značka bŕzd
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: značka bŕzd
Máš pravdu, je to chyba servisu. Aspoň raz za rok sa musia premazať, aby nevznikol tento problém.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- Reklama
Re: značka bŕzd
Na zadek dávám u všech aut trw,desky i kotouče.Na předek ate,zimermann,bosch.
Tam ale kombinuju kotouče a desky od těchto výrobců.Nejrazantnější brždění je kombinace kotouče zimm.a desky ate.
Nejdéle vydržeky kotouče zim.a desky bosch.
Tam ale kombinuju kotouče a desky od těchto výrobců.Nejrazantnější brždění je kombinace kotouče zimm.a desky ate.
Nejdéle vydržeky kotouče zim.a desky bosch.
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 85kW Premium 2017 prodáno
Opel Astra H 1.8 103kw
MB A 200d
Hyundai Tucson N Line 132kw
Opel Astra H 1.8 103kw
MB A 200d
Hyundai Tucson N Line 132kw
Re: značka bŕzd
Mám najeto 46000 km a předek je k.o. Brzdy pískají a volant třepe. Jezdím často na adaptivní tempomat tak si myslím že to ubralo dost životnosti. Kotouče mají hranu jak svině, díky za rady..budu objednávat Textar kotouče i desky. Na záruku se mi asi vysmějí co?
I30,2019,1.6 crdi 7dct.
Re: značka bŕzd
- ja si to robim sam pri vymene sady po zime ale ak na to nemas cas, miesto,naradie...... doporucujem najst si nejaky mensi servis garaz kde si na to urobia cas. Robota to nie je narocna zato taka nevdacna piplacka... sedis pri aute 2-3 hodinky, robotu skoro nevidiet..,. ale je to podstatna vec...... na brzdach odseries drobnu udrzbu a funkcia v cudu zivotnost v cudu..... preto raz rocne zhodit dosky, vycistit dosadacie plosky, premazat vodiace trne, prebrusit jemne uska dosiek.... a vsetko bude pekne volne jazdit.... ziadne kopanie do volantu ziadne nesumerne zjazdenie dosiek.... raz za dva roky rovno vymenit brzdovku
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: značka bŕzd
No na brzdy je to fakt hodně malý nájezd
Zkusit to můžeš, ale za mě vysmějí a hodně nahlas.
Zajímal by mě servisní interval který praktikuješ a pak taky kde?
Předpokládám, že pokud praktikuješ nesmysl 30tis. km/ garančka , tak vlastně od koupě cca 2,5roku nebyly brzdy dole a nikdo je nevyčistil, ani nenamazal vodítka apod. V tom případě bych se ani nedivil stavu a nájezdu o používání ACC nemluvě, ale to je tvoje volba.
Takže vlastní kapsa a plať, bohužel.
Volba Textar z mé zkušenosti naprosto O.K.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: značka bŕzd
Já se obávám že u garanček nikdo brzdy nečistí a nemaže. Možná tak stříkne sprejem a hotovo. Takže jsem to praktikoval tak že jako závady u garančky jsem nahlásil že mi jedno kolo přibrzďuje a chvilku trvá než to přestane. Pak doufám (možná marně) že to někdo opravdu rozebere a promaže.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: značka bŕzd
Prohlídky jsou dělané každý rok, naposledy v březnu v Rely Ostrava.Včera jsem se díval a desky jsou celkem dobré jen kotouče mají hranu . Zajímavé že mi to začne pískat až po ujetí 10 km a více prostě jak se zahřejí,když pak zastavím třeba na nákup tak už zas nepiskaji .petzl62 píše: ↑06 srp 2022, 01:47
No na brzdy je to fakt hodně malý nájezd
Zkusit to můžeš, ale za mě vysmějí a hodně nahlas.
Zajímal by mě servisní interval který praktikuješ a pak taky kde?
Předpokládám, že pokud praktikuješ nesmysl 30tis. km/ garančka , tak vlastně od koupě cca 2,5roku nebyly brzdy dole a nikdo je nevyčistil, ani nenamazal vodítka apod. V tom případě bych se ani nedivil stavu a nájezdu o používání ACC nemluvě, ale to je tvoje volba.
Takže vlastní kapsa a plať, bohužel.
Volba Textar z mé zkušenosti naprosto O.K.
I30,2019,1.6 crdi 7dct.
Re: značka bŕzd
No to je to o čem tady píšeme
Prostě autorizák brzdy nerozebírá, nečistí a nemaže vodítka. Desky se pak neodlepí jak mají, jemně třou a přibrzďují a takhle to končí.
Vše výborně popsal slabostka v postu přede mnou.
Prostě autorizák brzdy nerozebírá, nečistí a nemaže vodítka. Desky se pak neodlepí jak mají, jemně třou a přibrzďují a takhle to končí.
Vše výborně popsal slabostka v postu přede mnou.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: značka bŕzd
Autorizák prevenciu pri brzdách ani riešiť nebude.... nemá to striktne prikázané a nikto by to ani nebol ochotný zaplatiť... v servisnom pláne je "I" inšpekcia. Čo je kontrola a podľa potreby nastavenie, oprava, vyčistenie alebo výmena.
V časovej norme prehliadky je len tá kontrola... keď by naúčtovali kompletné rozloženie a zloženie bŕzd na základe normy podľa DP, tak by dotyčný zaplatil po dvoch-troch prehliadkach kompletnú sadu kotúčov, platničiek a príslušenstva vrátane výmeny (samozrejme mimo autorizák). Otázka znie o koľko by tým platničkám a kotúčom predĺžil životnosť, tu už prestáva fungovať ekonomická logika. Pokiaľ si to majiteľ vie urobiť v rámci koníčka doma v garáži, alebo za fľašu u kamoša v servise, tak prečo nie - taká elektrická ručná sa už štandardne bez diag ani nedá otvoriť.. Ale tlačiť na to ako na svätý grál nemá význam... k brzdám sa treba chovať citlivo, pravidelne kontrolovať teplotné pomery na kolesách a ak sa začne niekde prejavovať problém, tak potom riešiť ten. Na bývalej i30 mi zadné kotúče vyriešila po troch rokoch hrdza kotúče takým spôsobom, že ani 3x v roku rozobrať a vyčistiť by tomu nepomohlo... a predné som vyliečil kladivom... .
V časovej norme prehliadky je len tá kontrola... keď by naúčtovali kompletné rozloženie a zloženie bŕzd na základe normy podľa DP, tak by dotyčný zaplatil po dvoch-troch prehliadkach kompletnú sadu kotúčov, platničiek a príslušenstva vrátane výmeny (samozrejme mimo autorizák). Otázka znie o koľko by tým platničkám a kotúčom predĺžil životnosť, tu už prestáva fungovať ekonomická logika. Pokiaľ si to majiteľ vie urobiť v rámci koníčka doma v garáži, alebo za fľašu u kamoša v servise, tak prečo nie - taká elektrická ručná sa už štandardne bez diag ani nedá otvoriť.. Ale tlačiť na to ako na svätý grál nemá význam... k brzdám sa treba chovať citlivo, pravidelne kontrolovať teplotné pomery na kolesách a ak sa začne niekde prejavovať problém, tak potom riešiť ten. Na bývalej i30 mi zadné kotúče vyriešila po troch rokoch hrdza kotúče takým spôsobom, že ani 3x v roku rozobrať a vyčistiť by tomu nepomohlo... a predné som vyliečil kladivom... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: značka bŕzd
cize nerobit nic a az ti zacne kopat do pedalu ci vibrovat volat, alebo neprejdes Stk vsetko vymenit... ale vtedy uz akoze poctivo... no sak tiez pristup k brzdam....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: značka bŕzd
Napísal som citlivo sa chovať a venovať primeranú pozornosť..... nie čakať kým je neskoro. Ak tu niekto napíše, že má brzdy na kašu po 50tkm a potom zistí, že KO je fakticky brzda na jednom kolese... tak to nie je o zanedbanej prevencii ale o ignorácii prevádzkových prejavov. Pretože v takom prípade to koleso muselo javiť neustále prehrievanie a aj brzdenie z vyšších rýchlostí muselo byť viac ako "zaujímavé", pretože asymetria brzdného účinku musela byť viac ako citeľná..... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: značka bŕzd
Tak asymetria brzdenia je podla mňa blbosť, v čase brzdenia sú všetky dosky na všetkých kolák rovnako tlačené ku kotúču. Problém je že po povolení brzdy sa ten jeden úplne nevracia. A prejavy v mojom prípade žiadne neboli. O autá som sa vždy staral a všímal si vždy keď boli nejaké zvláštne prejavy. V tomto prípade som nič nepozoroval, žiadne ťahanie volantu atd .. ono stačí aby dochádzalo k slabému kontaktu medzi kotúčom a doskou a za dlhú dobu sa to asi takto opotrebovať može, teda skor musí ako v mojom prípade. A zahrievanie kolesa? Tak verím že k nemu v určitej miere dochádzalo ale úprimne nemyslím si že by si bežne niekto kontroloval teplotu kolies ak nezaznamená nejaký iný prejav problému ... maximálne možno po nejakej negatívnej skúsenosti z minulosti.
A brzdy na kašu neboli, kotúče sú nakoniec v pohode a zvládli by ďalšiu porci km, proste bola hlavne opotrebená jedna doska ... kedže som mal už nakúpené kotúče s doskami tak som to už vymenil všetko nech brzdy nemusím riešiť koli kotúčom zas za dva roky ... takto budem mať snáď pokoj ďalších možno aj 80 000km ...
Ohladne premazávania brzd v rámci garančky, je to otázne, v návode je hodne vágna definice inspekce ale na druhú stranu si myslím že by to stihnúť mohli. Teraz som bol na garančke kde auto bolo na dielni 1 a pol hodiny a to menili iba olej. Zbytok času tam auto asi iba stálo ...
Nicmene si po tejto skúsenosti budem brzdy kontrolovať sám.
A brzdy na kašu neboli, kotúče sú nakoniec v pohode a zvládli by ďalšiu porci km, proste bola hlavne opotrebená jedna doska ... kedže som mal už nakúpené kotúče s doskami tak som to už vymenil všetko nech brzdy nemusím riešiť koli kotúčom zas za dva roky ... takto budem mať snáď pokoj ďalších možno aj 80 000km ...
Ohladne premazávania brzd v rámci garančky, je to otázne, v návode je hodne vágna definice inspekce ale na druhú stranu si myslím že by to stihnúť mohli. Teraz som bol na garančke kde auto bolo na dielni 1 a pol hodiny a to menili iba olej. Zbytok času tam auto asi iba stálo ...
Nicmene si po tejto skúsenosti budem brzdy kontrolovať sám.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: značka bŕzd
A sme doma... píšeš, že "k určitému zahrievaniu dochádzalo" ...... už od čias našich dedov platí, že brzdy majú mať v rámci nápravy približne rovnakú teplotu... to, že sú autá moderné.. holt niektoré formy dobrej praxe sa ani dnes nemenia a siahnuť po dlhšej jazde bez výrazného brzdenia ideálne na kotúče je viac ako užitočné....
Asymetria blbosť nie je... ak si mal ohobľovanú len jednu platničku, tak na tom kolese bola využitá brzdná plocha určite menšia ako na druhej strane... polovičné by bolo už veľa, ale určite by si mal problém na STK... v najlepšom prípade nesymetriu na hranici normy...
Asymetria blbosť nie je... ak si mal ohobľovanú len jednu platničku, tak na tom kolese bola využitá brzdná plocha určite menšia ako na druhej strane... polovičné by bolo už veľa, ale určite by si mal problém na STK... v najlepšom prípade nesymetriu na hranici normy...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: značka bŕzd
Píšem že si to myslím (alebo že verím) že tam nejaké zvýšené zahrievanie bolo ale nič čo by som si nevšimol ... a prosím ťa kolko tak asi ludí sahá po jazde na kotúče?? Ak nepozorujem problém tak by ma to proste nenapadlo .. ale ako som psal možno po skúsenosti ano, možno to takto budem teraz raz za čas robiť ... ale aby som čakal že si takto ludia kontrolujú brzdy ...
To s tou asymetriou nechápem, veď brzdná plocha dosky opotrebovanej na polovicu alebo na tri štvrte je stejná. Ak máš na mysli že šírka dosky je iná ako tej na druhej strane kotúča a teda nedosadajú na kotúč rovnako tak to si myslím že taky neplatí, brzdový trmeň "pláva" takže si ten rozdiel vymedzí ... proč by mal byť problém s asymetriou? Nemyslím si že by na tej strane mal byť brzdný účinok nejak zásadne menší ako na druhom kole.
