dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Moderátoři: amaize, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Už delší dobu se kvůli svým častým nočním jízdám a bohužel řadě kolizím s lesní zvěří pokouším ke své i20 2009 najít řešení nějakého účinného zvětšení množství světla generovaného předními světlomety. Prakticky neřeším vzhled, jen účel, a neřeším světla zadní.
Nejprve jsem se pokoušel najít nějakou možnost, jak originální "hlavní" světlomet se sdruženými parkovacími, potkávacími a dálkovými světly (a blinkry) konvertovat na nějakou verzi s vícero žárovkami (třeba i v rámci čočkových světlometů) tak, jako je tomu např. u i30 PDE vs. i30N PDE (kde je o jeden čočkový světlomet navíc). Sice jsem nalezl jedinou hodně exotickou modifikaci z Indie, viz první obrázek, tuhle cestu jsem ale nakonec zavrhnul kvůli obtížné dostupnosti celých světlometů, náhradních dílů, ale i docela vysoké ceně a fámách o problémech s odolností vůči vlhkosti při jízdách v deštivých lokalitách.
Zbyla "standardní západní" varianta rozšíření počtu světel ideálně pod předním nárazníkem. Extravagantní řešení ve stylu "Dakar" / WRC světel jsem opustil, abych neprovokoval dopravní policisty. A to i když na Šumavě jednoho takového souseda s přetuningovanou starší Octavií mám nedaleko od sebe )
Na své i20 PBT, kterou mám ale z třetí ruky a skoro v základní variantě, jsou pod nárazníky už přednamontované (asi dodatečně předchozími majiteli) LED světla pro denní svícení. Paradoxně ale řeším úplně opačný postup, než se tu objevil v jedné diskuzi (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=144&t=20477). Pro mě jsou ty LEDky úplně k ničemu, protože jsou elektricky v i20 zapojeny tak, že se skutečně NEdají rozsvítit SPOLU s potkávacími nebo dálkovými světly v noci. Fungují jen ve dne, protože při zapnutí normálních potkávacích nebo dálkových světel se automaticky vypnou (vím, že je to záměr výrobce)..
Mlhovky neřeším, nepotřebuji je a vlastně ani nechci. Mám zadní, kvůli policistům, a to je asi tak všechno... :+) Stejně tak neřeším žádné estetické extravagantnosti jako xenony atd. To maximum, co jsem zatím s i20 kromě odhlučnění karosérie a max. širokých kol udělal, byla výměna předních žárovek v potkávacích a dálkových světlech za vysoce svítící Phillips žárovky. I to je ale pro můj nedobrý zrak bohužel málo, hlavně v temných zákoutích šumavských hor v noci... (
Mám sice už před-domluvenou schůzku v Praze v jednom servisu, kde by mně byli ochotni přenastavit (resp. elektrickými rozvody změnit) způsob zapínání podnárazníkových světel tak, abych si jejich svícení mohl VYNUTIT podle potřeb I PŘI JÍZDĚ V NOCI, půjde ale asi o poměrně komplikovanější zásah do elektrorozvodů. Navíc v servisu mě samozřejmě strašili, že i kdybych si nakrásně vyměnil podnárazníková přední LED světla za normální (to tu už v diskuzi taky někdo probíral), stejně "neprojdu STK"... No, vím cosi o homologacích i o tom, že svícení v noci má být záměrně limitováno tak, abych protijedoucí vozidla nadměrným svícením naopak neoslňoval. Na druhou stranu namísto podnárazníkových LED světel nezamýšlím montovat žádná další / druhá dálková světla. Prostě střízlivé navýšení svítivosti: jen buď další / druhá potkávací, anebo taková ta obrysová/stranová. Na českých silnicích jsou totiž dodnes běžně vidět mnohé Octavie, Superby, ale třeba i starší Renaulty Clio atd., které tuhle vlastnost mají, aniž by to bylo v rozporu s nějakými ergonomicko-bezpečnostně-provozními předpisy a aniž by se u jejich SPOLEČNĚ zapínanými podnárazníkovými světly rozsvicovala vyloženě mlhová světla namísto normálních.
