Drhnutí kol, hluk...
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Drhnutí kol, hluk...
Mám problém s drhnutím kol a hlukem od nich. Projevuje se to na zadních kolech (zadním kole). Od začátku co auto mám (od zhruba 13,5 tisíce km, nyní je najeto zhruba 32 tis. km) drhnou kola v určité části otáčky a je slyšet pravidelný zvuk tření dvou dílů o sebe závislý na otáčkách kol - tohle je slyšet stále i po ujetí např. 450 km v kuse. Nyní je další level - po vyjetí po delším stání jsou navíc zvuky, které jsem nahrál na mobil - https://uloz.to/tamhle/QVEqOZMJOs0F#!ZJ ... MQGGyyZt==... Ty časem při jízdě ztichnou.
Podle autorizovaných i neautorizovaných servisů je to že kola drhnou normální stav. A ten pravidelný zvuk (to tření, ne klepání) je od pneumatik (podotýkám, že je stejný při jízdě na letních i na zimních). Nebo je to dáno konstrukcí nápravy i30...To že u jiných aut jsem ten zvuk nezaznamenal to prý jen potvrzuje.
Nyní v autorizovaném servisu zase na nic nepřišli, nic se neprojevilo (prý), a nahrávka z mobilu je nezajímá, musí se to projevit přímo jim...
A nyní dotaz: výměna disků brzd a destiček problém vyřeší? Uvažuji o tom a v autorizáku mi to doporučili, když mám problém, i když je prý disků i destiček ještě dost.
Podle autorizovaných i neautorizovaných servisů je to že kola drhnou normální stav. A ten pravidelný zvuk (to tření, ne klepání) je od pneumatik (podotýkám, že je stejný při jízdě na letních i na zimních). Nebo je to dáno konstrukcí nápravy i30...To že u jiných aut jsem ten zvuk nezaznamenal to prý jen potvrzuje.
Nyní v autorizovaném servisu zase na nic nepřišli, nic se neprojevilo (prý), a nahrávka z mobilu je nezajímá, musí se to projevit přímo jim...
A nyní dotaz: výměna disků brzd a destiček problém vyřeší? Uvažuji o tom a v autorizáku mi to doporučili, když mám problém, i když je prý disků i destiček ještě dost.
- Reklama
Re: Drhnutí kol, hluk...
Úvaha, že to dělají brzdy, může bejt správná. Když při jízdě lehce zatlačíš na brzdu nebo lehce přitáhneš ručku, tak se ten zvuk změní?
Re: Drhnutí kol, hluk...
Ahoj, na své i30 řeším tento problém nepravidelně posledních cca 20 tis. km. Tento problém se třeba pár set km neprojeví, pak se projeví třeba na půl kilometru, pak třeba trvá deset kilometrů
Co na to nemá vliv:
počasí, teplota, kola (plech vs. hliník), pneu (letní, zimní, jiná značka), destičky (2x měněny), kotouče (1x měněny současně s destičkami).
Co na to má částečně vliv:
Zatížení (pokud někdo sedí na zadních sedadlech nebo je plný kufr) tak se to projeví častěji, většinou to začne při průjezdu levotočivou zatáčku v kombinaci při klesání
Vliv brždění:
Když během tohoto jevu lehce brzdím tak se zvukový projev změní, když zatáhnu trochu ručku, tak beze změny, prudké zabrždění tak z 30% problém dočasně vyřeší
Jinak značkové servisy problém nemají zájem nějak vyřešit.
Řeším to proto nyní se známým garážistou a nyní asi přistoupím k výměně zadních ložisek.....
Co na to nemá vliv:
počasí, teplota, kola (plech vs. hliník), pneu (letní, zimní, jiná značka), destičky (2x měněny), kotouče (1x měněny současně s destičkami).
Co na to má částečně vliv:
Zatížení (pokud někdo sedí na zadních sedadlech nebo je plný kufr) tak se to projeví častěji, většinou to začne při průjezdu levotočivou zatáčku v kombinaci při klesání
Vliv brždění:
Když během tohoto jevu lehce brzdím tak se zvukový projev změní, když zatáhnu trochu ručku, tak beze změny, prudké zabrždění tak z 30% problém dočasně vyřeší
Jinak značkové servisy problém nemají zájem nějak vyřešit.
