Tak zkus stejný rovný úsek, jen nejeď 120 ale 80km/h a hned uvidíš rozdíl... Při jízdě po dálnici rychlostí 140-150km/h se mi spotřeba jen těžko dostane pod 6l/100km. Ideální je jezdit do těch 90km/h.peaty píše:tom: tvoja spotreba je priam ukazkova:) Ako si zabehaval motor? Dodrzoval si prvych 1000km dosledne pokyny vyrobcu?
Skusal niekto z vas zistovat spotrebu pri urcitej rychlosti? to by ma dost zaujimalo... Ja som skusal na dialnici - rovny usek, rychlost 120km/hod a spotreba vychadzala 5,3l podla PP. Zatial ma motor nabehanych len 800km...
CRDi - Spotreba
Moderátoři: Martun, Moderátoři
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
- Reklama
tom: Otazka bola stavana trosku inac... Chcel som vediet ako si zabehaval motor, tak aj na toto by som rad pocul odpoved nic v zlom
A aj k tej rychlosti co som napisal a spotrebe, je jasne, ze ked pojdem pomalsie tak aj spotreba pojde dole, len som chcel vediet porovnania, kedze mame rovnake motory. Takze by bolo zaujimave vediet kolko nam to zere pri rovnakych rychlostiach...
A aj k tej rychlosti co som napisal a spotrebe, je jasne, ze ked pojdem pomalsie tak aj spotreba pojde dole, len som chcel vediet porovnania, kedze mame rovnake motory. Takze by bolo zaujimave vediet kolko nam to zere pri rovnakych rychlostiach...
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Motor jsem nezajížděl nějak zvláštně, snažil sem se držet pokynů prodejce, tzn. prvních 1000-1500km motor moc nepřetáčet ale ani nepodtáčet, nejlépe se držet v pásmu 1750-2500ot/min, plynový pedál mačkat tak do 1/3, častěji řadit, jezdit max. 100km/hod.
Ale ne vždy se mi tyto pokyny podařilo dodržet, když bylo potřeba předjet někoho, tak sem se dostal i na 3500ot/min a krátkodobě jsem jel i 150km/h.
Ale ne vždy se mi tyto pokyny podařilo dodržet, když bylo potřeba předjet někoho, tak sem se dostal i na 3500ot/min a krátkodobě jsem jel i 150km/h.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
accik ma pomaly 9000 km a spotreba mi pribezne klesa stale o 0,1 l ... teraz mi palubny PC ukazuje 6,6 l (z povodnych 7,2) ale ratam, ze prifarbuje a realne som niekde okolo 6 litrov ... inac 95% jazdim po meste a na krizovatkach sa dost vyzivam v akceleracii, takze si myslim, ze na moju dynamiku jazdy je to v pohode hodnota
inac nejak specialne som ho nezabehaval, akurat prvych 1000-1500 km som nevytacal nad 3000 a snazil sa vela radit ...
inac nejak specialne som ho nezabehaval, akurat prvych 1000-1500 km som nevytacal nad 3000 a snazil sa vela radit ...
Hyundai Accent 1.5 CRDi Dynamik, Silver Arrow
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
no ja som zabehaval klasicky ako sa diesle zabehavaju (aj ked vam v predajni povedia ze staci do 1000 km jazdit opatrne do max 3000 rpm).
do 1000 km som jazdil na max 3000 rpm .. min 1800-1900
do 3000 km som isiel max 4000 (len obcas), ale vacsinou iba do max 3500
nad 5000 km si uz za vodou a je to pohoda.
diesel bude mat svoj vykonnostny maximum asi pri 60000 km - teda podla mojich skusenosti. po tejto hranici to pojde so spotrebou pozvolna hore. ale to skoro nepoznas.
najlepsie ide diesel po asi cca 30000 km.
inak na diesel s turbom plati zasada nejazdit stale na nizkych otackach ale niekedy to aj prehnat do 4000-4500 otacok. ked budes jazdit stale na nizkych otackach auto bude lenive a moze sa ti znicit aj turbo. staci ho len z casu na cas prehnat.
ja mam spotrebu priemernu cca 5,6 - 5,8 litra. 90% casu mesto (BA) zvysok dialnica. ked idem dialnicu a idem podla predpisov a len pri predbiehani tomu pridam tak mam asi 5,8-6,2 (zavisi podla zatazenia auta).
do 1000 km som jazdil na max 3000 rpm .. min 1800-1900
do 3000 km som isiel max 4000 (len obcas), ale vacsinou iba do max 3500
nad 5000 km si uz za vodou a je to pohoda.
diesel bude mat svoj vykonnostny maximum asi pri 60000 km - teda podla mojich skusenosti. po tejto hranici to pojde so spotrebou pozvolna hore. ale to skoro nepoznas.
najlepsie ide diesel po asi cca 30000 km.
inak na diesel s turbom plati zasada nejazdit stale na nizkych otackach ale niekedy to aj prehnat do 4000-4500 otacok. ked budes jazdit stale na nizkych otackach auto bude lenive a moze sa ti znicit aj turbo. staci ho len z casu na cas prehnat.
ja mam spotrebu priemernu cca 5,6 - 5,8 litra. 90% casu mesto (BA) zvysok dialnica. ked idem dialnicu a idem podla predpisov a len pri predbiehani tomu pridam tak mam asi 5,8-6,2 (zavisi podla zatazenia auta).