Už tu někdo z vás, podobně šeroslepý jako já ), řešil předělání předních světel své i20 PB(T) na dodatečná/navíc podnárazníková NOČNÍ světla? Po pravdě řečeno z STK kontroly moc strach nemám, mám možnost u 2 stanic zajistit opakovanou průchodnost ;o) Spíš si nelajznu jezdit se společně zapnutými stávajícími LED denními světly v noci kvůli dopravním policistům, nedejbože v Rakousku nebo Německu. A to i když je tahle varianta lákavá - svítivost LED denních světel je v noci velmi dobrá (do stran, ne do dálky, zkoušel jsem na dálnici..).
Jediné, co jsem k takovým úpravám nalezl, bylo na zahraničním ruském tuningovém fóru drive2.ru, kde jsem našel pár (raritních) modifikací, viz další fotky. Budu rád za jakékoliv názory a náměty ) Nákladnost, resp. cena pro mě není až zas tak rozhodující - abych opět v noci neboural (naposledy škoda 118 tis. po čelním střetu se srnou u Klatov...), byl bych do takového řešení ochoten nacpat klidně 50tis. Kč, vyplatilo by se to...
Díky!
PS: Btw. obracím se na fanoušky ze zdejšího fóra taky proto, že už jsem byl odmítnut v několika servisech se zaměřením na tuning se světly s tím, že takové modifikace jsou ochotni provádět leda tak na zánovních BMW, Audi, Medvědech, Subaru... (((
Nejprve jsem se pokoušel najít nějakou možnost, jak originální "hlavní" světlomet se sdruženými parkovacími, potkávacími a dálkovými světly (a blinkry) konvertovat na nějakou verzi s vícero žárovkami (třeba i v rámci čočkových světlometů) tak, jako je tomu např. u i30 PDE vs. i30N PDE (kde je o jeden čočkový světlomet navíc). Sice jsem nalezl jedinou hodně exotickou modifikaci z Indie, viz první obrázek, tuhle cestu jsem ale nakonec zavrhnul kvůli obtížné dostupnosti celých světlometů, náhradních dílů, ale i docela vysoké ceně a fámách o problémech s odolností vůči vlhkosti při jízdách v deštivých lokalitách.
Zbyla "standardní západní" varianta rozšíření počtu světel ideálně pod předním nárazníkem. Extravagantní řešení ve stylu "Dakar" / WRC světel jsem opustil, abych neprovokoval dopravní policisty. A to i když na Šumavě jednoho takového souseda s přetuningovanou starší Octavií mám nedaleko od sebe )
Na své i20 PBT, kterou mám ale z třetí ruky a skoro v základní variantě, jsou pod nárazníky už přednamontované (asi dodatečně předchozími majiteli) LED světla pro denní svícení. Paradoxně ale řeším úplně opačný postup, než se tu objevil v jedné diskuzi (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=144&t=20477). Pro mě jsou ty LEDky úplně k ničemu, protože jsou elektricky v i20 zapojeny tak, že se skutečně NEdají rozsvítit SPOLU s potkávacími nebo dálkovými světly v noci. Fungují jen ve dne, protože při zapnutí normálních potkávacích nebo dálkových světel se automaticky vypnou (vím, že je to záměr výrobce)..
Mlhovky neřeším, nepotřebuji je a vlastně ani nechci. Mám zadní, kvůli policistům, a to je asi tak všechno... :+) Stejně tak neřeším žádné estetické extravagantnosti jako xenony atd. To maximum, co jsem zatím s i20 kromě odhlučnění karosérie a max. širokých kol udělal, byla výměna předních žárovek v potkávacích a dálkových světlech za vysoce svítící Phillips žárovky. I to je ale pro můj nedobrý zrak bohužel málo, hlavně v temných zákoutích šumavských hor v noci... (
Mám sice už před-domluvenou schůzku v Praze v jednom servisu, kde by mně byli ochotni přenastavit (resp. elektrickými rozvody změnit) způsob zapínání podnárazníkových světel tak, abych si jejich svícení mohl VYNUTIT podle potřeb I PŘI JÍZDĚ V NOCI, půjde ale asi o poměrně komplikovanější zásah do elektrorozvodů. Navíc v servisu mě samozřejmě strašili, že i kdybych si nakrásně vyměnil podnárazníková přední LED světla za normální (to tu už v diskuzi taky někdo probíral), stejně "neprojdu STK"... No, vím cosi o homologacích i o tom, že svícení v noci má být záměrně limitováno tak, abych protijedoucí vozidla nadměrným svícením naopak neoslňoval. Na druhou stranu namísto podnárazníkových LED světel nezamýšlím montovat žádná další / druhá dálková světla. Prostě střízlivé navýšení svítivosti: jen buď další / druhá potkávací, anebo taková ta obrysová/stranová. Na českých silnicích jsou totiž dodnes běžně vidět mnohé Octavie, Superby, ale třeba i starší Renaulty Clio atd., které tuhle vlastnost mají, aniž by to bylo v rozporu s nějakými ergonomicko-bezpečnostně-provozními předpisy a aniž by se u jejich SPOLEČNĚ zapínanými podnárazníkovými světly rozsvicovala vyloženě mlhová světla namísto normálních.
