OPEL Corsa-e Elegance
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Corsa-e Elegance
Tak hurá za volant dalšího baterkáče.
Opel má aktuálně v nabídce dva BEV na stejném konstrukčním základu, a tak by byla škoda se při zkoušení omezit jen na jeden . Prvním autem, které si užije náš zkušební okruh tak bude obyčejný hatchback segmentu B (tedy velikostně), a to Corsa generace F.
Nejsem nějakým velkým odborníkem na Opely, takže pokud tu bude nepřesnost, prosím, opravte mě. Corsa F měla původně na trh přijít o něco dřív, než se nakonec objevila. Jenže než její vývoj skončil, došlo ke změně majitele Opelu – GM prodalo svojí poslední evropskou značku koncernu PSA. Konstruktérům Opelu tak nezbylo než skoro hotové auto hodit do koše a vyvinout Corsu znovu, tentokrát už na technice PSA, aby se GM nemuselo platit za používání jejich techniky. Osobně tipuji, že úplně od nuly se ale nejelo – vzhledem k rychlosti s jakou to Opel stihl bych odhadoval, že se vnější design „narouboval“ na jinou techniku.
Corsa F tak hovoří ještě designovým jazykem předchozí generace. Používá tedy shodný designový jazyk jako Insignia. Předpokládám, že v dohledné době (řekněme od MY 2023 nebo 2024) se Corsa dočká faceliftu a nastoupí na trh s přídí změněnou ve stylu Mokky a nové Astry, tedy s maskou jménem Vizor. Tato maska, která čerpá inspiraci v dobách velké slávy Opelu, se mi fakt moc líbí!
Ale to je ještě daleko, teď tu máme eFko v jeho aktuální podobě ve velice atraktivní oranžové. Výbava Elegance je u zkoušeného vozu rozšířena mnoha pakety, takže má bezklíčový vstup, vestavěnou navigaci, Matrix LED a taky 17‘‘ kola. Bohužel mě nenapadlo si jejich přesný rozměr vyfotit, očekával jsem jej v ceníku nebo tech. datech, ale Opel přesný rozměr neuvádí – podle konfigurátoru pneu by na těchto opravdu pěkných kolech měly být pneu s profilem 45! Sice to moc pěkně vypadá, ale v kombinaci s vlečenou zadní nápravou a nemalou váhou to na velký úspěch na testovací trase nevypadá . Ale nepředbíhejme.
Zde najdete přímo zkoušený vůz - https://www.opel-ihned.cz/Opel/Corsa/kg66u274/ - ceníková cena Kč 956.990,-- je tedy masakr…
Corsa nijak zásadně nevystupuje z davu hatchbacků segmentu B. Zejména v porovnání s i20 je znát více konzervativní přístup k designu, snaha oslovit větší zákaznickou skupinu. A přitom bych rozhodně neoznačil design Corsy za neatraktivní. Jen možná méně výrazný.
Kombinace oranžového laku, černé střechy a velkých kol působí dokonce velice atraktivně. Osobně bych si tipnul, že právě lákavost této kombinace přesvědčil mojí ženu, že chce zkusit i Corsu, i když by to znamenalo vrátit se za volantem do přízemí .
Mě osobně na vnějším vzhledu zaujal výsledný vzhled předních LED světlometů a ztvárnění předních blinkrů, líbí se mi dlouhý rozvor s krátkými převisy a na zádi centrální zadní mlhovka a tlačítko otevírání pátých dveří integrované do spodní části loga. Couvací kamera je nad SPZ, takže špinění zajištěno srovnatelné jako u našich .
Tentokrát to není formou zápůjčky vozu na delší dobu nebo dokonce několik dní, máme zhruba 2 hodiny, abychom se dostali od dealera k nám domů, projeli zkušební okruh a zase se vrátili domů a přitom stihli udělat i nějaké obrázky. Tady bych se chtěl omluvit za fotky, jak jejich kvalitu, tak rozsah. V časové tísni bohužel není dost prostoru najít to správné místo resp. počkat na správné světlo, takže některé fotky jsou přesvícené, jiné moc tmavé – sluníčko v sobotu dopoledne, alespoň tady, bylo hodně ostré. A díky nedostatku času jsem na některé věci, bohužel, zapomněl. Budu to muset zkusit nahnat popisem .Opel má aktuálně v nabídce dva BEV na stejném konstrukčním základu, a tak by byla škoda se při zkoušení omezit jen na jeden . Prvním autem, které si užije náš zkušební okruh tak bude obyčejný hatchback segmentu B (tedy velikostně), a to Corsa generace F.
