Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Georges »

Je to pořád dokola.
Jak se zvýší počet nabíjecích stanic Jak se zvýší na nabíjecích stanicích možnost rychlonabíjení v řádově stovek kWh. Jak se zvýší dojezd elektroaut na 600- 700 km.
Jak se vybuduje infrastruktura nabíjecích stanic, bez nutnosti vybudovat potřebné zdroje elektřiny. Jak se budou elektroauta v budoucnosti nabíjet na sídlištích, kde prakticky není jiná možnost, než vystrčit prodlužovák z okna a nabíjet ze sítě 235 V /16 A.
Množství otázek, zatím odpovědí minimum.
Nejsem odpůrcem elektromobility, nicméně mám pocit, že pokud se elektromobilita bude dál rozšiřovat, ( což asi bude), nejsme na ni připraveni.
Reklama
 

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: RENAULT Megane E-Tech electric Iconic

Příspěvek od i30mpact »

https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr

První shořelej elektromobil v jč kraji a co byste řekli, že to bylo? Tesla? Kdepak, byl to frantík.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: RENAULT Megane E-Tech electric Iconic

Příspěvek od Axel.Foley »

I když mimo téma vlákna, v návaznosti na předchozí příspěvěk mě napadá otázka: vztahuje se na tohle záruka? :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Díky za přesun.

Záleží co bylo příčinou požáru. Nevíme vůbec nic. Pokud byl technický problém v baterii nebo řízení nabíjení, tak to bude zřejmě diskuze mezi výrobcem a jeho pojišťovnou (auto výrobce, vedlejší škody jeho pojišťovna).
Ale pokud za tím stojí např. nějaký samo-domo nabíjecí bazmek (Máňo, nebudeme kupovat wallbox, máme tady zásuvku na míchačku, já to nějak propojím - protože co Čech to elektrikář ](*,) ), tak je problém vně a je to otázka pojištění nemovitosti potažmo pojistky na blbost...
Nicméně výčet možných příčin je velmi dlouhý a podle toho se bude řešit odpovědnost konkrétních osob/subjektů a jejich plnění.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Školník píše: 05 kvě 2022, 15:18 No o IONIQ6 se hovoří jako o přímé konkurenci pro Teslu model 3 a ta co se co do efektivity týče srovnávala právě se starým IONIQem.

Ja dostal info, že co je liché, tak bude CUV nebo SUV a sudé budou ostatní karosářské varianty.
Premiéra má být zítra - https://www.carscoops.com/2022/06/2023- ... aling-yet/

Ale za konkurenci Tesly 3 bych to fakt podle prvotních informací nepovažoval. Tesla má na délku 4,7 metru (zaokrouhleně), u tohoto auta se mluví o velikosti Sonaty, což je aktuálně 4,9 metru...
Při stavbě na architektuře E-GMP, tedy 800V systém, shodné s IONIQem5 a EV6, to cenově bude, podle mě, startovat tak na 1,5 mio (ceny Tesly neznám).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

JackK78 píše: 24 čer 2022, 23:55 Školníku, asi jsi slepý nebo to vidět nechceš. Já proti koncepci BEV nic nemám, pokud bude používáno pro účely, k jakým to má smysl.
BEV jsou dotovány samotnými automobilkami nebo vládou a to z peněz vybraných z daní benzínu a nafty.
A buď rád a zatím si užívej, že těch BEV u nás tolik nejezdí. Podívej se na Holandsko, kde jsou sotva 3 % BEV a už hlásí problém s kapacitou el. sítě. S dalším nárůstem BEV bude klesat možnost a hlavně rychlost dobíjení a počítej i s tím, že se bude omezovat dobíjení i doma. Toto jsem předpovídal už před pár lety, protože to mělo zcela jasný výsledek. Bez dostatečného výkonu a kapacity el. sítě se nelze bavit o rozvoji BEV. Sluneční ani větrné elektrárny to nevyřeší, protože zde chybí velká kapacita vyrovnávacích turbínových elektráren, která musí dostatečně pokrýt výkyvy těch solárů a větrníků. Proto koncept BEV může fungovat v Norsku, kde jedou v podstatě jen na turbínové hydroelektrárny.
Jednou pro vždy!!!Distribuční síť v CZ je naddimenzovaná ještě z dob komanče!
Pokud něco takového řeknou lidi, který to mají jako hlavní činnost, tak to asi bude nejspíš pravda a né nějaký coby kdyby z autofora!!!
https://www.eon-drive.cz/blog/2020/02/j ... cne-silna/
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Mr. HYUNDAI píše: 28 čer 2022, 10:30
Školník píše: 05 kvě 2022, 15:18 No o IONIQ6 se hovoří jako o přímé konkurenci pro Teslu model 3 a ta co se co do efektivity týče srovnávala právě se starým IONIQem.