Už tu někdo z vás, podobně šeroslepý jako já ), řešil předělání předních světel své i20 PB(T) na dodatečná/navíc podnárazníková NOČNÍ světla? Po pravdě řečeno z STK kontroly moc strach nemám, mám možnost u 2 stanic zajistit opakovanou průchodnost ;o) Spíš si nelajznu jezdit se společně zapnutými stávajícími LED denními světly v noci kvůli dopravním policistům, nedejbože v Rakousku nebo Německu. A to i když je tahle varianta lákavá - svítivost LED denních světel je v noci velmi dobrá (do stran, ne do dálky, zkoušel jsem na dálnici..).
Jediné, co jsem k takovým úpravám nalezl, bylo na zahraničním ruském tuningovém fóru drive2.ru, kde jsem našel pár (raritních) modifikací, viz další fotky. Budu rád za jakékoliv názory a náměty ) Nákladnost, resp. cena pro mě není až zas tak rozhodující - abych opět v noci neboural (naposledy škoda 118 tis. po čelním střetu se srnou u Klatov...), byl bych do takového řešení ochoten nacpat klidně 50tis. Kč, vyplatilo by se to...
Díky!
PS: Btw. obracím se na fanoušky ze zdejšího fóra taky proto, že už jsem byl odmítnut v několika servisech se zaměřením na tuning se světly s tím, že takové modifikace jsou ochotni provádět leda tak na zánovních BMW, Audi, Medvědech, Subaru... (((
- Přílohy
-
- Hyundai_i20_with_many_front_add-on_lights (customed+genuine).jpg (126.13 KiB) Zobrazeno 1124 x
-
- Hyundai_i20_modded_Blackshadow-lights -2.jpg (84.11 KiB) Zobrazeno 1124 x
-
- Hyundai_i20_with_front_add-on_lights (customed&genuine) -5 (full_light).jpg (47.85 KiB) Zobrazeno 1124 x
-
- Hyundai_i20_2008-2012_dual_projector_headlights (Audi_style) -3.jpg (75.6 KiB) Zobrazeno 1124 x
-
- Hyundai_i20_2008-2012_dual_projector_headlights (Audi_style) -1.jpg (94.21 KiB) Zobrazeno 1124 x
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
...ještě jsem zapomněl doplnit: samozřejmě jsem zkusil požádat o provedení montáže u autorizovaného servisu Hyundai, ale obdržel jsem odpověď, že nic takového nemohou udělat, protože to jednak není legální a jednak to není ani v zájmu výrobce...
Posílám ještě pár dalších DIY skvostů vzácně dohledaných na inetu (Indové a trochu i Rusové docela překvapují ve vynalézavosti ) ).
C.C.
Posílám ještě pár dalších DIY skvostů vzácně dohledaných na inetu (Indové a trochu i Rusové docela překvapují ve vynalézavosti ) ).
C.C.
- Přílohy
-
- Hyundai_i20_front_lights_tuning -3 (at_night).jpg (80.58 KiB) Zobrazeno 1115 x
-
- Hyundai_i20_old -modded_front_lights (f&front_fog_lights!,nice_wheels) -4 (detail).jpg (101.19 KiB) Zobrazeno 1115 x
-
- Hyundai_i20_modded_front_lights -1 (Xenon!).jpg (106.33 KiB) Zobrazeno 1115 x
-
- Hyundai_i20_2009_1,2_front_add-on_lights -1.jpg (158.51 KiB) Zobrazeno 1115 x
-
- Hyundai_i20_2008-2012_front_hi-power_projector_lamps (Audi_style).jpg (71.49 KiB) Zobrazeno 1115 x
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
...ještě poslední 2 fajnovky. Jedna sport varianta i20 je vlastně drahá Brabus modifikace i20 N.
