Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Je to snadný.
1. Jdeš do Obi, Bauhausu, Baumaxu nebo Ikea, prostě někam, kde dávají zadarmo takový ty malý obyčejný tužtičky a jednu si vezmeš a dáš si jí do auta.
2. Při dalším tankování si na účtenku, než odjedeš od pumpy, poznamenáš stav počítadla kilometrů a účtenku si schováš do peněženky.
3. Doma si z účtenky opíšeš údaje, ať už do tabulky v počítači, nebo do nějaký služby jako spritmonitor.de, která ti i spočítá a vygrafuje spotřebu
A jako bonus si tu účtenku můžeš doma schovat, kdybys třeba natankoval špatný palivo, tak se může hodit jako důkazní materiál("váš benzín mi zničil motor, teď mi koupíte novej").
1. Jdeš do Obi, Bauhausu, Baumaxu nebo Ikea, prostě někam, kde dávají zadarmo takový ty malý obyčejný tužtičky a jednu si vezmeš a dáš si jí do auta.
2. Při dalším tankování si na účtenku, než odjedeš od pumpy, poznamenáš stav počítadla kilometrů a účtenku si schováš do peněženky.
3. Doma si z účtenky opíšeš údaje, ať už do tabulky v počítači, nebo do nějaký služby jako spritmonitor.de, která ti i spočítá a vygrafuje spotřebu
A jako bonus si tu účtenku můžeš doma schovat, kdybys třeba natankoval špatný palivo, tak se může hodit jako důkazní materiál("váš benzín mi zničil motor, teď mi koupíte novej").
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ja si km neznacim, proste svaknem tacho mobilom a nasledne doma / v campe / pri kafepauze to zapisem do spritomonitoru. Otazka asi pol minuty
ale postup je to pekny :0
remken: spotrebu si vediem u Accentu (a teda nielen spotrebu aj servisnu historiu, naklady z aopravy atd), motorky a manzelkinho auta
Potom mam pohodove data ked sa objavia optimisti zo sveta elektromobility a operuju s nemyselnymi cislami. Ja si na zaklade svojich dat viem vypocitat ci ta elektrosranda dava zmysel alebo nie
ale postup je to pekny :0
remken: spotrebu si vediem u Accentu (a teda nielen spotrebu aj servisnu historiu, naklady z aopravy atd), motorky a manzelkinho auta
Potom mam pohodove data ked sa objavia optimisti zo sveta elektromobility a operuju s nemyselnymi cislami. Ja si na zaklade svojich dat viem vypocitat ci ta elektrosranda dava zmysel alebo nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Ano, pro úřednický typ člověka je to snadné a možná i zábavné. Já teda takový nejsem a kdybych si měl pořád něco někam zapisovat a doma to evidovat, tak by to pro mě bylo značně otravné. Auto ani není mé hobby a používám ho jen jako přibližovadlo a když začne svítit oranžová kontrolka, tak zajedu k pumpě. Ani nějak nesleduju spotřebu, jen když dojedu, tak občas mrknu na displej, ale ne vždy.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Jak píše i30mpact a Mexican: "Je to snadný..."remkren píše: ↑21 úno 2022, 09:46 Teda já obdivuju někoho, kdo si u soukromého auta vede takovou evidenci kde tankoval kolik a u kterého stojanu . To by se mi teda vůbec nechtělo. Asi to dělám blbě, ale já házím účtenku do koše, hned jak vylezu z benzínky a za týden už si vůbec nevzpomenu, kde jsem tankoval, kolik a za kolik peněz. Nějak to beru tak fatalisticky jak život plyne a nezabývám se tím .
Já mám prostě na googlu udělanou tabulku, do který stačí zapsat (z telefonu, tabletu, počítače) pár čísel a je to. Ano jsem trochu hračička, tak tam mám i nějaký grafíky apod. Je samozřejmě otázka, jak dlouho to člověka baví. U nového auta mě to zajímá samozřejmě nejvíc. U služebáka to už neřeším a u staré Ovce (ze které se víc nafty odpaří, než projezdí ) vlastně taky ne.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
... jo a ještě je problém, že auto používá i manželka, syn a dcera a u těch byl problém i naučit je dávat při tankování VIF, natož je naučit něco evidovat, to bych je nenaučil ani bičem. Asi jsou po mně .