Řeším to proto nyní se známým garážistou a nyní asi přistoupím k výměně zadních ložisek.....
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: Drhnutí kol, hluk...
Při normálním brzdění se nic extra jiného neprojevuje. Pokud jsou rány tak jsou zhruba stejné až samovolně zmizí za jízdy. Při mírném, ale opravdu jemném přibrzdění je cítit cukání, pokud je klepání tak je slyšet zhruba stejně. Zvuk tření je slyšet pak za celou otáčku kola v jednom místě otáčky je o něco silnější.
Dle mě je určitě problém v brzdách, asi házejí kotouče. Ale chtěl jsem to mít potvrzeno od servisu. Ale když mi vždy tvrdili jak v autorizácích, tak v lepších neautorizovaných servisech, že to není žádný problém, který je nutné řešit, tak jsem s tím jezdil, až to došlo do těch ran.
V jednom autorizovaném servisu mě vzali i na dílnu, byly sundané brzdiče a točili s náboji a ukazovali mi, že je ticho, takže že ložisky to není. Ale drhnutí neřešili a zvuk prohlásili za projev do pily sjetých gum, že n ai30 je to prý známé a že když otočí kola že ten hlub bude tišší. Nebyl..
Mě čímdálvíc štve, že když přijedu do servisu z nějakým problémem, tak se tváří že si vymýšlím a otravuji s blbinami.
Já se již dřív rozhodl k výměně kotoučů a destiček, jsem domluvený s jedním garážistou..Jen jsem čekal co na to řeknou v autorizáku (auto je ještě měsíc v záruce), jak vyhodnotí to mlácení. Nijak. Teď musím jen doufat že investice do výměny brzdových dílů, co ještě nejsou na konci životnosti, bude k něčemu. A aby ty rány nebyly projevem něčeho horšího. Ale když v autorizáku nic nezjistili, tak ...
Re: Drhnutí kol, hluk...
tak snáď tie brzdy najprv skontrolujem, poservisujem ak výmena ešte nie je nutná a ešte raz preverím... meniť diely len tak je blbosť... už si tie brzdy niekedy mal poctivo rozhodené, vyčistené, premazané?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Drhnutí kol, hluk...
Ty zvuky jsem řešil i v Automimě, kde také na nic nepřišli. A tam prý servisují brzdy při každé garančce (byl jsem tam na posledních dvou). Na faktuře jsou čistící přípravek na brzdy, keramické mazivo, vazelina pro vodítka třmenů brzd.. Na pazvucích se nic nezměnilo (tedy nebylo mlácení, to je až nyní záležitost poslední doby). Jsem to několikrát v průběhu 3 let řešil v Horimex Cars, i nyní naposledy. Také jsem zajel do Auto Lašák, kde jsem auto koupil, A také v Bosch Car Service... Nevím co já jako BFU bez možnosti dílny se zvedákem mám ještě řešit. Na ulici si auto opravovat nebudu, i když jsem znal nadšence, co na ulici dělal i výměnu spojky. Takže já osobně brzdy rozhozené neměl. Si myslím že na to jsou servisy, hlavně ty autorizované, aby problém vyspecifikovaly a navrhly jak jej odstranit. A poservisovaly po kontrole, kterou vysoce odborně prováděly. (naposledy před 3 dny).. Když jsem ještě ochotný za to platit. To snad dokazuje to že jsem to řešil i přes neautorizované servisy. Ale vždy a všude tvrdili, že žádný problém s koly není. Ani s brzdami, ani s ložisky.
Asi tolik k tomu tak snáď tie brzdy najprv skontrolujem, poservisujem...
Asi tolik k tomu tak snáď tie brzdy najprv skontrolujem, poservisujem...
Problém vyřešen
Auto strávilo týden u mechanika, kde se postupně vylučovaly možné příčiny. A výsledkem je, že bylo v čudu ložisku ona zadním pravém kole.
Po demontáži zjištěno, že byl prasklý vnitřní kroužek na ložisku a ložisko mělo zároveň vůli v axiálním směru cca 1,5 mm (zřejmě vlivem opotřebení způsobené vnitřním kroužkem).
Po výměně ložiska šlape auto jako víno.
