i30 čekací doba
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Re: i30 čekací doba
Viděl jsem velký prd, kolik si myslíš, že je fastbacků v Česku na skladě v dané konfiguraci? Žádná celá nic. Působíš docela dost arogantně, mít jiný názor je ok, ale lze to napsat slušně a normálně, a ne tak vysměváčsky, jak to děláš ty. U iMT není převodovka mechanická, řadí se prostřednictvím softwaru, v čemž lze spatřovat jistou podobnost s automatem. Ano, samozřejmě na to není potřeba tolik čipů a součástek, protože to neřadí samo a protože to není, na rozdíl od DCT, dvojspojka, nicméně určitá podobnost je právě v tom softwarovém principu, který mají oba. Toť vše. Každopádně možná na tom i něco bude, protože na klasické spojky k DPi motorům se čeká nejkratší dobu, cca 3-4 měsíce, na iMT očividně klidně i půl roku. Těším se na tu fotku.
Hyundai i30 Fastback N-Line iMT 1.5 TGDI MHEV
- Reklama
Re: i30 čekací doba
Lenze to je prave ta nepresneost, co tu udavas. iMT rozhodne neradi pomocou SW. Clovek s nou radi mechanicky uplne rovnako ako s kazdym inym manualom. Dokonca ani spojka nie je automaticky ovladana, ako u MMT prevodoviek. Jedine, v com je rozdiel, ze pohyb spojky neovladas pohybom spojkoveho pedalu napriamo, ale je tam este medziclanok v podobe senzoru, ktory nejakej ECU posiela info o polohe spojkoveho pedalu. Nazvat ale toto poloautomatom je podla mna velice odvazne. Ved to auto nedokaze ani odpojit spojku ked prides ku krizovatke a nevyradis rychlost...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: i30 čekací doba
Promiňte, že se vám do toho montuju, ale iMT umí fungovat i v plně automatickém režimu, dokonce se prý na některých trzích budou auta s ní dodávat ve dvojpedálové konfiguraci (tzn. jen plyn a brzda). Pravděpodobně je to jen otázka nastavení ovládacího sw, iMT samotná je řízena automaticky na základě pokynů své řídící jednotky (která přijímá jako jeden ze vstupů i pozici plně elektronického spojkového pedálu).
To, že si vývoj H/K myslí, že v Evropě si lidé radši řadí sami a ten třetí pedál nám tam dali, je něco jiného. A při dojíždění do křižovatky bez brždění normálně spojku odpojuje (ale když začneš brzdit, tak jí zase zapojí a snaží se brzdit motorem a rekuperovat).
To, že si vývoj H/K myslí, že v Evropě si lidé radši řadí sami a ten třetí pedál nám tam dali, je něco jiného. A při dojíždění do křižovatky bez brždění normálně spojku odpojuje (ale když začneš brzdit, tak jí zase zapojí a snaží se brzdit motorem a rekuperovat).
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 čekací doba
A jak ten plně automatický režim funguje?
Jel jsi v autě s iMT? Já ano, proto mě zajímá co v tom plně automatickém režimu pohybuje s řadící pákou...
Jel jsi v autě s iMT? Já ano, proto mě zajímá co v tom plně automatickém režimu pohybuje s řadící pákou...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 čekací doba
Tím ze není mechanická převodovka, myslíš že není spojena řadicí páka s převodovkou, nebo co? Docela pochybuji, ze by to bylo takhle. Rozhodně to tipuji na klasickou převodovku doplněnou o nějakou ficuru u spojky, neco jako mel Trabant, Wartburg apod. Čemuž odpovídá i toto:Honza95 píše: ↑19 srp 2022, 22:19 Viděl jsem velký prd, kolik si myslíš, že je fastbacků v Česku na skladě v dané konfiguraci? Žádná celá nic. Působíš docela dost arogantně, mít jiný názor je ok, ale lze to napsat slušně a normálně, a ne tak vysměváčsky, jak to děláš ty. U iMT není převodovka mechanická, řadí se prostřednictvím softwaru, v čemž lze spatřovat jistou podobnost s automatem. Ano, samozřejmě na to není potřeba tolik čipů a součástek, protože to neřadí samo a protože to není, na rozdíl od DCT, dvojspojka, nicméně určitá podobnost je právě v tom softwarovém principu, který mají oba. Toť vše. Každopádně možná na tom i něco bude, protože na klasické spojky k DPi motorům se čeká nejkratší dobu, cca 3-4 měsíce, na iMT očividně klidně i půl roku. Těším se na tu fotku.
