Mexican píše: ↑14 úno 2022, 19:56
Astra hatch (tz kratka) phev od 800? takze v najnizsej vybave aspon s priplatkovou farbou a nejakym doplnkom to bude atakovat 850. Mno, lacne to nie je. Znova cca 250-300 000kc kc rozdiel.
Pořád je to o Kč 150.000,- míň než za Ceed SW PHEV, přičemž vnitřní prostor má být srovnatelný a pohon, aspoň na papíře, by měl hrát jinou ligu.
Jak to bude doopravdy se uvidí zhruba v květnu, kdy mají Astry dorazit k prodejcům.
Určitým vodítkem můžou být P308 postavené na shodném technickém základu - tam ICE už u dealerů jsou, kdy dorazí PHEV jsem zatím nepátral, ale zajímá mě a chci si ho vyzkoušet .
A rozdíl v pořizovačce je relativní - každý chce a potřebuje něco jiného, a tudíž mu to vyjde jinak.
Mne ako fakt pride, ze tunak su ludia, co sa v obchode rozculuju nad tym, ze preco sa tam predava sushi... Lebo ved oni sushi nemaju radi, nechcu ho, nie je to jedlo, co by tu bolo poslednych 100 rokov, a nejaky Japonci sa nam tu snazia utocit na nase vepro-knedlo-zelo... Pritom sushi nikto v obchode nikomu do voziku nevklada, ani skrz neho nevyhodili z ponuky ziadne maso, knedliky ani zeli...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Mexican píše: ↑14 úno 2022, 14:38
podobne ako vo vlakne u PHEV budem pocitat s fakt pesimistickou cenou benzinu 40kc.
Bohužiaľ tvoja cena nie je vôbec pesimistická. Aktuálne stojí benzín na SK v prepočte podľa aktuálneho kurzu 38 Kč aj nejaké haliere (na diaľniciach určite už aj 39+) a zdražovaniu asi zďaleka nie je koniec. taká pesimistická by podľa mňa bola 45-50 Kč.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024- Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017 ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024 ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Minko> mna nezaujimaju lokalne vykyvy. ANi momentalna cena benalu na Slovenku, kde viem ze su ceny vyssie. Zijem v CR. A Aby som bol uprimny, benzin tolko nesledujem (tankovanie dieslu si znasim od 2007), dokazem si vsak vytiahnut data z moto tam to sledujem od 2015
2231 l natankovanych, zaplatenych 65756kc. Tankovana niekedy aj Verva 100, tankovane za ten cas najma CR (asi 60%) ale aj SR, Rakusko, Madarsko, Rumunsko, Polsko, Chorvatsko, Bosna, ...
to mi dava priemernu cenu 2015 az koniec 2021 = 29.47Kč/ liter takze priemerna cena benalu ako som uviedol 40kc je asi v pohode. Samozrejme ak by som mal zahrnutych viacrokov, boli by to lepsie data. Pre priklad diesel od 2007, kde mozme odvodit priemernu cenu benalu o 10% vyssiu (v nakladoch za diesel mam vsak zaratane aj aditiva, najma VIF). Upozornujem ze boli miesta, kde som platil za diesel aj viac nez 45 kc/liter (norsko, nemecky premiovy diesel Aral Ultimate, Turecko, ...)
19428 natankovanych litrov a 597516 Kc priemerna cena za liter dieslu od 2008 do 2022 - 30,75Kc, takze ak k tomu pridam 10% = 33,83 Kc
Ako vidis som od tyhc predpokladanych 40 Kc faaaaaaaaaakt daleko
Přílohy
Capture.JPG (56.39 KiB) Zobrazeno 269 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
veď uvidíme na konci roka 2022, ale ver že toto je nový štandard s najvyššou pravdepodobnosťou a nie lokálny výkyv. Inflácia na úrovni 8,5% je už veľmi vážna vec a priestor na znižovanie cien benzínu teda rozhodne nevytvára.