to druhé je WRC / Dakar styl, ano, pro mě nej, ale... co pak povědět těm policajtům při kontrole )))
to druhé je WRC / Dakar styl, ano, pro mě nej, ale... co pak povědět těm policajtům při kontrole )))
- Přílohy
-
- Hyundai_i20_WRC_with_front_lights!.jpg (104.47 KiB) Zobrazeno 1112 x
-
- Hyundai_i20_2010_Brabus_Sport_Edition -front_tuning_SUPERlights! -1.jpg (114.22 KiB) Zobrazeno 1112 x
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
teba bude radost stretnut v protismere /
pisem to na fore asi 55 krat: kupujte si auta podla toho, k comu ich potrebujete. Oni H4 paraboly svietit nikdy dobre svietit nebudu a bastlt tam dodatocne svetelne rampy je hlupost. pri vybere auta prostre treba priority urcovat a v tomto pripade sa namiesto placebo montazi treba zamerat na predaj kutilom nezasiahnuteho auta a nakup vozidla ktore splna to co po nom chcem
pisem to na fore asi 55 krat: kupujte si auta podla toho, k comu ich potrebujete. Oni H4 paraboly svietit nikdy dobre svietit nebudu a bastlt tam dodatocne svetelne rampy je hlupost. pri vybere auta prostre treba priority urcovat a v tomto pripade sa namiesto placebo montazi treba zamerat na predaj kutilom nezasiahnuteho auta a nakup vozidla ktore splna to co po nom chcem
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Celkem dlouhý popis, ale vlastně jsem se moc nedozvěděl co chceš. Chceš více svítit do stran nebo dopředu ? Musí to být za všech okolností 100% homologované nebo např když pojedeš do Rakouska tak jsi ochotný si přepnout jeden přepínač ? Nechápu proč to nesmí být LED. Kde to chceš používat - někde kde nepotkáš auto v protisměru nebo to nesmí oslňovat protijedoucí ? Jak to chceš zapínat - současně s potkávačkama nebo jako extra výbavu ?
Pokud je to proti zvěři, tak to musí svítit opravdu hodně (aby to prosvítilo i krajnice a keře tam) a do dálky. Na toto denní svícení rozhodně nestačí. Asi bych se nechal inspirovat severem (Švédsko, Norsko) a nevymýšlel blbosti.
BTW : ta úprava aby denní svícení šlo zapnout navíc manuálně mi přijde extra jednoduchá (jeden přepínač).
Pokud je to proti zvěři, tak to musí svítit opravdu hodně (aby to prosvítilo i krajnice a keře tam) a do dálky. Na toto denní svícení rozhodně nestačí. Asi bych se nechal inspirovat severem (Švédsko, Norsko) a nevymýšlel blbosti.
BTW : ta úprava aby denní svícení šlo zapnout navíc manuálně mi přijde extra jednoduchá (jeden přepínač).
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Rada je jednoduchá- vybrat si jiné auto, které sviti legálně více. Tj s xenony, led nebo něčím takovým.
Ohledne denních světel- never tomu, ze uvidis neco vic. Zrušení funkce vypínání při rozsviceni potkavacek řeší jeden drát, ten staci přerušit, ale jedine ceho tim dosahnes budou naštvaní protijedoucí. Denní světla sviti jen s rozptylem dopředu. Takze když v noci nastartujes tak se mrkni co od toho asi uvidis (prd).
Ohledne denních světel- never tomu, ze uvidis neco vic. Zrušení funkce vypínání při rozsviceni potkavacek řeší jeden drát, ten staci přerušit, ale jedine ceho tim dosahnes budou naštvaní protijedoucí. Denní světla sviti jen s rozptylem dopředu. Takze když v noci nastartujes tak se mrkni co od toho asi uvidis (prd).
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
No, pokud jde o samotnou koupi i20 PBT, byla koupena za vynikající cenu a s malým nájezdem v prvních dnech lockdownu v r.2020 po starém majiteli, který ji měl garážovanou, s vystříkanými dutinami, umřel a jeho manželka ani dcera pro něj neměly využití. Podvozek velice zachovalý. Navíc jsem jej dostal jako dar, tak jsem nemohl řešit koupi jiného auta............
