Spojka - auto občas chcípně

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
ondra_15
*
Příspěvky: 22
Registrován: 16 zář 2014, 21:23

Spojka - auto občas chcípně

Příspěvek od ondra_15 »

Cau, vim, resilo se to tady vicekrat, ale nenasel jsem moc odpovedi.

Mam i40, kombi, 1.7CRDi, manual, 80 000 km a obcas se stane, ze to auto pri rozjezdu chcipne. A je jedno jestli je to studene nebo uz to 20min jede, i na rovince to chcipne. Tazne davane v 70 000 km, obcas tahnu maly vlek, nic extra tezkeho.

Zatim nemam pocit, ze by spojka zabirala moc nahore nebo prokluzovala. Auto mam 3/4 roku a najel jsem na něm 10 000 km a dosud se to nikdy nestalo.

Nemate nekdo podobnou zkusenost? Chci se poptat nez pujdu do :hyu: servisu a bude oprava stat velky penize.

Diky, O.
Reklama
 

Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Spojka - auto občas chcípně

Příspěvek od Martinsp »

Někdy auto při rozjezdu chcíplo každému, ale pokud je to opravdu jen při rozjezdu, tak je to jen o práci se spojkou a plynem. Takže chyba mezi volantem a pedály.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Spojka - auto občas chcípně

Příspěvek od vojta.merta »

To bych neviděl ani jako problém se spojkou jako takovou, ale s řízením dávky vzduchu / paliva, případně samotné ECU
začal bych dobitím baterie a poté procedurou zresetováním výchozích hodnot škrtící klapky

1) zapnout zapalování (ale nestartovat)
2) sešlápnout plynový pedál až na podlahu více než 5s
3) při stále sešlápnutým plynem vynout zapalování
4) 5s ještě držet a pak pedál povolit
5) po několika minutách normálně vůz nastartovat
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
ondra_15
*
Příspěvky: 22
Registrován: 16 zář 2014, 21:23

Re: Spojka - auto občas chcípně

Příspěvek od ondra_15 »

vojta.merta píše: 03 čer 2022, 05:52 To bych neviděl ani jako problém se spojkou jako takovou, ale s řízením dávky vzduchu / paliva, případně samotné ECU
začal bych dobitím baterie a poté procedurou zresetováním výchozích hodnot škrtící klapky

1) zapnout zapalování (ale nestartovat)
2) sešlápnout plynový pedál až na podlahu více než 5s
3) při stále sešlápnutým plynem vynout zapalování
4) 5s ještě držet a pak pedál povolit
5) po několika minutách normálně vůz nastartovat
Baterie je v tom necely rok stara, takze jsem nedobijel.

Postup restartovani jsem zkusil 2x, ale nevim jestli se vubec neco stalo / povedlo se to. Nic zvlastniho jsem na aute nezpozoroval. Byl jsem se projet pote asi 20km a jelo to v poradku, ale jedna jizda jeste nemusi nic znamenat.

Kazdpadne diky za rady
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“