Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jestli i30 s 1,5 T-GDi s DCT vydrží deset až dvanáct let bez závažnějších poruch ti teď nikdo neřekne, já bych na to radši s ohledem na jeho složitost moc nesázel. Ani 1,4 T-GDI radši nehodlám vlastnit tak dlouho, abych tam musel nějaké pozáruční opravy řešit.
Hybrid 1.8 od Toyoty je vyzkoušené a osvědčené řešení, toho bych se nebál. Spotřeba při rozumném styly jízdy velmi dobrá. Byl to i jeden z mých žhavých kandidátů na pořízení. Akorát je tam o něco vyšší pořizovací cena, nižší výkon a nesmí ti vadit efekt vysavače. Ale jinak podle mě ok.
Hybrid 1.8 od Toyoty je vyzkoušené a osvědčené řešení, toho bych se nebál. Spotřeba při rozumném styly jízdy velmi dobrá. Byl to i jeden z mých žhavých kandidátů na pořízení. Akorát je tam o něco vyšší pořizovací cena, nižší výkon a nesmí ti vadit efekt vysavače. Ale jinak podle mě ok.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
stefanpilat presne ako pises. Zavedie sa dalsia dan (=ekodan) na fosilne paliva. A to sa mozme znovu vratit prave k tej teme tej "slobodnej volby a ze nikto nic zakazovat nebude". Takze ano, individualna mobilita bude len pre bohatych (pretoze tie auta hoci aj spalovaky sa priblizia cenam. Viackrat popisane, nikdy nevyvratene. Asi selektivne citanie tu na fore mnohymi ludmi. Maximalne to skonci na tom, ze ved vlastne dat 3/4 mega za auto na poskakovanie okolo baraku je v poriadku. No pre mna ako cloveka zo strednej triedy je to teda holy ekonomicky nezmysel. A vobec neriesim auta, ktore maju nahradit "rodinne auto" tam sme fakt vysoko cez milion aj u PHEV. BEV kraca ku 1,5 a vyssie
Mna u EV a domacich FVE celkom trapi to ziskavanie vzacnych kovov. Nehram sa na ekologa, snazim sa vsak kompenzovat svoju uhlikovu stopu. Aj napriek tomu, ze moc rad cestujem. Vidim v tom vsak skutocne zasadny ekologicky problem
velky diesel (2,5 CRDi) je u dodavky nutnost. Neexistuje ziadna ina alternativa, ktora dokaze obytnak prevadzkovat v rozumnom rezime. Pocitam ze pripraveny na cestu a obsadeny 2 osobami bude na 3,2 tony
Myslim, ze s benzinom / hybridom do cca 2033 vydrzime. Ak ten tlak na elektromobilitu bude skutocne velky, predsa len moze nahradit Stonica. Ten by mal vydrzat minimalne v dobrej kondicii aspon do 2030
inak vysvetlovat prednosti motorizacii mi nemusis. hybridny system poznam dobre. Dokonca celkom dost dobre. I ja ako konzerva sa dostanem k mnohym kilometrom na zaujimavych autach
Mna u EV a domacich FVE celkom trapi to ziskavanie vzacnych kovov. Nehram sa na ekologa, snazim sa vsak kompenzovat svoju uhlikovu stopu. Aj napriek tomu, ze moc rad cestujem. Vidim v tom vsak skutocne zasadny ekologicky problem
velky diesel (2,5 CRDi) je u dodavky nutnost. Neexistuje ziadna ina alternativa, ktora dokaze obytnak prevadzkovat v rozumnom rezime. Pocitam ze pripraveny na cestu a obsadeny 2 osobami bude na 3,2 tony
Myslim, ze s benzinom / hybridom do cca 2033 vydrzime. Ak ten tlak na elektromobilitu bude skutocne velky, predsa len moze nahradit Stonica. Ten by mal vydrzat minimalne v dobrej kondicii aspon do 2030
inak vysvetlovat prednosti motorizacii mi nemusis. hybridny system poznam dobre. Dokonca celkom dost dobre. I ja ako konzerva sa dostanem k mnohym kilometrom na zaujimavych autach
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
@Mexican
Neco k te tvoji ekonomice a danim:
Kontrolni otazka: Proc jezdis dieselem?
Ma prece spoustu nevyhod: Motor je tezsi, hlucnejsi, vice kouri, mene ochotne startuje...
Aha?
Ale nafta je levnejsi!
A proc?