Ohledně smysluplnosti domontovávání nějakých přídavných světel posílám pár vlastních srovnávacích fotek při svícení v noci v příloze. Ty denní LED, alespoň ty vysokosvítivé, které tam mám namontované od předchozího majitele, mají opravdu výhodu v tom, že mají extrémní rozptyl světla do stran. Na těchhle fotkách to sice není tolik vidět, protože objekt (garáž) je příliš blízko před autem, ale na dálnici bylo znát, že LED prostě nedosvítí dostatečně daleko v porovnání s dálkovými, ani s potkávacími světly.
Proto pátrám, jak už jsem psal, po domontování potkávacích, ne dálkových světel. Je pravda, že Xenony mě taky připadaly jako zajímavá volba, ale nevím, jestli by se s tím elektronic.příslušenstvím daly (prostorově,rozměrově) namontovat i pod nárazník. Ten jeden Rus to ale zvládnul, viz předchozí fotka "Hyundai_i20_modded_front_lights -1 (Xenon)". Případně, pokud by to prostor v podnárazníkových světlometech nedovoloval, alespoň nějakých "stranových", kvůli té zvěři v pangejtech...
Jinak v autě nemám klimatizaci (tj. v krabičce od jističů jsou určitě stále nějaké volné pozice) a používám největší možnou baterii, takže problém se spotřebou el.energie moc neřeším.
Díky.
Ohledně smysluplnosti domontovávání nějakých přídavných světel posílám pár vlastních srovnávacích fotek při svícení v noci v příloze. Ty denní LED, alespoň ty vysokosvítivé, které tam mám namontované od předchozího majitele, mají opravdu výhodu v tom, že mají extrémní rozptyl světla do stran. Na těchhle fotkách to sice není tolik vidět, protože objekt (garáž) je příliš blízko před autem, ale na dálnici bylo znát, že LED prostě nedosvítí dostatečně daleko v porovnání s dálkovými, ani s potkávacími světly.
Proto pátrám, jak už jsem psal, po domontování potkávacích, ne dálkových světel. Je pravda, že Xenony mě taky připadaly jako zajímavá volba, ale nevím, jestli by se s tím elektronic.příslušenstvím daly (prostorově,rozměrově) namontovat i pod nárazník. Ten jeden Rus to ale zvládnul, viz předchozí fotka "Hyundai_i20_modded_front_lights -1 (Xenon)". Případně, pokud by to prostor v podnárazníkových světlometech nedovoloval, alespoň nějakých "stranových", kvůli té zvěři v pangejtech...
Jinak v autě nemám klimatizaci (tj. v krabičce od jističů jsou určitě stále nějaké volné pozice) a používám největší možnou baterii, takže problém se spotřebou el.energie moc neřeším.
Díky.
- Přílohy
-
- Hyundai_i20-denni_LED_svetla (pod_naraznikem).JPG (128.16 KiB) Zobrazeno 1029 x
-
- Hyundai_i20-dalkova_svetla.JPG (65.83 KiB) Zobrazeno 1029 x
-
- Hyundai_i20-normalni_potkavaci_svetla.JPG (103.45 KiB) Zobrazeno 1029 x
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Přídavná světla jsou ve Skandinávii používáná spolu s dálkovými pro celkové prosvětlení prostoru před autem všemi směry, taky kvůli sobům a losům. A že jim to svítí
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Jojo, třeba tady
https://www.quora.com/Why-do-cars-in-Sw ... headlights
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting
https://www.researchgate.net/publicatio ... r_lighting
https://www.researchgate.net/publicatio ... occurrence
Jak už jsem psal, bohužel už i z vlastní zkušenosti vím, co je to za náraz i20 ve 100km/h rychlosti do středně velké srny čelně zepředu...
Stejně mě ale překvapuje, že je na inetu nejen ve vztahu k i20, ale i k jakýmkoliv dalším silničním autům o téhle problematice poměrně velmi málo webů, ani na tuning fórech nic moc, skoro vůbec nic... Nechce se mně věřit, že vidí všichni řidiči ve tmě tak dobře, všichni jezdí jen v prosvícených příměstských lokalitách, anebo raděj jezdí jen za světla...
https://www.quora.com/Why-do-cars-in-Sw ... headlights
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting
https://www.researchgate.net/publicatio ... r_lighting
https://www.researchgate.net/publicatio ... occurrence
Jak už jsem psal, bohužel už i z vlastní zkušenosti vím, co je to za náraz i20 ve 100km/h rychlosti do středně velké srny čelně zepředu...