Nejsem nějakým velkým odborníkem na Opely, takže pokud tu bude nepřesnost, prosím, opravte mě. Corsa F měla původně na trh přijít o něco dřív, než se nakonec objevila. Jenže než její vývoj skončil, došlo ke změně majitele Opelu – GM prodalo svojí poslední evropskou značku koncernu PSA. Konstruktérům Opelu tak nezbylo než skoro hotové auto hodit do koše a vyvinout Corsu znovu, tentokrát už na technice PSA, aby se GM nemuselo platit za používání jejich techniky. Osobně tipuji, že úplně od nuly se ale nejelo – vzhledem k rychlosti s jakou to Opel stihl bych odhadoval, že se vnější design „narouboval“ na jinou techniku.
Corsa F tak hovoří ještě designovým jazykem předchozí generace. Používá tedy shodný designový jazyk jako Insignia. Předpokládám, že v dohledné době (řekněme od MY 2023 nebo 2024) se Corsa dočká faceliftu a nastoupí na trh s přídí změněnou ve stylu Mokky a nové Astry, tedy s maskou jménem Vizor. Tato maska, která čerpá inspiraci v dobách velké slávy Opelu, se mi fakt moc líbí!
Ale to je ještě daleko, teď tu máme eFko v jeho aktuální podobě ve velice atraktivní oranžové. Výbava Elegance je u zkoušeného vozu rozšířena mnoha pakety, takže má bezklíčový vstup, vestavěnou navigaci, Matrix LED a taky 17‘‘ kola. Bohužel mě nenapadlo si jejich přesný rozměr vyfotit, očekával jsem jej v ceníku nebo tech. datech, ale Opel přesný rozměr neuvádí – podle konfigurátoru pneu by na těchto opravdu pěkných kolech měly být pneu s profilem 45! Sice to moc pěkně vypadá, ale v kombinaci s vlečenou zadní nápravou a nemalou váhou to na velký úspěch na testovací trase nevypadá . Ale nepředbíhejme.
Zde najdete přímo zkoušený vůz - https://www.opel-ihned.cz/Opel/Corsa/kg66u274/ - ceníková cena Kč 956.990,-- je tedy masakr…
Corsa nijak zásadně nevystupuje z davu hatchbacků segmentu B. Zejména v porovnání s i20 je znát více konzervativní přístup k designu, snaha oslovit větší zákaznickou skupinu. A přitom bych rozhodně neoznačil design Corsy za neatraktivní. Jen možná méně výrazný.
Kombinace oranžového laku, černé střechy a velkých kol působí dokonce velice atraktivně. Osobně bych si tipnul, že právě lákavost této kombinace přesvědčil mojí ženu, že chce zkusit i Corsu, i když by to znamenalo vrátit se za volantem do přízemí .
Mě osobně na vnějším vzhledu zaujal výsledný vzhled předních LED světlometů a ztvárnění předních blinkrů, líbí se mi dlouhý rozvor s krátkými převisy a na zádi centrální zadní mlhovka a tlačítko otevírání pátých dveří integrované do spodní části loga. Couvací kamera je nad SPZ, takže špinění zajištěno srovnatelné jako u našich .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Corsa-e Elegance
Dost bylo postávání venku, otevřeme dveře řidiče. Design jejich výplně je jednoduchý, základním materiálem je tvrdý plast (tady se původ v malém autě nezapře) doplněný ovšem dekorativní lištou a částí nad loketní opěrkou (včetně samotné opěrky) dočalouněnou umělou kůží. V kombinaci s chromovanou vnitřní klikou to na pohled nepůsobí lacině, kůže je na omak příjemná, ale odložení ruky na základní plast jeho tvrdost prozradí.