Protoze je zvyhodnena oproti benzinu. A to hned dvakrat:
1. Palivo bychom spravne meli merit na vahu, nikoli na litry. Litr nafty je tezsi nez litr benzinu.
2. Spotrebni dan na naftu je nizsi nez na benzin. A proc? No prece kvuli uleve pro nakladni a autobusovou dopravu. Ale pak se to nejak zvrtlo a osobnich naftovych aut se prodavalo vice nez benzinovych. A proc? Neschopnost statu prodavat jednu komoditu ruznym odberatelum s rozdilnou spotrebni dani tak, aby se to nestalo predmetem obrovske smeliny. A taky lobovani automobilek.
Neco k te tvoji ekonomice a danim:
Kontrolni otazka: Proc jezdis dieselem?
Ma prece spoustu nevyhod: Motor je tezsi, hlucnejsi, vice kouri, mene ochotne startuje...
Aha?
Ale nafta je levnejsi!
A proc?
Protoze je zvyhodnena oproti benzinu. A to hned dvakrat:
1. Palivo bychom spravne meli merit na vahu, nikoli na litry. Litr nafty je tezsi nez litr benzinu.
2. Spotrebni dan na naftu je nizsi nez na benzin. A proc? No prece kvuli uleve pro nakladni a autobusovou dopravu. Ale pak se to nejak zvrtlo a osobnich naftovych aut se prodavalo vice nez benzinovych. A proc? Neschopnost statu prodavat jednu komoditu ruznym odberatelum s rozdilnou spotrebni dani tak, aby se to nestalo predmetem obrovske smeliny. A taky lobovani automobilek.
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
PomalyPredek
diesel som kupoval v 2007 ked bol diesel drahsi nez benzin, to len naokraj. Aj samotne auto bolo trochu (asi o 10% drahsie ako benzinove motorizacie)
Celkom logicky a bez emocii som si sadol za stol a premyslal som nad trasami
-> moji rodicia byvali 250km od Brna
-> segra je diplomat a byvala od 140 do 800km daleko
-> dostal som zakaznika v Hannoveri kam som mohol jazdit a firma mi spolufinancovala auto, spotreba na dialnici snad o 2l nizsia ako u benzinovej motorizacie
-> uz vtedy ma fascinovalo cestovanie. Ako som uviedol par stran dozadu, v podstate hned sme zacali jazdit celkom velke trasy
-> vedel som ze raz budem chciet barak a budem tahat voziky s matrosom (to prislo nejak neskor ako som myslel, ale prislo to)
akze ak ma chces vmanipulovat niekam, nedari sa. Preto mi momentalne BEV a ani PHEV nedava ziadny ekonomicky, ekologicky ale najma logisticky benefit. Ci to niekomu dava, okay. Argumenty tu vsak neboli. A fakt sa na mna nehnevajte ale ak niekto argumentuje, ze ho u elektromobilu za 3/4 az milion vyjde pri dobijani doma 100km 40kc je pekne. Akosi vsak zabudol napisat tu nakupku
inak riesit hmotsno u dieslu ktora je je podla TP snad 1,25t vo vlakne o elektromobiloch kde to je od 1,6 tony vyssie je usmevne. Accent startoval v pohode aj po stani pri -20 (a to si pamatam, presuval som vtedy otca do Bratislavy na transplantaciu srdca) aj v 45 stupnovych teplach. Vzdy som presiel emisie na prvy krat, poctivo a bez uplatkov
diesel som kupoval v 2007 ked bol diesel drahsi nez benzin, to len naokraj. Aj samotne auto bolo trochu (asi o 10% drahsie ako benzinove motorizacie)
Celkom logicky a bez emocii som si sadol za stol a premyslal som nad trasami
-> moji rodicia byvali 250km od Brna
-> segra je diplomat a byvala od 140 do 800km daleko
-> dostal som zakaznika v Hannoveri kam som mohol jazdit a firma mi spolufinancovala auto, spotreba na dialnici snad o 2l nizsia ako u benzinovej motorizacie
-> uz vtedy ma fascinovalo cestovanie. Ako som uviedol par stran dozadu, v podstate hned sme zacali jazdit celkom velke trasy
-> vedel som ze raz budem chciet barak a budem tahat voziky s matrosom (to prislo nejak neskor ako som myslel, ale prislo to)
akze ak ma chces vmanipulovat niekam, nedari sa. Preto mi momentalne BEV a ani PHEV nedava ziadny ekonomicky, ekologicky ale najma logisticky benefit. Ci to niekomu dava, okay. Argumenty tu vsak neboli. A fakt sa na mna nehnevajte ale ak niekto argumentuje, ze ho u elektromobilu za 3/4 az milion vyjde pri dobijani doma 100km 40kc je pekne. Akosi vsak zabudol napisat tu nakupku
inak riesit hmotsno u dieslu ktora je je podla TP snad 1,25t vo vlakne o elektromobiloch kde to je od 1,6 tony vyssie je usmevne. Accent startoval v pohode aj po stani pri -20 (a to si pamatam, presuval som vtedy otca do Bratislavy na transplantaciu srdca) aj v 45 stupnovych teplach. Vzdy som presiel emisie na prvy krat, poctivo a bez uplatkov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
mexican pozri, ty si pridal odkaz na nejakú stránku ktorá tvrdí že priemerná cena benzínu by sa na SK mala pohybovať na 1,51 €/l, a teda by mali tomu zodpovedať tvoje dohady že 40 Kč/l je ešte ďaleko.
