motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1.4 T GDi
Jen pro info, auto je aktuálne v servise, volal som tam a povedali mi že objednali náhradný vstrekovač .. zatial neviem bližšie informace, proč zrovna vstrek atd.
Nicmene nejak si nie som tým vstrekovačom istý, čo myslíte može mať takýto prejav?
Keď sa na to snažím ísť logicky tak ma napadajú tieto problémy prameniace zo vstrekovača. Buď je ucpaný a dáva menej paliva alebo je ucpaný a nedokonale rozstrekuje palivo alebo za tretie teče a dáva moc paliva.
Kdyby niečo tak by som to tipoval na ucpaný vstrekovač ktorý špatne rozstrekuje palivo do válca takže dochádza k nedokonalému spalovaniu. To znamená že časť paliva sa nespáli a ide do výfuku. Toto sa ale deje iba za studeného motoru, za teplého motoru toto vymizí pretože v horúcom motore sa podarí aj nedokonale rozprášené palivo spáliť. Dáva to zmysel?
V prípade že by vstrekovač tekl tak si myslím že by sa vo válci po stáni nazbieralo nejaké palivo a štart by bol problematický a trochu by sa "zakuckal" ale to sa nedeje a štartuje vždy krásne. Málo paliva by zas bolo poznať myslím stále aj po zahriati.
Čo myslíte o tejto úvahe?
Jedna vec ktorá mi ale taky nesedí proč pri volnobehu aj za tepla motor plyvne do výfuku pri razantnom pridaní a povolení plynu. To skor ukazuje na nejakú netesnosť alebo že by zase to špatne spálené palivo hotelo vo výfuku? V tomto prípade aj za tepla protože tam toho paliva šlo moc tým výrazným pridaním?
Nicmene nejak si nie som tým vstrekovačom istý, čo myslíte može mať takýto prejav?
Keď sa na to snažím ísť logicky tak ma napadajú tieto problémy prameniace zo vstrekovača. Buď je ucpaný a dáva menej paliva alebo je ucpaný a nedokonale rozstrekuje palivo alebo za tretie teče a dáva moc paliva.
Kdyby niečo tak by som to tipoval na ucpaný vstrekovač ktorý špatne rozstrekuje palivo do válca takže dochádza k nedokonalému spalovaniu. To znamená že časť paliva sa nespáli a ide do výfuku. Toto sa ale deje iba za studeného motoru, za teplého motoru toto vymizí pretože v horúcom motore sa podarí aj nedokonale rozprášené palivo spáliť. Dáva to zmysel?
V prípade že by vstrekovač tekl tak si myslím že by sa vo válci po stáni nazbieralo nejaké palivo a štart by bol problematický a trochu by sa "zakuckal" ale to sa nedeje a štartuje vždy krásne. Málo paliva by zas bolo poznať myslím stále aj po zahriati.
Čo myslíte o tejto úvahe?
Jedna vec ktorá mi ale taky nesedí proč pri volnobehu aj za tepla motor plyvne do výfuku pri razantnom pridaní a povolení plynu. To skor ukazuje na nejakú netesnosť alebo že by zase to špatne spálené palivo hotelo vo výfuku? V tomto prípade aj za tepla protože tam toho paliva šlo moc tým výrazným pridaním?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
- Reklama
Re: motor 1.4 T GDi
..hlavne to palivo vznietene vo vyfuku je zaujimave z pohladu zivotnosti katalyzatora
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: motor 1.4 T GDi
To si samozrejme uvedomujem ... bohužel akurát neviem ako by sa dalo overiť že je katalyzátor už "nakřáply". Iba že by bol už tak špatný aby auto neprešlo cez emisnú kontrolu ale to si nemyslím že by na tom bol tak zle ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: motor 1.4 T GDi
Zdravím chcem sa opýtať aj vám to niekedy robí že keď dáte podlahu tak sa ozve kovový zvuk a padne výkon motora ? Mne to spraví počas hodinovj jazdy aj 4 krát? Je to na servis ?
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Řekl bych, že je to na výměnu elementu mezi volantem a sedačkou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
Ak to chápem správne tak pojde asi o detonačné spalovanie ... pridávaš takto razantne z nízkych otáčiek je to tak?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: motor 1.4 T GDi
Robí to aj pri 3000 otáčkach. Áno keď potrebujem výkon pri predbiehani alebo keď idem cez horské prechody alebo aj na dialnici a potrebujem zrýchliť
Re: motor 1.4 T GDi
Hmm u 3000 otáček myslím by LSPI nemal byť problém ani pri razantnom pridání. Ja jdu aj pod 3000 ot. a problém není. Okolo 2500 zrýchlujem opatrne a cca tých 2000 je len plynulá jazda ustálenou rýchlosťou ... a nič podobné som nepozoroval.
Ak sa ale toto deje u 3000 otáčkach tak to už asi bude nejaký iný problém...
Ak sa ale toto deje u 3000 otáčkach tak to už asi bude nejaký iný problém...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: motor 1.4 T GDi
Nic takového jsem nezpozoroval.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: motor 1.4 T GDi
Na 6 stupni na diaľnici. Mám v rodine aj iné značky benzínových áut a aj pri silnom podtoceni motora nič také nerobia.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
První odhad: turbo.
Druhý odhad: aktuátor turba.
Třetí odhad: cívky.
Druhý odhad: aktuátor turba.
Třetí odhad: cívky.
Naposledy upravil(a) Axel.Foley dne 26 dub 2022, 11:47, celkem upraveno 1 x.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
A jsou to také přímovstřiková turba?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: motor 1.4 T GDi
Áno jedno je 1.2 tsi a druhé 1.0 trojvalec na dacii
Re: motor 1.4 T GDi
Tak podtáčanie motora sposobuje LSPI ale toto je fenomén posledncých rokov (cca desaťročia?) a tieto motory vážne nie je radno podtáčať.
V prípade že by to bolo turbo tak si myslím že práve skor jeho regulace takže aktuátor. Ten pri plnom zaťažení úplne otevře takže turbo netlačí tak ako má a klesne výkon. Samotné telo turba by asi robilo problémy stále protože ak je na ňom niečo poškodené, velké opotrebenie, tak by sa vyskytoval problém stále (a predpokladam lineárne). Pochopil som ale že problém je že sa to stáva často ale nie vždy.
Sú to ale len dohady ...
V prípade že by to bolo turbo tak si myslím že práve skor jeho regulace takže aktuátor. Ten pri plnom zaťažení úplne otevře takže turbo netlačí tak ako má a klesne výkon. Samotné telo turba by asi robilo problémy stále protože ak je na ňom niečo poškodené, velké opotrebenie, tak by sa vyskytoval problém stále (a predpokladam lineárne). Pochopil som ale že problém je že sa to stáva často ale nie vždy.
Sú to ale len dohady ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001