TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Moderátor: Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
u TGDi skor hrozi ze bude pribudat. Takze doporucujem sa zamerat na akykolvek rast alebo pokles. U poklesu by som bol uplne v pohode (doliat sa da vzdy) ked sa vsak hladina zvysi bol by som opatrny (riedenie oleja benalom)
nech ti to auto pekne sluzi
nech ti to auto pekne sluzi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Z jakého důvodu by měl jít olej do benzínu?
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Benzín do oleje - tedy přibývání olejové náplně. Benzín jak známo odmašťuje, takže olejová náplň tak degraduje.
Je to častý jev u přímovstřikových benzínů, kdy za studena tam teče benzín proudem a počítá se, že se po ohřátí motoru a jeho oleje se zase benzín z oleje odpaří. Ale jednak se stejně neodpaří všechen (proto interval výměny oleje zase sklouzl na 15.000 km) a hlavně pokud se nestihne prohřát tak přibývá velmi rychle a rychle olej degraduje.
Je to častý jev u přímovstřikových benzínů, kdy za studena tam teče benzín proudem a počítá se, že se po ohřátí motoru a jeho oleje se zase benzín z oleje odpaří. Ale jednak se stejně neodpaří všechen (proto interval výměny oleje zase sklouzl na 15.000 km) a hlavně pokud se nestihne prohřát tak přibývá velmi rychle a rychle olej degraduje.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Ideální cesta, jak si zadělat na problémy, ale to je tvoje volba...Birdr píše: ↑17 bře 2022, 11:38 V jiném vlákně mne zaujal problém s olejovou měrkou.
Přiznávám, že Octávky mě naučily na měrku vůbec nekoukat, protože měly čidlo hladiny oleje a to to pohlídalo spolehlivě.
A na Kia Venga a ix 35, když jsem zjistil, že olej neberou, tak jsem měrku několik let neviděl.
Takže ta debata mne donutila jít se kouknout na Tucsona. Netuším, zda třeba taky nemá čidlo hladiny, budu muset kouknout do manuálu.
Takže, měrka je tuhé ocelové lanko zakončené plastem. Máme najeto 4500 km, olej byl těsně pod horní rysku. Olej tedy nebere a já ji pro jistotu už nebudu vytahovat.
Ono totiž ani tak nejde o to ubývání oleje, jak naopak... ALe to časem zjistíš sám...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Myslím benzín do oleje, píšu opak, no jo, stane se.
Děkuji za reakci.
Ani se mi nechce věřit, že je to možné, ale zřejmě tuto skutečnost znáte. Dobře, budu to sledovat.
Ale zase, to auto většinu jízd jede minimálně 30 km, tak to by i v mírné zimě zde na slunném agrárním jihu na prohřátí oleje mělo stačit.
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
zkusím doplnit technický kontext :
servisy dolévají olej na maximum co jsem četl z důvodu dostatečného mazání turba. Pokud je ale oleje výrazně nad rysku a hladina dosahuje až na klikovou hřídel, tak ta olej "našlehá" a olej nemaže.
Takže občas zkontrolovat hladinu, ale jestli se častými kontrolami zlomí měrka tak to by mě vzal čert.
servisy dolévají olej na maximum co jsem četl z důvodu dostatečného mazání turba. Pokud je ale oleje výrazně nad rysku a hladina dosahuje až na klikovou hřídel, tak ta olej "našlehá" a olej nemaže.
Takže občas zkontrolovat hladinu, ale jestli se častými kontrolami zlomí měrka tak to by mě vzal čert.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Zlomí. Nepřivolávej si to...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Tak jsem dnes ráno nechal přehodit kola a jsou tam letní. Sníh tu naposledy padal v prosinci, tak snad už nebude.
Zimní verze - Letní verze - A jak to vypadá - Ještě malý poznatek k zimním gumám.