Ja som poukázal na to, že tá stránka je mimo reality. Ak máme dnes 75% ČS tvorených sieťami Shell, OMV, Slovnaft (snáď som nezabudol nejakého veľkého hráča) kde medzi ČS môže byť rozdiel tak prinajlepšom 1 cent (0,24 halierov) do mínusu a štandardná cena benzínu je v ich prípade OMV 1,569, Slovnaft 1,57 a Shell 1,579, (nediaľničné ceny) vieš mi vysvetliť akým galaktickým prepočtom je priemerná cena benzínu na SK 1,51 €/l?
Ako z matematiky som vynikal naposledy na základnej škole ale tu už od pohľadu niečo nesedí.
Preto som chcel len poukázať na to, že tých tvojich 40 Kč/l benzínu nie je vôbec pesimistických a zrejme ho dosiahneme ešte tohto kalendárneho roku. btw. vôbec sa nejedná o žiadne zimné zdražovanie ako to tu niekde padlo. Jediný výkyv v cenách boli koronové ceny 1€/l nafty, 1,10€/l benzínu, ale tieto časy skončili a teraz si už benzín a nafta hútajú len: https://www.youtube.com/watch?v=sI5ytE-NwgY
a ešte dopĺňam- v 2007 bol diesel drahší než benzín? v 2007 kupoval otec kiu ceed ktorú som potom aj ja jazdil bol to nafťak a nie som si tvojou informáciou 100% istý....
Ja som poukázal na to, že tá stránka je mimo reality. Ak máme dnes 75% ČS tvorených sieťami Shell, OMV, Slovnaft (snáď som nezabudol nejakého veľkého hráča) kde medzi ČS môže byť rozdiel tak prinajlepšom 1 cent (0,24 halierov) do mínusu a štandardná cena benzínu je v ich prípade OMV 1,569, Slovnaft 1,57 a Shell 1,579, (nediaľničné ceny) vieš mi vysvetliť akým galaktickým prepočtom je priemerná cena benzínu na SK 1,51 €/l?
Ako z matematiky som vynikal naposledy na základnej škole ale tu už od pohľadu niečo nesedí.
Preto som chcel len poukázať na to, že tých tvojich 40 Kč/l benzínu nie je vôbec pesimistických a zrejme ho dosiahneme ešte tohto kalendárneho roku. btw. vôbec sa nejedná o žiadne zimné zdražovanie ako to tu niekde padlo. Jediný výkyv v cenách boli koronové ceny 1€/l nafty, 1,10€/l benzínu, ale tieto časy skončili a teraz si už benzín a nafta hútajú len: https://www.youtube.com/watch?v=sI5ytE-NwgY
a ešte dopĺňam- v 2007 bol diesel drahší než benzín? v 2007 kupoval otec kiu ceed ktorú som potom aj ja jazdil bol to nafťak a nie som si tvojou informáciou 100% istý....
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nejsem fanda elektromobility, jsem její odpůrce, zejména jejího násilného tlačení politicko-ekonomickými způsoby.Mexican píše: ↑15 úno 2022, 08:49 Mr Hyundai pisal vyssie ze elektromobilom chce riesit ekonomicku stranku veci, nasledne pise ze ked nieco nieco chce tak mu to vyjde. A toto by som zdorazil. Ak sem napisete, ze proste ste fandovia EV a technologii (ja som, bavi ma to) a proste si chcete urobit radost niecim novym a technologicky vyspelym. Nesnazte sa tu vsak presvedcovat, ze elektromobil je vyhodnejsi ekonomicky (nie je) ekologicky (nie je) a najma ze dokaze nahradit bezne uzivanie auta v stredoeuropskom ponimani (tam sa zohladnuje potreba mat relativne dostupne auto schopne zastat funkciu stahovaha, dovolenkara a prevazaca deciek a nakupov). Ja vam nechcem vyhovarat vase nakupy EV, ja len nechcem aby to prave fungovalo sposobom ze vylozim milion na drevo abudem postupne prinuteny travit svoje prestavky na ceste niekde v priemyselnej stvrti aby som dobijal a manzelka bude jazdit do prace autom za 3/4 mega a vyssie a klepat sa kazdeho zaparkovania pred obchodakom ze to omlati nejaky blbec. Ozaj, moc sa o tom nehovori ale kolko vychadzaju Havarijne poistky? skusim si to naklika u Directu len tak pre srandu. Kona vs elektro Kona. Podla cennikovyh cien a dam vediet
Ale i já rád počítám. A sice je fajn, jak máš tvrdá data, ale ta jsou aktuálně vlastně k ničemu . Z nich má relevanci maximálně průměrná spotřeba. Průměrná cena PHM (zejména té nafty od roku 2008) má vypovídací hodnotu NULA. Můžeš sice vytvořit prediktivní graf vývoje ceny, ale chybí Ti v něm to nejdůležitější, co ovšem nikdo neznáme - politický tlak v kombinaci s inflací.