Baterie ovladačů na dveřích řidiče je zcela obvyklá – ovládání elektrických oken a nastavování vnějších zpětných zrcátek – jasné a srozumitelné, výborně fungující. Přední sedadla jsou opravdu na hodně vysoké úrovni ! Jsou na segment B opravdu velká, s výborným tvarováním a příkladnou tuhostí. Nalezení ideální pozice bylo dílem okamžiku, volant s lehce zploštělým spodkem věnce se dá nastavit v obou osách dostatečně. Na svých ramenech má obvyklou baterii ovladačů rádia a tempomatu. Páčky pod volantem působí „tyčkovitě“, ale jejich chod je příjemně pevný. Na levé páčce je též ovládání palubního počítače, což sice pro nás vyžaduje zvyk (a trvalo i snad 20 minut než mě napadlo tam ovládání PP hledat), ale jeho ovládání je v pohodě. Palubní deska je tvarována s důrazem na co nejmenší prostorovou náročnost, přeci jen jsme v segmentu aut s malými vnějšími rozměry, tak je zapotřebí s vnitřkem pracovat s rozmyslem. Zatímco před řidičem zabírá palubní deska obvyklé množství prostoru, před spolujezdcem záměrně ustupuje, aby mohl přední spolujezdec sedět více vepředu a utvořil tak více místa pro nohy cestujícího za sebou.
Základní materiál je, jak jinak u auta s původem v segmentu B, z tvrdého plastu. Její vrchní část to maskuje zajímavou texturou, střední část ozdobnými panely, ale spodek už netají vůbec nic… Je příjemné jak se palubní deska obtáčí kolem řidiče. Vlevo do volantu je výdech ventilace poměrně vysoko, následuje obvyklá kaplička přístrojů s kšiltem a středová konzola, jejích horní část s výdechy ventilace a MMS je natočena směrem k řidiči . Display MMS má velice dobrou grafiku a jeho dotykové funkce jsou doplněné HW tlačítky a otočným ovladačem hlasitosti.
Baterie ovladačů na dveřích řidiče je zcela obvyklá – ovládání elektrických oken a nastavování vnějších zpětných zrcátek – jasné a srozumitelné, výborně fungující. Přední sedadla jsou opravdu na hodně vysoké úrovni ! Jsou na segment B opravdu velká, s výborným tvarováním a příkladnou tuhostí. Nalezení ideální pozice bylo dílem okamžiku, volant s lehce zploštělým spodkem věnce se dá nastavit v obou osách dostatečně. Na svých ramenech má obvyklou baterii ovladačů rádia a tempomatu. Páčky pod volantem působí „tyčkovitě“, ale jejich chod je příjemně pevný. Na levé páčce je též ovládání palubního počítače, což sice pro nás vyžaduje zvyk (a trvalo i snad 20 minut než mě napadlo tam ovládání PP hledat), ale jeho ovládání je v pohodě. Palubní deska je tvarována s důrazem na co nejmenší prostorovou náročnost, přeci jen jsme v segmentu aut s malými vnějšími rozměry, tak je zapotřebí s vnitřkem pracovat s rozmyslem. Zatímco před řidičem zabírá palubní deska obvyklé množství prostoru, před spolujezdcem záměrně ustupuje, aby mohl přední spolujezdec sedět více vepředu a utvořil tak více místa pro nohy cestujícího za sebou.
Základní materiál je, jak jinak u auta s původem v segmentu B, z tvrdého plastu. Její vrchní část to maskuje zajímavou texturou, střední část ozdobnými panely, ale spodek už netají vůbec nic… Je příjemné jak se palubní deska obtáčí kolem řidiče. Vlevo do volantu je výdech ventilace poměrně vysoko, následuje obvyklá kaplička přístrojů s kšiltem a středová konzola, jejích horní část s výdechy ventilace a MMS je natočena směrem k řidiči . Display MMS má velice dobrou grafiku a jeho dotykové funkce jsou doplněné HW tlačítky a otočným ovladačem hlasitosti.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Corsa-e Elegance
Mapa sice používá poměrně jednoduchou grafiku, ale její přehlednosti to spíš prospívá než škodí. Couvací kamera má velice dobrou ostrost a kromě navigačních čar umí po projetí daného úseku s ním nadále pracovat, takže po pár metrech už bird view (i když kamera má jen 180 stupňů úhel) působí kompletně.
