Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Mexican: Nakupovat potraviny spolu je hroznym mrhanim casu a potencialu oboch. Jako vážně? Podle tohohle klíče, teda nespíš protože to vlastně taky cca 8 hodin nic neděláš a mrháš časem...to nemluvím o sexu...ale ono se těch 5 minut nepočítá :mrgreen:
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

No a na Slovensku budou mít zastropovanou elekřinu až do roku 2024.
https://e.dennikn.sk/2723637/dan-z-jadr ... 1645084080

Jako neberte to jako nářek, já mám smlouvu na 3 roky taky super :D/
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Mna ani tak nezaujima ta cena (za fosilne palivo sa musi platit tiez, nevidim dovod, preco by sa rovnako nemalo platit aj za elektrinu), skor len furt krutim hlavou nad tym, ze je furt treba nejaky cip (alebo separe aplikacia, to je jedno) na to, aby clovek vobec mohol "tankovat". ](*,) Svojou kartou dnes viem zaplatit aj vo vecierke v kdejakej diere, ale na nabijanie auta je stale treba nejaka dodatocna blbost. Pritom na pumpe mi tankovacia pistol pusti palivo bez toho, aby som sa musel akokolvek overovat (cipom, QR kodom, aplikaciou, to je jedno). Preco to iste nejde u principialne velmi podobneho nabijania? ](*,) Navyse, tankovaciu pistol z auta vytiahnem aj bez zaplatenia, ale nabijaci konektor moze byt zamknuty az do zaplatenia nabijania.

Toto musi prejst, inak sa ta elektromobilita nema sancu rozsirit: "V rámci programu Fitfor55 by z rozhodnutí Evropské komise měly být platební terminály na všech stanicích v rámci EU nejpozději v roce 2025."
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko »

Mexican píše: 17 úno 2022, 07:52 O prenasani nakupu - ak nenakupuje sutre, tak si to snad z voziku postupne do kufru auta prelozi aj 40kg pani na jehlach. Ale je fakt, ze zahradne lavice a 25kg vrecia s cementom manzelka nechodi kupovat. Mozno to vsak bude, ze moja manzelka nie je ziadna krehotinka, jazdi na svojej moto ktoru zvlada pri svojich 60kg bez problemov zdvihnut zo zeme
potom je tu ešte možnosť, že napríklad žiadnu ťažšiu vec manželka/partnerka zdvíhať ani nesmie (zdravotné dôvody).

btw. aj medzi mužmi sú chlapi, čo vydržia nahadzovať šuter do miešačky celý deň, niektorí zomierajú za pol dňa atď. s rôznymi inými príkladmi. :mrgreen:

napr. aj ja pred kúpou RD som mal pomerne menšiu silu a kondičku ako mám dnes a to pritom podľa môjho BMI indexu by som mal byť podstatne menej fit ako v minulosti :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

pravdaze, vynimky sa najdu.
Ja som dneska rano bol zobrat s vlekom 18 vriec zahradnickeho substratu, mulcovacky a kompostu (pre vyvysene zahony), zlozit doma, po ceste nakup potravin v Lidlu (10min) a rovno po 700kg katrovanej ornice. Zatial nejakych 96km, auto stoji na poli a ked ho vylozim idem ten vozik este vyuzit a skocim do 15km vzdialenej dediny po tramky a dreveny obklad. Toto je realne pouzitie mojho auta. T

akze ano, BEV stale nie je pre mna :hyu: No a ten odkaz som sem dal prave preto, ze mi to tiez dost ubera elanu vobec nad niecim takym uvazovat. Chapem, ze clen nejakej siete ma asi spesl cenu ale nosit so sebou zvazok cipov je proste naprd, neprakticke (ked ma nebodaj elektromobily dva)
Přílohy
IMG_20220217_101943.jpg
IMG_20220217_101943.jpg (145.16 KiB) Zobrazeno 1858 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Mexičan: To že to psali na IDNESu ještě neznamená, že taková je realita. dnes už všichni výrobci aut poskytují nabíjecí karty a protože i ti co do dnes poskytují tankovací karty už chápou směr kam to půjde, tak už to nabízejí také. Viz níže pár příkladů.

https://my.dkv-mobility.com/eshop/cz/cz ... ard-charge
https://www.shell.cz/media/media-2020/s ... rging.html
https://molplugee.cz/cz
Takže jedna karta téměř na všechny nabíječky, předpokládám, že ti největší to dotáhnou do dokonalosti stejně tak jako to měli zmáknutý u PHM.

