc EV nepredbieham. Resp viac (najma tesly) predbehnu mna. vcera som sa tahal snad 10 km na valassku za novym Tucsonom NX (blondyna, vela aut v protismere). slnecno, such, 10 stupnov - zakruty 40-50, rovinky 80 - proste na zabitie. tym ale negeneralizujem ze vsetky bloncky alebo tusconaci su slimaci
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
A počkej, až jí uvědomělý manžel dbající na "její" bezpečnost a bezpečnost "dětí" (to je taková moderní berlička pro pořizování větších a větších SUV ) pořídí EV Tucson A patřičně důležitě řekne hlídej děti na sedadlech a hlavně dojezd
To bude teprve sprint Blicí smajlík stále nedostupný
To bude teprve sprint Blicí smajlík stále nedostupný
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.