![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Je nějaký rozdíl v motorovém oleji pro 1.6 GDI z roku 2012 s normou Euro 4 a pro 1.6 GDI z roku 2017 s normou Euro 6?
Na naší původní jsem měl specifikaci oleje: 5W30 Acea A5 Api SL/SM.
Teď jsme koupili stále 2. generaci ale z roku 2017 a manuál k autu je úplně stejný. Nevím jak na totožném motoru dosáhli najednou normy Euro 6 (předpokládám že přidali ještě filtr NoX). Na vozidle je vyměněný motor na záruku, má najeto aktuálně max 1000km (celé auto 198 000km), vyměněný katalyzátor apod.
Fakturu přikládám pro zajímavost.
Prý se tam propálil jeden píst vlivem špatného vstřikovače, původně chtěl servis vyměnit jen ten píst se vstřikem, ale Hyundai nařídila vyměnit celý polomotor.
Chtěl jsem se zeptat, zda mám do motoru lít ten samý olej jako jsem dával do Euro 4 nebo je něco jinak? Děkuju
![Anxious 8-[](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
Dále zda je lepší vyměnit první olej dříve po zajetí motoru? (jsem zvyklý měnit po 6000km u GDI, tak jestli to stačí i při první výměně).
Jinak ve faktuře o výměně motoru jsem identifikoval spoustu součástek jako polomotor, rozvody, ventily, vačky, čerpadlo chladící kapaliny, katalyzátor, sací olejový koš.... ale třeba vůbec netuším, co znamená ve faktuře "CVVT CLEN za 5219 Kč nebo CVVT MODUL, VYF za 5068 Kč", netuší někdo?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)