Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No je pravda, že u některých modelů aut je ten rozdíl propastný. Chápu třeba 10-20%, ten rozdíl ovlivní už jen jízdní styl, ale pokud je to polovina a navíc to člověk zkusí jet "na spotřebu" a stejně dosáhne skoro stejného výsledku, je tu něco špatně a asi bych se cítil taky podvedený. Ale to se děje se spotřebou i u běžných spalovacích aut, jen tam ty rozdíly nebývají tak markantní, ale když někdy slyším nebo čtu, za kolik by to auto mělo jezdit na 100, si říkám, že bych to chtěl vidět v praxi. Na papíře za 4l/100, v reálu za 6-7 ať se člověk snaží jak chce. Občas člověk narazil i na test hybridu, kde měl uvedeno 2l/100 a jezdilo to pak za 7, stejně jako s běžným motorem. Holt automobilky se chtějí dělat zajímavějšími, aby lépe prodaly. A to v mnoha údajích, zrychlení, spotřeba, velikost kufru apod. Rozhodně to není fér.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ono zrovna u toho e-Golfu je to take. Bola to prva generacia masovo vyrabaneho elektromobilu od VW. A malo to maly dojazd uz za idealnych podmienok. Ono ked sa na to clovek pozrie, tak vsetky elektromobily maju v zimnych podmienkach dojazd mensi o tych povedzme 100-150 km. Lenze potom je sakra rozdiel, ci sa klesa z povedzme 500 km dojazdu, kde 350 km je stale relativne dost, alebo z 230 km, kedy po odpocitani "zimnej penalizacie" je z toho zrazu auto, co zvladne 100 km, co uz je samozrejme uplny ulet.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Oficiálně deklarovanou spotřebu mám 5,5 l/100 km, reálně jezdím tak za 7, ale za hodně špatného počasí mám na stejné trase a při stejném stylu jízdy klidně i 8,5 l/100 km. Při přepočtu na velikost nádrže to taky znamená při ztížených podmínkách až o třetinu nižší dojezd oproti udávaným hodnotám. Vychází to v podstatě stejně jako u elektromobilů. Akorát je výhodou velikost nádrže a rychlost jejího opětovného doplnění. I když jak kdy a jak kde. Jel jsem dnes ráno přes Štěrboholy a říkal jsem si, že bych tam mohl po delší době cucnout na ONU. Ale když jsem tam viděl tu frontu až do silnice, tak jsem to radši vzdal.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
mne prijde spotreba WLTP u novych aut uplne v pohode a presna uz teraz (po 9 nadrziach) manzelka s 80% kratkymi trasami dosahuje len 6% nad normovanu spotrebu. pocitam, ze pri dalsej nadrzi uz budeme na nulovom rozdiele. a to v merani bola aj moravska zima a faktor noveho auta (nezvyk, surovy motor atd)
u elektromobilumi vadi ten prilisny rozptyl, ktory nie je sposobeny len rychlostou akou svistim ale prave aj kopcami, teplotou (zima alebo naopak teplo) a obsadenostou. ono sa to samozrejme utrasie, takze to chce cas a vydrzat
u elektromobilumi vadi ten prilisny rozptyl, ktory nie je sposobeny len rychlostou akou svistim ale prave aj kopcami, teplotou (zima alebo naopak teplo) a obsadenostou. ono sa to samozrejme utrasie, takze to chce cas a vydrzat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
sarin007 píše: ↑17 kvě 2022, 10:12 No je pravda, že u některých modelů aut je ten rozdíl propastný. Chápu třeba 10-20%, ten rozdíl ovlivní už jen jízdní styl, ale pokud je to polovina a navíc to člověk zkusí jet "na spotřebu" a stejně dosáhne skoro stejného výsledku, je tu něco špatně a asi bych se cítil taky podvedený. Ale to se děje se spotřebou i u běžných spalovacích aut, jen tam ty rozdíly nebývají tak markantní, ale když někdy slyším nebo čtu, za kolik by to auto mělo jezdit na 100, si říkám, že bych to chtěl vidět v praxi. Na papíře za 4l/100, v reálu za 6-7 ať se člověk snaží jak chce. Občas člověk narazil i na test hybridu, kde měl uvedeno 2l/100 a jezdilo to pak za 7, stejně jako s běžným motorem. Holt automobilky se chtějí dělat zajímavějšími, aby lépe prodaly. A to v mnoha údajích, zrychlení, spotřeba, velikost kufru apod. Rozhodně to není fér.
Ony automobilky všeobecně uvádějí spotřebu, na kterou reálně prostě dosáhnout nejde. Většinou se měří někde na válcích, bez aerodynamického odporu, s jedním řidičem a prázdným kufrem. Pokud do auta sednou čtyři lidi, v kufru je řekněme metrák zavazadel, deklarovaná spotřeba se klidně zdvojnásobí.
A co se týče hybridu, u kterého libovolný výrobce udává spotřebu 2 litry na 100 km, tak je to na prvních 30 km. Dál už to potom jede stejně za těch 7, jak píšeš. A navíc pořád taháš metrákovou baterii. Naprosto souhlasím.