Stejně mě ale překvapuje, že je na inetu nejen ve vztahu k i20, ale i k jakýmkoliv dalším silničním autům o téhle problematice poměrně velmi málo webů, ani na tuning fórech nic moc, skoro vůbec nic... Nechce se mně věřit, že vidí všichni řidiči ve tmě tak dobře, všichni jezdí jen v prosvícených příměstských lokalitách, anebo raděj jezdí jen za světla...
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Tak na těch fotkách je jasně vidět, jak moc ty denní světla oslňují proti jedoucí řidiče . Potkávací světla mají svítit jen do určité výšky, aby neoslňovaly. To je vidět i na fotce garáže (fotka potkávací světla). Ty denní osvítí celou boudu na výšku, navíc s celkem vysokým jasem. Mnozí řidiči si neuvědomují, jak denní světla v noci nebo za šera oslňují. Navíc poslední dobou se rozmohla móda dávat si LEDkový žárovky do starých aut. Proti tomu žádná, když se to dobře nastaví, tak to i pěkně svítí a neoslňuje. Problém bývá v tom, že se nastavováním nikdo moc nezdržuje a oslňuje to jako prase
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Potkávám spoustu řidičů, jejichž auta svítí i za šera pouze denními světly, jak originálními, tak dodělávanými. Je fakt, že hlavně ty dodělávané svítí vysoko a oslňují protijedoucí. Ty dodělávané svítí často současně i s potkávacími. A vzadu tma.
Správně to má být tak, že denní světla se musí vypnout už když jsou hlavní světla přepnuta jen na parkovačky. Samozřejmě musí zhasnout i po přepnutí na potkávací.
Není to výmysl výrobců, takhle je to ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacích.
Správně to má být tak, že denní světla se musí vypnout už když jsou hlavní světla přepnuta jen na parkovačky. Samozřejmě musí zhasnout i po přepnutí na potkávací.
Není to výmysl výrobců, takhle je to ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacích.
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Omlouvám se, až teď jsem asi na něco narazil (náhodně; nikde jinde podobné DIY pokusy bohužel nenacházím..):
https://www.drive2.com/l/288230376153043277/
Konkrétně ta fotka interiéru u volantu - přesně nějaký takovýhle switch jsem měl na mysli. Bohužel si ale nedokážu úplně vše přeložit
To sarin007: máte pravdu, však já taky o těch LEDkách raději neuvažoval. Bohužel jde ale i o to vybrat i jiný celý světlomet - větší. Uvažoval jsem o svělometech ideálně s nějakou H1, H3, H4 nebo H7 paticí, protože ty H27W-2 originální patice v originálním "podnárazníkovém" světlometu od Hyundai jsou pro žárovky příliš slabé intenzity svícení (LEDky tedy vylučuju). Jenže najít takový světlomet s tak malými rozměry pro nárazník i20 PBT, s mimimální nutností většího prořezávání nárazníku a s úchyty světlometu ke karoserii shora i zespoda (!) je dost těžké. U pozdějších generací i20 už b to asi bylo snazší, nemají tak titěrné předpřipravené otvory v náraznících. To, co se blížilo nejvíc, byl Wesem Universal 85x80x65, ve variantě pro H1 i H3 koupitelný i v ČR. Ale kdo ví, třeba mě s touhle myšlenkou elektrikáři v servisu vymetou jako s dalším nesmyslem...
Díky.
https://www.drive2.com/l/288230376153043277/
Konkrétně ta fotka interiéru u volantu - přesně nějaký takovýhle switch jsem měl na mysli. Bohužel si ale nedokážu úplně vše přeložit
To sarin007: máte pravdu, však já taky o těch LEDkách raději neuvažoval. Bohužel jde ale i o to vybrat i jiný celý světlomet - větší. Uvažoval jsem o svělometech ideálně s nějakou H1, H3, H4 nebo H7 paticí, protože ty H27W-2 originální patice v originálním "podnárazníkovém" světlometu od Hyundai jsou pro žárovky příliš slabé intenzity svícení (LEDky tedy vylučuju). Jenže najít takový světlomet s tak malými rozměry pro nárazník i20 PBT, s mimimální nutností většího prořezávání nárazníku a s úchyty světlometu ke karoserii shora i zespoda (!) je dost těžké. U pozdějších generací i20 už b to asi bylo snazší, nemají tak titěrné předpřipravené otvory v náraznících. To, co se blížilo nejvíc, byl Wesem Universal 85x80x65, ve variantě pro H1 i H3 koupitelný i v ČR. Ale kdo ví, třeba mě s touhle myšlenkou elektrikáři v servisu vymetou jako s dalším nesmyslem...
