Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Viděl jsem všechna videa a i ta v polštině. Zvlášť v tom posledním ukazuje, že ta 1.5 je schopna jet i při 1200 ot/min bez známky podtočení motoru, ale tohle už je i na mě psychologicky moc málo, takže já se držím raději nad 1500. Důvodem je právě to, že je to čtyřválec bez turba, takže motor nemá takový výkon, aby generoval velké torzní kmity. A dalším podstatným důvodem je to, že má 2 vstřikovače v sání, takže ten motor je schopen i při nízkých otáčkách dosáhnout velmi homogenní směsi. V tomto režimu mají přímovstřiky problém. Turbulence při nízkých otáčkách je malá a palivo se nedokáže tak homogenně smíchat se vzduchem, takže výsledkem je nerovnoměrné hoření a s tím i hrozící samozápaly. Pěkně to popisuje toto video https://www.youtube.com/watch?v=MIDItBqX3SQ
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
A ještě přidám další videa, která popisují chování motoru a vysvětlují, proč u turbomotorů je problém s klepáním mnohem větší než u atmo a proč atmo je schopno jet na plný plyn a i při nízkých otáčkách. Klidně se podívejte i na další videa z toho kanálu. Řekl bych, že fakt krásně a hlavně lidsky vysvětlují ty fyzikální pochody bez nutnosti zatěžovat posluchače znalostí fyziky.
https://www.youtube.com/watch?v=Nbev14oIH6I
https://www.youtube.com/watch?v=1pZqiuaZYGY
https://www.youtube.com/watch?v=Nbev14oIH6I
https://www.youtube.com/watch?v=1pZqiuaZYGY
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Tak to v životě nepochopím, jak někdo může z pětky omylem zařadit dvojku. V každé autoškole se učí, že řadící páka se nedrží pevně v ruce a že se řadí na dvě fáze přes neutrál. Z pětky ťuknu dvěma prsty za řadící páku, která sama skočí doprostřed na neutrál a znovu ťuknu dolů na čtverku. Vůbec mi není jasné, jak bych mohl docílit řazení z pětky na dvojku. To bych musel tu řadící páku držet pevně v ruce a rvát to násilím doleva. Do neutrálu to přece vždycky skočí samo.thaischumi píše: ↑29 bře 2022, 16:34 ... Prostě jsem jel asi 80-90km/h na pětce a chtěl jsem podřadit na čtyřku, a místo toho jsem dal dvojku, otáčky vylétly na skoro 7000rpm, tak říkám že kdyby byla dvojka kratší tak rozbil bych zadní sklo auta předemnou písty mého motoru.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Re: Motor 1.5DPi
Tak s tím nemůžu souhlasit, zkus si někdy Renaulty a uvidíš co je gumové řazení.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Motor 1.5DPi
To bylo jednom na začátku, byl jsem zvyklý na ztuhlé řazení u předchozího vozu a u nového vozu je neco jiného. Prostě se občas stává nejen mně, že místo pětky dává trojku, místo šestky čtyřku nebo místo čtyřky dvojku atd., když přesedne do jiného auta.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Motor 1.5DPi
Na BMW to síce nemá ale v aktuálnych generáciach i30 a tucson poskytuje veľmi slušný štandart presnosti radenia. Generáciu od generácie je to lepšie... čo to som odjazdil aj na ceed-och 1gen a 2gen... progres je viac ako citeľný. .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Mohu jen a jen potvrdit, řazení je u opravdu povedené. To, co dokážou předvést Francouzi, s tímhle zdaleka nelze srovnávat.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Navrhuji také vyzkoušet řazení ve vejtřasce!
*
Mi se párkrát podařilo zařadit "blbě", ale to vždycky bylo z nepozornost/zamyšlení.
Nebo občas zapomenu zařadit šestku.
*
Mi se párkrát podařilo zařadit "blbě", ale to vždycky bylo z nepozornost/zamyšlení.
Nebo občas zapomenu zařadit šestku.
Re: Motor 1.5DPi
Také myslím že nikdo není neomylný nebo dokonalý a špatné zařazení je poslední věc z které si dělat vrásky. Pokud tedy nevyskočí motor.
S vejtrou jsem pár let popojížděl+ rok na vojně jako instruktor.
S vejtrou jsem pár let popojížděl+ rok na vojně jako instruktor.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Motor 1.5DPi
Re: Motor 1.5DPi
taky mám i30 combi 1,5dpi (od 11.2021)
sice pomalejší odezva na plyn a není to žádný dravec, ale jsem spokojený
osobně bych si 1,5tgdi nekoupil - je to mhev = mildhybrid
když "odejde" ta malá baterečka mildhybridu , tak je to docela problém
sice pomalejší odezva na plyn a není to žádný dravec, ale jsem spokojený
osobně bych si 1,5tgdi nekoupil - je to mhev = mildhybrid
když "odejde" ta malá baterečka mildhybridu , tak je to docela problém
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Motor 1.5DPi
Tak s tím nemůžu souhlasit. Stačí opravdu do řadící páky ťuknout dvěma prsty a do neutrálu to skočí samo.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Na druhou stranu, ta "baterečka" (podle vzoru dcérečka? ) ti zajistí to, že odezva na plny bude za všech okolností rychlá.
Jo, celkově to není špatný, ale prostě - mohlo by to bejt lepší. Rozhodně se to s ujetýma kilometrama zlepšuje.