Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

stefanpilat píše: 17 úno 2022, 17:15 Měla by to být norma ČSN 33 2130. Její text u sebe nemám a může se jednat o zastaralý a už neplatný údaj, takže budu jedině rád, když to ověříš. Mě by teda dávat k jištění 16A vodič o průřezu 1,5 mm ani nenapadlo.
ČSN 33 2130 ed. 3 aktuálně, řeší problematiku průřezu a jištění krásně jednoduše, ale jasně v tabulce 6 uvádí, že vodiči průřezu 1,5 mm je předřazeno jištění 10A, vodiči 2,5 mm jištění 16A. Což je mi tedy známo, proto mě zaujala kombinace vodiče průřezu 1,5 mm a předřazeného jištění 16A, protože takový proud by vodič průřezu 1,5 mm dřív nebo později "rozpustil".
Hodnota předjištění se vypočítává dle tepelné zatížitelnosti, na 1,5 mm průřez projde ještě předjištění 13A, ale i když to na papíře vychází a závada to není, já bych tam víc jak 10A nedal.
Když jsem psal o tom, že všechny komponenty musí být v pořádku a správně zvolené, měl jsem na mysli hlavně to, že pokud je vše na zásuvkovém okruhu taženo Cu 2,5 mm, předjištění je 16A, tak i zásuvka musí být na zatížitelnost 16A stavěná a schválená. Občas žasnu co jsou lidi schopni zapojit a používat. Takovým typickým extrémem je do řádného zásuvkového obvodu zapojit prodlužku s vodiči o průřezu 0,75 mm a samotné tělo prodlužky je schválené na zatížitelnost 10A - a nikdo to neřeší a flákne do toho 2 mrazáky a ledničku - obvod v pohodě, jistič v pohodě a prodlužka se roztéká ](*,) ](*,) ](*,) .
Ale to jsem odkráčel OT - omlouvám se.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko »

Mexican píše: 18 úno 2022, 10:45 400kWh (0,4MWh) nabijanie elektromobilu na rok? to ti tam chyba nejaka desatinna ciarka alebo sa pletiem?
áno máš pravdu moja chyba, musím menej škrabať rukou keď niečo počítam ručne a následne chcem použiť do príspevku na PC. áno máš pravdu, bolo by to 3,9 MWh. A keď si to prevediem na súčasný stav, momentálne to vychádza tak, že je to zhruba to, čo som na baráku v spotrebe medziročne ušetril iba čiastočným zateplením podkrovia (pri celkovom náklade na zateplenie 1300 €) :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko »

inak aby som sa vrátil ešte k poznámke elektrické auta vs. jazdenie okolo komína- no zmysel mi to začína dávať asi preto, že jazdím i20 a ako sorry, začínam sa báť ak je 70% áut okolo mňa SUV alebo dodávka. Mám síce auto s XY vybavením na ochranu posádky ale kto bude ťahať za kratší koniec? ja v mojom vysávači alebo vymaľovaná kačkohuba s mobilom v ruke v nejakom GLCčku?

Teda o väčšom aute uvažujem aj z bezpečnostných dôvodov. Navyše nešvar súčasnej doby- pchať osvetlenie auta čo najvyššie a hlavne u dodváok ma začína pekne srať- vkuse má nejaké dodávky pri večerných/nočných jazdách oslepujú- žiaľ moje auto nemá zatmavovanie vonkajších spätných zrkadiel. Nie je to nič príjemné keď ide človek 20-30 km s "RTG" na chrbte. :mrgreen:

A teda ak mám ísť do "väčšieho auta"- ideálne som zvažoval i30 combi (ten veľký kufor by mi pichol na občasné výlety) ale pri tomto všetkom začne človek svoje úvahy prehodnocovať.

A na verejnú dopravu presedlať teda nemienim- jej ponuka je tristná. Ak už je intenzita ako taká, ponuka pohodlnosti sa zužuje na SORovraky (nechápem ako niekto môže vyrábať a predávať vrak ktorý drnčí v celom interiéri ešte len zíde z linky) alebo na železničnú dopravu, ktorá poslednú dobu snáď viac nejazdí ako jazdí. :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Jojo když jsem koupil Tucsona, tak první pojistka byla 18tis a každý rok šla o 2tis dolů.