Taky mám tvrdá data o provozních nákladech Škody 100L od roku 1974. Kolik tehdy stál benzín? Kčs 4,-- (nemám to u sebe, tak odhaduju). Zatímco nájezd klesal, tak cena benzínu rostla - co mi z toho vyjde za průměrnou cenu benzínu?
Na tvrdá čísla se aktuálně hrát nedá a už to tu zaznělo - tady bude čím dál silnější politický a následně ekonomický tlak, aby aktuální poměr provozních nákladů BEV a ICE byl zhruba čtvrtinový.
A právě z téhle predikce vycházím - proto jsem dospěl k tomu, že ženě na to její skákání do 100 km denně pořídím BEV a budu ho nabíjet v garáži. Sobě zachovám větší flexibilitu a vybírám PHEV, které v týdnu zvládne moje skákání na elektriku a o víkendu nebude limitováno dojezdem, i když se pohybujeme výlučně na území ČR.
Ani já z toho nehořím nadšením, taky se snažím svojí uhlíkovou stopu minimalizovat, ale na druhou stranu mám potřeby mobility, kterým se aktuálně nevyhnu. Ne, nechci v týhle díře zůstat do smrti, chci se odsud odstěhovat a pak třeba pomine potřeba dvou aut a bude stačit jedno a uvidí se jaké bude v té době tím univerzálním prostředkem, teď je situace takováto a s tím je potřeba pracovat.
A vyšší pořizovací ceny - je to stejné, jako když jsem před lety přešel z ojetin na nová auta - na počátku vyšší výdaj a pak srovnatelné nebo nižší provozní náklady. Mobilita je prostě drahá. Já ovšem na rozdíl od Tebe se zůstatkovou hodnotou pracuju, nedojíždím auta do smrti, jen tentokrát ten interval natáhnu z dvou let na čtyři, to mi vychází jako rozumný kompromis.
A na závěr - ano, minimalizace individuální mobility je cílem této politiky a vlastně se tím už dnes nikdo ani moc netají .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Minko s tebou sa tazko diskutuje ked sa zaseknes na kratkodobej cene. To akoby niekto tvrdil, ze elektrina bude stat 10kc KWh pretoze skoncil v rezime DPI koncom minuleho roku. Ak chces riesit ceny, musis vychadzat z nejakych historickych dat
Ja som na Shell tankoval mozno 10x za zivot. A z toho mozno polovica pripadov bola moto, pac tankujem tam kde mi dochadza palivo. Nemam vsak rad predrazene premiove pumpy, neprinasaju ziadny benefit. Na druhej strane tiez nechcem cakat 15 minut kym sa dostanem na stojan na Tank Ono lebo su tam fronty. Ale ak mam stastie, natankujem tam sposobom prijdem, natankujem, zaplatim, WC, odidem - takze 7 minut max
Dal som ti sem realne naklady svojej moto od 2015
dal som ti sem realne naklady a priemerne ceny diesloveho auta od 2007
dal som ti sem priemerne ceny u benzinoveho stonicu ktory zacal jazdit v tom najhorsom obdobi (ceny, zima, novy motor)
fakt sa budes drzat nejakeho posunu z mesiaca na mesiac u jednej pumpy? vies, ja tych tankovani mam u dieslu (Accent) 481 a u moto 146. To ti fakt neukazuje dostatocny rozptyl na nejaku kalukaciu ceny? Mna to aby som bol uprimny trochu uraza
Ja som na Shell tankoval mozno 10x za zivot. A z toho mozno polovica pripadov bola moto, pac tankujem tam kde mi dochadza palivo. Nemam vsak rad predrazene premiove pumpy, neprinasaju ziadny benefit. Na druhej strane tiez nechcem cakat 15 minut kym sa dostanem na stojan na Tank Ono lebo su tam fronty. Ale ak mam stastie, natankujem tam sposobom prijdem, natankujem, zaplatim, WC, odidem - takze 7 minut max
Dal som ti sem realne naklady svojej moto od 2015
dal som ti sem realne naklady a priemerne ceny diesloveho auta od 2007
dal som ti sem priemerne ceny u benzinoveho stonicu ktory zacal jazdit v tom najhorsom obdobi (ceny, zima, novy motor)