Po demontáži zjištěno, že byl prasklý vnitřní kroužek na ložisku a ložisko mělo zároveň vůli v axiálním směru cca 1,5 mm (zřejmě vlivem opotřebení způsobené vnitřním kroužkem).
Po výměně ložiska šlape auto jako víno.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: Drhnutí kol, hluk...
Tak na tohle bz snad odborník měl přijít hned a ne po týdnu laborování... Když je i vůle v ložisku.
Celkem se mi "líbí" jak v autorizácích protočí nábojem jen tak rukou a prohlásí že je ložisko v cajku... A asi nejen v autorizácích.
U Hyu i30 lze měnit samostatné ložisko nebo je to celý náboj?
Celkem se mi "líbí" jak v autorizácích protočí nábojem jen tak rukou a prohlásí že je ložisko v cajku... A asi nejen v autorizácích.
U Hyu i30 lze měnit samostatné ložisko nebo je to celý náboj?
Re: Drhnutí kol, hluk...
Boryš:
Tak hlavně že vy a vaši odborníci tu jste závadu odhalili na první pokus. Jen škoda, že jste se o to nepodělil v tomto vlákně hned na začátku (tam jste psal trošku něco jiného.....) a já si mohl ušetřit laborování .
Tak ložisko po nájezdu 65 tis. km nikdo nepočítal, že by mohlo být v háji. Navíc ta vůle byla patrná až po demontáži. Při otáčení kolem na zvedáku (bez zatížení kola) nebylo nic znát.
A ano, ložisko je včetně náboje.
Tak hlavně že vy a vaši odborníci tu jste závadu odhalili na první pokus. Jen škoda, že jste se o to nepodělil v tomto vlákně hned na začátku (tam jste psal trošku něco jiného.....) a já si mohl ušetřit laborování .
Tak ložisko po nájezdu 65 tis. km nikdo nepočítal, že by mohlo být v háji. Navíc ta vůle byla patrná až po demontáži. Při otáčení kolem na zvedáku (bez zatížení kola) nebylo nic znát.
A ano, ložisko je včetně náboje.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: Drhnutí kol, hluk...
Nějak nechápu proč se má poznámka tak dotkla tvé osobnosti. Já nepsal o tobě, ale o těch co dělají denně s auty. Mají možnosti jak diagnostikovat závady. Jo a vůli, která neodpovídá správně fungujícímu ložisku, by snad měl zkušený mechanik poznat na první dobrou a ne po týdenním laborování.
Re: Drhnutí kol, hluk...
A jen pro zajímavost, vy už máte opraveno?
Já jen, že si nyní celkem protiřečíte. Začátek vlákna je o tom, jak nemůžete najít závadu a teď otočka o 180°a dle Vás kdo nedokáže závadu odhalit na první dobrou je neschopa.
Já jen se jen snažil odpovědět na vaši otázku: " výměna disků brzd a destiček problém vyřeší? Uvažuji o tom a v autorizáku mi to doporučili, když mám problém, i když je prý disků i destiček ještě dost"
Ne, v mém případě by to nepomohlo. Pomohla výměna ložiska.
Já jen, že si nyní celkem protiřečíte. Začátek vlákna je o tom, jak nemůžete najít závadu a teď otočka o 180°a dle Vás kdo nedokáže závadu odhalit na první dobrou je neschopa.
Já jen se jen snažil odpovědět na vaši otázku: " výměna disků brzd a destiček problém vyřeší? Uvažuji o tom a v autorizáku mi to doporučili, když mám problém, i když je prý disků i destiček ještě dost"
Ne, v mém případě by to nepomohlo. Pomohla výměna ložiska.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: Drhnutí kol, hluk...
Jo. Když servis, kde se chlubí svou odborností něco prohlásí a ukáže se že nemá pravdu. Nebo najde závadu celkem evidentní až po týdnu či více laborování nebo po několika opravách systémem pokus-omyl. A když si zákazník BFU musí závadu a způsob opravy určovat sám...
A ano, výměna disků a destiček provedena, problém s hlukem to nevyřešilo, ještě zatím auto nestálo tak dlouho, aby se projevily i rány. Takže to nejspíš bude v náboji/nábojích, které různé servisy opakovaně prohlašovaly za úplně bez chyb. Ale vůle v nich není, to mám vyzkoušeno.
