start&stop i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: start&stop i30

Příspěvek od i30mpact »

Martinsp píše: 20 bře 2022, 17:47 Krepi a jak na to?
Psal to přímo v tomto vlákně. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 91#p610891
Reklama
 

Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: start&stop i30

Příspěvek od Martinsp »

Děkuji, začal jsem to řešit až teď když má mé první auto tuto speciální všema chtěnou vychytávku.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 94
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

dokidoki píše: 20 bře 2022, 16:42 Keď to trvale nabíja 14,3V, nemôže dôjsť k "prebitiu" a poškodeniu akumulátora?
Pokud jste si přečetl celý můj příspěvek, tak nemůže, kontrola nabíjení a stavu baterie je zachována, jen inteligentní dobíjení je vyřazené.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: start&stop i30

Příspěvek od hundak »

Odpojení konektoru od -pólu baterie.
Zdravím všechny :hyu: i 30 1,5 DPi.
Po ověření všech pro a proti,provedení několika měření,konzultacích s kolegy a prostudování příspěvků na fóru a včetně měření teploty akumulátoru a alternátoru před odpojením a po rozpojení konektoru a po několika zkušebních jízdách,jsem rozpojil konektor od -pólu baterie.Za mně spokojenost.
Izolaci rozpojených částí jsem vyřešil přetažením ustřižených prstů ze silnějších gumových rukavic.
Blikající kontrolka nefunkčnosti S/S mě nevadí.
V případě problémů budu informovat.
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 94
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Pěkná práce, nevyzkoušel by jste to ještě na vytažené 10A pojistce na + pólu, zda budou výsledky totožné?
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: start&stop i30

Příspěvek od hundak »

Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Zrušil jsem rozpojení konektoru na -pólu baterie a vyjmul pojistku na +pólu.Hodnoty dobíjení za jízdy stejné,zařízeníS/S nefunkční.Tož asi tak! :)
Ať nám akumulátory slouží.
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 94
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Konektor na - pólu můžete zapojit, stačí jen vyndat 10A pojistku na + pólu, vyřadíte tím int.dobíjení i SS, zůstane zachované hlídání napětí na baterii proti přebíjení, při jízdě dobíjí stabilně 14,3V. :D/
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: start&stop i30

Příspěvek od Martinsp »

A kolik myslíš že může být pro baterii špatné nabíjení? Mám v zapalovači měřáček z Číny a co jsem zahlédl, tak ukazuje 12,7 -14,7, ale nějak extra jsem to nesledoval. Zatím si spíš užívám jízdu, pohodlí a nové funkce.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 94
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Také používám měřič v zapalovači, jen většina ukazuje špatně (vyzkoušel jsem jich hodně, než jsem našel přesný), porovnej nejlépe s multimetrem na baterii, o kolik se tě to liší (všechny co měřily špatně podměřovaly i o 0,8V!), nabíjení nad 14,4V je už pro baterii špatné. Krátkodobé 14,7V není tak na závadu, pokud je baterie "hladová", ale i tak by více jak 14,3V neměla elektronika pustit, proto jsem psal, že hlídání napětí baterie je po vytažení 10A pojistky zachované, tím je myšleno i to, že by mělo hlídat max.napětí, což u mě funguje.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: start&stop i30

Příspěvek od petzl62 »

A signalizace nefunkčního SS na palubovce stále tupě bliká? :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: start&stop i30

Příspěvek od Martinsp »

U Tucsona svítí na displeji bílé když je aktivní a když je vypnuté tak nesvítí nic.
A co těch 12,7 V? U některých aut se uvádí že je to inteligentní dobíjení nastavené moc na krev, jakože moc do mínusu a nebo zase nabíjí moc. Kde je ta hranice?
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: start&stop i30

Příspěvek od thaischumi »

Krepi píše: 02 dub 2022, 09:33 nabíjení nad 14,4V je už pro baterii špatné. Krátkodobé 14,7V není tak na závadu, pokud je baterie "hladová", ale i tak by více jak 14,3V neměla elektronika pustit, proto jsem psal, že hlídání napětí baterie je po vytažení 10A pojistky zachované, tím je myšleno i to, že by mělo hlídat max.napětí, což u mě funguje.
Po vytažení pojistky nebo konektoru už žádné hlídání tam už není a baterie bude nabíjena jako u starších vozů, tj. konstantním napětím 14,3 až 14,7V podle teploty (např. v létě bude hned po startu 14,3V, v zimě 14,7V a postupně se sníží na 14,3V když bude motorový prostor pořádně zahřatý)
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 94
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Není pravda, hlídání tam je, v létě/zimě, klima, topení, max. 14,3V (při větším odběru klesne na 14,2V), víc to nikdy nešlo (pouze při zapojení int.dobíjení to dobíjelo chvíli 14,4V, ale pak to v létě lítalo jak se jelo z kopce a zase se přidalo), po nastarotvání se zvyšuje napětí postupně až na 14,3V a tam to pak krásně drží.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: start&stop i30

Příspěvek od thaischumi »

Aha, ta věc která dělá to konstantní napětí 14,3V je podle tebe "hlídání", mně prostě jde o stabilizátor napětí, který je integrován přímo v alternátoru.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: start&stop i30

Příspěvek od hundak »

Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Místo původního rozpojení konektoru na -pólu baterie(nemusím nic izolovat),jsem vyjmul pojistku na +pólu.Funkčně stejné.Stabilní napětí za jízdy 14,3 V.Měřeno voltmetrem s přesností 0,2%.
Odkaz pro ty co chtějí vědět jak to pracuje:
https://www.autonorma.cz/blog/131_jak-f ... alternator
Ať vám alternátory vesele dobíjejí.Tož asi tak.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“