Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Lidem co ví, že ve slově fyzika se píše Y, ale nemají potuchy o tom, co to fyzika je, nemá smysl nic vysvětlovat. To je jako by jste se rozčilovali na klikaté silnici plné děr, proč po ní nemůžete jet 90 km/h, když to máte přeci povolené. A takto je to myšleno i s tím Puretechem 1,2. Výkon sice má, ale za cenu šíleného projevu jak pod 2000, tak cca nad 4000 otáčkách. 1.5 DPi se chová kultivovaně téměř v celém spektru otáček.
Krom toho tříválcové turbobenzíny vznikly jen kvůli papírovým normovaným spotřebám, které s realitou nemají nic společného. To je taky důvod, proč s tím Puretech při stejném jízdním stylu mám srovnatelnou spotřebu jako s 1.5, ačkoliv by ten Puretech měl být podle papírů znatelně úspornější. Spotřeba je úměrná generovanému výkonu a ne otáčkám, takže 1.5 DPi může mít stejnou spotřebu při 4000 otáčkách jako ten Puretech při 2500 otáčkách a to proto, že při těchto otáčkách budou mít motory srovnatelný výkon. Však je to také vidět na aktuální spotřebě, kdy u obou aut při 130 km/h na rovince v relativním bezvětří to osciluje kolem 5 l/100 km, přestože oba motory točí rozdílné otáčky.
Nejen na naše silnice, ale i na jiné je výkon 1.5 dostatečný. Snad krom německých dálnic, kde se dá jet rozumně i 150-160 km/h. Bohužel jinde mají limity i mnohem níž (Polsko 120, Rakousko 110 km/h), takže opravdu nevím, jak bych měl v těchto limitech s někým závodit. Problém silných aut je ten, že si řidiči myslí, jak mají silná auta a mohou si dovolit předjíždět. Jenže zapomínají na faktor hmotnosti a odporu vzduchu, pokud mají velké krabice. A když k tomu přibude i silné ego, tak takoví jedinci předjíždějí na místech, kde by normální člověk neriskoval ani se supersportem. Opravdu nemám potřebu hazardovat se životem a předjíždět v úseku dlouhém tak 200-300 m.
S Astrou 1.7 DTi, co měla 55 kW jsem si opravdu nemohl moc dovolovat, nehledě na fakt, že ten výkon je zase až skoro na max otáčkách, kdy ten motor řve tak, že má člověk pocit, že taky vyskočí ven. Však jsem taky na STK trpěl, když to na emisích túrují na max otáčkách. 1.5 DPi má 81 kW a tady není problém ji točit i na max otáčky a o tom to je. A jestli má někdo potřebu si něco dokazovat, tak je to jeho věc. Já brzdou provozu nejsem a držím se rychlosti cca 5-10 km/h nad limit (mimo město někdy i více). A že mě někdo předjede? Tak ať. Akorát se pak musím často smát a jen si říkám, kolik času ušetřil tím, že mě s vypětím sil předjel a dál se "courá" přede mnou, protože před ním je kolona aut, která se prostě v kuse nedá předjet. Nebo mě na rovince předjede a pak mě brzdí v zatáčkách, protože ten řidič umí jezdit rychle jen po rovince. A vůbec veselé příhody jsou při policejních akcích, zvláště těch ohlášených, ale některým řidičům je to jedno. Takže když nás cestou na Moravu předjel spěchající červený Kodiaq, kterého jsme po pár km viděli stát u krajnice s PČR, tak k tomu se nedá nic dodat.
Krom toho tříválcové turbobenzíny vznikly jen kvůli papírovým normovaným spotřebám, které s realitou nemají nic společného. To je taky důvod, proč s tím Puretech při stejném jízdním stylu mám srovnatelnou spotřebu jako s 1.5, ačkoliv by ten Puretech měl být podle papírů znatelně úspornější. Spotřeba je úměrná generovanému výkonu a ne otáčkám, takže 1.5 DPi může mít stejnou spotřebu při 4000 otáčkách jako ten Puretech při 2500 otáčkách a to proto, že při těchto otáčkách budou mít motory srovnatelný výkon. Však je to také vidět na aktuální spotřebě, kdy u obou aut při 130 km/h na rovince v relativním bezvětří to osciluje kolem 5 l/100 km, přestože oba motory točí rozdílné otáčky.
Nejen na naše silnice, ale i na jiné je výkon 1.5 dostatečný. Snad krom německých dálnic, kde se dá jet rozumně i 150-160 km/h. Bohužel jinde mají limity i mnohem níž (Polsko 120, Rakousko 110 km/h), takže opravdu nevím, jak bych měl v těchto limitech s někým závodit. Problém silných aut je ten, že si řidiči myslí, jak mají silná auta a mohou si dovolit předjíždět. Jenže zapomínají na faktor hmotnosti a odporu vzduchu, pokud mají velké krabice. A když k tomu přibude i silné ego, tak takoví jedinci předjíždějí na místech, kde by normální člověk neriskoval ani se supersportem. Opravdu nemám potřebu hazardovat se životem a předjíždět v úseku dlouhém tak 200-300 m.