Pod obrazovkou MMS je poněkud utopené ovládání automatické jednozónové klimatizace, ale na samotnou práci s ovladači to nemá žádný vliv a následuje přihrádka bezdrátového dobíjení mobilu.
Zvláštně je ztvárněn volič jízdy. Chvíli mi trvalo než jsem jeho ovládání dostal do ruky, ale po takovém pátém cvaknutí už to bylo bez problémů. Právě panel kolem voliče je „vylepšen“ klavírním lakem – proboha proč? . A následuje ovladač parkovací brzdy a volič jízdních režimů.
Zajímavá je přihrádka v palubní desce u níž by člověk očekával, že při ubrání hloubky palubní desky před spolujezdcem se bude jednat o přihrádku symbolickou, ale ona je to celkem hluboká jeskyně, i když členitá.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Corsa-e Elegance
Když už sedíme za volantem zvedneme oči. Centrální stropní panel obsahuje obvyklé osvětlení včetně bodovek (podle barvy světla jsou to LEDky ), ale ani tady není schránka na brýle , potěší madlo usnadňující vystupování i nad dveřmi řidiče. Sluneční clony obsahují kosmetická zrcátka, ovšem bez samostatného osvětlení.
Madlo nade dveřmi ovšem vzadu není ani jedno
Zamrzí pohled skrz volant. V klasické kapličce je implementován display, ovšem velmi laciným způsobem, kdy se nikdo neobtěžoval s jeho tvarováním, je to prostě obdélník (tuším 8‘‘) a zbytek prostoru je vyplněn levným tvrdým plastem. Display sice umožňuje slušnou míru individualizace zobrazení, ale co je to platné, když je implementován zrovna takhle ?!
A došli jsme k zadním dveřím. I zde je výplň tvarována jednoduše, i tady je tělo výplně z tvrdého plastu, ale i když to vypadá, že i zde máme část na opěrkou ruky, včetně opěrky, dočalouněné umělou kůží, není tomu tak – komplet jedna tvrdá výplň.
Určitým překvapením je místo na nohy vzadu. Upozorňuji, že tady je přesně vidět efekt vybrání palubní desky před spolujezdcem – za řidiče (tedy za mě) se nevejde snad ani miminko, ale díky možnosti posunu sedadla spolujezdce je vpravo místa citelně víc a obvyklých 20 kilometrů testovací trasy jsem tu absolvoval bez zásadních stížností. Místa na hlavu mám akorát, zbývalo zhruba 1-2 mezi čalouněním stropu a mojí pleší . Tuhost výplní je bez výhrad, pro mě bych si uměl představit ukotvení sedáku o centimetr výš, ale to by poněkud popíralo kam tohle auto na trhu míří.Madlo nade dveřmi ovšem vzadu není ani jedno
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: OPEL Corsa-e Elegance
Líbí se mi řešení kotev ISOFIX schované za zipem. Jsou tedy o něco utopenější a protažením dovnitř je chráněno čalounění. Není to sice tak dobré jako řešení v i30, ale lepší než volné kotvy.
S dětmi vzadu se ovšem počítá a v patě loketní opěrky mají k dispozici dva USB nabíjecí sloty.
Co říci ke kufru. Je malý, je to malé auto . Je ovšem pečlivě čalouněný, takže poškrábání plastů nehrozí. Ve zkoušeném voze byl pouze koberec na podlaze a vstupní práh tak byl hodně vysoko. Tohle já nemám rád, raději menší kufr, ale taky méně tahání věcí přes práh – s mými zády podstatný aspekt.
Díky takto řešené podlaze v kombinaci se sklopnými opěradly zadních sedadel vzniká po jejich sklopení výrazný schod. Ale zase na druhou stranu, kdo v autě tohoto segmentu něco stěhuje .25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Corsa-e Elegance
Statická prohlídka je za námi, jdeme vyzkoušet, co tento motor o výkonu 100 kW a krouťáku 260 N.m umí.
