Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

3cm už je docela dost, to už je jako celá měrka. Obvykle na měrce min-max bývá 1 litr. Co jsem četl, tak pokud se hladina oleje dotýká klikové hřídele tak ta ho jakoby našlehá a olej pak nemaže.
Asi bych s tím nikam daleko nejezdil a hlavně sledoval kontrolku (tlak) oleje na přístrojovce
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

jo a vysát nebo odpustit olej umí každý garážista se zvedákem, tak nemusíš jezdit až tam kde ti to dolévali
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

tenkou hadičku si kúpiš v hobby markete - silikonovú alebo si možeš kúpiť rovno hadičku plus striekačku na odsávanie oleja napr. z kosačiek... alebo to jemne odpustíš zdola cez skrutku vane - jemne povolíš a začne odkvapkávať len to bude dlhšie trvať...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 517
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Co by odsával. Zavolal bych do servisu ať to přijedou vyřešit, že já s tím nikam nepojedu. Ať si hadičku seženou sami. Vždyť to je hroznej šlendrián. Natočit a poslat do HMC. Nebo pohrozit, že to to rozmaznu ve Světě Motorů. Ať se snaží, lumpové :evil:
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Tak s tímhle přístupem by si tě každý technik v :hyu: namazal na chleba a strčil ze stolu. A jak padá namazaný chleba? Kterou stranou na zem?
Přebral si auto po servisu a zkontroloval?
Šlendrián to samozřejmě je. Ale dokaž mu to!
Takže, co navrhneš po vychladnutí?
Já bych jim zavolal, jak píše tazatel a zeptal se co mám dělat a jak se bude řešit případné poškození motoru v případě, že budu muset přijet.
Ale nejrozumější je ten olej odsát a jak je tady rada jasná. Hobby market atd.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Má to ještě jeden rozměr:
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
Mouse80
**
Příspěvky: 228
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Na kolik hustite pneu? mě se zda těch 2,2 malo mam ted 2,5 a klidně bych přifouknul. Jak to mate vy ?
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
Dvory
*
Příspěvky: 16
Registrován: 03 úno 2021, 14:46

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Dvory »

willy50 píše: 15 kvě 2022, 04:35 Má to ještě jeden rozměr:
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
Byl jsem normálně v Hyundai, takže asi tím to bylo :roll: Jinak jsem ještě včera večer sehnal hadičku v potřebách pro zvířata a dnes to odsál, byla to docela fuška, ale jsem rád, že náš motor nemá objem třeba 5l, kde by to přelití znamenalo ještě více oleje. Takhle jsem odsál cca zavařovačku. Všem děkuji za poznatky, a poučení pro mě a další méně zkušené s autorizovaným servisem, všechno si zkontrolujte než přeberete auto ze servisu. 8) :)
Hyundai i30 HB 1,5DPi 81kW SMART, engine red
Ford fiesta mk5 1,25 55kW
ex: Nissan primera p11 2,0 96kW
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Mouse80 píše: 15 kvě 2022, 11:41 Na kolik hustite pneu? mě se zda těch 2,2 malo mam ted 2,5 a klidně bych přifouknul. Jak to mate vy ?
2,5 je u mě základ, pod to nejdu nikdy. A můžou psát co chtějí :-#
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 993
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Tiez fukam na 2,5. Ked som fukal 2,2 bolo to prilis malo. V servisoch kde som daval prezuvat kazdy jeden fukal vzdy na 2,5.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1802
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Foukám na 2,35, Předtím jsem zkoušel těch předepsaných 2,2 a bylo to moc měkké, pak 2,5 a zase naopak moc tvrdé . Teď mi to sedí nejvíc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

no tak hlavně záleží na zatížení. Pokud bude plný auto tak přifouknout. Taky je rozdíl předek a zadek.
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Stáří už vyžaduje trochu pohodlí! :D
Takže 2,3 max. 2,4
*
Asi taky bude záležet na profilu!?!? :-k
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

Pjotr1 píše: 15 kvě 2022, 18:55 no tak hlavně záleží na zatížení. Pokud bude plný auto tak přifouknout. Taky je rozdíl předek a zadek.
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
- vies aka horuca je basketbalka na konci zapasu? ](*,)
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

asi bych potřeboval víc indicií, takto ti vůbec nerozumím, ale psal jsem že nejde o teplotu, ta je jen doprovodný jev ale je to dobrý indikátor. Lepší než se hádat o čísla jestli 2.3 nebo 2.5. Ostatně podobně to dělají i na závodech, tak nevím co rozporuješ
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“