Ja dostal info, že co je liché, tak bude CUV nebo SUV a sudé budou ostatní karosářské varianty.
Premiéra má být zítra - https://www.carscoops.com/2022/06/2023- ... aling-yet/

Ale za konkurenci Tesly 3 bych to fakt podle prvotních informací nepovažoval. Tesla má na délku 4,7 metru (zaokrouhleně), u tohoto auta se mluví o velikosti Sonaty, což je aktuálně 4,9 metru...
Při stavbě na architektuře E-GMP, tedy 800V systém, shodné s IONIQem5 a EV6, to cenově bude, podle mě, startovat tak na 1,5 mio (ceny Tesly neznám).
Úplně nejsem fanda Tesel, ale nelze jí upřít, že díky ní je elektromobilita tam kde je dnes.
Zároveň jsem opravdu hodně rád za to, že Hyundai udělal to rozhodnutí a chytil se vývoje BEV a dnes si troufám říct, že po Tesle je to nejlepší na trhu...relativně za dobrý peníz....což u Tesel říct nejde.
Každopádně s příchodem IONIQu6 ztratí Tesla ten jakoby monopol v segmentu BEV sedanu a to je jenom dobře jak pro koncového zákazníka, tak i pro trh s BEV.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: RENAULT Megane E-Tech electric Iconic

Příspěvek od Školník »

i30mpact píše: 27 čer 2022, 22:38 https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr

První shořelej elektromobil v jč kraji a co byste řekli, že to bylo? Tesla? Kdepak, byl to frantík.
Peugeot, měl na tuto možnou závadu svolávačku, asi to majitel nestihl
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To měl teda peška - tohle jsem nesledoval.

To máš samozřejmě pravdu, že konečně přijde alternativa BEV "sedanu". Tesla ovšem není auto - je to vynikající baterie s velmi dobrým elektromotorem a SW, ale zbytek je k blití ](*,) ](*,) ](*,) . Je to spíš sekta než cokoliv jiného :mrgreen: .
Platforma E-GMP je fakt dobrá, ale bohužel dost drahá. Jsem zvědavý na levnějšího bratříčka v novém Niru :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
ToMa
*
Příspěvky: 55
Registrován: 09 dub 2022, 10:29

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od ToMa »

Školník píše: 28 čer 2022, 11:09 Jednou pro vždy!!!Distribuční síť v CZ je naddimenzovaná ještě z dob komanče!
Pokud něco takového řeknou lidi, který to mají jako hlavní činnost, tak to asi bude nejspíš pravda a né nějaký coby kdyby z autofora!!!
https://www.eon-drive.cz/blog/2020/02/j ... cne-silna/
Toto platí jen a pouze pro páteřní sítě, ty jsou skutečně pro aktuální stav naddimenzované a elektromobilita pro ně nebude problém. Co není dostatečně dimenzované jsou sítě NN a VN. U VN to ještě není tak hrozné, ale rozhodně tato síť na kompletní přechod na elektromobily připravena není a bude potřebovat investice. Sítě NN jsou na tom bídně. Ve spoustě míst ani nedovolí zvednou jistič kvůli teplenému čerpadlu, natož kvůli nabíječce na auto.
Samozřejmě je to technicky řešitelné, ale bude to stát neuvěřitelné peníze a není vůle lidí (což je pochopitelné). Málo kdo chce nechat rozkopat každé větší město kvůli novým přípojkám

Než tedy budete takovým způsobem útočit na ostatní, tak to chce zjistit více faktů a nepoužívat vyjádření člověka, co je v EV byznysu zainteresovaný. Tedy to samé jako zmiňované autoforum, ale z opačné strany
I30N Fastback DCT 2023
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Školník píše: 28 čer 2022, 11:52
i30mpact píše: 27 čer 2022, 22:38 https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr

První shořelej elektromobil v jč kraji a co byste řekli, že to bylo? Tesla? Kdepak, byl to frantík.
Peugeot, měl na tuto možnou závadu svolávačku, asi to majitel nestihl
Pokud se ho svolávačka týkala, tady je o ní řeč včetně vymezení data výroby - https://www.auto.cz/v-ceske-republice-p ... eba-144606
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