A reálne. Koľko nových áut sa predáva s naftovým motorom? Lebo je ich čím ďalej tým menej.
písal si o priemernej cene benzínu nie nafty. Nafta v súčasnosti na SK 36 Kč+. To tiež nie je tak ďaleko od 40 Kč. Napr. posledné 3 týždne sa benzín 3x zdražoval po 2 centy na liter. to má 3 týždne za sebou zdraženie cca 50 halierov na liter. Teda v priebehu mesiaca nárast 1,5 Kč. Nafta cca sleduje ceny benzínu s cenovkou v priemere nižšou o 2,50 Kč. Pokles dlhodobo v nedohľadne.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024- Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017 ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024 ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
česko už atakuje 10% infláciu..
ale ked pozerám na tu spotrebu 4,39 tak ta sa mi naposledy podarila asi na motorke 600cm
ty len zostan u diesla a budeš za sebou zamykat. nič už neprepočítavaj, pretože je to zbytočne, svoj nazor už máš davno
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
ja len pridám príklad z môjho fuelia, tankovanie 28.09.2021 na istej ČS 1,36 €/l (bohužiaľ kvôli novému telefónu skorší údaj nemám). Dnes na tej istej 1,48€/l. nárast 0,12 €, t.j. cca 3 Kč za necelé 4 mesiace. To hovorí za všetko.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024- Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017 ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024 ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
pravdaze sa zdrazuje. Pretoze je zima a najma energeticka kriza sposobena viacerymi faktormi. V Europe vsak velku cast toho nesie prave to zcvoknutie z greendealu a neustaly tlak na vytvorenie toho spravneho smeru (aby si uzivatelia vybrali co chcu vlady, tak systematicky budu znepriemnovat tu druhu moznost). Riesit zdrazovanie v rozmedzi par mesiacov nema ziadnu, ale ziadnu vypovednu hodnotu
ako hovori klasik: Ale o tom tady již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!
Dal som ti tvrde data, bez vyhovoriek alebo nejakych poznamok pod ciarou. Vtipne je, ze galantne som pri vypoctoch navratnosti uviedol viackrat naklady na nabijanie elektromobilu za 0kc. Fakt si myslite, ze ak budu zdrazovat fosilne paliva tak elektrina nebude? Ona paradoxne za posledneho polroka zdrazela vyrazne viac a nie je tomu koniec. Stojim si za tym, co som napisal - pesimisticka cena benzinu je 40kc. Inak zhodou nahod bol teraz kratky prehlad priemernych cien benzinu pre motocestovatelov:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
devotional píše: ↑15 úno 2022, 08:00
česko už atakuje 10% infláciu..
ale ked pozerám na tu spotrebu 4,39 tak ta sa mi naposledy podarila asi na motorke 600cm
ty len zostan u diesla a budeš za sebou zamykat. nič už neprepočítavaj, pretože je to zbytočne, svoj nazor už máš davno
u dieslu uz ostat nemozem. Momentalne ma 380 000km (a celkom narocnych). Ta 4.39 je vid vyssie prilozeny obrazok spotreba 600ccm moto (45kW)
Mame doma este jednu dalsiu 650ccm moto (jednovalec od BMW, 37kW a tam je spotreba medzi 3,4 az 3,6l podla obcasneho merania dotankovanim (zena si spotrebu nevedie)
S Accentom jazdim v priemere za 5.12 dieslu ak sa spravne pozeram. V tom je jazdenie s vozikmi (stavebny matros), cesty ktore sa casto daju nazvat expediciami a mnoho dialnicnych presunov.
U noveho Stonica, kde by som sa rad vyhybal prepoctom(pretoze zacal jazdit v zime, motor je cerstvy a jazdi asi 80% mesto) ale pre vas to rad urobim to vyzera takto - tam ta priemerna cena litru benzinu je vyssia. Logicky, pac sme zacali s jazdenim v decembri 2021. V cenach su aj aditiva VIF Super benzin, tankovana obyc zakladna BA95:
Přílohy
Capture.JPG (49.29 KiB) Zobrazeno 254 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
jaj, preto som si hovoril, že ta spotreba je neskutočná, ale mám kolegu, čo fakt dokaže jazdit v pohode za 4,5 s 2 litrovým dieslom..
možeme sa aj v pohode stavit, ale viem, že ak budeš teraz kupovat pojdes do diesla, ale je mile, že ta baví všetko to počítanie a hladanie si argumentov.