Díky.
- Přílohy
-
- pridav._H3_svetlo_dalkove_Wesem-Universal_85x80x65.jpg (19.02 KiB) Zobrazeno 964 x
-
- halogen.pridav._H1_dalkove_svetlo_Wesem-Universal_85x80x65 (kulate).jpg (5.68 KiB) Zobrazeno 964 x
-
- Hyundai_i20_2010_front_add-on_lights_changing+adapters! -1.jpg (107.16 KiB) Zobrazeno 964 x
-
- Hyundai_i20_2010_front_add-on_lights_changing+adapters! -14.jpg (99.99 KiB) Zobrazeno 964 x
-
- Hyundai_i20_2010_front_add-on_lights_changing+adapters! -11 (added_switch!).jpg (106.61 KiB) Zobrazeno 964 x
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Nemáš tak úplně pravdu. Nemusí zhasnout. Např. u i30 slouží DRL zároveň jako parkovačky . Takže zepředu nepoznáš zda proti sobě máš auto na DRL nebo parkovačkách, to poznáš až vzadu (tma vs. koncová). Stejně tak nemusí zhasnout při rozsvícení potkávaček, pravidla pracují s možností jejich ztlumení - opět i30 třetí generace nebo Tucson NX4.Georges píše: ↑08 dub 2022, 14:48 Potkávám spoustu řidičů, jejichž auta svítí i za šera pouze denními světly, jak originálními, tak dodělávanými. Je fakt, že hlavně ty dodělávané svítí vysoko a oslňují protijedoucí. Ty dodělávané svítí často současně i s potkávacími. A vzadu tma.
Správně to má být tak, že denní světla se musí vypnout už když jsou hlavní světla přepnuta jen na parkovačky. Samozřejmě musí zhasnout i po přepnutí na potkávací.
Není to výmysl výrobců, takhle je to ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacích.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
cestovatelcasem : Podľa prvej fotky môžem z istotou povedať že na aute nemáš namontované DRL svetla ale pracovne svetla (Work light) ľudovo povedané Svetelná rampa . Je rozdiel medzi DRL svetlom a Pracovným svetlom .Vzhľadovo je to podobne ale každé je na iné použitie . Pracovne svetla sa používajú na rôzne stroje a off road atd...na použitie mimo cestnej premávky . DRL (Daytime running light) je určené na denne svietenie .Predošlý majiteľ si namontoval alebo dal namontovať nevhodný druh svetiel pre denne svietenie . Preto to svieti skoro lepšie ako stretávacie svetla .To je neduh mnohých dnešných vodičov použite pracovného svetla ako DRL . Podľa fotky stretávacie svetla svietia nízko ak je to na rovnom povrchu . Mali by svietiť cca 25-30m na rovnej ceste pred auto. (dať si nastaviť v servise) .Tie akože DRL môžeš použiť ako prisvecovanie cesty ak nič nie je pred alebo nejde oproti na samostatný spínač a na DRL Denne svietenie použiť svetla na to určené ,Ak je potrebne osvetliť viac krajnicu kvôli zvery tak odporúčam originál LED hmlovky ale to je dosť práce ak nie sú na aute namontované predne hmlové svetla aby sa vymenili svetla . Je mnoho možnosti zvýšenia svietivosti svetlometov legálne je zmena žiarovky za žiarovku zo zvýšenou svietivosťou a hlavne je mať vždy čisté a číre plexi na svetlomete . Lebo iba samostatné plexi znižuje svietivosť o 18% ak je špinavé alebo vyblednuté tak kľudne to zníži aj o 50% . Udržovať svetla vždy čisté ! . Výmenu za LED H4 veľmi neodporúčam lebo nie všetky svetlomety majú kvalitne spracovanú optiku aby nedochádzalo k oslňovaniu .Ak by bol projektor tak je to ideálne riešenie . Alebo takéto niečo https://www.youtube.com/watch?v=it0n-9PgBgQ
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: dodatečné přední světlomety pro NOČNÍ svícení (ne LED,ne mlhovky) ??
Mít 100% čistá světla 100% času je čirá utopie.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek