Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Podle mě se to všechno přehání. Dálnice se dá jednou týdně s DPi naprosto v klidu jezdit. Nebo se jedná o 400 km trasu napříč republikou? Osobně jsem si před koupí auto netestoval, jen jsem četl fóra a koukal na recenze na netu. Věděl jsem, co mě čeká a nic víc bych určitě při zkušební projížďce neodhalil. Naopak bych z něj měl při oněch rychlostech do 50, 70 km/h trochu falešný pocit rychlíku.
Zpětně jsem si už několikrát říkal, jestli jsem neměl šáhnout po turbu. Nižší spotřeba, živější při potřebě předjet,... Tím spíš, když jezdím dálnice/delší trasy ve většině případů - kilometrové popojíždění po městě jsem eliminoval. Ale... zvykl jsem si jezdit do 110 km/h. V Česku pro mě dostačují. Pokud vám taková rychlost nestačí, i 130 km/h se s DPi dá jednou týdně rozhodně zvládnout. Navíc - při té trase po dálnici, kolik z toho je skutečně dálnice a kolik město/okrsek pro dojetí do cíle...? Není to úplně pokrokové, ale 1.5 atmo je prostě větší jistota do budoucna, než jakýkoli turbobenzin. A jelikož neměním auta každý rok, volil jsem takto. Na druhou stranu, provoz úsporného turba by si asi oproti atmu semtam na nějakou opravu vydělal. Navíc 5 let záruky platí pro auta obě. Jestli jsem vzhledem ke svým jízdám zvolil dobře, to tak pořád nevím. Obě varianty mají plusy a mínusy, volba není jednoznačná. Nicméně, pokud bych měl od někoho jen info, že to má být "auto č. 2" v rodině, skoro bych to viděl obecně spíš pro tu atmosféru.
Ještě pro info: Mám za sebou teď přes 1000 km po německých dálnicích. Jezdil jsem ještě pomaleji, většinou okolo 100 km/h. Se zapnutou klimatizací (manuální). Vše mohu porovnat proti Octavii II 1.6 TDi, automatem se zapnutou automatickou klimatizací, se kterou jsme jeli v tandemu. To je stran spotřeby paliva opravdu eko motor, neměl jsem problém jezdit s ním pod 4 litry. Porovnání z palubních PC: cestou tam jsem jel první = tempomat - spotřeba o 0.9 litru/100 km vyšší. Cestou zpět druhý - bez tempomatu - spotřeba obou aut stejná. Nutno dodat: moje Hyu 10 000 km, půl roku v provozu, Octavia 300 000 km, přes 12 let v provozu. Ale při takových podmínkách je naše atmo opravdu v pohodě, když ale přijde výjezd do hor, rychlost 130 km/h, předjíždění, brždění, tak se rozdíly vytvoří, nemalé.
Jinak k odhlučnění: Jednak si nemyslím, že vyšší hluk u DPi je primárně od vyššího hluku motoru, navíc odhlučnění kabiny znamená velký zásah, nárůst hmotnosti, a ve výsledku snížení hluku o 3 decibely. Do čehož bych se teda osobně nepouštěl. Kupovat si auto s vizí, že ho hned nechám porozebrat...
Zpětně jsem si už několikrát říkal, jestli jsem neměl šáhnout po turbu. Nižší spotřeba, živější při potřebě předjet,... Tím spíš, když jezdím dálnice/delší trasy ve většině případů - kilometrové popojíždění po městě jsem eliminoval. Ale... zvykl jsem si jezdit do 110 km/h. V Česku pro mě dostačují. Pokud vám taková rychlost nestačí, i 130 km/h se s DPi dá jednou týdně rozhodně zvládnout. Navíc - při té trase po dálnici, kolik z toho je skutečně dálnice a kolik město/okrsek pro dojetí do cíle...? Není to úplně pokrokové, ale 1.5 atmo je prostě větší jistota do budoucna, než jakýkoli turbobenzin. A jelikož neměním auta každý rok, volil jsem takto. Na druhou stranu, provoz úsporného turba by si asi oproti atmu semtam na nějakou opravu vydělal. Navíc 5 let záruky platí pro auta obě. Jestli jsem vzhledem ke svým jízdám zvolil dobře, to tak pořád nevím. Obě varianty mají plusy a mínusy, volba není jednoznačná. Nicméně, pokud bych měl od někoho jen info, že to má být "auto č. 2" v rodině, skoro bych to viděl obecně spíš pro tu atmosféru.
