CITROËN ëC4
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: CITROËN ëC4
Předchozí varianta i30 GD měla sedadla hrozné, úplně bez podpory do zatáček, což při jejích náklonech mi i vadilo a to jsem nijak zvlášť netlačil na pilu. Současná verze je na tom o dost lépe, takže pokud Citroen to má podobně, tak by to šlo. Díru v platu co kryje podlahu nejlépe uvidíš na vlastní fotce č.21. Držím palce při výběru nového vozu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Aha - díra pro ruku v podlaze kufru. Vzhledem k tomu, že vždy dávám do kufru vanu, tak pro nás to problém není.
Mně ani sedadla v GD nevadila - to auto bylo tak moc komfortně laděný (což jsem vysoce oceňoval), že jsem se sedadly neměl problém .
Já mám silný dojem, že už je z větší části rozhodnuto .
Manželčino nefalšované nadšení z řízení ëC4 je hodně silný argument .
A já mám vlastně vybranou techniku a je jen otázkou v jakém konkrétním autě si jí pořídím...
Mně ani sedadla v GD nevadila - to auto bylo tak moc komfortně laděný (což jsem vysoce oceňoval), že jsem se sedadly neměl problém .
Já mám silný dojem, že už je z větší části rozhodnuto .
Manželčino nefalšované nadšení z řízení ëC4 je hodně silný argument .
A já mám vlastně vybranou techniku a je jen otázkou v jakém konkrétním autě si jí pořídím...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: CITROËN ëC4
Rozumiem tvojmu postoju,navyše spokojná manželka je základ kľudného života.
Systém pohonu Stelantis ti vyhovuje a šatičky sú vec vkusu a financíi.Vo všeobecnosti sa s Citroenom dá dohodnúť.Viem,že u nás je lacnejší ako Opel a určite ako Peugeot .
Systém pohonu Stelantis ti vyhovuje a šatičky sú vec vkusu a financíi.Vo všeobecnosti sa s Citroenom dá dohodnúť.Viem,že u nás je lacnejší ako Opel a určite ako Peugeot .
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Tady ani tak nejde o spokojenou manželku, jako o manželku, která se za volantem cítí dobře a tím snižuji riziko nehody - chráním tedy ostatní účastníky silničního provozu .
Je pravda, že PHEV systém Stellantisu mne oslovil a funguje přesně tak, jak si představuju, že fungovat má. A je otázkou, jestli se nám nejvíc bude líbit/vyhovovat/bude na tom nejlépe ekonomicky v Astře, 308 nebo C5X. V konfiguracích, které jsem si sestavil se cenově zase tolik neliší, bude tedy rozhodovat hlavně kvalita jízdy a pak design .
A možná přiletí něco nečekaně úchvatného a bude vše jinak, ale moc to na to nevidím ...
Je pravda, že PHEV systém Stellantisu mne oslovil a funguje přesně tak, jak si představuju, že fungovat má. A je otázkou, jestli se nám nejvíc bude líbit/vyhovovat/bude na tom nejlépe ekonomicky v Astře, 308 nebo C5X. V konfiguracích, které jsem si sestavil se cenově zase tolik neliší, bude tedy rozhodovat hlavně kvalita jízdy a pak design .
A možná přiletí něco nečekaně úchvatného a bude vše jinak, ale moc to na to nevidím ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: CITROËN ëC4
"Tady ani tak nejde o spokojenou manželku, jako o manželku, která se za volantem cítí dobře a tím snižuji riziko nehody - chráním tedy ostatní účastníky silničního provozu"
Vzhledem k počtu pojistných případů, které jsi někde jinde zmínil, je to silný argument!
Bez urážky!
Vzhledem k počtu pojistných případů, které jsi někde jinde zmínil, je to silný argument!
Bez urážky!
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Já se neurážím - ze mě mluví právě Tebou zmíněná zkušenost!
A taky včerejší zážitek - náhodou jsem domů dorazil dřív než žena, takže si do garáže zajížděla sama, já bohužel ještě v garáží byl. Bez skrupulí mi Tucsonem flákla do i30 (jasně nízká parkovací rychlost, primárně ohroženy rámečky na RZ - škoda naštěstí žádná ), já na ní zařval a dostalo se mi odpovědi "Co vyvádíš?". Po informaci, že se mi pokouší posunout auto do zdi pronesla další perlu "Já jsem nic necítila."... Takže je zapotřebí auto s 360°birdview, aby si mohla při parkování a manévrování zapnout i přední kameru ...