To s tou asymetriou nechápem, veď brzdná plocha dosky opotrebovanej na polovicu alebo na tri štvrte je stejná. Ak máš na mysli že šírka dosky je iná ako tej na druhej strane kotúča a teda nedosadajú na kotúč rovnako tak to si myslím že taky neplatí, brzdový trmeň "pláva" takže si ten rozdiel vymedzí ... proč by mal byť problém s asymetriou? Nemyslím si že by na tej strane mal byť brzdný účinok nejak zásadne menší ako na druhom kole.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: značka bŕzd
Michale, nerozčiluj se, přestože máš pravdu.michal84 píše: ↑06 srp 2022, 20:27 Tak asymetria brzdenia je podla mňa blbosť, v čase brzdenia sú všetky dosky na všetkých kolák rovnako tlačené ku kotúču. Problém je že po povolení brzdy sa ten jeden úplne nevracia. A prejavy v mojom prípade žiadne neboli. O autá som sa vždy staral a všímal si vždy keď boli nejaké zvláštne prejavy. V tomto prípade som nič nepozoroval, žiadne ťahanie volantu atd .. ono stačí aby dochádzalo k slabému kontaktu medzi kotúčom a doskou a za dlhú dobu sa to asi takto opotrebovať može, teda skor musí ako v mojom prípade. A zahrievanie kolesa? Tak verím že k nemu v určitej miere dochádzalo ale úprimne nemyslím si že by si bežne niekto kontroloval teplotu kolies ak nezaznamená nejaký iný prejav problému ... maximálne možno po nejakej negatívnej skúsenosti z minulosti.
A brzdy na kašu neboli, kotúče sú nakoniec v pohode a zvládli by ďalšiu porci km, proste bola hlavne opotrebená jedna doska ... kedže som mal už nakúpené kotúče s doskami tak som to už vymenil všetko nech brzdy nemusím riešiť koli kotúčom zas za dva roky ... takto budem mať snáď pokoj ďalších možno aj 80 000km ...
Ohladne premazávania brzd v rámci garančky, je to otázne, v návode je hodne vágna definice inspekce ale na druhú stranu si myslím že by to stihnúť mohli. Teraz som bol na garančke kde auto bolo na dielni 1 a pol hodiny a to menili iba olej. Zbytok času tam auto asi iba stálo ...
Nicmene si po tejto skúsenosti budem brzdy kontrolovať sám.
On to fakt naprosto přesně popsal slabostka.
Komu by se chtělo- z "autorizovaných" mechaniků- a tady budu oponovat dibarborovi- po dobu výměny oleje, pokud se dělá poctivě a klasicky vypuštěním a ne odsátím tak před zvednutím auta na zvedáku- pokud je el. park. brzda- přes diagnostiku povolit zadní brzdiče na nulu, odšroubovat víko brzdové kapaliny a odsát část obsahu brzdovky, povolit zátku hrdla oleje, povolit kola 4x5 šroubů, sundat ty kola- těžké jak svině a nedej bože špinavé, zvednout auto, povolit další šroub- olejová vana a filtr- pokud je to benzin a nechat hodinu vykapávat olej a mezitím povolit 4x2 šrouby na brzdičích, zavěsit brzdiče- fuj ta špína a prach , vyndat ven desky, očistit lehce máznout keramikou na koncích, zatlačit pístek a zkontrolovat prachovku, očistit brzdiče ocelákem, vyndat vodítka, umýt benzínem, zkontrolovat event. korozi, očistit, namazat odpovídajícím mazivem, zkontrolovat manžetky, vrátit zpátky, přišroubovat třmen, nasadit desky a třmen... to vše 4x- krásně s přístupem na zvedáku ve výšce očí...
Sakra nechtěli bychom po těch servisech MOC Za ty peníze? Co kdyby si od práce ušpinili ruce
No a ještě to obhajovat? To fakt nevím, asi jsem ze staré a blbé školy A málo jsem studoval a jenom rok pracoval v servisu, prý ve vyspělé krajině západní. Ale kdybych tam 1,5 hod. měnil "jen" olej, tak bych fakt tak možná zametal dvůr... A rozhodně bych to šéfovi/majiteli vědecky, ani ekonomicky nevysvětlil! Protože, tam platilo, spokojený zákazník-náš PÁN
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.