Sundání zadních kotoučů

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Martinroc13
*
Příspěvky: 28
Registrován: 31 říj 2021, 08:56

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od Martinroc13 »

Jojo ten šroub jsem dostal , měl jsem shozený rameno, zkusím to udělat až budu přezouvat na letní
Reklama
 

tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od tempest »

To rameno je dobrý namazat i na tom druhém šroubu, který se nesundává. Z výroby je to na sucho.

Na to povolení existují mrazící spreje na rez. Zak zkus i to.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od Richard555 »

No moc do toho nemlať kladivem, je to zřejmě přirezlý k náboji a v něm jsou ložiska tak ať ti kuličky neudělají při mlácení kladivem důlky do drah, pak vyměníš nejen kotouč ale i náboj - nějaký stahovák našponovat a pak lehce klepnout mělo by to odskočit
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od oltcitak »

Richard, samozrejme sa predpokladá, že do takéhoto systemu sa bucha s dvoma kladivami sucasne, aby sa nenamahalo uloženie lozisk, alebo sa podlozi disk na pevnú podložku, aby sa naraz preniesol mimo ložisko, to da rozum predsa. :wink:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od Richard555 »

No nejlepší je do toho nebouchat vůbec :wink: použít stahovák , neplatí že čím lepší mechanik , tím větší kladivo, ani když to nejde silou, jde to větší silou :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od oltcitak »

Nj, ano, v idealnych podmienkach. Kdezto ja skôr veci riesim v tých zostávajúcich :wink:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Venca
*
Příspěvky: 40
Registrován: 16 srp 2005, 08:34
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Sundání zadních kotoučů

Příspěvek od Venca »

Martinroc13 píše: 18 úno 2022, 08:47 Ahoj, jsem majitel Hyundai i30 2gen FL 2015 1.6 CRDI, včera jsem se dal do výměny zadních brzd, destičky šly vyměnit v pohodě, ale nemohl jsem sundat kotouč, ty dva šroubky co ho drží jsem měl dole, i třmen, a kladivem jsem do toho bouchal ale ani se nehnul. Máte nějaké nápady jak ho sundat? Popřípadě nějakým stahovákem ?
Ahoj,
na sundání přirezlého brzdového bubnu (postup fuguje samozřejmě i na kotoučové disky) se mi osvědčila jedna finta, kterou jsem odkoukal z jednoho YT videa (viz obrázky).

Uvolnění přirezlého brzdového bubnu či disku pomocí šroubu.JPG
Uvolnění přirezlého brzdového bubnu či disku pomocí šroubu.JPG (48.79 KiB) Zobrazeno 671 x

Při tomto postupu se použije šroub se šestihrannou hlavou, který se vloží do otvoru po šroubu/šroubech, které drží disk na náboji.
Velikost šroubu se zvolí tak, aby byl o jednu řadu vyšší než původní otvor a byl schopen se svým závitem chytit do "masa" disku... kupříkladu pokud je otvor o průměru 5 mm, tak tam příjde šroub o průměru 6 mm.

Pak se pomocí gola klíče dotahuje šroub za stálého tlaku tak, aby si sám vyřezal svůj závit do "masa" disku... při jeho dotahování dochází k odtlačování disku od náboje. V případě, že máš dva otvory, tak můžeš použít dva šrouby, které budeš na střídačku dotahovat, čímž bude tlak na náboj symetrický. Můžeš zároveň opatrně poklepávat po obvodu disku kladívkem, čímž se podpoří oddělení obou styčných ploch od sebe.

Takto lehce zvětšený otvor původním šroubům nevadí, jelikož mají širší zapuštěnou hlavu... brzdový disk je zároveň přidržován k náboji čtyřmi šrouby od kol :D

Hodně zdaru,
Venca
Hyundai Getz 1,3i SOHC/60 kW, Sea Side Blue, Elegance, r.v. 2003
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“