10/10 z mojich známych pri prvom svezeni povie, to nevrčí? to by som nedal, ved to nieje auto a po 30km - to je parada!
skus sa v tom niekedy zviest a zistis, ze jazda autom nieje len o číslach (aspon pre mna nie) mat pod zadkom 316 koni a 700Nm s dlhodobou spotrebou pod 5,5 litrov nafty je skrátka ešte pred 10 rokmi niečo nemožné.
ty mas auto cisto ako prepravny prostriedok, ja sa musím tešit aj do nho sadnut
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Mexičan: Tak nějak v tom rozhovoru vidím tebe. Akorát i ten Blbej Pepa přizal, že ty EV mají smysl. Je to jako s tebou 2 roky už je používá nic ho to nestojí, ale přesto do nich bude kopat...nebo spíš do všeho. https://www.youtube.com/watch?v=7n6-iPsNmjc
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
to by ma zaujímalo, kde na tie ceny tá stránka chodí. Slovensko by podľa neho malo mať benzín v priemere 1,51. Ak si zoberiem jednu z najlacnejších bežných ČS (1,48) a štandard štandardných ČS (1,57)- ceny oprostené o diaľničné úlety a ceny ČS z ktorých by som ani kvapalinu do ostrekovačov nekupoval- slovami klasika: https://www.youtube.com/watch?v=0VoPOcPuMus
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024- Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017 ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024 ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Minko píše: ↑15 úno 2022, 07:53
veď uvidíme na konci roka 2022, ale ver že toto je nový štandard s najvyššou pravdepodobnosťou a nie lokálny výkyv. Inflácia na úrovni 8,5% je už veľmi vážna vec a priestor na znižovanie cien benzínu teda rozhodne nevytvára.
A reálne. Koľko nových áut sa predáva s naftovým motorom? Lebo je ich čím ďalej tým menej.
písal si o priemernej cene benzínu nie nafty. Nafta v súčasnosti na SK 36 Kč+. To tiež nie je tak ďaleko od 40 Kč. Napr. posledné 3 týždne sa benzín 3x zdražoval po 2 centy na liter. to má 3 týždne za sebou zdraženie cca 50 halierov na liter. Teda v priebehu mesiaca nárast 1,5 Kč. Nafta cca sleduje ceny benzínu s cenovkou v priemere nižšou o 2,50 Kč. Pokles dlhodobo v nedohľadne.
preco mam pocit, ze si neprecitas ten tex, ktory som pisal a v podstate ho zopakujes?
-> pisal som ze cim viac rokov clovek sleduje, tym lepsie a benal mozem dolozit u moto od 2015
-> diesel mozem dolozit od 2007 a k jeho cene som pripocital 10% co je zvycajny rozdiel ceny benzinu nad nad cenou dieslu. Pozor vsak v mnohych krajinach je diesel drahsi. Ale to nebudeme riesit, to dam tiez galantne bokom
Cakal by som, ze slovak slovakovi porozumie
Mr Hyundai pisal vyssie ze elektromobilom chce riesit ekonomicku stranku veci, nasledne pise ze ked nieco nieco chce tak mu to vyjde. A toto by som zdorazil. Ak sem napisete, ze proste ste fandovia EV a technologii (ja som, bavi ma to) a proste si chcete urobit radost niecim novym a technologicky vyspelym. Nesnazte sa tu vsak presvedcovat, ze elektromobil je vyhodnejsi ekonomicky (nie je) ekologicky (nie je) a najma ze dokaze nahradit bezne uzivanie auta v stredoeuropskom ponimani (tam sa zohladnuje potreba mat relativne dostupne auto schopne zastat funkciu stahovaha, dovolenkara a prevazaca deciek a nakupov). Ja vam nechcem vyhovarat vase nakupy EV, ja len nechcem aby to prave fungovalo sposobom ze vylozim milion na drevo abudem postupne prinuteny travit svoje prestavky na ceste niekde v priemyselnej stvrti aby som dobijal a manzelka bude jazdit do prace autom za 3/4 mega a vyssie a klepat sa kazdeho zaparkovania pred obchodakom ze to omlati nejaky blbec. Ozaj, moc sa o tom nehovori ale kolko vychadzaju Havarijne poistky? skusim si to naklika u Directu len tak pre srandu. Kona vs elektro Kona. Podla cennikovyh cien a dam vediet
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
devotional píše: ↑15 úno 2022, 08:19
jaj, preto som si hovoril, že ta spotreba je neskutočná, ale mám kolegu, čo fakt dokaže jazdit v pohode za 4,5 s 2 litrovým dieslom..
možeme sa aj v pohode stavit, ale viem, že ak budeš teraz kupovat pojdes do diesla, ale je mile, že ta baví všetko to počítanie a hladanie si argumentov.