ToMa píše: 28 čer 2022, 12:33
Školník píše: 28 čer 2022, 11:09 Jednou pro vždy!!!Distribuční síť v CZ je naddimenzovaná ještě z dob komanče!
Pokud něco takového řeknou lidi, který to mají jako hlavní činnost, tak to asi bude nejspíš pravda a né nějaký coby kdyby z autofora!!!
https://www.eon-drive.cz/blog/2020/02/j ... cne-silna/
Toto platí jen a pouze pro páteřní sítě, ty jsou skutečně pro aktuální stav naddimenzované a elektromobilita pro ně nebude problém. Co není dostatečně dimenzované jsou sítě NN a VN. U VN to ještě není tak hrozné, ale rozhodně tato síť na kompletní přechod na elektromobily připravena není a bude potřebovat investice. Sítě NN jsou na tom bídně. Ve spoustě míst ani nedovolí zvednou jistič kvůli teplenému čerpadlu, natož kvůli nabíječce na auto.
Samozřejmě je to technicky řešitelné, ale bude to stát neuvěřitelné peníze a není vůle lidí (což je pochopitelné). Málo kdo chce nechat rozkopat každé větší město kvůli novým přípojkám

Než tedy budete takovým způsobem útočit na ostatní, tak to chce zjistit více faktů a nepoužívat vyjádření člověka, co je v EV byznysu zainteresovaný. Tedy to samé jako zmiňované autoforum, ale z opačné strany
Když jsem stavěl dům, zažádal jsem o 3x25A jistič a přes tyto jističe také nabíjím auto. Pro nabíjeni doma rozhodně není potřeba dávat větší jistič. Kromě Renaultu mají zatím všechna auta palubní nabíječku pro AC jen 11kW, jen ten Renault má za příplatek 22kW. Přestaňte s tím strašením, je to trapný. ](*,) ](*,) ](*,)
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JoKo »

Školník píše: 29 čer 2022, 07:30
ToMa píše: 28 čer 2022, 12:33
Školník píše: 28 čer 2022, 11:09 Jednou pro vždy!!!Distribuční síť v CZ je naddimenzovaná ještě z dob komanče!
Pokud něco takového řeknou lidi, který to mají jako hlavní činnost, tak to asi bude nejspíš pravda a né nějaký coby kdyby z autofora!!!
https://www.eon-drive.cz/blog/2020/02/j ... cne-silna/
Toto platí jen a pouze pro páteřní sítě, ty jsou skutečně pro aktuální stav naddimenzované a elektromobilita pro ně nebude problém. Co není dostatečně dimenzované jsou sítě NN a VN. U VN to ještě není tak hrozné, ale rozhodně tato síť na kompletní přechod na elektromobily připravena není a bude potřebovat investice. Sítě NN jsou na tom bídně. Ve spoustě míst ani nedovolí zvednou jistič kvůli teplenému čerpadlu, natož kvůli nabíječce na auto.
Samozřejmě je to technicky řešitelné, ale bude to stát neuvěřitelné peníze a není vůle lidí (což je pochopitelné). Málo kdo chce nechat rozkopat každé větší město kvůli novým přípojkám

Než tedy budete takovým způsobem útočit na ostatní, tak to chce zjistit více faktů a nepoužívat vyjádření člověka, co je v EV byznysu zainteresovaný. Tedy to samé jako zmiňované autoforum, ale z opačné strany
Když jsem stavěl dům, zažádal jsem o 3x25A jistič a přes tyto jističe také nabíjím auto. Pro nabíjeni doma rozhodně není potřeba dávat větší jistič. Kromě Renaultu mají zatím všechna auta palubní nabíječku pro AC jen 11kW, jen ten Renault má za příplatek 22kW. Přestaňte s tím strašením, je to trapný. ](*,) ](*,) ](*,)
ale, ved to v tom clanku sam chlapik priznava:
Co je aktuálně největší překážkou v otázce budování infrastruktury dobíjecích stanic?
Časově nejnáročnější je získat územní souhlas s vybudováním dobíjecí stanice na základě stavebního projektu. Obecně máme ale velký problém s připojením stanic. Jedná se o velké výkony a dost často se dané lokality nenacházejí v oblasti dostatečně dimenzované distribuční sítě. Buď tedy připojení není vůbec možné, nebo s připojením stanice musíme čekat na posílení sítě, a to někdy až 20 měsíců.
takze dobijacie stanice je problem stavat z dovodu nedostatocne dimenzovanej distribucnej siete. mas to priamo od toho chlapika, co si poslal rozhovor...
ja si pamatam, ked som sa stahoval do novopostaveneho sidliska pred desiatimi rokmi, ze sme mali vypadky elektriny raz za tyzden... nedavala to siet... teraz su vypadky raz za mesiac, mesiac a pol po posilneni. nechcem vidiet, co sa bude diat, ked na tom malom sidlisku zacnu zacnu ludia nabijat auta cez predlzovacky vyhodene von oknom... rychlonabijacka asi tak skoro tam nebude, ked maju problem uz teraz s vypadkami.
elektromobilita nie je pre kazdeho a vnucovat ju a tvarit sa, ze vsade je dostatocna dimenzovana el. siet je... ](*,)
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JackK78 »