Ještě k ëC4 - jsem si vědom, že to není super moderní elektromobil, třeba v porovnání s IONIQ5 / EV6. Ale já vybírám podle našich potřeb a možností. 800V architektura je v tomto případě zbytečná - to auto neodjede dál než 120 km od baráku, nabíjet se bude výhradně doma ze zásuvky 400V/16A, tedy 11 kW. Klidně celou noc. To samé jízdní projev a výkon - primárně je to přibližovadlo z vesnice do Prahy a zpátky, na nákup nebo blízký výlet s rodinou, takže prioritu má pohodlí, jezdí se defenzivně a já dokážu se vším jezdit až extrémně úsporně (moje žena vcelku taky).
Takže když to sečtu, tak ëC4 přesně odpovídá tomu, co jsme hledali, protože takhle jsme vyhodnotili naše potřeby a možnosti .
A taky včerejší zážitek - náhodou jsem domů dorazil dřív než žena, takže si do garáže zajížděla sama, já bohužel ještě v garáží byl. Bez skrupulí mi Tucsonem flákla do i30 (jasně nízká parkovací rychlost, primárně ohroženy rámečky na RZ - škoda naštěstí žádná ), já na ní zařval a dostalo se mi odpovědi "Co vyvádíš?". Po informaci, že se mi pokouší posunout auto do zdi pronesla další perlu "Já jsem nic necítila."... Takže je zapotřebí auto s 360°birdview, aby si mohla při parkování a manévrování zapnout i přední kameru ...
Ještě k ëC4 - jsem si vědom, že to není super moderní elektromobil, třeba v porovnání s IONIQ5 / EV6. Ale já vybírám podle našich potřeb a možností. 800V architektura je v tomto případě zbytečná - to auto neodjede dál než 120 km od baráku, nabíjet se bude výhradně doma ze zásuvky 400V/16A, tedy 11 kW. Klidně celou noc. To samé jízdní projev a výkon - primárně je to přibližovadlo z vesnice do Prahy a zpátky, na nákup nebo blízký výlet s rodinou, takže prioritu má pohodlí, jezdí se defenzivně a já dokážu se vším jezdit až extrémně úsporně (moje žena vcelku taky).
Takže když to sečtu, tak ëC4 přesně odpovídá tomu, co jsme hledali, protože takhle jsme vyhodnotili naše potřeby a možnosti .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: CITROËN ëC4
Ach ty ženy
Já už moc dění v auto-elektro moc nesleduji, jen mně zajímá jestli se všechna BEV dají takto - ze zásuvky 3x400V - nabíjet?
A když už jsem tak vlezlý, jak bys řešil nabíjení pomocí Tebou zmíněné, plánované FVE?
Díky a pěkný den
Já už moc dění v auto-elektro moc nesleduji, jen mně zajímá jestli se všechna BEV dají takto - ze zásuvky 3x400V - nabíjet?
A když už jsem tak vlezlý, jak bys řešil nabíjení pomocí Tebou zmíněné, plánované FVE?
Díky a pěkný den
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Nejsem žádný super odborník na BEV, ale z toho co jsem zatím vypátral, vyčetl a vyptal by se takto měl dát nabíjet jakýkoliv BEV. Otázka je, zda si pořídím nabíječku s koncovkou Typ 2 (standard u BEV v tuto dobu) na jednom konci a CZ16 na druhém, jestli si obstarám redukci CZ16/Typ 2 a do toho prdnu standardní kabel Typ 2/Typ 2 nebo jestli do té CZ16 zapojím wallbox - to jsem si ještě nerozmyslel .
Hodlám k FVE pořídit bateriové úložiště a mám spočteno, že za den bychom neměli vyjezdit (až se s PHEV elektrifikuju i já) víc než 20 kWh (a bude to na 99% míň) a úložiště bude mít právě 20 kWh - takže záměr je z FVE do baterky a z baterky pak do aut . Uvidíme jestli to nakonec bude fungovat podle mých představ .