Jako obvykle tu máme 3 jízdní režimy – ECO, NORMAL a SPORT. Při zvolení režimu ECO auto upozorňuje na snížení výkonu motoru a klimatizace a je pravdou, že jízda je velice letargická. Tohle je hlemýžďovka i na mě, takže jsme okusili a přepínáme na NORMAL. Nenašel jsem, jestli už v režimu NORMAL je výkon motoru neomezen a jsou jen „narovnány“ reakce na pohyb akcelerátoru, ale každopádně teď už pocit nedostatku výkonu ani letargie pod pravou nohou nemám. Jízda je příjemně plynulá jak v rámci akcelerace, tak při rekuperaci. Dojíždíme na konec poslední obce před začátkem testovacího úseku, přepínám do SPORTu a autíčko „ožívá“. Míjíme ceduli konce obce a pravá noha tlačí pravý pedál do koberce. Postupně si na zrychlení elektromobilů právě tímto způsobem zvykám, ta plynulost a přitom intenzita je natolik příjemná a očekávatelná, až je skoro návyková. Mě snad začnou elektrická auta bavit .
Na hranici legální rychlosti letíme po okresce se zatáčkami, která poskytuje levým kolům vcelku hladký povrch zatímco pravým servíruje záplaty, díry, spáry, praskliny. Očekávám, že na širokých sedmáctkách s nízkým profilem tady bude Corsa na jedné straně udivovat stabilitou a jistotou vedení stopy, ale stejně tak očekávám, že zadní vlečená náprava nebude v kombinaci zatáčky a nerovnosti tak úplně stíhat a jednak bude mít problém se stopou, ale hlavně s plynulostí a komfortem jízdy.
K mému nemalému překvapení se první polovina očekávání plní bezezbytku, zatímco ta druhá se prakticky nenaplňuje ! Vyvézt zadní nápravu z rovnováhy se mi nepodařilo, i když jsem se snažil. Nejvíc mě ale doslova šokovalo, jak plynule a komfortně to zadní náprava zvládala. To, že se nekonala žádná nervozita jsem s ohledem na nízké těžiště klasické karoserie očekával, ale ono se nekonalo ani žádné kopání či rány. Netvrdím, že jsem neslyšel od podvozku nic, tichosti špičkově naladěného víceprvku Mazdy MX-30 nemůže vlečená náprava dosáhnout nikdy, takže se občas od zadní nápravy ozval nějaký „náraz“, ale nepřenesl se do karoserie, ta byla celou dobu příkladně klidná. Všechny nerovnosti podvozek zvládal s obdivuhodným klidem, jasnou kontrolou pohybů a vzorově čitelně. Co si také zaslouží uznání je odhlučnění podvozku a podběhů. Zejména u elektromobilů je o to důležitější, že se neschováte za hluk pohonné jednotky – všechny elektromotory vydávají jen bzučivý zvuk. Právě kvalita odhlučnění malé Corsy budiž pro konstruktéry ukázkou, že to jde mnohem lépe, než to zatím u děláme!!!
Velmi příjemné je řízení – tuhé, přesné a samozřejmě bez zpětné vazby, ale ta už je opravdu jen v minulosti, elektrické posilovače vás od předních kol spolehlivě odříznou. Ale případnou ztrátu adheze přední nápravy není problém odhadnout pomocí vnímání chování auta.
Co říct k brzdám? Moc bych za to nedal, že za celé dvě hodiny jsem je nepoužil. Corsa neumí nastavovat míru rekuperace jako testovaná Mazda nebo Kona. Umí jen přejít do režimu extrémní rekuperace volbou režimu B na voliči jízdy. Ale nevidím to jako zásadní problém, konstruktéři zjevně hledali řešení pro stávající uživatele aut se spalovákem a rekuperaci prostě včlenili do procesu brždění, kdy primárně rekuperujete trochu, pak víc a pak naplno .
Na našem zkušebním okruhu to Corsa zvládla za 15,8 kWh což na takto malé auto působí jako moc, ale musím přiznat, že provoz byl mnohem hustší než měla Mazda i Kona v podvečerních hodinách a k tomu musela v sobotu bojovat s opravdu silným větrem, který si to občas zpestřil i opravdu pořádnými nárazy. Odhaduji, že v podmínkách srovnatelných s předchozími kandidáty by to bylo lehce nad 15 kWh.
Závěrečné hodnocení?
