Tak zkus stejný rovný úsek, jen nejeď 120 ale 80km/h a hned uvidíš rozdíl... Při jízdě po dálnici rychlostí 140-150km/h se mi spotřeba jen těžko dostane pod 6l/100km. Ideální je jezdit do těch 90km/h.peaty píše:tom: tvoja spotreba je priam ukazkova:) Ako si zabehaval motor? Dodrzoval si prvych 1000km dosledne pokyny vyrobcu?
Skusal niekto z vas zistovat spotrebu pri urcitej rychlosti? to by ma dost zaujimalo... Ja som skusal na dialnici - rovny usek, rychlost 120km/hod a spotreba vychadzala 5,3l podla PP. Zatial ma motor nabehanych len 800km...
CRDi - Spotreba
Moderátoři: Martun, Moderátoři
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
- Reklama
tom: Otazka bola stavana trosku inac... Chcel som vediet ako si zabehaval motor, tak aj na toto by som rad pocul odpoved
nic v zlom ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A aj k tej rychlosti co som napisal a spotrebe, je jasne, ze ked pojdem pomalsie tak aj spotreba pojde dole, len som chcel vediet porovnania, kedze mame rovnake motory. Takze by bolo zaujimave vediet kolko nam to zere pri rovnakych rychlostiach...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A aj k tej rychlosti co som napisal a spotrebe, je jasne, ze ked pojdem pomalsie tak aj spotreba pojde dole, len som chcel vediet porovnania, kedze mame rovnake motory. Takze by bolo zaujimave vediet kolko nam to zere pri rovnakych rychlostiach...
![Obrázek](http://ukazto.com/img/accent-wh71.jpg)
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
![Obrázek](http://images.spritmonitor.de/216296.png)
Motor jsem nezajížděl nějak zvláštně, snažil sem se držet pokynů prodejce, tzn. prvních 1000-1500km motor moc nepřetáčet ale ani nepodtáčet, nejlépe se držet v pásmu 1750-2500ot/min, plynový pedál mačkat tak do 1/3, častěji řadit, jezdit max. 100km/hod.
Ale ne vždy se mi tyto pokyny podařilo dodržet, když bylo potřeba předjet někoho, tak sem se dostal i na 3500ot/min a krátkodobě jsem jel i 150km/h.
Ale ne vždy se mi tyto pokyny podařilo dodržet, když bylo potřeba předjet někoho, tak sem se dostal i na 3500ot/min a krátkodobě jsem jel i 150km/h.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
accik ma pomaly 9000 km a spotreba mi pribezne klesa stale o 0,1 l ... teraz mi palubny PC ukazuje 6,6 l (z povodnych 7,2) ale ratam, ze prifarbuje a realne som niekde okolo 6 litrov ... inac 95% jazdim po meste a na krizovatkach sa dost vyzivam v akceleracii, takze si myslim, ze na moju dynamiku jazdy je to v pohode hodnota ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
inac nejak specialne som ho nezabehaval, akurat prvych 1000-1500 km som nevytacal nad 3000 a snazil sa vela radit ...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
inac nejak specialne som ho nezabehaval, akurat prvych 1000-1500 km som nevytacal nad 3000 a snazil sa vela radit ...
Hyundai Accent 1.5 CRDi Dynamik, Silver Arrow
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
no ja som zabehaval klasicky ako sa diesle zabehavaju (aj ked vam v predajni povedia ze staci do 1000 km jazdit opatrne do max 3000 rpm).
do 1000 km som jazdil na max 3000 rpm .. min 1800-1900
do 3000 km som isiel max 4000 (len obcas), ale vacsinou iba do max 3500
nad 5000 km si uz za vodou a je to pohoda.
diesel bude mat svoj vykonnostny maximum asi pri 60000 km - teda podla mojich skusenosti. po tejto hranici to pojde so spotrebou pozvolna hore. ale to skoro nepoznas.
najlepsie ide diesel po asi cca 30000 km.
inak na diesel s turbom plati zasada nejazdit stale na nizkych otackach ale niekedy to aj prehnat do 4000-4500 otacok. ked budes jazdit stale na nizkych otackach auto bude lenive a moze sa ti znicit aj turbo. staci ho len z casu na cas prehnat.
ja mam spotrebu priemernu cca 5,6 - 5,8 litra. 90% casu mesto (BA) zvysok dialnica. ked idem dialnicu a idem podla predpisov a len pri predbiehani tomu pridam tak mam asi 5,8-6,2 (zavisi podla zatazenia auta).
do 1000 km som jazdil na max 3000 rpm .. min 1800-1900
do 3000 km som isiel max 4000 (len obcas), ale vacsinou iba do max 3500
nad 5000 km si uz za vodou a je to pohoda.
diesel bude mat svoj vykonnostny maximum asi pri 60000 km - teda podla mojich skusenosti. po tejto hranici to pojde so spotrebou pozvolna hore. ale to skoro nepoznas.
najlepsie ide diesel po asi cca 30000 km.
inak na diesel s turbom plati zasada nejazdit stale na nizkych otackach ale niekedy to aj prehnat do 4000-4500 otacok. ked budes jazdit stale na nizkych otackach auto bude lenive a moze sa ti znicit aj turbo. staci ho len z casu na cas prehnat.
ja mam spotrebu priemernu cca 5,6 - 5,8 litra. 90% casu mesto (BA) zvysok dialnica. ked idem dialnicu a idem podla predpisov a len pri predbiehani tomu pridam tak mam asi 5,8-6,2 (zavisi podla zatazenia auta).
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
zábeh a spotreba
...
presne ako píše MIKRO. Toto je ideálny štýl zabehnutia surového diesla s turbom.