Hodlám k FVE pořídit bateriové úložiště a mám spočteno, že za den bychom neměli vyjezdit (až se s PHEV elektrifikuju i já) víc než 20 kWh (a bude to na 99% míň) a úložiště bude mít právě 20 kWh - takže záměr je z FVE do baterky a z baterky pak do aut . Uvidíme jestli to nakonec bude fungovat podle mých představ .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: CITROËN ëC4
baterie 20kwh doma? mno.. tak to pocitaj len za tie baterie (panely, montaz, striedac a vsetko ostatne bokom) das okolo 300 000kc
samozrejme asi netreba hovorit o tom, ze domacu bateriu nemozez cucnut z 100 do 0, takze to vidim na cca 7 modulov 3,6kw a aj to bude dostavat celkom zahul. mozno na nabijanie vyuzijes posledne vecerne slniecko, ale v v zasade domace nabijanie BEV z fve moc zmysel nedava
- auto by malo idealne jazdit co najviac ak ma zmazat hrozny cenovy rozdiel v nakupnej cene
- ak jazdi cez den, logicky nemoze byt doma na nabijacke vtedy ked svieti slnko
- fyzicke bateriove ulozisko bude pri 7 moduloch a vyuzitelnej kapacite 20kwh (co je 2-3x viac nez bezna kapacita instalovanych hybridnych domacich fve) dost velka vec, ktora pochopitelne potrebuje temperovat
- napada ma max scenar, ze sa 4 dni jazdi z prave a do prace a piatoky su slnecne a praca z HO auto stoji doma cely den na wallboxe
- alernativa dva je zpatny vykup prebitkov (virtualka). tam teda betreba tu oooobr fyzicku baterku
zhrnute: premyslanie nad tym, ze z domacej fve za pomoci fyzickych baterii to budem nabijat nie je moc uvazovanie spravnym smerom
ps: ten eC4 mi dava medzi bev popri ioniq/ niro kona asi ako jeden z mala. dikec za review
samozrejme asi netreba hovorit o tom, ze domacu bateriu nemozez cucnut z 100 do 0, takze to vidim na cca 7 modulov 3,6kw a aj to bude dostavat celkom zahul. mozno na nabijanie vyuzijes posledne vecerne slniecko, ale v v zasade domace nabijanie BEV z fve moc zmysel nedava
- auto by malo idealne jazdit co najviac ak ma zmazat hrozny cenovy rozdiel v nakupnej cene
- ak jazdi cez den, logicky nemoze byt doma na nabijacke vtedy ked svieti slnko
- fyzicke bateriove ulozisko bude pri 7 moduloch a vyuzitelnej kapacite 20kwh (co je 2-3x viac nez bezna kapacita instalovanych hybridnych domacich fve) dost velka vec, ktora pochopitelne potrebuje temperovat
- napada ma max scenar, ze sa 4 dni jazdi z prave a do prace a piatoky su slnecne a praca z HO auto stoji doma cely den na wallboxe
- alernativa dva je zpatny vykup prebitkov (virtualka). tam teda betreba tu oooobr fyzicku baterku
zhrnute: premyslanie nad tym, ze z domacej fve za pomoci fyzickych baterii to budem nabijat nie je moc uvazovanie spravnym smerom
ps: ten eC4 mi dava medzi bev popri ioniq/ niro kona asi ako jeden z mala. dikec za review
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Já ceny znám. Ani ty technologie mi nejsou neznámé .
Věř tomu, že vím co dělám a proč to tak dělám .
A přijde mi naprosto zbytečné tady rozebírat detaily celého řešení, to sem jednak nepatří, jednak by to bylo zbytečně moc písmenek .
Věř tomu, že vím co dělám a proč to tak dělám .
A přijde mi naprosto zbytečné tady rozebírat detaily celého řešení, to sem jednak nepatří, jednak by to bylo zbytečně moc písmenek .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: CITROËN ëC4
Tak!
Myslím si, že pokud by chtěl Štěpán to nejlevnější řešení, jezdila by manželka taxíkem!
Ale o tom to přece není!
Myslím si, že pokud by chtěl Štěpán to nejlevnější řešení, jezdila by manželka taxíkem!
Ale o tom to přece není!
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Máme nějaké potřeby, nějak nastavené priority a nějaké technicko-stavební podmínky (čti omezení). Do těch jsem nějak napasoval současné technické možnosti a finanční náročnost. Záměrně nepoužívám termín finanční návratnost, protože ta je v tuto chvíli nespočitatelná a nepredikovatelná - bohužel.