Byly to Nokian SUV WR 4, nemám k nim žádnou výtku. Najeto na nich 5000 km, sníh zde na agrárním jihu nezažily, na mokru jely jen několikrát, takže většina jízd na suchu v různých režimech a při tomto užívání jim není, co vytknout. Životnost se teprve uvidí, hlučnost kvůli vadě sluchu neposoudím ( žena říká, že hlučné nejsou), směrově stabilní i při vysokých rychlostech. Jedině při svižnější jízdě v zatáčkách se mi zdály mírně neklidné, což je ovšem zřejmě způsobeno měkčí zimní směsí.
Jsem s nimi spokojen.
Zimní verze - Letní verze - A jak to vypadá - Ještě malý poznatek k zimním gumám.
Byly to Nokian SUV WR 4, nemám k nim žádnou výtku. Najeto na nich 5000 km, sníh zde na agrárním jihu nezažily, na mokru jely jen několikrát, takže většina jízd na suchu v různých režimech a při tomto užívání jim není, co vytknout. Životnost se teprve uvidí, hlučnost kvůli vadě sluchu neposoudím ( žena říká, že hlučné nejsou), směrově stabilní i při vysokých rychlostech. Jedině při svižnější jízdě v zatáčkách se mi zdály mírně neklidné, což je ovšem zřejmě způsobeno měkčí zimní směsí.
Jsem s nimi spokojen.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Víc se mi líbí disky, na kterých máš zimní pneu
Co je myšleno jako agrární jih? Jestli to není tajné
Co je myšleno jako agrární jih? Jestli to není tajné
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
tiez sa mi tie "zimne" pacia vyrazne viac. Tie origo su moc preplacane. Vseobecne musim povedat, ze sa mi co tak ucumujem disky novych aut tie originaly moc nepacia. Zaujimal by ma rozdiel hmotnosti, udajne plati ze seriove disky su vyrazne tazie
PS: tiez som prezul na letne, pac uz ziadnu snehovu apokalypsu neocakavam
PS: tiez som prezul na letne, pac uz ziadnu snehovu apokalypsu neocakavam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Jo, souhlas, taky se mi ty zimní líbí víc. Já to na těch letních poprvé viděl až dnes a ten první dojem byl rozpačitý. Ale, zvyknu si. Celé to přehazovat nebudu. Slunným agrárním jihem s oblibou nazývám oblast Jižní Moravy mezi Znojmem a Moravským Krumlovem.
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Paradoxně ty letní připomínají sněhovou vločku .
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
ad Maras - mám stejný pohled a ty zimní se mi také líbí víc ....
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Kolik kola váží netuším, neměl jsem ani jedno v ruce.
Prodejce nabízí možnost uskladnění kol a to mi vyhovuje, tak jsem tam ráno po domluvě auto přistavil a za chvíli odjížděl na jiných.
PS - ta sněhová vločka, to fakt sedí.
Prodejce nabízí možnost uskladnění kol a to mi vyhovuje, tak jsem tam ráno po domluvě auto přistavil a za chvíli odjížděl na jiných.
PS - ta sněhová vločka, to fakt sedí.
Re: TUCSON - N LINE STYLE PREMIUM 1,6 T-GDI 110 kW 7 DCT 4x2
Tak mě napadlo, že bych pro budoucí zájemce mohl napsat pár poznatků k motoru a převodovce.
Jak je uvedeno výše, měli jsme IX 35 v ropě, 85 kW. Na naše použití ideální motor, dokonale sladěný s převodovkou, ale ty koně občas chyběly. Předjíždění si musel člověk dobře naplánovat.
Do nového jsem už naftu nechtěl a nastalo dilema, který motor zvolit. Ani mildhybrid jsem nechtěl, ale vzhledem k převodovce jiná možnost nebyla.
Prakticky všechny dostupné testy v té době byly na motor 132 kW a 4x4. I prodejce měl na půjčení pouze toto auto. Popravdě, nechtělo se mi dávat za 22 kW 70k navíc. Nakonec jsme šli do risku a objednali auto ve verzi N Line, kterou jsme na živo neviděli a motor 110 kW, o kterém jsme nic nevěděli.