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
neviem. manzelke som postup " pred tankovanim siahni do kufra, vyber nadobku s aditivami a nalej, mobilom cvakmi tacho a dones mi uctenku" vysvetlil asi za minutu a odvtedy to funguje
realne to samo apotrebu neznizi. Vlastne mne to pomohlo detekovat problem s intercoolerom ked vyskocila spotreba o liter. ak by som to nevedel, asi by som znicil cadom aj egr a mozno lambdu
realne to samo apotrebu neznizi. Vlastne mne to pomohlo detekovat problem s intercoolerom ked vyskocila spotreba o liter. ak by som to nevedel, asi by som znicil cadom aj egr a mozno lambdu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Zdar tabulkáři Taky zkusím zrobit nějakou tabulku, to je dobrý nápad. Nicméně teď jsem zalistoval v menu a po 20000 mám průměrku 5,7. Ale jen z pc, ne měřením tankování.... Ale je pravda, že po dálnici jezdím jen 120 tempomatových a často používám plachtění.... Vždycky jsem dojížděl se zař.rychlostí kvůli int.dobíjení, ale po odpojení tohoto šmejdu používám plachtění s vyřazenou rychlostí, protože to teď dobíjí pořád stejně.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
@Mexican Já bohužel ...nebo spíš možná bohudík... nemám manželku na dálkové ovládání, ale je hodně svá a osobnost, která nedá s sebou vláčet ... a proto ji i po 25 co jsme spolu miluju.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
To remkren: Ale pak jsme tu tací, které to vyloženě baví . Když jsem ještě bydlel na sídlišti, tak jsem na spritmonitor psal i desetikačky za vysavač u pumpy... .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
pozri, ked uz debatujeme o manzelkach:
-> ta moja ma priviedla k jazde na moto, dodnes jazdi vlastnu touringovu 650ccm moto
-> je drzitelkou zbrojaku a aktivne sa venuje strelbe
fakt to nie je ziadna pani na dialkove ovladanie. Pretoze ak sa veci zvrtnu, tie sve osobnosti po tebe hodia tanier. U nas moze dojst k strelbe
stale vsak chape a respektuje veci dolezite pre toho druheho (mna). Ak sa ti to vyplnovat nechce, nikto ta predsa nenuti. Ja som si zvykol byt v tomto racionalny a odkazovat linkom na v priemere 10 000 podobnych otazok mesacne "Ahojte, chcem si kupit XY, neviete aku to ma realnu spotrebu?"
nuz bez nas kancelarskych krys a tabulkovych fistronov sa k nicomu nedopatrate. Preto vsade kade chodim hovorim, ze ak ludia mozu tak nech ten internet krmia datami. Ono si to svojich uzivatelov najde
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Ještě že jsou takoví, co mají takového "datově administrativního koníčka" jako vy . Potom my dokumentační bordeláři máme z čeho čerpat, když se rozhodujeme, jaké koupit auto . Mě by to absolutně nebavilo, zdržovalo a otravovalo.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Každému co jeho jest .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
WalterB píše:
"trochu asi foukalo do zad (středa odpoledne) - nebylo to ještě moc, ale proti větru jsem nejel"
Dneska to tedy foukalo fest, tak jsem udělal pokus, jaký vliv má vitr na spotřebu.
Situace: cesta do Brna a zpět; téměř přesně 100km; 3/4 dálnice cca120km/h, zbytek okresky, dědiny, města; obsazeno 2 lidmi s málo zavazadly, čili dohromady asi 200kg; vítr prakticky rovnoběžně s osou cesty; doba jízdy každým směrem prakticky totožná - 1hodina 20min.
Výsledek:
-cesta proti větru 6,1l
-cesta po větru 5,2l
Douška o jedné trochu zvláštní spotřebě:
je to tak 3 týdny, koupil jsem dlažbu na dvůr a jelikož jsem nechtěl jet s vozíkem(bylo hnusně, kolem nuly a shora něco padalo), vezl jsem náklad uvnitř auta. Jel jsem to nadvakrát, celkem asi 90km, náklad plus řidič plus různé, no nechybělo moc do půl tuny.
I přes tu zátěž (a mírně kopcovitý terén) na konci byla spotřeba 5,2l/100km
"trochu asi foukalo do zad (středa odpoledne) - nebylo to ještě moc, ale proti větru jsem nejel"
Dneska to tedy foukalo fest, tak jsem udělal pokus, jaký vliv má vitr na spotřebu.
Situace: cesta do Brna a zpět; téměř přesně 100km; 3/4 dálnice cca120km/h, zbytek okresky, dědiny, města; obsazeno 2 lidmi s málo zavazadly, čili dohromady asi 200kg; vítr prakticky rovnoběžně s osou cesty; doba jízdy každým směrem prakticky totožná - 1hodina 20min.
Výsledek:
-cesta proti větru 6,1l
-cesta po větru 5,2l
Douška o jedné trochu zvláštní spotřebě:
je to tak 3 týdny, koupil jsem dlažbu na dvůr a jelikož jsem nechtěl jet s vozíkem(bylo hnusně, kolem nuly a shora něco padalo), vezl jsem náklad uvnitř auta. Jel jsem to nadvakrát, celkem asi 90km, náklad plus řidič plus různé, no nechybělo moc do půl tuny.
I přes tu zátěž (a mírně kopcovitý terén) na konci byla spotřeba 5,2l/100km