S Astrou 1.7 DTi, co měla 55 kW jsem si opravdu nemohl moc dovolovat, nehledě na fakt, že ten výkon je zase až skoro na max otáčkách, kdy ten motor řve tak, že má člověk pocit, že taky vyskočí ven. Však jsem taky na STK trpěl, když to na emisích túrují na max otáčkách. 1.5 DPi má 81 kW a tady není problém ji točit i na max otáčky a o tom to je. A jestli má někdo potřebu si něco dokazovat, tak je to jeho věc. Já brzdou provozu nejsem a držím se rychlosti cca 5-10 km/h nad limit (mimo město někdy i více). A že mě někdo předjede? Tak ať. Akorát se pak musím často smát a jen si říkám, kolik času ušetřil tím, že mě s vypětím sil předjel a dál se "courá" přede mnou, protože před ním je kolona aut, která se prostě v kuse nedá předjet. Nebo mě na rovince předjede a pak mě brzdí v zatáčkách, protože ten řidič umí jezdit rychle jen po rovince. A vůbec veselé příhody jsou při policejních akcích, zvláště těch ohlášených, ale některým řidičům je to jedno. Takže když nás cestou na Moravu předjel spěchající červený Kodiaq, kterého jsme po pár km viděli stát u krajnice s PČR, tak k tomu se nedá nic dodat.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Jack: v něčem s tebou musím souhlasit a to s jízdou v provozu,to máme stejné,ale prosimtě,kde jsi přišel na spotřebu 5l ve 130km/hod, to tak leda ze skály dolů.
No a v Polsku je naopak povoleno na dálnicích 140km/hod.
No a v Polsku je naopak povoleno na dálnicích 140km/hod.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Měl jsem tempomat a schválně jsem sledoval aktuální spotřebu a na rovných úsecích to fakt oscilovalo kolem 5 l/100. A hlavně bezvětří. Vzhledem k tomu, že to auto je dost náchylné na boční vítr, tak jde snadno poznat, kdy fouká a kdy ne. Odpor vzduchu má dost velkou váhu a aerodynamika vozu je také dost zásadní. i30 je na tom aerodynamicky velmi dobře motor má velmi nízký odpor, takže tady moc motorem brzdit nejde. Tam kde u jiných aut jsem musel z kopce i přidávat plyn, tady auto zrychluje bez plynu i se zařazeným kvaltem.
S tím Polskem jsem se sekl. Když jsme jeli na dovču k Baltu, tak jsem myslel, že jedeme po dálnici, ale ona je to asi rychlostní silnice, kde byl limit 120 km/h. Ale silnice lepší než naše dálnice, takže i tady by se dalo jet mnohem rychleji. Však jsem tam na kousku jel až 170 km/h.
S tím Polskem jsem se sekl. Když jsme jeli na dovču k Baltu, tak jsem myslel, že jedeme po dálnici, ale ona je to asi rychlostní silnice, kde byl limit 120 km/h. Ale silnice lepší než naše dálnice, takže i tady by se dalo jet mnohem rychleji. Však jsem tam na kousku jel až 170 km/h.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Padla tu již zmínka o různých motorech, ale jeden ještě nezazněl a buďte rádi za to, co máte.
Suzuki Grand Vitara, atmosféra 1,6, 78 Kw a 5ti stupňová převodovka. Je to třídveřová verze, 4x4, v roce 2010 to auto stálo 580 000 a nechápu, kdo to za to mohl dát. Vzadu místo tak pro 2 batolata, kufr téměř žádný, o nějakém pohodlí na cestování nemůže být řeč.
Já to auto používám ke zdolávání lesů, polí, luk a strání a tam je jeho pravá parketa. Pod 10 l se ale podívám málokdy.
A na silnici je to bída. Při ustálené rychlosti 90 km motor točí 3000 otáček a spotřeba horko, těžko tak 9. Jakékoliv polechtání pedálu se okamžitě projeví astronomickými hodnotami a hlukem. Předjíždění téměř nemožné i při podřazení, protože ten motor se nechce točit. Dálničních 130 znamená skoro 5000 otáček a 12l.
Jeho parketou je terén, proto ho i mám, koupeno už ojeté, ale když si vezmu, kolik za to auto tenkrát chtěli a lidi to dali, tak mi to hlava nebere.
Suzuki Grand Vitara, atmosféra 1,6, 78 Kw a 5ti stupňová převodovka. Je to třídveřová verze, 4x4, v roce 2010 to auto stálo 580 000 a nechápu, kdo to za to mohl dát. Vzadu místo tak pro 2 batolata, kufr téměř žádný, o nějakém pohodlí na cestování nemůže být řeč.
Já to auto používám ke zdolávání lesů, polí, luk a strání a tam je jeho pravá parketa. Pod 10 l se ale podívám málokdy.
