Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
3cm už je docela dost, to už je jako celá měrka. Obvykle na měrce min-max bývá 1 litr. Co jsem četl, tak pokud se hladina oleje dotýká klikové hřídele tak ta ho jakoby našlehá a olej pak nemaže.
Asi bych s tím nikam daleko nejezdil a hlavně sledoval kontrolku (tlak) oleje na přístrojovce
Asi bych s tím nikam daleko nejezdil a hlavně sledoval kontrolku (tlak) oleje na přístrojovce
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
jo a vysát nebo odpustit olej umí každý garážista se zvedákem, tak nemusíš jezdit až tam kde ti to dolévali
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
tenkou hadičku si kúpiš v hobby markete - silikonovú alebo si možeš kúpiť rovno hadičku plus striekačku na odsávanie oleja napr. z kosačiek... alebo to jemne odpustíš zdola cez skrutku vane - jemne povolíš a začne odkvapkávať len to bude dlhšie trvať...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Co by odsával. Zavolal bych do servisu ať to přijedou vyřešit, že já s tím nikam nepojedu. Ať si hadičku seženou sami. Vždyť to je hroznej šlendrián. Natočit a poslat do HMC. Nebo pohrozit, že to to rozmaznu ve Světě Motorů. Ať se snaží, lumpové
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Motor 1.5DPi
Tak s tímhle přístupem by si tě každý technik v namazal na chleba a strčil ze stolu. A jak padá namazaný chleba? Kterou stranou na zem?
Přebral si auto po servisu a zkontroloval?
Šlendrián to samozřejmě je. Ale dokaž mu to!
Takže, co navrhneš po vychladnutí?
Já bych jim zavolal, jak píše tazatel a zeptal se co mám dělat a jak se bude řešit případné poškození motoru v případě, že budu muset přijet.
Ale nejrozumější je ten olej odsát a jak je tady rada jasná. Hobby market atd.
Přebral si auto po servisu a zkontroloval?
Šlendrián to samozřejmě je. Ale dokaž mu to!
Takže, co navrhneš po vychladnutí?
Já bych jim zavolal, jak píše tazatel a zeptal se co mám dělat a jak se bude řešit případné poškození motoru v případě, že budu muset přijet.
Ale nejrozumější je ten olej odsát a jak je tady rada jasná. Hobby market atd.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
Má to ještě jeden rozměr:
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
Re: Motor 1.5DPi
Na kolik hustite pneu? mě se zda těch 2,2 malo mam ted 2,5 a klidně bych přifouknul. Jak to mate vy ?
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Byl jsem normálně v Hyundai, takže asi tím to bylo Jinak jsem ještě včera večer sehnal hadičku v potřebách pro zvířata a dnes to odsál, byla to docela fuška, ale jsem rád, že náš motor nemá objem třeba 5l, kde by to přelití znamenalo ještě více oleje. Takhle jsem odsál cca zavařovačku. Všem děkuji za poznatky, a poučení pro mě a další méně zkušené s autorizovaným servisem, všechno si zkontrolujte než přeberete auto ze servisu.willy50 píše: ↑15 kvě 2022, 04:35 Má to ještě jeden rozměr:
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
Hyundai i30 HB 1,5DPi 81kW SMART, engine red
Ford fiesta mk5 1,25 55kW
ex: Nissan primera p11 2,0 96kW
Ford fiesta mk5 1,25 55kW
ex: Nissan primera p11 2,0 96kW
Re: Motor 1.5DPi
2,5 je u mě základ, pod to nejdu nikdy. A můžou psát co chtějí
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
Tiez fukam na 2,5. Ked som fukal 2,2 bolo to prilis malo. V servisoch kde som daval prezuvat kazdy jeden fukal vzdy na 2,5.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
Foukám na 2,35, Předtím jsem zkoušel těch předepsaných 2,2 a bylo to moc měkké, pak 2,5 a zase naopak moc tvrdé . Teď mi to sedí nejvíc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
no tak hlavně záleží na zatížení. Pokud bude plný auto tak přifouknout. Taky je rozdíl předek a zadek.
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Stáří už vyžaduje trochu pohodlí!
Takže 2,3 max. 2,4
*
Asi taky bude záležet na profilu!?!?
Takže 2,3 max. 2,4
*
Asi taky bude záležet na profilu!?!?
Re: Motor 1.5DPi
- vies aka horuca je basketbalka na konci zapasu?Pjotr1 píše: ↑15 kvě 2022, 18:55 no tak hlavně záleží na zatížení. Pokud bude plný auto tak přifouknout. Taky je rozdíl předek a zadek.
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
asi bych potřeboval víc indicií, takto ti vůbec nerozumím, ale psal jsem že nejde o teplotu, ta je jen doprovodný jev ale je to dobrý indikátor. Lepší než se hádat o čísla jestli 2.3 nebo 2.5. Ostatně podobně to dělají i na závodech, tak nevím co rozporuješ
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i