fakt sa budes drzat nejakeho posunu z mesiaca na mesiac u jednej pumpy? vies, ja tych tankovani mam u dieslu (Accent) 481 a u moto 146. To ti fakt neukazuje dostatocny rozptyl na nejaku kalukaciu ceny? Mna to aby som bol uprimny trochu uraza
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mr. HYUNDAI ak su data z 2008 irelevantne, tak si povedz odkedy to mam vypocitat (pojde to celkom jednoduchu, len vyskrtam roky ktore chces
zaujimave je ze ked zacal Covid tak v podstate celu 2020 a 2022 som tankoval diesel okolo 24 az 26kc. Ale nedavam to sem ako argument, lebo to bola kratkodoba odchylka. Nejaku predikciu nikto nema, najma nie do viacerych rokov. Mne sa uprimne pacia prostesty vo Francuzsku pretoze ti ludia vedia povedat ze su nespokojnyi Ja zvysene naklady absorbujem aj napriek tomu, ze sa vsetci zhodneme v tom, ze inflacia a rast mzdy hovori, ze ak stal liter benzinu/nafty v 2015 36kc je to vyrazne menej na dnesne peniaze. Takze vlastne je to opak co tvrdis. A realne to vidiet aj na cestach, pretoze aut pribuda lebo su lacnejsie na prevadzku ako tomu bolo v 2008 (napriklad). Ano, nakupka je vyssia, cena servisu je vysssia. Ale za plat si mozes dovolit vyrazne viac litrov paliva ako v 2008. Mne sa oproti 2008 mzda skoro strojnasobila (a teraz v novej praci to bude 4,5 nasobok mzdy v 2008). Cena na stojane bola vtedy rovnaka, resp podobne. Prva tankovanie dieslu u Accenta OMV sportovni Brno (platil predajca) bola za 30,15kc
takze som rad ze so mnou suhlasis v tej politickej rovine (tlak presadzovat nieco a naopak tlak smerovat fosilne paliva mimo). V tom pripade nechapem, ze som tu jediny s Borysom ktori sme v opozicii k reciam ze vlastne mame a budeme mat slobodnu volbu.
zaujimave je ze ked zacal Covid tak v podstate celu 2020 a 2022 som tankoval diesel okolo 24 az 26kc. Ale nedavam to sem ako argument, lebo to bola kratkodoba odchylka. Nejaku predikciu nikto nema, najma nie do viacerych rokov. Mne sa uprimne pacia prostesty vo Francuzsku pretoze ti ludia vedia povedat ze su nespokojnyi Ja zvysene naklady absorbujem aj napriek tomu, ze sa vsetci zhodneme v tom, ze inflacia a rast mzdy hovori, ze ak stal liter benzinu/nafty v 2015 36kc je to vyrazne menej na dnesne peniaze. Takze vlastne je to opak co tvrdis. A realne to vidiet aj na cestach, pretoze aut pribuda lebo su lacnejsie na prevadzku ako tomu bolo v 2008 (napriklad). Ano, nakupka je vyssia, cena servisu je vysssia. Ale za plat si mozes dovolit vyrazne viac litrov paliva ako v 2008. Mne sa oproti 2008 mzda skoro strojnasobila (a teraz v novej praci to bude 4,5 nasobok mzdy v 2008). Cena na stojane bola vtedy rovnaka, resp podobne. Prva tankovanie dieslu u Accenta OMV sportovni Brno (platil predajca) bola za 30,15kc
takze som rad ze so mnou suhlasis v tej politickej rovine (tlak presadzovat nieco a naopak tlak smerovat fosilne paliva mimo). V tom pripade nechapem, ze som tu jediny s Borysom ktori sme v opozicii k reciam ze vlastne mame a budeme mat slobodnu volbu.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Doplním info o cenách benzínu kolem roku 1974 . Já v té době už jezdil a občas si něco pamatuju. Tehdy na pumpách byly 3 druhy benzínu NORMAL, SPECIAL, SUPER ceny byly 2,- , 2,40 , 3,- Kčs Nafta i když jsem ji do auta nekupoval tuším byla o 0,10 či 0,20 hal. (halířů) levnější než benzín, nicméně většina soukromých aut na naftu si kupovala na poštách poukázky na topnou naftu a ti platili 0,90 Kčs za litr. Vím to , protože jsme naftou tenkrát doma topili. Problém byl že topnou naftu jste museli brát do kanystru a pak někde přelít do nádrže. Tankovat přímo do nádrže aut na topné poukázky bylo zakázáno.....