A tady jsou fotky disků, o kterých autorizák (a servisák je prý velký znalec i30, protože ji vlastní) prohlásil, že jediný problém je hranka.
A jen taková muška - velice ceněným servisem natřené dosedací plochy pro disky kol...
Tolik k odbornosti.
A z kopců např. jezdím se zařazenou rychlostí a brzdím minimálně. To kdyby někdo říkal, že jsem brzdy zakalil já neustálým brzděním a přehříváním brzd.
Disky měly najeto něco přes 32 000 km. 13,5 tisíce předchozí majitel.
A ano, výměna disků a destiček provedena, problém s hlukem to nevyřešilo, ještě zatím auto nestálo tak dlouho, aby se projevily i rány. Takže to nejspíš bude v náboji/nábojích, které různé servisy opakovaně prohlašovaly za úplně bez chyb. Ale vůle v nich není, to mám vyzkoušeno.
A tady jsou fotky disků, o kterých autorizák (a servisák je prý velký znalec i30, protože ji vlastní) prohlásil, že jediný problém je hranka.
A jen taková muška - velice ceněným servisem natřené dosedací plochy pro disky kol...
Tolik k odbornosti.
A z kopců např. jezdím se zařazenou rychlostí a brzdím minimálně. To kdyby někdo říkal, že jsem brzdy zakalil já neustálým brzděním a přehříváním brzd.
Disky měly najeto něco přes 32 000 km. 13,5 tisíce předchozí majitel.
- Přílohy
-
- Disk zadní.jpg (118.98 KiB) Zobrazeno 2025 x
-
- Disk predni.JPG (193.48 KiB) Zobrazeno 2025 x
Re: Drhnutí kol, hluk...
Mám dotaz povedlo se nějak vyřešit drhnutí kol? Mám naprosto stejný problém, při jízdě v kuse cca 400 km začne u pravého kola rytmické klepání, vrzání a pískání stejně jak popisuje Boryš. Při sešlápnutí brzdy tu částečně utichne ale poté se znovu objeví.
Ohledně výměny brzd? Jaké je přijatelná cena za výměnu kotouče a destiček (předek i zadek)
Děkuji za odpověď
Ohledně výměny brzd? Jaké je přijatelná cena za výměnu kotouče a destiček (předek i zadek)
Děkuji za odpověď
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Drhnutí kol, hluk...
Cena za výměnu zadních brzd v autorizáku je cca 15 000,- (kotouče, disky, práce) - zjišťoval známý před týdnem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Drhnutí kol, hluk...
Nepodařilo. Výměna kotoučů, destiček ani nábojů nic nevyřešila. Když jsem u čtyř servisů poptával rozebrání brzd (demontáž třmenů z vodících trnů) jejich kontrolu a promazání tak mě víceméně poslali do háje, že to není potřeba. Já to na ulici na zvedáku pro výměnu kol nemám odvahu dělat...
Už na to delší dobu kašlu. Seje mě to ale když je to vlastnost (která u mých starších aut nebyla ani co jsem jezdíval se služebními auty), tak co už včil. Nyní uvažuji o řešení důsledku, když příčinu vyřešit nejde - o montáži odhlučnění... Bude to paleta, ale asi do toho půjdu.
Jo a za materiál na výměnu kotoučů a destiček předek a zadek jsem v dubnu 2022 platil 8500 Kč. Kolik si počítal práci přesně nevím, v nabídce bylo za práci do 2000 Kč na brzdy. Dělal mi na autě tehdy víc věcí.
Auto i30 1,6 benzín
Už na to delší dobu kašlu. Seje mě to ale když je to vlastnost (která u mých starších aut nebyla ani co jsem jezdíval se služebními auty), tak co už včil. Nyní uvažuji o řešení důsledku, když příčinu vyřešit nejde - o montáži odhlučnění... Bude to paleta, ale asi do toho půjdu.
Jo a za materiál na výměnu kotoučů a destiček předek a zadek jsem v dubnu 2022 platil 8500 Kč. Kolik si počítal práci přesně nevím, v nabídce bylo za práci do 2000 Kč na brzdy. Dělal mi na autě tehdy víc věcí.
Auto i30 1,6 benzín