Takhle se dá pokračovat dá a dál :lol:
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

Ty to fakt nechapes, takze to skusim rozpisat

nejake fleetove karty su normalnemu cloveku k nicomu. Pretoze ako zamestnanec a tych je vacsina nemoze vyuzivat fleetovky typu DKV a CCS. Ja to chapem, ze prave ta vysoka nakupna cena sa lepsie strati v uctovnictve pravnickej osoby, preto tych sukromnikov moc nie je coby BEV kupovali. To je ale ina diskuzia

ideal by bola obycajna platobna karta. Pretoze tou clovek na rozdiel od CCS a DKV a podobnych hruz zaplati aj v tom Lidlu, na pile alebo v Mounfieldu
Ak uz profil potrebuje, preco si napriklad pri uvodnom nastaveni profilu proste nesparovat konkretnu platobnu kartu/nalepku

Takze napr Ionity alebo CEZ nabijacka bude vediet ze pri platbou kartou XXXX XXXX XXXX 1234 to rovno priradi k uctu Ferka Mrkvicku. A tych kariet tam samozrejme idealne pridat viac (manzelka, spolocna platobna karta ak sa pouziva)
takto to ma napriklad Cafe+Co kde pracuje manzelka. Platobna karta sprarovana s uctom. A to su prosim pekne blbe kavove a napojove automaty. Bohuzial EU a vlady maju asi uplne ine starosti ako robit zivot ludom prijemny a ked sa uz biju v prsia ako chcu propagovat elektromobilitu, tymto treba zacat. Ked tie dobijacie stanice nebudu kdesi v priemyslenych stvrtiach ale na normalne exponovanych miestach (a tych par obchodakovych to nezachrani) a budu uzivatelsky prijemne pouzivat s jasnou cenovou politikou zacnu o tom ludia uvazovat viac. Aj napriek absurdne vysokej cene za nakup samotneho BEV

uzivanie beznej platobnej karty namiesto cipov a apiek je rozumne a uzivatelsky prijemne. Aby som tou obycajnou platobnou kartou zaplatil na PRE, CEZ, Ionity, SHell, MOL atd, atd, atd
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Mexican píše: 17 úno 2022, 07:52 vy teda davate tej zenskej emancipacii na frak :P nakupujem bud ja alebo manzelka. Nakupovat potraviny spolu je hroznym mrhanim casu a potencialu oboch. Ale ak vam to tak funguje, preco nie. O prenasani nakupu - ak nenakupuje sutre, tak si to snad z voziku postupne do kufru auta prelozi aj 40kg pani na jehlach. Ale je fakt, ze zahradne lavice a 25kg vrecia s cementom manzelka nechodi kupovat. Mozno to vsak bude, ze moja manzelka nie je ziadna krehotinka, jazdi na svojej moto ktoru zvlada pri svojich 60kg bez problemov zdvihnut zo zeme
Co je nepochopitelného na sdělení že manželka neřídí (NEŘÍDÍ ](*,) ](*,) ](*,) ). To není nic o emancipaci, je to čistě její rozhodnutí, její strach... Když je potřeba (když ona chce) udělat velký nákup tak jedu s ní autem. Ten nákup pak již společně přeložíme do auta na parkovišti u hyper super a pak jej z parkoviště na sídlišti společně odneseme do baráku. Někdy i nadvakrát, kolik toho je. Tahat velký nákup od hyper super k bydlišti pěšky, to aby šla třeba natřikrát... Podle toho kde chce nakupovat tak je to zhruba 1 až 3 km jedna cesta.
Naposledy upravil(a) Boryš dne 17 úno 2022, 11:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20279
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Mexican: Plýtváš časem a energií. Jsou lidi, kteří tyhle nevýhody spojené s platbami "věrnostními" kartami / čipy / aplikacemi chápou. Ostatní budou setrvale omílat to své.

Školník: Otázka ze života: z tvé předchozí komunikace jsem pochopil (snad správně), že jsi majitelem firmy a zaměstnáváš lidi. Jelikož jsi zastáncem elektromobility, rád bych se zeptal, kolik lidí by si mohlo, v případě zájmu, nabíjet svůj elektromobil v práci. Když je to tak výhodné. A nepiš mi, že naftu / benzín jezdím tankovat také jinam, na tuhle odpověď nejsem zvědavý.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Pokud je podnikatel, majitel firmy, tak má možnost kupovat elektrauta levnější, s dotací... Takže takovým na ně přispívají druzí.

Jsem si vzpomněl na jeden článek, jak ve vzorovém Německu vyhodil pan podnikatel zaměstnance, že si v práci nabíjel mobil...

Jo a zde může odpovědět cokoli. Skutečnost může být jiná. Nakonec, třeba všem zaměstnancům dal firemní CCS nebo podobné karty, aby tu výhodnost pocítili již nyní.
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Problém u plateb kartou u nabíjecího stojanu může být to, že si pak poskytovatel naúčtuje cenu pro neregistrované, která může být výrazně vyšší. Jasně že i u sítí čerpacích stanic exitují věrnostní programy a karty, které dávají různé výhody a slevy, ale ještě jsem se nesetkal s tím, že by byla někde cena benzínu 30 Kč pro registrované a 100 Kč pro neregistrované (tak je to v podstatě u Ionity). Ale to je i konkurencí. U takové benzínky by pak nikdy netankoval, prostě by jel jinam. Jakmile bude nabídka nabíjecích stanic větší a v každé lokalitě bude na výběr, snad díky konkurenci skončí i tyto habaďúry.