Uznávám, že zkratka FVE - úložiště - BEV byla z mojí strany nešťastná, je to zkratka vztahující se spíš k finanční stránce uvažování než k technické, tedy k propočtu nákladů na provoz elektrifikovaných aut, což jsem měl uvést. Omlouvám se, pokud jsem někoho zmátl.
Při současné inflaci hledám způsob jak co nejefektivněji naložit s nějakými nasyslenými prostředky s tím, že smyslem jejich vydání má být budoucí snížení provozních nákladů, případně jejich částečná fixace (jednou vynaložené prostředky do FVE vytváří pevně danou složku ceny elektřiny potřebné pro provoz domácnosti prostým rozpočtením investice do vygenerované energie - což jsou velmi zajímavé počty mimochodem - plánovaná životnost panelu 30 let, plánovaná životnost úložiště 15 let, když to pak člověk rozloží do času a vytvořené energie, tak jsou to směšná čísla za 1 kWh...).
ALE - každý máme jiné priority, jiné cíle, jiné podmínky - co vychází smysluplně teď u nás kdekoliv jinde smysluplně vyjít nemusí nebo to naopak vyjde ještě líp .
A mimochodem - nejlevnější řešení by bylo, kdyby žena zůstala v domácnosti a místo auta pro ní bych si pořídil veterána na hraní ...
Uznávám, že zkratka FVE - úložiště - BEV byla z mojí strany nešťastná, je to zkratka vztahující se spíš k finanční stránce uvažování než k technické, tedy k propočtu nákladů na provoz elektrifikovaných aut, což jsem měl uvést. Omlouvám se, pokud jsem někoho zmátl.
Při současné inflaci hledám způsob jak co nejefektivněji naložit s nějakými nasyslenými prostředky s tím, že smyslem jejich vydání má být budoucí snížení provozních nákladů, případně jejich částečná fixace (jednou vynaložené prostředky do FVE vytváří pevně danou složku ceny elektřiny potřebné pro provoz domácnosti prostým rozpočtením investice do vygenerované energie - což jsou velmi zajímavé počty mimochodem - plánovaná životnost panelu 30 let, plánovaná životnost úložiště 15 let, když to pak člověk rozloží do času a vytvořené energie, tak jsou to směšná čísla za 1 kWh...).
ALE - každý máme jiné priority, jiné cíle, jiné podmínky - co vychází smysluplně teď u nás kdekoliv jinde smysluplně vyjít nemusí nebo to naopak vyjde ještě líp .
A mimochodem - nejlevnější řešení by bylo, kdyby žena zůstala v domácnosti a místo auta pro ní bych si pořídil veterána na hraní ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: CITROËN ëC4
Veterána mysliš auto,alebo manžeku?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: CITROËN ëC4
Při současné inflaci hledám způsob jak co nejefektivněji naložit s nějakými nasyslenými prostředky s tím, že smyslem jejich vydání má být budoucí snížení provozních nákladů, případně jejich částečná fixace (jednou vynaložené prostředky do FVE vytváří pevně danou složku ceny elektřiny potřebné pro provoz domácnosti prostým rozpočtením investice do vygenerované energie - což jsou velmi zajímavé počty mimochodem - plánovaná životnost panelu 30 let, plánovaná životnost úložiště 15 let, když to pak člověk rozloží do času a vytvořené energie, tak jsou to směšná čísla za 1 kWh...).
Tohle je fajn, dokud se nic nepokazi. Mám solary a po 10 letech jsem musel menit boiler, prorezl v něm had od solaru a tekutina vytekla do vody, nový včetně instalace necelých 25.000,-. Zbytek boileru byl v pořádku, návratnost odsunuta o další kus dal. Kolega po 8 letech u fotovoltaiky měnil stridace za 50.000,- návratnost posunuta. Ty technologie jsou super pokud vydrží bez oprav tak alespoň 12 let spis 15.
Tohle je fajn, dokud se nic nepokazi. Mám solary a po 10 letech jsem musel menit boiler, prorezl v něm had od solaru a tekutina vytekla do vody, nový včetně instalace necelých 25.000,-. Zbytek boileru byl v pořádku, návratnost odsunuta o další kus dal. Kolega po 8 letech u fotovoltaiky měnil stridace za 50.000,- návratnost posunuta. Ty technologie jsou super pokud vydrží bez oprav tak alespoň 12 let spis 15.