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
zábeh a spotreba
... presne ako píše MIKRO. Toto je ideálny štýl zabehnutia surového diesla s turbom. .....a hlavne netreba zabúdať na turbo pri dlhodobej jazde nad 120km/h /napr. po dialnici/ a nevypnúť motor ihneď /napr. na benzinke a pod./ To je potom hotová smrť pre TURBO a jeho lopatky ....a zapečené turbo Vám asi žiadný dealer Hyundai nepreženie ako záručnú výmenú, a cenu turba do CRDi ani nechcem vedieť
V Turecku kde sa vyrába Accent je aj motoráreň, ale turba ako celok sú priamo dovážané z Korei. Cena turba ako ND v Turecku je : 779,-Euro
V Turecku kde sa vyrába Accent je aj motoráreň, ale turba ako celok sú priamo dovážané z Korei. Cena turba ako ND v Turecku je : 779,-Euro
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
presne ako hovori Juraj je dolezite nevypinat motor po namahavej "streke".
inak ked som mal este octaviu I. (1,9 TDI 110k) tak mi v servise povedali ako mam jazdit a tiez mi povedali ze nove turbo s robotou je 100K
tak som sa rychlo naucil jazdit tak ako sa ma.
inak velmi dolezite upozornenie pre tych co maju turbo diesel alebo crdi.
ked motor nie je zohriaty a mate najazdene aj 200000 km musite do toho momentu ako sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu + 1 min este k tomu jazdit najlepsie max 2000-2200 otacok.
diesel sa vam potom odvdaci bezproblemovym chodom a ziadnou poruchovostou.
v zime plati max 2200 rpm ked je studeny, ziadne prudke pridavanie ale pozvolne (kazdy majitel diesla ktory ho ma dlhsie vie kedy sa motoru chce a kedy nie) a po zahriati pockat este tak 1-3 minuty na dostatocne zohriatie aj oleja v prevodovom ustroji.
dolezite je netlacit na plyn ako cvok a drzat sa na uzde. ved ked sa to zahreje tak sa vysantite ako
inak ked som mal este octaviu I. (1,9 TDI 110k) tak mi v servise povedali ako mam jazdit a tiez mi povedali ze nove turbo s robotou je 100K
tak som sa rychlo naucil jazdit tak ako sa ma.
inak velmi dolezite upozornenie pre tych co maju turbo diesel alebo crdi.
ked motor nie je zohriaty a mate najazdene aj 200000 km musite do toho momentu ako sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu + 1 min este k tomu jazdit najlepsie max 2000-2200 otacok.
diesel sa vam potom odvdaci bezproblemovym chodom a ziadnou poruchovostou.
v zime plati max 2200 rpm ked je studeny, ziadne prudke pridavanie ale pozvolne (kazdy majitel diesla ktory ho ma dlhsie vie kedy sa motoru chce a kedy nie) a po zahriati pockat este tak 1-3 minuty na dostatocne zohriatie aj oleja v prevodovom ustroji.
dolezite je netlacit na plyn ako cvok a drzat sa na uzde. ved ked sa to zahreje tak sa vysantite ako
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
staci 30-60 sekund. viac nie. to je potom uz zbytocne.peaty píše:Mikro: A aký je podľa teba ideálny čas nechať motor ešte bežať na neutráli po namáhavej "štreke"?
ja to robim tak ze ked viem ze zastavim a vypnem motor netlacim uz predtym tak 1 minutu na plyn ale idem pozvolne.
da sa to naucit a robis to potom uz len podvedome.
inak ja mam aj taky stitok na lavej strane na dverach kde to je napisane
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
fiiiha pani, o niektorych fintach som nevedel ... este dobre, ze citam toto forum, clovek sa tu vela dozvie ... ono tie crdi su uz sakra moderne stroje a bolo by skoda si ich znicit alebo zbytocne im zvysovat spotrebu ... vsimam mikro, ze diesle ti chutia, mas trefne rady
Hyundai Accent 1.5 CRDi Dynamik, Silver Arrow
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
kantorek píše:fiiiha pani, o niektorych fintach som nevedel ... este dobre, ze citam toto forum, clovek sa tu vela dozvie ... ono tie crdi su uz sakra moderne stroje a bolo by skoda si ich znicit alebo zbytocne im zvysovat spotrebu ... vsimam mikro, ze diesle ti chutia, mas trefne rady
ano ... ja som diesel pozitivny asi do konca zivota. benzin jazdim len ked vyslovene musim.
nie je nad krasny pohlad cez okno na sofera v "benzinaku" ktory to turuje do 7000+ a radi ako blb kde ja tam hodim jednoducho na 2500 otackach 5-tku a vychutnavam si brutalne zrychlenie az do maxima.
a podla mna hruby zvuk diesla je nezamenitelny a nadherny (hlavne ked zatiahne turbo).
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
proc by mel radit jako blb?Zrejme kazdej, kdo jezdi s benzinem je blb...kamarad presel z dizla do benzinu a nemuze si to vynachvalit a do chrochro sedam taky, jen kdyz musim - vibrace, hlucnost, smrad naftaku...o tom brutalnim zrychleni bych trochu polemizoval, ale kazdy vnima jizdu jinak, ze
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Co je špatnýho na vytáčení? Pořád lepší než motor klepající se na nizkých otáčkách. A jestli Tě nebaví řadit, pořiď si automat...Mikro píše:nie je nad krasny pohlad cez okno na sofera v "benzinaku" ktory to turuje do 7000+ a radi ako blb kde ja tam hodim jednoducho na 2500 otackach 5-tku a vychutnavam si brutalne zrychlenie az do maxima.
a podla mna hruby zvuk diesla je nezamenitelny a nadherny (hlavne ked zatiahne turbo).
Hyundai Accent ´07 1.4 Beige Gold