Jinak aktivace nabíjení pomocí čipů nebo i platebních karet je úplně zbytečný pravěk. Na to už dávno existuje technologie plug&charge, kdy se auto s nabíjecí stanicí dokáže po připojení kabelu domluvit samo a uživatel pak nemusí vůbec nic řešit. Akorát tuto technologii nemají zatím povinnost implementovat ani výrobci aut ani poskytovatelé nabíjení. A tak to většinou nedělají, což je chyba. Systematicky to má zatím vyřešené pouze Tesla.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Mexičan: Já nejsem podnikatel a přesto používám kartu od Hyundai a taky od Shellu(ta se jmenuje AXIGON), takže jedinej kdo hledá chybu tam kde není jsi tady ty. Můžu tě upozornit, že v telefonu nemám jedinou aplikaci pro nějakou nabíječku...nemám k tomu jediný důvod.

To, že to nejde tvojí platebmí kartou ještě neznamená, že to nepůjde příští rok. Osobně si myslím, že přijde softvér který bude již v palubní nabíječce auta...něco jako má Tesla s tou přijedeš na stojan, napojíš a samo to vše rozpozná.

Axel.Foley: Firmu nemám, jsem zaměstnanec v automotivu a mám pod sebou lidi. Nabíjení se u nás momentálně řeší jako firemní bonus a snad v letošním roce budeme instalovat na parkovišti nabíjecí body(AC), až to bude hotové, tak by měla být stanovena cena na 5 kč/kW. Jinak ještě máme na střeše 250000Wp FVE a také je v plánu udělat veřejný nabíjecí Hub DC 125Kwh(tam bude cena samozřejmě jiná). Momentálně jsem tu z BEV jen já a kolega z DE + náš nejvyšší :mrgreen:

Boryš: Auto jsem si koupil za své bez dotace. Na FVE jsem o dotaci zažádal a čekám na vyplacení a protože jsem z karlovarského kraje, tak je ta dotace ještě o 10% vyšší .

Stefanpilat: jo tak se to jmenuje plug&charge =D>
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

Hyundai / KIA karta vsak plati len na Ionity alebo sa pletiem? resp neda sa pouzit napr na shell alebo na PRE/EON/CEZ atd tie maju prave tie svoje chipy a karty. A to mi povodne slo

je zaujimave ze u Hyundai v konfiguratore uz nie je benefit ta Inonity clenska karta. A uz k tomu nedavaju ani wallbox ako minuly rok (treba to priplacat) pozeral som na Inoq a Inoq5, rozne vybavy

samotne ceny za kable su celkom darda (od 11 000kc za 7kW). 22kW wallbox stoji 25 000kc bez montaze (kedze to musi instalovat borec s 50tkou tak minimalne 2-3 mitre navrch

A co ked s tym vyjdes niekam za hranica, nebodaj na nejaky vylet?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

stefanpilat píše: 17 úno 2022, 12:08 Jinak aktivace nabíjení pomocí čipů nebo i platebních karet je úplně zbytečný pravěk.
Lenze ja tu nehovorim o aktivacii nabijania platobnou kartou. Ja tu hovorim o tom, ze je vobec treba dacim aktivovat nabijaci stojan, a to nieco je nejaky blby cip alebo dajaka random karta od random spolocnosti, kotra je navyse nekompatibilna s inymi nabijacimi stojanmi. ](*,) Nabijaci stojan by sa mal aktivovat rovnako aj tankovaci stojan, cize tym, ze zoberiem nabijaciu hlavicu a pichnem ju do auta. Auto by sa malo potom nabit, a nasledne by sa za toto malo zaplatit normalnou platobnou kartou a ist si po svojom. Elektoromobily sa tu predsavuju ako nasa buducnost, zatial co experience pri nabijacom stojane pripomina pokladnu u Kauflandu, ktory sa ta 3x spyta, ci naozaj nemas ich klubovu kartu (akurat na rozdiel od toho stojanu ti ale potom povoli zaplatit a zobrat si nakup aj bez nej)...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Srandista: Však o tom jsem psal. K tomu je ten standard plug&charge. Zastrčíš kabel, po nabití ho vytáhneš a víc neřešíš. Žádnou aktivaci, žádnou autorizaci, ani platbu ne, tu to provede samo. Teoreticky to umožňuje každé auto s CCS nabíjecím standardem, což už jsou dnes skoro všechna, protože ten šifrovanou komunikaci mezi autem a nabíječkou podporuje. Jen se musí výrobci dokopat k tomu, aby doplnili software, který to skutečně umožní využívat (zatím je aut, které to umí, jen pár), místo toho aby furt blbli s nějakými nesmyslnými kartičkami.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“