Ale byla i daň za motorové vozidlo.
Ta se tuším někdy kolem roku 1975-6 rušila a na to konto se benzíny zdražily na 4,- , 4,30, 5,- Kčs /litr
A ještě doplním info o mém příjmu do první práce jsem nastupoval za 1100,- Kčs měsíčně hrubého
Ale byla i daň za motorové vozidlo.
Ta se tuším někdy kolem roku 1975-6 rušila a na to konto se benzíny zdražily na 4,- , 4,30, 5,- Kčs /litr
A ještě doplním info o mém příjmu do první práce jsem nastupoval za 1100,- Kčs měsíčně hrubého
Naposledy upravil(a) Richard555 dne 15 úno 2022, 10:02, celkem upraveno 2 x.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
mexican, ale ty tu slobodnu volbu stale máš, kto ti ju berie? berie niekto fajciarovi volbu kupovat cigarety aj ked za 20 rokov zdraželi ani neviem o kolko percent?
celkom dost cestujem po svete a ten nárast počtu aut je za mna až kriticky. pred 10 rokmi som nemal problem si požičiat auto a ist do centra Londyna, Paríža, NYC? dnes?
zober si taky Londyn, už im vymyšlaju 3 dan za vjazd do centra, plačete tu , že auto už bude len pre elitu, ja si skor myslím, že elita už robí všetko preto, aby to auto nepotrebovala.
už sa opakujem, ale ako spoločnost sme už totalne sparchanteli, ked za socíku, kde sme sa mali tak všetci dobre stačilo 10 parkovacích miest na jeden panelakový vchod, tak v dnešnej dobe aj ta "lůza" bez urážky ma pod oknom 2 vraky.
brečíme ako je na západe lahko kupit auto za ich platy, ale zamyslel ste sa niekto, kolko stojí ich ročný provoz na všetkych poplatkoch? ja si naopak myslím, že u nás je stale dostupnejšie si kupit nejaku vylietanu vránu, ako na západe.
mám štastie, že bývám na dedine, ale kto bývate u nejakej rušnejšej cesty tak by ma celkom zaujimalo ako napr vetráte.
celkom dost cestujem po svete a ten nárast počtu aut je za mna až kriticky. pred 10 rokmi som nemal problem si požičiat auto a ist do centra Londyna, Paríža, NYC? dnes?
zober si taky Londyn, už im vymyšlaju 3 dan za vjazd do centra, plačete tu , že auto už bude len pre elitu, ja si skor myslím, že elita už robí všetko preto, aby to auto nepotrebovala.
už sa opakujem, ale ako spoločnost sme už totalne sparchanteli, ked za socíku, kde sme sa mali tak všetci dobre stačilo 10 parkovacích miest na jeden panelakový vchod, tak v dnešnej dobe aj ta "lůza" bez urážky ma pod oknom 2 vraky.
brečíme ako je na západe lahko kupit auto za ich platy, ale zamyslel ste sa niekto, kolko stojí ich ročný provoz na všetkych poplatkoch? ja si naopak myslím, že u nás je stale dostupnejšie si kupit nejaku vylietanu vránu, ako na západe.
mám štastie, že bývám na dedine, ale kto bývate u nejakej rušnejšej cesty tak by ma celkom zaujimalo ako napr vetráte.