A risk se vyplatil. K dnešku máme najeto 5600 km a musím říct, že jme spokojeni. Ty kW navíc oproti IX 35 jsou znát a i s takto velkým a těžkým autem na velkých kolech dokáží slušně pohnout. Samozřejmě to není na žádné závodění, ale svižná jízda není problém a předjíždění si nemusím dopředu nijak moc rozmýšlet, protože v případě potřeby stačí šlápnout víc na plyn, převodovka si podřadí o 2, někdy 3 stupně a auto vyrazí vpřed. O chodu motoru prakticky nevím, je potřeba se podívat na otáčkoměr, jestli vůbec běží. S tím je spojena i spotřeba. Tuto jsem nikdy moc neřešil, IX jezdila za 5 l i s těžší nohou, ale tady testy strašily, jak je to u té silnější verze se spotřebou hrozné. U 110 kW není. Samozřejmě oproti ropě je motor náchylný na způsob jízdy a dálniční rychlost nad 130 už se prodražuje, ale při běžné jízdě v dnešním provozu, při takovém to "splynutí s davem" jezdíme v rozmezí 6 - 7 l, při svižnější jízdě lehce nad limity s nějakým tím předjížděním 7 - 8.
Pro příklad uvedu občasnou cestu do Brna, která zahrnuje výjezd od domu, okresku, dálnici z Pohořelic do Brna, courání po Brně, nějaký ty nákupy, takže starty a svižně domů a takto se dá za 7 - 7,5 l.
Do Znojma podobně bez dálnice za 6,5.
Převodovka je sametová, řazení nahoru je neznatelné, dolů při plynulé jízdě téměř také. Motor má 3 módy - ECO, Normal a Sport.
Na mód ECO umožňuje tzv. plachtění. Toto není závislé na vůli řidiče, řídí si to elektronika, někdy při něm motor vypne, někdy ne a někdy neplachtí a rekuperuje. Je to takové nevyzpytatelné a my tento mód moc nepoužíváme. Vlastně jen občas na známé trati, kde už víme, jak se to asi bude chovat. Jinak se běžně stává, že čekáte plachtění, auto rekuperuje, blíží se třeba křižovatka a těsně před ní auto přejde do plachtění, motor vypne a vzápětí ho nastartujete přibrzděním.
Mód Normal je projevem podobný, ale bez plachtění. Pořád je projem motoru takový mdlý, reakce na plyn "línější" ale pro běžnou jízdu naprosto v pohodě a je to námi nejčastěji používaná varianta. Spotřeba nepatrně vyšší, jak na ECO.
Sport je potom o tom, že reakce motoru znatelně zrychlí, převodovka řadí nahoru ve vyšších otáčkách a dolů podřazuje o víc stupňů při prudkém přidání plynu. Taky se tady uplatní pádla pod volantem, která umožní manuální řazení a člověk si tu jízdu víc užívá. Spotřeba je samozřejmě odvislá od toho šlapání na pedál. Dá se jet za stejno, jak na Normál, ale dá se i za 12.
Na závěr ještě malá poznámka k tom Mildhybridu. Jeho přínos nedokážu posoudit, zasahuje naprosto neznatelně. Jak by auto zrychlovalo bez něj těžko říct. O jeho činnosti vím jen z displeje.
Co ale vím bezpečně je fakt, že díky němu nebudu jen tak měnit brzdové desky. Rekuperace auto zpomaluje, od takových 50 km někdy až citelně a v řadě případů při dojezdech v obci, ke křižovatce apod.není vůbec potřeba sahat na brzdy. Když se s tím člověk naučí žít, je to fajnové.
Tož, to zatím asi vše.
Jak je uvedeno výše, měli jsme IX 35 v ropě, 85 kW. Na naše použití ideální motor, dokonale sladěný s převodovkou, ale ty koně občas chyběly. Předjíždění si musel člověk dobře naplánovat.
Do nového jsem už naftu nechtěl a nastalo dilema, který motor zvolit. Ani mildhybrid jsem nechtěl, ale vzhledem k převodovce jiná možnost nebyla.