Musím přiznat, že jsem od Corsy nic moc nečekal a vystupoval jsem z ní velice mile překvapen. Potěšila vnitřním prostorem, zejména na předních, velmi pohodlných, sedadlech. Její podvozek byl pro mě na použitých kolech doslova šokem – na 16‘‘ discích by to určitě bylo co do komfortu na mimořádné úrovni.
A teď ta méně veselá část. Materiály použité v interiéru jsou opravdu čistý lowcost, tady je původ v segmentu B zcela jasně patrný. A jsme u stejného případu jako u Kony, sesterské spalovací verze si použití těchto materiálů v kontextu ceny obhájí, ale u BEV verzí je to víc než příliš . Zejména tady, kde se na předních dveřních výplních výrobce snaží to nějak vylepšit, ale na zadních dveřích na tuto snahu rezignuje.
Ale to nejhorší nás teprve čeká, a to pokud chcete dát Corse nabaštit. Až do zkušenosti s produkty koncernu Stellantis jsem si myslel, že naprogramování časů nabíjení a zastropování nabití baterie je normální. Jenže ejhle – není. Tahle auta umí jen odložit zahájení nabíjení na určitý čas. Nejde jej k definovanému času ukončit a ani nelze šetřit baterii omezením nabíjení. Ve chvíli kdy NT je vymezen časově od-do by bylo velké laborování kdy píchnout auto na nabíječku, aby jste se v rámci NT udrželi. Tady se zjevně počítalo s nabíjením, kdy to jen jde .
Podle vyjádření pana prodejce očekává zhruba v květnu nový modelový rok a podle dostupných signálů by právě nový modelový rok mohl tento problém vyřešit a tuto funkcionalitu, čistě SW záležitost, vyřešit.
Takže, v tuto chvíli je Corsa mimo hru, neumí zcela zásadní věc. Ale pokud jí umět bude, tak je momentálně na druhém místě za Mazdou .
Rád bych závěrem poděkoval https://opel.auto-staiger.cz/ za zkušební jízdu.
A z Corsy jsme přesedli do Mokky a vyrazili na ten samý okruh, takže „kávový“ díl bude následovat v příštích dnech .
Corsa F má při délce lehce přes 4 metry s rozvorem 2.538 mm v elektrické verzi hmotnost 1.530 kg, celková hmotnost atakuje tuny dvě. Tak uvidíme jak to pojede a jak se pojede .Jako obvykle tu máme 3 jízdní režimy – ECO, NORMAL a SPORT. Při zvolení režimu ECO auto upozorňuje na snížení výkonu motoru a klimatizace a je pravdou, že jízda je velice letargická. Tohle je hlemýžďovka i na mě, takže jsme okusili a přepínáme na NORMAL. Nenašel jsem, jestli už v režimu NORMAL je výkon motoru neomezen a jsou jen „narovnány“ reakce na pohyb akcelerátoru, ale každopádně teď už pocit nedostatku výkonu ani letargie pod pravou nohou nemám. Jízda je příjemně plynulá jak v rámci akcelerace, tak při rekuperaci. Dojíždíme na konec poslední obce před začátkem testovacího úseku, přepínám do SPORTu a autíčko „ožívá“. Míjíme ceduli konce obce a pravá noha tlačí pravý pedál do koberce. Postupně si na zrychlení elektromobilů právě tímto způsobem zvykám, ta plynulost a přitom intenzita je natolik příjemná a očekávatelná, až je skoro návyková. Mě snad začnou elektrická auta bavit .
Na hranici legální rychlosti letíme po okresce se zatáčkami, která poskytuje levým kolům vcelku hladký povrch zatímco pravým servíruje záplaty, díry, spáry, praskliny. Očekávám, že na širokých sedmáctkách s nízkým profilem tady bude Corsa na jedné straně udivovat stabilitou a jistotou vedení stopy, ale stejně tak očekávám, že zadní vlečená náprava nebude v kombinaci zatáčky a nerovnosti tak úplně stíhat a jednak bude mít problém se stopou, ale hlavně s plynulostí a komfortem jízdy.