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Richard555 za socializmu boli paliva brutalne drahe. Co tak vidim ceny, fakt to Euro sedi s KCS (nakupy na Slovensku) a 3 Eura za liter benalu by fakt nikto nedal. Ani v taliansku na dialnici tam som minuly rok tankoval za 2 Eura, bolo vsak nutnost pac vecer a nuteny rychly presun
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
To můžeš škrtnout celé, predikce není možná, protože nikdo neznáme plány na další danění PHM. Můžeme vycházet jen z toho, co už se ven dostalo, tedy zhruba oněch minimálně Kč 4,-- navýšení na litr nafty od 1.1.2023 s avizovanou uhlíkovou daní. Ale jednak neznáme zamýšlený výpočet, resp. nevíme jak nakonec bude nastaven, takže z toho vyvozuju rovnou Kč 5,-- nejmíň. Ruku v ruce se zvýšením ceny nafty půjde zvýšení ceny benzínu, státní kasy jsou prázdné. Schováme to za boj proti globálnímu oteplování a jakékoliv protesty tím umlknou, protože na GreenDealu je přeci shoda . Ale podle mě to tím neskončí, protože to pořád nebude pro státní kasy dost a protože se dá očekávat růst cen elektřiny, tak porostou i ceny fosilních paliv, protože politická objednávka vyžaduje masivní zvýhodnění elektromobility. A přesně z tohoto vycházím. Vykašlal jsem se na práci s přesnými čísly, predikce prostě přestaly platit. Ale předpokládám, že ten poměr čtvrtinových až třetinových nákladů na BEV v poměru k ICE politici zachovají (neberu v potaz ceny na veřejných nabíječkách, ty jsou zatím jen doplněk a tam tahle politika nemíří).Mexican píše: ↑15 úno 2022, 09:52 Mr. HYUNDAI ak su data z 2008 irelevantne, tak si povedz odkedy to mam vypocitat (pojde to celkom jednoduchu, len vyskrtam roky ktore chces
zaujimave je ze ked zacal Covid tak v podstate celu 2020 a 2022 som tankoval diesel okolo 24 az 26kc. Ale nedavam to sem ako argument, lebo to bola kratkodoba odchylka. Nejaku predikciu nikto nema, najma nie do viacerych rokov. Mne sa uprimne pacia prostesty vo Francuzsku pretoze ti ludia vedia povedat ze su nespokojnyi Ja zvysene naklady absorbujem aj napriek tomu, ze sa vsetci zhodneme v tom, ze inflacia a rast mzdy hovori, ze ak stal liter benzinu/nafty v 2015 36kc je to vyrazne menej na dnesne peniaze. Takze vlastne je to opak co tvrdis. A realne to vidiet aj na cestach, pretoze aut pribuda lebo su lacnejsie na prevadzku ako tomu bolo v 2008 (napriklad). Ano, nakupka je vyssia, cena servisu je vysssia. Ale za plat si mozes dovolit vyrazne viac litrov paliva ako v 2008. Mne sa oproti 2008 mzda skoro strojnasobila (a teraz v novej praci to bude 4,5 nasobok mzdy v 2008). Cena na stojane bola vtedy rovnaka, resp podobne. Prva tankovanie dieslu u Accenta OMV sportovni Brno (platil predajca) bola za 30,15kc
takze som rad ze so mnou suhlasis v tej politickej rovine (tlak presadzovat nieco a naopak tlak smerovat fosilne paliva mimo). V tom pripade nechapem, ze som tu jediny s Borysom ktori sme v opozicii k reciam ze vlastne mame a budeme mat slobodnu volbu.
A právě proto jsem se ve svých úvahách posunul tam, kam jsem se posunul, i když před rokem bych kohokoliv, kdo by mi tvrdil, že začnu uvažovat o nákupu BEV a PHEV poslal rovnou k Chocholouškovi.
Situace se mění velice dynamicky a je nutné na ní reagovat. Třeba i proti vlastnímu přesvědčení, ale hlavou se zeď prorazit nedá...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
devotional ja som nikde netvrdil ze tu slobodnu volbu nemam. Ja tvrdim cely cas ze tu slobodnu volbu mat nebudem. V blizkej buducnosti. Ze ma bude stat /EU tlacit aby som si "vybral". Ale ak som to sem nenapisal uz snad 10x tak neviem
Potom na mna reaguje Skolnik ze mam ist niekam kde slnko nesvieti. Takze o tom je ta politicka uroven tejto diskuzie
Ekonomicka rovina tejto diskuzie je ta druha. Tam fakt mozem maximalne zavolat Martymu Mc Flyovi aby mi zistil ceny paliv v 2030, pretoze nic okrem historickych dat nemam. A preto som pocital s priemerom akym som pocital (tych 40kc priemerne za benal). To je ale zrazu zle a malo. Samozrejme. Pretoze inak by tie BEV fakt nedavali ekonomicky zmysel (nakupka vs prevadzka)