Můj 13 let starý Accent 1.5 CRDi jezdí na dálku klidně za 4,5 l/100 km. Po městě se vejdu do 5,3. Takže si nestěžuju ...
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
presne tuto som mal už v podstate objednanu, len v modrej farbe. po vyše mesačnom dohadovani sa s KIA, kedy jednoducho nebola schopná len nastrelit termin dodania (už je to rok a viac) som to zrušil a idem zase do klasiky PHEV MB C300e s 25kw baterkou.Školník píše: ↑13 kvě 2022, 14:51 Dnes kolega dovezl EV6 GT line, po prvním okoukání dobrý, až mi to půjčí budu chytřejší.
Zatím vím, že je to funglovka s velkou baterii (77,4kW) a v nejvyšší výbavě, takže 1,45mio podle ceníku 1,6mio. Info od majitele na prémium sound systém je, že je to tragédie...mě to prý hraje líp jak jemu a já mám základní sound.
jednanie MB a KIA je nebo a dudy, chápem, že sa to robí v korei, ale vobec som nemal ani pocit, že o tu objednávku stoja
takže moja plná elektrifikácia sa odklada na min. 5rokov.
manželke ale vážne uvažujeme nejaku skladovku Fiat 500e z nemecka do 20-22k eur
celá aktualna situacia na trhu s autami je skrátka šialená, 2 tyždne som trpol, či mi MB dokáže potvrdit zvolenu specifikaciu, nieje skrátka aktualne nič a auta sa precenuju už na mesačnej bázi
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak jaké jsou Tvé dojmy?
Nás to čeká zítra a pořád se těšíme a jsme zvědavost sama .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Auta nejsou ale reklamy v médiích jedou jako by byly plné skaldy a rezivělo jim to tam...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Renault Megane E-Tech testovali na auto.cz https://www.auto.cz/s-renaultem-megane- ... eny-144031
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Takže 1 svezení s novým Méganem. Testovací okruh jsem projel se spotřebou 15.2kWh/100km. Takže paráda. Auto bylo na 20'' a bylo opravdu pohodlné, což jsem úplně nečekal . Kazdopádně mohu konstatovat, že to bude velká konkurence pro Konu a ID3 no hlavně pro celý Stelantis.Mr. HYUNDAI píše: ↑21 kvě 2022, 19:09Tak jaké jsou Tvé dojmy?
Nás to čeká zítra a pořád se těšíme a jsme zvědavost sama .
- Přílohy
-
- IMG_20220524_175059.jpg (123.47 KiB) Zobrazeno 366 x
-
- IMG_20220524_175258.jpg (63.61 KiB) Zobrazeno 366 x
-
- IMG_20220524_175319.jpg (100.56 KiB) Zobrazeno 366 x
-
- Renault-Kopie.jpg (106 KiB) Zobrazeno 366 x
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nějaké info o nové Koně?
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
To Školník: Tos tomu moc nedal .
Já bohužel totálně nestíhám, ale report bude, a to v obvyklém rozsahu ve vlákně Testy .
Já bohužel totálně nestíhám, ale report bude, a to v obvyklém rozsahu ve vlákně Testy .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
znova ja, ako zle svedomie a brzda euforie v elektromobilitu:
takze ta "vyhodnost" zacina stat trochu na hlinenych nohach (zlaty benal za 50kc)
Dnes je podle Frieda (vedoucí oddělení Elektromobilita & Smart City Pražské energetiky (PRE).) budování a provoz dobíjecích stanic opravdu veřejnou službou, kterou nepůjde suplovat donekonečna. „Zjednodušeně řečeno, kdyby nějaký provozovatel chtěl smysluplně pokrýt náklady na budování a provoz sítě dobíjecích stanic, musel by si aktuálně účtovat zhruba 40 Kč za kilowatthodinu.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_mom
k tomu dnes ohlasil CEZ prodej zvysenie cien napr pre D57d asi o 60%. To sa predrazi aj to domace nabijanie a uz pomaly ostane len verit, ze pred Lidlom bude prazdno (vcera som bol a nebolo
takze ta "vyhodnost" zacina stat trochu na hlinenych nohach (zlaty benal za 50kc)
Dnes je podle Frieda (vedoucí oddělení Elektromobilita & Smart City Pražské energetiky (PRE).) budování a provoz dobíjecích stanic opravdu veřejnou službou, kterou nepůjde suplovat donekonečna. „Zjednodušeně řečeno, kdyby nějaký provozovatel chtěl smysluplně pokrýt náklady na budování a provoz sítě dobíjecích stanic, musel by si aktuálně účtovat zhruba 40 Kč za kilowatthodinu.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_mom
k tomu dnes ohlasil CEZ prodej zvysenie cien napr pre D57d asi o 60%. To sa predrazi aj to domace nabijanie a uz pomaly ostane len verit, ze pred Lidlom bude prazdno (vcera som bol a nebolo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023