10/10 z mojich známych pri prvom svezeni povie, to nevrčí? to by som nedal, ved to nieje auto a po 30km - to je parada!
skus sa v tom niekedy zviest a zistis, ze jazda autom nieje len o číslach (aspon pre mna nie) mat pod zadkom 316 koni a 700Nm s dlhodobou spotrebou pod 5,5 litrov nafty je skrátka ešte pred 10 rokmi niečo nemožné.
ty mas auto cisto ako prepravny prostriedok, ja sa musím tešit aj do nho sadnut
do noveho dieslu dieslu nepojdem. To mozem napisat hned. Prosim brat v uvahu, ze som momentalne vo fazi nakupovania dodavky na prestavbu (obytnak) a samozrejme ze to diesel bude (euro 5 alebo Euro6) - tam nemam na vyber. Takze aby tu nevznikalo nejake hikanie a hladanie starych prispevkov. A je dost mozne ze to bude Hyundai (H350 - 6.2m verzia, 170 eVGt)
Nove auto budem objednavat na zaciatku 2023 (s najvyssou pravdepodobnostou, Accenta este caka exkurzia vo fabrike kde ho vyrobili - izmit, TR a cesta na Siciliu a mnoho dalsich mensich ciest a vyletov) a vidim nasledovnika to realne na benzin. Ak by som objednaval dnes, rozhodoval by som sa medzi tymito autami, co vsak bude o rok neviem, prave preto sledujem skusenosti o HEV a PHEV ale moc zmysluplnych informacii nedostavam:
i30 kombik 1,5TGDi s DCT prevodovkou (pripadne obdoba Kia Ceed), MHEV ma stve pretoze prijdem o rezervu
Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid (dvojliter v pripade ak by som trafil skladovku, su inak celkom drahe)
pripadne nieco obdobneho v oblasti 450-650 000kc. Viac za auto davat nebudem, nedava mi to ekonomicky zmysel
chcem aby mi auto vydrzalo znovu aspon 10-12 rokov, zostatkova cena ma nezaujima. Auto bude nove (takze nie rocne alebo predvadzacie auto)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Mexican píše: ↑15 úno 2022, 08:08
Fakt si myslite, ze ak budu zdrazovat fosilne paliva tak elektrina nebude? Ona paradoxne za posledneho polroka zdrazela vyrazne viac a nie je tomu koniec.
Bude, ale je tam spíš opačná závislost. Když bude elektřina zdražovat, budou i fosilní paliva. Jednak je na jejich výrobu, transport a distribuci elektřina také nutná, jednak je to i z těch tebou zmiňovaných politických důvodů - politici nepřipustí, aby provoz auta na fosilní paliva vyšel výhodněji než provoz na elektřinu, to by pak zelená politika přestala úplně dávat smysl. Spíš to bude přesně naopak - zruší se daňové zvýhodnění na naftu, zvýší se spotřební daně, zavede se pravděpodobně i dodatečná eko-daň, bude se stále více omezovat vjezd do některých oblastí. Teprve až spalovací auta začnou ze silnic mizet, začne se daňová zátěž přenášet na bezemisní auta. Neříkám, že s tím souhlasím, ale na budoucnost je lepší být připraven než jí pak být zaskočen. Proto bych si třeba v tuto chvíli velmi rozmýšlel nákup velkého dieselu, pokud bych ho vyloženě nepotřeboval. Jejich pořizovací cena je už neúměrně vysoká, ceny oprav veliké, náklady na jejich provoz můžou brzy vzrůst nad hranici rentability a pak může dojít k tomu, že bude trh s ojetinami zaplaven relativně zánovními kusy z Německa, kde se stanou neprodejnými, a prodejní cena ojetých dieselů klesne na minimum. Když ne elektro, tak mi jako jistější řešení přijde benzínový hybrid.
edit: Tvůj poslední příspěvek jsem četl až po napsání tohoto, není to reakce na něj.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)