A na silnici je to bída. Při ustálené rychlosti 90 km motor točí 3000 otáček a spotřeba horko, těžko tak 9. Jakékoliv polechtání pedálu se okamžitě projeví astronomickými hodnotami a hlukem. Předjíždění téměř nemožné i při podřazení, protože ten motor se nechce točit. Dálničních 130 znamená skoro 5000 otáček a 12l.
Jeho parketou je terén, proto ho i mám, koupeno už ojeté, ale když si vezmu, kolik za to auto tenkrát chtěli a lidi to dali, tak mi to hlava nebere.
Re: Motor 1.5DPi
mal som možnosť šoférovať grand vitaru 2.2 alebo 2.5 liter benzín- nepamätám presne, a to bol ten motor, ktorý jej svedčal, trhač asfaltu na takúp kocku na kolesách to malo pekelný odpich.
Ale tvrdiť že 1.5 kw atmo nie je na obiehanie, je blbosť. A viem čo píšem jazdím s podstatne menším a slabším motorom v aute len o slabých 200 kg ľahšom v pohotovostnom režime.
Pre tých čo tento výkon im nestačí a potrebujú viac, sú určené závodné okruhy, nie bežné cesty.
Ale tvrdiť že 1.5 kw atmo nie je na obiehanie, je blbosť. A viem čo píšem jazdím s podstatne menším a slabším motorom v aute len o slabých 200 kg ľahšom v pohotovostnom režime.
Pre tých čo tento výkon im nestačí a potrebujú viac, sú určené závodné okruhy, nie bežné cesty.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
Absolutně teď netuším, co jste tím chtěl říct. Vlastně ani nevím, jestli to byla reakce na mě, možná jsem vztahovačný. Ale poučování o fyzice zrovna nepotřebuji, ale ani jsem se ho nedočkal.
Jinak představa o brzdě provozu pramení z čeho? S tím se totiž pořád setkávám... Snad nikdo netvrdí, že atmo motor znamená brzdu provozu. Jestli provoz 5-10, i více, km/h nad limit pramení z toho, že si chci dokázat, že na to auto skutečně má, pak je to zbytečné. Tím spíš nechápu pak nepochopení zastavení rychlého Kodiaqu. Zastavit by měli i vás.
Závěr: Ano, i s atmo motorem jde dostat pokutu za rychlost. , o tom ale nikdo snad nepochybuje.
Jinak představa o brzdě provozu pramení z čeho? S tím se totiž pořád setkávám... Snad nikdo netvrdí, že atmo motor znamená brzdu provozu. Jestli provoz 5-10, i více, km/h nad limit pramení z toho, že si chci dokázat, že na to auto skutečně má, pak je to zbytečné. Tím spíš nechápu pak nepochopení zastavení rychlého Kodiaqu. Zastavit by měli i vás.
Závěr: Ano, i s atmo motorem jde dostat pokutu za rychlost. , o tom ale nikdo snad nepochybuje.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
potvrdzujem, sám som už niekoľko pokút za rýchlosť platil
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
TVL kam sa to až zvrhlo.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Pánové, mám pocit, že už jste celkem dost mimo téma
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Je to zbytečné dohadování o pocitech, existují recenze, testy a jasné informace. Není třeba se hádat o tom co je rychlější, to je prověřené. A co komu stačí a nestačí je subjektivní dojem každého z nás. Respetkuji každého názor i ten když si někdo mysli že celý život neumím jezdit s atmosferou . Přidal jsem své pocity k novému motoru DPI, tak jak se to v tomto vlákně dělá. A to že je to moje nové auto, co mám rád a stálo mě dost pěnez mě od upřímnosti neodradí . Třeba ještě příjde zázrak 2.0 DPI co bude plnit válce dle šlapání na plyn a všichni budeme čumět. Respektivě s podobným systemem skyactive jako má "ošklivější" mazda 3.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
tiez si myslim, ze sa hadate o blbostiach. Pretoze predsa vsetci vieme, ze najlepsi motor minimalne nasej galaxie je D4FA a diskutovat o niecom inom nema zmysel
ja uz budem hodny
ja uz budem hodny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Jj čítal som o tom.
Vykupujú ich do múzeí.
Vykupujú ich do múzeí.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
skyactive od mazdy je priamy vstrek a to je fúúúúj, radšej to 2-litrové DPI
Re: Motor 1.5DPi
myslíš galaxie alebo galaxie Československo?
Lebo top motor galaxie Československo "je jednoznačne" 1.9 TDi PD
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
Já myslím, že nejlepší shrnutí motoru 1.5DPi je, že jeho výkon je dostatečný.
Přijde mi, že nejrozumnější je v tomhle ohledu asi Toyota (holt Japonci a jejich pragmatickej přístup dělat bez pozlátka, proč měnit něco, co funguje, ostatní by se mohli učit). Konkrétně používají systém přímého i nepřímého vstřikování, kdy každý se využije v jiných jízdních situacích podle toho, co je právě výhodnější.