K mému nemalému překvapení se první polovina očekávání plní bezezbytku, zatímco ta druhá se prakticky nenaplňuje ! Vyvézt zadní nápravu z rovnováhy se mi nepodařilo, i když jsem se snažil. Nejvíc mě ale doslova šokovalo, jak plynule a komfortně to zadní náprava zvládala. To, že se nekonala žádná nervozita jsem s ohledem na nízké těžiště klasické karoserie očekával, ale ono se nekonalo ani žádné kopání či rány. Netvrdím, že jsem neslyšel od podvozku nic, tichosti špičkově naladěného víceprvku Mazdy MX-30 nemůže vlečená náprava dosáhnout nikdy, takže se občas od zadní nápravy ozval nějaký „náraz“, ale nepřenesl se do karoserie, ta byla celou dobu příkladně klidná. Všechny nerovnosti podvozek zvládal s obdivuhodným klidem, jasnou kontrolou pohybů a vzorově čitelně. Co si také zaslouží uznání je odhlučnění podvozku a podběhů. Zejména u elektromobilů je o to důležitější, že se neschováte za hluk pohonné jednotky – všechny elektromotory vydávají jen bzučivý zvuk. Právě kvalita odhlučnění malé Corsy budiž pro konstruktéry ukázkou, že to jde mnohem lépe, než to zatím u děláme!!!
Velmi příjemné je řízení – tuhé, přesné a samozřejmě bez zpětné vazby, ale ta už je opravdu jen v minulosti, elektrické posilovače vás od předních kol spolehlivě odříznou. Ale případnou ztrátu adheze přední nápravy není problém odhadnout pomocí vnímání chování auta.
Co říct k brzdám? Moc bych za to nedal, že za celé dvě hodiny jsem je nepoužil. Corsa neumí nastavovat míru rekuperace jako testovaná Mazda nebo Kona. Umí jen přejít do režimu extrémní rekuperace volbou režimu B na voliči jízdy. Ale nevidím to jako zásadní problém, konstruktéři zjevně hledali řešení pro stávající uživatele aut se spalovákem a rekuperaci prostě včlenili do procesu brždění, kdy primárně rekuperujete trochu, pak víc a pak naplno .
Na našem zkušebním okruhu to Corsa zvládla za 15,8 kWh což na takto malé auto působí jako moc, ale musím přiznat, že provoz byl mnohem hustší než měla Mazda i Kona v podvečerních hodinách a k tomu musela v sobotu bojovat s opravdu silným větrem, který si to občas zpestřil i opravdu pořádnými nárazy. Odhaduji, že v podmínkách srovnatelných s předchozími kandidáty by to bylo lehce nad 15 kWh.
Závěrečné hodnocení?
Musím přiznat, že jsem od Corsy nic moc nečekal a vystupoval jsem z ní velice mile překvapen. Potěšila vnitřním prostorem, zejména na předních, velmi pohodlných, sedadlech. Její podvozek byl pro mě na použitých kolech doslova šokem – na 16‘‘ discích by to určitě bylo co do komfortu na mimořádné úrovni.
A teď ta méně veselá část. Materiály použité v interiéru jsou opravdu čistý lowcost, tady je původ v segmentu B zcela jasně patrný. A jsme u stejného případu jako u Kony, sesterské spalovací verze si použití těchto materiálů v kontextu ceny obhájí, ale u BEV verzí je to víc než příliš . Zejména tady, kde se na předních dveřních výplních výrobce snaží to nějak vylepšit, ale na zadních dveřích na tuto snahu rezignuje.
Ale to nejhorší nás teprve čeká, a to pokud chcete dát Corse nabaštit. Až do zkušenosti s produkty koncernu Stellantis jsem si myslel, že naprogramování časů nabíjení a zastropování nabití baterie je normální. Jenže ejhle – není. Tahle auta umí jen odložit zahájení nabíjení na určitý čas. Nejde jej k definovanému času ukončit a ani nelze šetřit baterii omezením nabíjení. Ve chvíli kdy NT je vymezen časově od-do by bylo velké laborování kdy píchnout auto na nabíječku, aby jste se v rámci NT udrželi. Tady se zjevně počítalo s nabíjením, kdy to jen jde .
Podle vyjádření pana prodejce očekává zhruba v květnu nový modelový rok a podle dostupných signálů by právě nový modelový rok mohl tento problém vyřešit a tuto funkcionalitu, čistě SW záležitost, vyřešit.