.....a hlavne netreba zabúdať na turbo pri dlhodobej jazde nad 120km/h /napr. po dialnici/ a nevypnúť motor ihneď /napr. na benzinke a pod./ To je potom hotová smrť pre TURBO a jeho lopatky
....a zapečené turbo Vám asi žiadný dealer Hyundai nepreženie ako záručnú výmenú, a cenu turba do CRDi ani nechcem vedieť
V Turecku kde sa vyrába Accent je aj motoráreň, ale turba ako celok sú priamo dovážané z Korei. Cena turba ako ND v Turecku je : 779,-Euro
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
V Turecku kde sa vyrába Accent je aj motoráreň, ale turba ako celok sú priamo dovážané z Korei. Cena turba ako ND v Turecku je : 779,-Euro
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
presne ako hovori Juraj je dolezite nevypinat motor po namahavej "streke".
inak ked som mal este octaviu I. (1,9 TDI 110k) tak mi v servise povedali ako mam jazdit a tiez mi povedali ze nove turbo s robotou je 100K
tak som sa rychlo naucil jazdit tak ako sa ma.
inak velmi dolezite upozornenie pre tych co maju turbo diesel alebo crdi.
ked motor nie je zohriaty a mate najazdene aj 200000 km musite do toho momentu ako sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu + 1 min este k tomu jazdit najlepsie max 2000-2200 otacok.
diesel sa vam potom odvdaci bezproblemovym chodom a ziadnou poruchovostou.
v zime plati max 2200 rpm ked je studeny, ziadne prudke pridavanie ale pozvolne (kazdy majitel diesla ktory ho ma dlhsie vie kedy sa motoru chce a kedy nie) a po zahriati pockat este tak 1-3 minuty na dostatocne zohriatie aj oleja v prevodovom ustroji.
dolezite je netlacit na plyn ako cvok a drzat sa na uzde. ved ked sa to zahreje tak sa vysantite ako![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
inak ked som mal este octaviu I. (1,9 TDI 110k) tak mi v servise povedali ako mam jazdit a tiez mi povedali ze nove turbo s robotou je 100K
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
tak som sa rychlo naucil jazdit tak ako sa ma.
inak velmi dolezite upozornenie pre tych co maju turbo diesel alebo crdi.
ked motor nie je zohriaty a mate najazdene aj 200000 km musite do toho momentu ako sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu + 1 min este k tomu jazdit najlepsie max 2000-2200 otacok.
diesel sa vam potom odvdaci bezproblemovym chodom a ziadnou poruchovostou.
v zime plati max 2200 rpm ked je studeny, ziadne prudke pridavanie ale pozvolne (kazdy majitel diesla ktory ho ma dlhsie vie kedy sa motoru chce a kedy nie) a po zahriati pockat este tak 1-3 minuty na dostatocne zohriatie aj oleja v prevodovom ustroji.
dolezite je netlacit na plyn ako cvok a drzat sa na uzde. ved ked sa to zahreje tak sa vysantite ako
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
staci 30-60 sekund. viac nie. to je potom uz zbytocne.peaty píše:Mikro: A aký je podľa teba ideálny čas nechať motor ešte bežať na neutráli po namáhavej "štreke"?
ja to robim tak ze ked viem ze zastavim a vypnem motor netlacim uz predtym tak 1 minutu na plyn ale idem pozvolne.
da sa to naucit a robis to potom uz len podvedome.
inak ja mam aj taky stitok na lavej strane na dverach kde to je napisane
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
fiiiha pani, o niektorych fintach som nevedel ... este dobre, ze citam toto forum, clovek sa tu vela dozvie ... ono tie crdi su uz sakra moderne stroje a bolo by skoda si ich znicit alebo zbytocne im zvysovat spotrebu ... vsimam mikro, ze diesle ti chutia, mas trefne rady ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hyundai Accent 1.5 CRDi Dynamik, Silver Arrow
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
kantorek píše:fiiiha pani, o niektorych fintach som nevedel ... este dobre, ze citam toto forum, clovek sa tu vela dozvie ... ono tie crdi su uz sakra moderne stroje a bolo by skoda si ich znicit alebo zbytocne im zvysovat spotrebu ... vsimam mikro, ze diesle ti chutia, mas trefne rady
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ano ... ja som diesel pozitivny asi do konca zivota. benzin jazdim len ked vyslovene musim.
nie je nad krasny pohlad cez okno na sofera v "benzinaku" ktory to turuje do 7000+ a radi ako blb kde ja tam hodim jednoducho na 2500 otackach 5-tku a vychutnavam si brutalne zrychlenie az do maxima.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
a podla mna hruby zvuk diesla je nezamenitelny a nadherny (hlavne ked zatiahne turbo).
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
proc by mel radit jako blb?Zrejme kazdej, kdo jezdi s benzinem je blb...kamarad presel z dizla do benzinu a nemuze si to vynachvalit a do chrochro sedam taky, jen kdyz musim - vibrace, hlucnost, smrad naftaku...o tom brutalnim zrychleni bych trochu polemizoval, ale kazdy vnima jizdu jinak, ze ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Co je špatnýho na vytáčení? Pořád lepší než motor klepající se na nizkých otáčkách. A jestli Tě nebaví řadit, pořiď si automat...Mikro píše:nie je nad krasny pohlad cez okno na sofera v "benzinaku" ktory to turuje do 7000+ a radi ako blb kde ja tam hodim jednoducho na 2500 otackach 5-tku a vychutnavam si brutalne zrychlenie az do maxima.
a podla mna hruby zvuk diesla je nezamenitelny a nadherny (hlavne ked zatiahne turbo).
Hyundai Accent ´07 1.4 Beige Gold