Prakticky všechny dostupné testy v té době byly na motor 132 kW a 4x4. I prodejce měl na půjčení pouze toto auto. Popravdě, nechtělo se mi dávat za 22 kW 70k navíc. Nakonec jsme šli do risku a objednali auto ve verzi N Line, kterou jsme na živo neviděli a motor 110 kW, o kterém jsme nic nevěděli.
A risk se vyplatil. K dnešku máme najeto 5600 km a musím říct, že jme spokojeni. Ty kW navíc oproti IX 35 jsou znát a i s takto velkým a těžkým autem na velkých kolech dokáží slušně pohnout. Samozřejmě to není na žádné závodění, ale svižná jízda není problém a předjíždění si nemusím dopředu nijak moc rozmýšlet, protože v případě potřeby stačí šlápnout víc na plyn, převodovka si podřadí o 2, někdy 3 stupně a auto vyrazí vpřed. O chodu motoru prakticky nevím, je potřeba se podívat na otáčkoměr, jestli vůbec běží. S tím je spojena i spotřeba. Tuto jsem nikdy moc neřešil, IX jezdila za 5 l i s těžší nohou, ale tady testy strašily, jak je to u té silnější verze se spotřebou hrozné. U 110 kW není. Samozřejmě oproti ropě je motor náchylný na způsob jízdy a dálniční rychlost nad 130 už se prodražuje, ale při běžné jízdě v dnešním provozu, při takovém to "splynutí s davem" jezdíme v rozmezí 6 - 7 l, při svižnější jízdě lehce nad limity s nějakým tím předjížděním 7 - 8.
Pro příklad uvedu občasnou cestu do Brna, která zahrnuje výjezd od domu, okresku, dálnici z Pohořelic do Brna, courání po Brně, nějaký ty nákupy, takže starty a svižně domů a takto se dá za 7 - 7,5 l.
Do Znojma podobně bez dálnice za 6,5.
Převodovka je sametová, řazení nahoru je neznatelné, dolů při plynulé jízdě téměř také. Motor má 3 módy - ECO, Normal a Sport.
Na mód ECO umožňuje tzv. plachtění. Toto není závislé na vůli řidiče, řídí si to elektronika, někdy při něm motor vypne, někdy ne a někdy neplachtí a rekuperuje. Je to takové nevyzpytatelné a my tento mód moc nepoužíváme. Vlastně jen občas na známé trati, kde už víme, jak se to asi bude chovat. Jinak se běžně stává, že čekáte plachtění, auto rekuperuje, blíží se třeba křižovatka a těsně před ní auto přejde do plachtění, motor vypne a vzápětí ho nastartujete přibrzděním.
Mód Normal je projevem podobný, ale bez plachtění. Pořád je projem motoru takový mdlý, reakce na plyn "línější" ale pro běžnou jízdu naprosto v pohodě a je to námi nejčastěji používaná varianta. Spotřeba nepatrně vyšší, jak na ECO.
Sport je potom o tom, že reakce motoru znatelně zrychlí, převodovka řadí nahoru ve vyšších otáčkách a dolů podřazuje o víc stupňů při prudkém přidání plynu. Taky se tady uplatní pádla pod volantem, která umožní manuální řazení a člověk si tu jízdu víc užívá. Spotřeba je samozřejmě odvislá od toho šlapání na pedál. Dá se jet za stejno, jak na Normál, ale dá se i za 12.
Na závěr ještě malá poznámka k tom Mildhybridu. Jeho přínos nedokážu posoudit, zasahuje naprosto neznatelně. Jak by auto zrychlovalo bez něj těžko říct. O jeho činnosti vím jen z displeje.
Co ale vím bezpečně je fakt, že díky němu nebudu jen tak měnit brzdové desky. Rekuperace auto zpomaluje, od takových 50 km někdy až citelně a v řadě případů při dojezdech v obci, ke křižovatce apod.není vůbec potřeba sahat na brzdy. Když se s tím člověk naučí žít, je to fajnové.
Tož, to zatím asi vše.