Pořád tady řešíte ty náklady. Chtěl jsem původně Tucsona PHEV, jsou pouze dva stupně výbav ve 4x2 jedna je za 1,025Mio a druha za 1,125Mio. Když jsem viděl Ioniq5, tak jsem si řekl, že ho chci a abych ho mohl mít, tak jsem hledal předváděčku, no a našel za 1,2Mio(cena nového 1,38Mio), tedy rozdíl 80tis. Předchozí Tucson byl taky předváděčka a na funkci rostlináře to vliv nemělo :lol: .

Srovnání Tucson:
Poj 18tis+16+14+12+10tis=70tis za 5 let
Servis: 5 x 8tis. = 40tis.
PHM: 70000km v průměru za 6L/100km = 4200L x 38kč = 159600kč, když budu půlku jezdit na El a Půlku na PHM mělo by to být :PHM:79800kč EL: 18kWhx350=6300kWh x 2,4kč = 15120kč celkem tedy 94920kč když to vše půjde o 100% nahoru je to 189840kč

Srovnání Ioniq5:
Poj 20tis+18+16+14+12=80tis za 5 let
Servis: 5 x 3tis=15tis + jednou za 3 roky výměna chladiva baterie 15tis(dle infa ze servisu, stejné jako u Kony, tedy 15tis) celkem 30tis
EL: 70000km v průměru 20kWh/100km, 700 x 20 = 14000kWh x 2,4kčNT = 33600kč (mám fix tarif na 3 roky) když to půjde o 100% nahoru tak to bude 67200kč. Kdybych nenabíjel doma ale jenom v práci, tak to je za 70000kč při nárůstu o 100% 140000kč

Nepočítal jsem pneu, obě auta mají 19ky, takže +/- stejná cena.
Zůstatkové hodnoty nejdou bohužel predikovat
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

Minko vidim to ako ty. ako motorkar proste nemam rad velke auta. Dodavky chapem, pretoze tiie proste rozvazaju veci ktore vsetci chcu a potrebuju. Ale nechapem obscesiu velmymi stodolami SUV, pretoze su "bezpecne". Nas sused, je to taky multi level marketing floutek dava najavo svoj uspech tym ze ma X7 od BMW. A jeho profi manzelka (blondyna s pol kilom makeupu na xsichte zdedila jeho Porsche Caynene. NObaja s tym jazdia maximalne do Brna alebo do 2x rocne Praglu na lestisko ked letia niekam na dovolenku. Na tom cayennu to vidiet pac maju stanie pochcate olejom

ja seba vidim tiez v i30 kombik a stve ma prave ten fakt, ze koncernova segra Ceed PHEV kombik ma tak zmenseny kufor. Pretoze aj napriek mojim kecom tu si myslim, ze by mi ten hybrid a PHEV zmysel daval. Preto pokukujem aj po Corolle TS (hybrid) ale vo vybave v ktorej sa mi paci (Trek Hybrid) som na 800 000kc. Na druhu stranu je to uz skvele postavene a vybavene auto s vybornym hybridnym systemom. A aj keby som si vedla postavil hoci aj Tucsona za 800 000kc, asi by som si nepolepsil. To je ta dilema, pretoze pekne postaveny a vybaveny I30 kombik s 1,5 TGDi MHEV s DCT je za 550 000kc. A s tym sa dlhodobo da jazdit okolo 6l/100 co je proste pecka
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od petzl62 »

Za 7l/100 dlouhodobě bych řekl.
A u té Toyoty si 50tis. aktuálně přidej :cry: :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Bohužiaľ, Corolla TS tento rok podražela o ďalších 40 tisíc... Za tých pár rokov, čo je na trhu to robí už nárast o 83 tisíc, a to už je fakt pálka...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

ked sa nam tie BEV rozsiria, moze vzniknut tlacenica:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od petzl62 »

Raději vynechám komentář... ](*,) ](*,) ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Richard555 »