Školníku, tvoje argumenty jsou úplně o ničem. Dám ti sem jedno reálné přirovnání, ano? Dám požadavek na výstavbu studny, obec mi ji schválí, protože přeci vody je dostatek. Jenže pak přijde období sucha a obec vydá omezení nebo dokonce zákaz používat vodu k jiným účelům, než jen pitným. TO JE REALITA!!!
To, že ti obec schválí el. přípojku na barák, tak to platí jen v tento okamžik, kdy mají rezervu. Když se budou do sítě připojovat další a další baráky, tak budou rezervy ubývat a nakonec ti další přípojku nepovolí. Na řadě míst ti ani nedovolí ty jističe zvednout, jak psal ToMa a TOTO JE TAKÉ HOLÝ FAKT!!!

Distribuční soustava podobně jak tu bylo řečeno, jenže v tomto případě se bavíme o drátech. Zde je přenos limitován na určitý výkon a pro každou lokalitu dle hustoty a síly zasítění pak mohou poskytnou určitý výkon. Jenže je tu B a tím je právě zdroj té energie. K čemu ti bude hustá síť, když nemáš zdroje??? Dokud nedojde k výraznému posílení výkonu zdrojů a zvláště těch regulovatelných, tak rovnou zapomeň na to, že máš nějakou garantovanou přípojku 3x25 A a podívej se, jakým způsobem byl dříve poskytován internet, protože toto bude realita. S nárůstem počtu BEV bude narůstat souběh požadavků na výkonové dobíjení a pokud nebudeš mít dostatečný výkon zdroje, tak se dostaneme do stavu, kdy tvoje BEV se stane dílčím zdrojem a ze tvého BEV se budou nabíjet jiná BEV. A vážně si myslíš, že takovéto sdílení energie mezi BEV je ekologické?

Neustále tu opakuji, že energetickou soustavu jako má Norsko, založenou na turbínových vodních generátorech, nemá téměř žádná jiná země na světě. A pokud by ses o to skutečně zajímal, tak by jsi věděl, že bez turbínových generátorů (je jedno zda primárně vodní nebo přečerpávací elektrárna, uhelná, plynová nebo jaderná) se el. soustava udržuje hodně špatně. A výstavba obřích bateriových úložišť je také nesmysl, protože ty mají omezenou životnost a v případě Li akumulátorů by jsi potřeboval Li nejen pro BEV, ale i pro ty obří Li baterie. V tomto má přečerpávací elektrárna nebo nejlépe hydroelektrárna neskutečnou výhodu, protože ta je schopna relativně rychle regulovat svůj výkon. Hydroelektrárna je nejlépe regulovatelný a nejstabilnější zdroj obnovitelné energie.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

On tam také ale říká, že se to bude postupně měnit. Aktuálně v CZ jezdí cca 10000 ks BEV a dokud jich nebude aspoň 1 mio tak to není žádný problém. Jak to je u našich bratru nevím a je mi to celkem fuk. Stále vycházím z toho, že se BEV nabíjí 1x-2x týdně. Na to nepotřebuji házet prodlužovák z okna paneláku, k tomu mi bohatě stačí nákup v nějakém OC cca 1 hodina. Pořád hledáte chyby a nedostatky, ale nikdo nechce vidět kam to má směřovat dál, přechod na BEV je jen první krok v celém tom řetězu co se s tím bude pojit. Už dnes se otevřeně začíná mluvit o tom, že až bude těchto vozidel víc a budou podporovat funkci pro příjem a výdej elektřiny z baterie, tak vlastně budou zároveň pomáhat síti s balancováním. Tak se ale dostaneme časem, úplně stejně jako s tou distribuční soustavou, ta se tomu také bude přizpůsobovat.
Můj IONIQ5 má zatím funkci V2L(umí vydat z baterie 3,6kW na jednu fázi) a už teď dělám kroky k tomu abych jeho baterii mohl použít pro napájení našeho domu, páč ta baterie mi utáhne dům v zimě 3 dny a v létě to je cca 10 dní aniž bych si musel cucnout ze sítě...to je to směřování.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“