Ještě pro info: Mám za sebou teď přes 1000 km po německých dálnicích. Jezdil jsem ještě pomaleji, většinou okolo 100 km/h. Se zapnutou klimatizací (manuální). Vše mohu porovnat proti Octavii II 1.6 TDi, automatem se zapnutou automatickou klimatizací, se kterou jsme jeli v tandemu. To je stran spotřeby paliva opravdu eko motor, neměl jsem problém jezdit s ním pod 4 litry. Porovnání z palubních PC: cestou tam jsem jel první = tempomat - spotřeba o 0.9 litru/100 km vyšší. Cestou zpět druhý - bez tempomatu - spotřeba obou aut stejná. Nutno dodat: moje Hyu 10 000 km, půl roku v provozu, Octavia 300 000 km, přes 12 let v provozu. Ale při takových podmínkách je naše atmo opravdu v pohodě, když ale přijde výjezd do hor, rychlost 130 km/h, předjíždění, brždění, tak se rozdíly vytvoří, nemalé.
Jinak k odhlučnění: Jednak si nemyslím, že vyšší hluk u DPi je primárně od vyššího hluku motoru, navíc odhlučnění kabiny znamená velký zásah, nárůst hmotnosti, a ve výsledku snížení hluku o 3 decibely. Do čehož bych se teda osobně nepouštěl. Kupovat si auto s vizí, že ho hned nechám porozebrat...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Všimli jste si kolik emocí vyvolává tento DPi motor ? Kolik příspěvků má toto vlákno? A jak lidi reagují v médiích? To samo o sobě svědčí o zásahu do černého od . Dobře, že s ním přišli na trh. Otázka jak dlouho vydrží. Příští rok bude lehký facelift i30, tam snad ještě bude k objednání, kdo ví, auto se bude vyrábět ještě dva roky a šmitec.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Jo, taky jsem na to zvědavej, jestli bude mít smysl ještě honem měnit za 1.5DPi z konce výroby.
Re: Motor 1.5DPi
Tak je to prostě už vyjimka na trhu, sranda že lidi co nenavídí značku a povrchně na něj koukaji ze sveho W nebo Š jen plakají že jim škodovka nabidne jen duchodecké 1.0 MPI a jinak turbo. Každopadně závěrem nějvětšího povyku by bylo kdyby přišel s 2.0 DPI ve fastbacku. Boha hned bych to šel koupit, ze dne na den bych to objenal . Si vezmu Mazdu miatu MX5 z roku 2000, mělo to jen 100kw ale stovku to zvladlo za 8s, samozřejmě objem 1,8.Maras píše: ↑08 črc 2022, 14:08 Všimli jste si kolik emocí vyvolává tento DPi motor ? Kolik příspěvků má toto vlákno? A jak lidi reagují v médiích? To samo o sobě svědčí o zásahu do černého od . Dobře, že s ním přišli na trh. Otázka jak dlouho vydrží. Příští rok bude lehký facelift i30, tam snad ještě bude k objednání, kdo ví, auto se bude vyrábět ještě dva roky a šmitec.
To: Lumix kdyby si nesehnal nikoho poblíž, tak klidně přijeď do Trutnova, projížku klidně uděláme , ale budeš to mít sakra výlet.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Trutnov je celkem z ruky, ale díky. Pokud je ta 1,5 jen o málo lepší než 1,4, tak to by žena spokojena nebyla i když se ji snažím vysvětlit výhody toho motoru. Nicméně musím říct, ze když jsem kdysi občas jel s 1,4 tak to bylo fajn tak do rychlosti 100 pak už mě stvaly ty vysoké otacky. No zítra jdem kouknout na Fastback 1,0 family smart a Ceed 1,5 tgdi, ten má ale podstatně horší výbavu než ten fsstback.