co mi uprimne chyba su data take tie ako mame my starsi clenovia fora. Proste mam auto 4/5/10 rokov, za palivo som minul tolko, servis a podobne tolko. Mne nijka nepomoze pri rozhodovani ze niekto napise ze za 30 000km je spokojny a nic ho to na servise nestalo. Preboha, preco by malo? Ja som na auto nesiahol snad do 120 000km a to boli brzdy. A to ma servisna hodina nestala 2400kc za hodinu ako u BEV. Ak tu zacnu ludia pisat realne naklady (tz kolko ich stala prevadzka BEV alebo PHEV za 4-5 rokov a nejakych 50-70 000km, ja si zahryznem do jazyka a budem s pokorou a uctou citat a inspirovat sa. Nie som s tych krcmovych expertov, ktori tvrdia ze bateria umrie po 8-10 rokoch a vymena bude stat pol mega. Pocitam, ze ta bateria rozumne vydrzi tych 10 rokov uplne v pohode ak nebude v rezime vysokovykonnych nabijani. Ale to je tiez dolezity poznatok ktory s amoc nezdiela
Potom na mna reaguje Skolnik ze mam ist niekam kde slnko nesvieti. Takze o tom je ta politicka uroven tejto diskuzie
Ekonomicka rovina tejto diskuzie je ta druha. Tam fakt mozem maximalne zavolat Martymu Mc Flyovi aby mi zistil ceny paliv v 2030, pretoze nic okrem historickych dat nemam. A preto som pocital s priemerom akym som pocital (tych 40kc priemerne za benal). To je ale zrazu zle a malo. Samozrejme. Pretoze inak by tie BEV fakt nedavali ekonomicky zmysel (nakupka vs prevadzka)
co mi uprimne chyba su data take tie ako mame my starsi clenovia fora. Proste mam auto 4/5/10 rokov, za palivo som minul tolko, servis a podobne tolko. Mne nijka nepomoze pri rozhodovani ze niekto napise ze za 30 000km je spokojny a nic ho to na servise nestalo. Preboha, preco by malo? Ja som na auto nesiahol snad do 120 000km a to boli brzdy. A to ma servisna hodina nestala 2400kc za hodinu ako u BEV. Ak tu zacnu ludia pisat realne naklady (tz kolko ich stala prevadzka BEV alebo PHEV za 4-5 rokov a nejakych 50-70 000km, ja si zahryznem do jazyka a budem s pokorou a uctou citat a inspirovat sa. Nie som s tych krcmovych expertov, ktori tvrdia ze bateria umrie po 8-10 rokoch a vymena bude stat pol mega. Pocitam, ze ta bateria rozumne vydrzi tych 10 rokov uplne v pohode ak nebude v rezime vysokovykonnych nabijani. Ale to je tiez dolezity poznatok ktory s amoc nezdiela
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nic o svobodné volbě jsem tu nepsal. Jasně, že ji nemáme a mít nebudeme. Každý stát, snad kromě anarchokapitalismu, svobodu volby nějakým způsobem reguluje. A asi regulovat musí. Není to jen v automobilismu, je to všude. Nejsem ekolog, ekologii neřeším a nechávám ji ekologům, ale taky nehci, aby tu jezdily nafťáky bez jakékoliv regulace zplodin, o rakovinu nestojím. Otázka však je, jestli to už stát s tou regulací nepřehání, což si myslím, že přehání. Ale za to elektroauta ani hybridy nemůžou. Není fér na ně kvůli tomu svádět vinu a vidět na nich jenom to špatné.
Mr. HYUNDAI: Přesně tak.
Mexican: To ti zatím nikdo neřekne, protože tu nikdo BEV nebo PHEV (od ) tak dlouho nevlastní. Na to si budeš muset ještě pár roků počkat.
Mr. HYUNDAI: Přesně tak.
Mexican: To ti zatím nikdo neřekne, protože tu nikdo BEV nebo PHEV (od ) tak dlouho nevlastní. Na to si budeš muset ještě pár roků počkat.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Díky moc, mně utkvělo těch Kčs 4,-- a já sám si pamatuju pak Kčs 8,-- za Speciál (v osmdesátkách).Richard555 píše: ↑15 úno 2022, 09:56 Doplním info o cenách benzínu kolem roku 1974 . Já v té době už jezdil a občas si něco pamatuju. Tehdy na pumpách byly 3 druhy benzínu NORMAL, SPECIAL, SUPER ceny byly 2,- , 2,40 , 3,- Kčs Nafta i když jsem ji do auta nekupoval tuším byla o 0,10 či 0,20 hal. (halířů) levnější než benzín, nicméně většina soukromých aut na naftu si kupovala na poštách poukázky na topnou naftu a ti platili 0,90 Kčs za litr. Vím to , protože jsme naftou tenkrát doma topili. Problém byl že topnou naftu jste museli brát do kanystru a pak někde přelít do nádrže. Tankovat přímo do nádrže aut na topné poukázky bylo zakázáno.....
Ale byla i daň za motorové vozidlo.
Ta se tuším někdy kolem roku 1975-6 rušila a na to konto se benzíny zdražily na 4,- , 4,30, 5,- Kčs /litr
A ještě doplním info o mém příjmu do první práce jsem nastupoval za 1100,- Kčs měsíčně hrubého
Stejně by to byla paráda mít tehdejší ceny s dnešními příjmy
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate