Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Ahojte, tiež sme práve vo fáze výberu nového auta a padla nám do očka I30 kombi len riešim teraz dilemu aký motor vybrať. 1.5dpi vs 1.0 tgdi. Na DPI sa mi páči že to je motor "zo starej školy" s minimom veci čo sa môžu po**ať. Bol som sa odviesť a prišlo mi to celkom dostačujúce avšak bojím sa toho že keď sa do autíčka naložíme s manželkou a potomkom plus plný kufor už to taký elán nebude. Skúšal som aj kamaráto i30 HB s 1.0 a tam sa mi páčila práve tá razantnost s akou to dokázalo zatiahnuť.(subjektívny názor). Moja otázka je hlavne na majiteľov kombi s 1.5dpi čo ich majú už nejaký čas (1+rok) a majú aj rodinu či by ste zvolili opäť tento motor alebo by ste išli do silnejšieho? 1.5tgdi je ďaleko za rozpočtom, dokonca ani na fleetovu zľavu na otca sa to nedostáva k nášmu stropu. Auto bude jazdiť denne 20km do práce 20km späť po okreskách v obsadení 3 dospelí lepšie živeni chlapi plus víkendové výlety s manželkou a 4 ročným synom( súčet váhy o viac ako polovicu menší než pri bežnom týždennom využití )a 1-2x do roka dovolenka/výlet 300km+. Vopred vďaka za odpovede a sorry za rozpísanie sa
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Já autem najezdím tak 12-15 tisíc ročně, po dálnici minimum.
takže I30 1,5DPI jasná volba.
Pokud se bavíme o "životnosti" tak při mém nájezdu motor není limitující.
Sice jsem nechal udělat nástřik dutin, ale asi bude víc komponent které se po***ou dřív.
Předtím jsem koupil nové (nejmenované) auto a s tím najezdil za 16 let 230 tisíc
a ještě ho pak používal synovec jako svoje první auto
a to krom výměn oleje a svíček jsem měnil jen 1 x brzd.kotouče+destičky a zadní pružiny
ta "životnost" 16let už asi při současné složitosti aut bude spíše sen než realita.
takže I30 1,5DPI jasná volba.
Pokud se bavíme o "životnosti" tak při mém nájezdu motor není limitující.
Sice jsem nechal udělat nástřik dutin, ale asi bude víc komponent které se po***ou dřív.
Předtím jsem koupil nové (nejmenované) auto a s tím najezdil za 16 let 230 tisíc
a ještě ho pak používal synovec jako svoje první auto
a to krom výměn oleje a svíček jsem měnil jen 1 x brzd.kotouče+destičky a zadní pružiny
ta "životnost" 16let už asi při současné složitosti aut bude spíše sen než realita.
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Motor 1.5DPi
Sice mám krátkou verzi HB, ale memám pocit, že když jezdíme tři a někdy čtyři chlapi do práce, že by mi chyběl výkon. Je to na tobě, co vybereš. Já jak znám ten motor 1.0 , tak bych ho bral jedině s automatem. S tím si rozumí báječně. Jinak s klasickým manuálem je rozhodně lepší 1.5DPi.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Taky se rozhoduju mezi 1.5DPI a 1.0TGDI. Šlo by se rozepsat co je na kombinaci 1.0TGDI s manuální převodovkou špatně?
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
V principu nic, pokud nejsi líný řadit a držet motor neustále v optimálních otáčkách s ohledem na jeho konstrukci, hlavně aby nedocházelo k LSPI.
V kombinaci s DCT si to pořeší ŘJ mezi sebou .
A jde jim to skvěle .
DPi je v tomto směru tolerantnější .
V kombinaci s DCT si to pořeší ŘJ mezi sebou .
A jde jim to skvěle .
DPi je v tomto směru tolerantnější .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Osobne som viac naklonený tej 1.5 dpi, predsa len mám radšej atmosféru turbo som nikdy nemal a jazdil som, teraz máme Clio combi 1.2 54kw takže to môže byť len a len lepšie.
Zajtra ideme k dealerovi aj s polovičkou pozrieť hlavne na farby
Zajtra ideme k dealerovi aj s polovičkou pozrieť hlavne na farby
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Kromě červené je to "x" odstínů šedi ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
To pravé mojej vyhovuje, sivá je jej farba keby to je na mne idem do shimmering silver alebo silky y brondze...ale osobne mi to je jedno pokiaľ to nebude práve červená, voči tej farbe mám averziu asi to bude tým že otec mal za život asi 7 áut a všetky v červenej, vrátane aktuálnej ix20
Re: Motor 1.5DPi
Potrvzuju, že s 1.0 T-GDI je potřeba teda opravdu často řadit. Ten motor totiž fakt nemá rád, když točí míň, než 2000 otáček. V obci to znamená jezdit 2-3 podle situace, mimo obec střídat 4-5 a 6 jen když se konzistentně dá překročit 90.
Kdo je zvyklý (jako jsem byl já s 1.8 Focusem) v obci za 4 a mimo obec za 5 - je to trošku otravnější .
Na druhou stranu ten zátah turba je docela zábava
Kdo je zvyklý (jako jsem byl já s 1.8 Focusem) v obci za 4 a mimo obec za 5 - je to trošku otravnější .
Na druhou stranu ten zátah turba je docela zábava
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Motor 1.5DPi
No upřímně, já s 1,4 t-gdi a manuální převodovkou řadím taky hodně často. Sice to např ve městě po rovině když se jen udržuje rychlost jde jezdit na 1700ot/min ale pak přijde potřeba zrychlit, to znamená podřadit a přidat, otáčky jsou za chvilku na 3000 a tak zase řadit a tak dokola. Okresky jsou trochu lepší ale stejně se musí dost řadit. Řešením je buď automat nebo zcela rezignovat na to aby rychlost odpovídala možnostem = pomalé zrychlování = velké rozestupy = brzda provozu = tím můžete způsobit krizové situace od řidičů co slimáčí tempo nevydrží.
Takže do nějakých 70km/h bude lepší 1.5DPi protože si nechá více líbit. Nad tuto rychlost bude lepší 1.0 t-gdi protože má větší krouťák a zabere (zvedne se) i při zátěži (hmotnost nebo rychlost - aerodynamický odpor). Pokud chcete potěšení z jízdy tak bych volil 1.5 t-gdi, to zrychlení skoro kdykoli (do 140km/h) je fááákt příjemné.
Takže do nějakých 70km/h bude lepší 1.5DPi protože si nechá více líbit. Nad tuto rychlost bude lepší 1.0 t-gdi protože má větší krouťák a zabere (zvedne se) i při zátěži (hmotnost nebo rychlost - aerodynamický odpor). Pokud chcete potěšení z jízdy tak bych volil 1.5 t-gdi, to zrychlení skoro kdykoli (do 140km/h) je fááákt příjemné.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Já taky docela často řadím.....stejně jako u předchozích aut, takže mě to ani nepřijde Jinak dnes v kufru 3x 50l sud piva a pohoda. Spěchal jsem, takže v mém případě obec 60, mimo 100 a v klidu jsem předjel, koho jsem potřeboval, dokonce i traktor (bez vleku samozřejmě). Ani jednou mě to po cestě nezdechlo. Takže nebát se toho, 1,5DPI je dobrý motor
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj. Ja mám dve i 30 combi (1.4 tgdi a 1.5 dpi). S atmosférou jazdí manželka (99 % mesto) pri doterajšom nájazde 2100 km za 8 litrov/ 100km. Do mesta je tá atmosféra super, ale mimo mesta aspon podľa mňa zvyknutého na turbo strašná ale strašná lemra. K 1.0 tgdi sa neviem vyjadriť, i keď zvažoval sa seat ateca s 1.0 tsi a rýchlo som to zavrhol.Ten hate na turbo trojvalec všade ma odradil...radiqsk píše: ↑17 črc 2022, 09:41 Ahojte, tiež sme práve vo fáze výberu nového auta a padla nám do očka I30 kombi len riešim teraz dilemu aký motor vybrať. 1.5dpi vs 1.0 tgdi. Na DPI sa mi páči že to je motor "zo starej školy" s minimom veci čo sa môžu po**ať. Bol som sa odviesť a prišlo mi to celkom dostačujúce avšak bojím sa toho že keď sa do autíčka naložíme s manželkou a potomkom plus plný kufor už to taký elán nebude. Skúšal som aj kamaráto i30 HB s 1.0 a tam sa mi páčila práve tá razantnost s akou to dokázalo zatiahnuť.(subjektívny názor). Moja otázka je hlavne na majiteľov kombi s 1.5dpi čo ich majú už nejaký čas (1+rok) a majú aj rodinu či by ste zvolili opäť tento motor alebo by ste išli do silnejšieho? 1.5tgdi je ďaleko za rozpočtom, dokonca ani na fleetovu zľavu na otca sa to nedostáva k nášmu stropu. Auto bude jazdiť denne 20km do práce 20km späť po okreskách v obsadení 3 dospelí lepšie živeni chlapi plus víkendové výlety s manželkou a 4 ročným synom( súčet váhy o viac ako polovicu menší než pri bežnom týždennom využití )a 1-2x do roka dovolenka/výlet 300km+. Vopred vďaka za odpovede a sorry za rozpísanie sa
Hyundai I30 kombi 1.4 T-GDI Family 6 st. fiery red
Hyundai I30 kombi 1.5 DPI Family 6 st. amazon grey
Suzuki Grand Vitara III 2.0 benzín
Hyundai I30 kombi 1.5 DPI Family 6 st. amazon grey
Suzuki Grand Vitara III 2.0 benzín
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj prosím ťa a ako je na tom 1.0 so spoľahlivosťou? Mal si nejaké problémy? Ak sa môžem opýtať aké trasy s motorom jazdis? Ja to mám priemerne 20km tam 20km naspäť plus nejaký ten dlhší výlet cez víkend. Myslíš že by som motoru uškodil alebo sa to pokladá už za dostatočnú dĺžku trás pre priamovstrek? Nikdy som turbo v aute nemal ale keď som skúšal ten 1.0tgdi tak ma veľmi bavil presne ten záťah. Jazdím síce predpisov ale nerád som brzda provozu a bojím sa že pri tej 1.5dpi keď sa naložíme do auta na dovolenku tak to dopadne ako naše aktuálne auto a po zosliapnuti plynu sa proste nič nedejeVysous píše: ↑17 črc 2022, 20:41 Potrvzuju, že s 1.0 T-GDI je potřeba teda opravdu často řadit. Ten motor totiž fakt nemá rád, když točí míň, než 2000 otáček. V obci to znamená jezdit 2-3 podle situace, mimo obec střídat 4-5 a 6 jen když se konzistentně dá překročit 90.
Kdo je zvyklý (jako jsem byl já s 1.8 Focusem) v obci za 4 a mimo obec za 5 - je to trošku otravnější .
Na druhou stranu ten zátah turba je docela zábava
Re: Motor 1.5DPi
To ti odpovím doufám až tak za 5 let Zatím mám najeto jen 6000km, takže žádná závada se zatím pochopitelně nekoná. Popravdě jsem spolehlivost v horizontu 10 let zas až tak neřešil, to bude úkol pro budoucího Vysouše
Jinak co se použití týče - přes týden absolvujeme 2-4 cesty okolo 20km, ale většina po dálnici. Jednou týdně na nákup přes město. Primárně ale auto používáme o víkendech na výlety (100km+) a hodně po dálnici. Takže mi přišlo turbo relevantní volba. Navíc jsem chtěl moderní turbomotor po 6 letech s poctivou 1,8 atmosférou prostě vyzkoušet
Jinak na dálnici většinou nikam nespěchám, jezdím na pohodu s tempomatem nastaveným 115 km/h (110 GPS). Vždycky stejně jedu s autem plným dětí a manželek, téměř vždycky na výlet. Spotřeba je pak velice příjemná - v pohodě okolo 5/100 podle palububního počítače. Za ideální dopravy jsem dal tímhle tempem na jaře Náchod-Beroun za 4,5/100.
Jinak co se použití týče - přes týden absolvujeme 2-4 cesty okolo 20km, ale většina po dálnici. Jednou týdně na nákup přes město. Primárně ale auto používáme o víkendech na výlety (100km+) a hodně po dálnici. Takže mi přišlo turbo relevantní volba. Navíc jsem chtěl moderní turbomotor po 6 letech s poctivou 1,8 atmosférou prostě vyzkoušet
Jinak na dálnici většinou nikam nespěchám, jezdím na pohodu s tempomatem nastaveným 115 km/h (110 GPS). Vždycky stejně jedu s autem plným dětí a manželek, téměř vždycky na výlet. Spotřeba je pak velice příjemná - v pohodě okolo 5/100 podle palububního počítače. Za ideální dopravy jsem dal tímhle tempem na jaře Náchod-Beroun za 4,5/100.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Motor 1.5DPi
Stale tie keci o brzde premavky. Na svojom 62 kw pukatku sme isli 2 osoby (cca 150 kg) + 200 kg cementu v kufri. Rozhodne sme ziadnou brzdou premavky neboli. Treba jazdit s autom ako si pyta tj. Ked mam v kufri 200 kg tak tomu aj pridam otacok a neradim ked sa rucicka sotva dotkne 2000 otacok. Auto treba pocuvat a vykaslat sa na asistenty radenia. Najviac energie potrebuje auto do kopca a pri rozbehu a zase na dlhej trase ides do "vážneho" kopca tak 10% casu s vynimkou specifickych dovoleniek?
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017