Takže, v tuto chvíli je Corsa mimo hru, neumí zcela zásadní věc. Ale pokud jí umět bude, tak je momentálně na druhém místě za Mazdou .
Rád bych závěrem poděkoval https://opel.auto-staiger.cz/ za zkušební jízdu.
A z Corsy jsme přesedli do Mokky a vyrazili na ten samý okruh, takže „kávový“ díl bude následovat v příštích dnech .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: OPEL Corsa-e Elegance
a to nejde mať auto napojené cez časový spínač?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: OPEL Corsa-e Elegance
A proč mám řešit časový spínač, když to jiní výrobci umí?
Tady je to o tom, že právě proto, že to jiní umí nechci řešit další opatření.
Což je o mých preferencích.
Tady je to o tom, že právě proto, že to jiní umí nechci řešit další opatření.
Což je o mých preferencích.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: OPEL Corsa-e Elegance
takže to nie je neprekonateľný problém ide len o mieru pohodlia. To som si chcel vyjasniť.
Inak čo som si doteraz neuvedomoval treba prestať pri ev sledovať Len dojazd a pozerať aj na spotrebu. To som nevymyslel len som čítal v testoch. Honda e má napr. okolo 17 takže tá oplácka nie je taká zla...
Inak čo som si doteraz neuvedomoval treba prestať pri ev sledovať Len dojazd a pozerať aj na spotrebu. To som nevymyslel len som čítal v testoch. Honda e má napr. okolo 17 takže tá oplácka nie je taká zla...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: OPEL Corsa-e Elegance
Mr. : Děkuji za počtění.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: OPEL Corsa-e Elegance
Taky o možnostech a nákladech! Dobíjet BEV z 1f zásuvky je poněkud úchylné, na 3f už musíš použít spínací hodiny na DIN lištu, tedy do rozvodnice. A v té už na ně není místo - takže překopat rozvodnici. Proč to všechno, když v garáži 3f zásuvka 16A už je?slabostka píše: ↑21 úno 2022, 07:12 takže to nie je neprekonateľný problém ide len o mieru pohodlia. To som si chcel vyjasniť.
Inak čo som si doteraz neuvedomoval treba prestať pri ev sledovať Len dojazd a pozerať aj na spotrebu. To som nevymyslel len som čítal v testoch. Honda e má napr. okolo 17 takže tá oplácka nie je taká zla...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: OPEL Corsa-e Elegance
je reálne nabíjať auto nejakým systémom z fotovoltaiky?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: OPEL Corsa-e Elegance
No u Corsy mi stačilo dočíst do konce 5. odstavce a bylo vymalováno
Zbytek to jenom doladil do detailu.
Postavíme ti domeček- za milion, ale voda teče jenom hodinu denně a v přízemí, nevadí? Přizpůsob se A koupit to musíš, pokud chceš bydlet
Takže se bavím
V kontextu s Corsou-e, je vlastně nová Sportage GT line, nebo Niro obrovské a velmi levné "auto"
Zbytek to jenom doladil do detailu.
Postavíme ti domeček- za milion, ale voda teče jenom hodinu denně a v přízemí, nevadí? Přizpůsob se A koupit to musíš, pokud chceš bydlet
Takže se bavím
V kontextu s Corsou-e, je vlastně nová Sportage GT line, nebo Niro obrovské a velmi levné "auto"
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: OPEL Corsa-e Elegance
videl by som to v kontextu že každý nejak začína plus neviem ako si rozdali karty v koncerne Stelantis - či už sú vo fáze keď to majú jasné alebo sú stále na polceste kto čo a za koľko. Či je opel ešte opel alebo napol opel alebo už peugeot či čo vlastne...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OPEL Corsa-e Elegance
tu temu sme obsirne preberali vo vlakne "elektromobilita pokec komplexne"
u bznej domacej FVE (ktora je max 10kWp) v idealnych podmienkach (otocenie na JZ, okolo obedu a v lete a ked nepouzivas ziadne ine pristroje) by som povedal ze to pojde. V inych pripadoch to bude take to pricmrndavanie (pripadne zpatne vyuzitie pretokov)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023