Tohle je situace, která nikdy neměla nastat. Situace kdy nesmyslný příkaz či zákon je postaven nad zdravý rozum. Prostě úmysl byl dobrej a dopadlo to jako obvykle - na hovno ...... bohužel ti nejhlasitější , ne ti nejchytřejší nám teď vládnou a bude to tak dlouho dokud bude mlčící většina mlčet :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Martinsp »

Mlčící většina se přidá. Na větší počet elektromobilů nejsme a dlouho nebudeme připraveni. Zatím je to max pro ty co bydlí ve vlastním domě s možností nabíjet a ještě k tomu na to mají a jsou ochotni to za to dát.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko »

Mexican píše: 18 úno 2022, 15:25 Dodavky chapem, pretoze tiie proste rozvazaju veci ktore vsetci chcu a potrebuju.
To ja nechápem ani tie dodávky. Prečo by nemohli mať svetlá vo výške normálnych áut? (nemyslím SUV) Dokážu to kamióny aj Autobusy, tak by to mohli dokázať aj dodávky. :)
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od slabostka »

Martinsp píše: 20 úno 2022, 18:52 Mlčící většina se přidá. Na větší počet elektromobilů nejsme a dlouho nebudeme připraveni. Zatím je to max pro ty co bydlí ve vlastním domě s možností nabíjet a ještě k tomu na to mají a jsou ochotni to za to dát.
- načo všetko nebol svet pripravený a stalo sa to realitou... ono sa to všetko pekne usporiada aj bez našich vzlykov... mobilita bude stále potrebná a aká bude nech čas ukáže. Možno budeme prekvapení.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Takové počtení ze života: https://autobible.euro.cz/reportaz-cest ... ima-zepta/

Prostě vezmu EV auto a chci jej používat stejně jako spalovací. Takový test ze života pro běžného člověka. A ptám se, opravdu je to TEN krok kupředu, když se musíme pořád dokola bavit o dojezdu a o tom, že se dojezd dost mění s počasím a s podmínkami? Nebo, že ujedu 100 km a už musím řešit nabíjení, kde strávili hodku času? Je tu hezky ukázané, že ne vše jde dopředu naplánovat a ne vše funguje vždy na 100%, jako je rychlost nabíjení, to, že bude nabíječka volná nebo vůbec fungovat (nebo že se můžu spolehnout na to, že si u hotelu nabiju). I zmíňka o cenách za elektřinu je zajímavá a už jsem o tom četl několik poznatků, že nevýhoda je stále v tom, že jsou obrovské rozdíly v cenách elektřiny. Jako ty ceny, které uvádí v článku jsou brutální. To mi provoz EV auta/km vyjde dráž než spalovací. Nově jsem zaregistroval už i info, že u některých stojanů si začínají započítávat cenu za minutu stání, kdy je auto nabité a je stále připojené a zabírá místo jiným. Podle mě jsou ceny levného nabíjení tatam, vše se bude zdražovat s počtem aut, které budou jezdit. I různá nabíjení zdarma vezme brzy za své. Ze všeho mi vyplývá, že vlastnit EV auto = nutnost mít možnost vlastního nabíjení. Tím mám stabilní cenu elektřiny a jasnou časovou možnost nabíjení bez stresu, kdy, kde, jestli vůbec.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od remkren »

Já se tedy do diskuzí o elelektromobilitě nechci nějak moc montovat, protože tomu nerozumím a na elektrické auto v dohledné době mít nebudu. Ale myslím si, že @sarin007 tvůj názor je tak trošku demagogicý: "Prostě vezmu EV auto a chci jej používat stejně jako spalovací." každá změna dopravního prostředku přináší změny a nutnost jiného způsobu používání. Dovedu si představit stejné diskuze kočích koňských povozů a zastánců prvních aut, kde kočí argumentuje tím, že chce auto používat stejně jako povoz, aby se motor nažral na zelené louce, nebo dostal oves v zájezdním hostinci a jaký je dojezd z benzínem a kde ho bude shánět, že ho v každém hostinci nemají. :lol:
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“