Re: Motor 1.5DPi
1,0 3válec vs. 1,5TGDI
Z môjho pohľadu nie je čo riešiť.
Daj vedieť čo si vybral.
Z môjho pohľadu nie je čo riešiť.
Daj vedieť čo si vybral.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
a on ten 2.0 DPI myslim v amere v je a pouziva sa. Ja si ho viem predstavit:
-> v Bayonu, s DCT / planetovym automatom
-> v i30 ako HEV, poladeny trochu smerom Atkinsnovho cyklu
-> v Kone HEV / MHEV
Myslim, ze ludia by to objednavali ako teple rozky
Skoda, ze to tak neurobia. Ale samozrejme chapem, ze v pracuju na obchodnom a vyvojovom ludia s vacsim prehladom ako ja
-> v Bayonu, s DCT / planetovym automatom
-> v i30 ako HEV, poladeny trochu smerom Atkinsnovho cyklu
-> v Kone HEV / MHEV
Myslim, ze ludia by to objednavali ako teple rozky
Skoda, ze to tak neurobia. Ale samozrejme chapem, ze v pracuju na obchodnom a vyvojovom ludia s vacsim prehladom ako ja
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
No je to tak do těch 110km/h, pak to začíná být otravný. Ale zas v této rychlosti je to souboj zvuku podvozku vs motoru . No na jednu stranu druhé auto do rodiny je už i ta 1.0TGDI celkem přepych. Tak proč to už neokořenit. Ale pokud se ženě s timhle motorem jezdí dobře, není moc důvodů to měnit.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Tak dlouhodobě naštěstí fasuji služební, tak kupujeme vlastně jen jedno auto. Nezávazně jsme si rezervovali fastback v barvě dark knight s 1,0 family smart, nepřevzaté vozidlo zákazníkem, sleva sice skoro žádná, ale je ihned k dispozici. Proti style pohledově horší materiál sedadel, zato to ma navi a biled světla což je velké plus. Ještě uvažujeme o Skoda Kamiq je to kupodivu slušně prostorné auto, ale už s vyšší cenou a ho to byl byla i30 s 1,5tgdi.
Re: Motor 1.5DPi
Novy JIcin je asi daleko od Dobrise co ?lumix píše: ↑08 črc 2022, 22:47 Trutnov je celkem z ruky, ale díky. Pokud je ta 1,5 jen o málo lepší než 1,4, tak to by žena spokojena nebyla i když se ji snažím vysvětlit výhody toho motoru. Nicméně musím říct, ze když jsem kdysi občas jel s 1,4 tak to bylo fajn tak do rychlosti 100 pak už mě stvaly ty vysoké otacky. No zítra jdem kouknout na Fastback 1,0 family smart a Ceed 1,5 tgdi, ten má ale podstatně horší výbavu než ten fsstback.
Ze by si dosiel k nam to skusit
Re: Motor 1.5DPi
Tak byl by to pěkný výlet, ale už jsme nakonec zaplatili fastback s 1,0 tgdi, který si nepřevzal zákazník co si ho objenal.
Re: Motor 1.5DPi
Tak se brzy přidám k vám všem. Dnes objednáno, Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort. Tak se budu těšit, do Vánoc by to snad mělo být, tak se ze mě stane taky plnohodnotný člen Hyundai fóra
Hyundai i30 kombi 1.5 DPi, 81 kW Family Comfort
Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW
Peugeot 306 1.4 SL Sedan 55 kW
Škoda Favorit L
Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW
Peugeot 306 1.4 SL Sedan 55 kW
Škoda Favorit L
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Kterého roku Vánoce myslíš?
Ať ti čekání rychle uteče.
Ať ti čekání rychle uteče.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Pravda, to jsem nenapsal No jen doufám, že mě ten úsměv nepřejde
Hyundai i30 kombi 1.5 DPi, 81 kW Family Comfort
Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW
Peugeot 306 1.4 SL Sedan 55 kW
Škoda Favorit L
Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW
Peugeot 306 1.4 SL Sedan 55 kW
Škoda Favorit L