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/p ... 48266.html
Převodovka iMT
Nová varianta převodovky, podle vašeho jízdního stylu
i30 Kombi je k dispozici nově i s 6-stupňovou inteligentní manuální převodovkou (iMT). Tato převodovka pomáhá úspoře pohonných hmot v kombinaci s 48V mild hybrid technologií.
Převodovka iMT odpojuje po uvolnění plynového pedálu motor od převodovky. Automobil pak jede v tzv. plachtícím režimu s vypnutým motorem.
Naposledy upravil(a) lumix dne 20 srp 2022, 08:02, celkem upraveno 1 x.
Re: i30 čekací doba
iMT je manualne razena prevodovka s elektronicky ovladanou spojkou "by wire". U nas se prodavaji auta se spojkovym pedalem, ale jinde ve svete jsou i modely v dvoupedalove verzi, ale stale s manualnim razenim, jen spojka je ovladana automaticky. Nejel jsem v tom, ale troufal bych si odhadnout, ze razeni je tam opravdu mechanicke, protoze jinak by z toho meli v podstate "robotizovany manual" coz je jeste jina disciplina. Navic pocit z razeni v 3 pedalove verze iMT je opravdu mechanicky a jinou by asi nevyvijeli.
Re: i30 čekací doba
Mame kombi s touto prevodovkou. Normálne manualne riadenie, ziadne automaticke vlastnosti. Ak sa nestlaci spojka pri zastaveni normalne zdochne. Nehľadajte v tom nic viac. Spojka ide oproti klasickej brutalne lahko. To je jediny rozdiel ktory som si pri pouzivani vsimol.Hugo11 píše: ↑20 srp 2022, 08:01 iMT je manualne razena prevodovka s elektronicky ovladanou spojkou "by wire". U nas se prodavaji auta se spojkovym pedalem, ale jinde ve svete jsou i modely v dvoupedalove verzi, ale stale s manualnim razenim, jen spojka je ovladana automaticky. Nejel jsem v tom, ale troufal bych si odhadnout, ze razeni je tam opravdu mechanicke, protoze jinak by z toho meli v podstate "robotizovany manual" coz je jeste jina disciplina. Navic pocit z razeni v 3 pedalove verze iMT je opravdu mechanicky a jinou by asi nevyvijeli.
i30 kombi N line+ 1,5 T-GDi MHEV, Engine Red (2022)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
Re: i30 čekací doba
Spojka funguje "elektronicky", takže pod tím slovem si lze automaticky představít nějakou spojitost s hardwarem a softwarem. "Přestože ústrojí iMT zavádí novou čistě elektronickou technologii ‚clutch-by-wire‘ namísto mechanické vazby mezi řidičem a převodovkou, zůstává zachován stejný způsob ovládání a zapojení do děje jako u klasického manuálního ústrojí." https://www.auto-horejsek.cz/inteligent ... ka-kia-imt
A zde dokonce píší, že na zámořských trzích se bude iMT dodávat bez spojkového pedálu: https://www.automobilrevue.cz/rubriky/p ... 48266.html
To tedy znamená, že rozdíl mezi iMT a automatem je hlavně v tom, že automat musí být "chytřejší" a umět řadit samostatně a automaticky bez přičinění řidiče, kdežto iMT vyžaduje, aby řidič řadil - představuji si to tedy něco jako řazení pomocí pádel v automatech.
"Systém iMT nahrazuje mechanickou vazbu mezi řidičem a spojkou prostřednictvím elektronické spojky „clutch-by-wire“. Díky tomu lze použít menší nádržku spojkové kapaliny, neboť signály poskytuje řídicí jednotka převodovky (TCU). Ta dává pokyny centrálnímu vypínacímu ložisku spojky (CSC), ovládajícímu přítlačný kotouč elektrohydraulicky. Jednotka TCU rozhoduje na základě údajů z řady senzorů."
V tomto článku je navíc potvrzeno, že zde figuruje řídící jednotka převodovky a senzory, což potvrzuje moji tezi o hardwarově-softwarovém principu, využívaném také v automatech...
A zde dokonce píší, že na zámořských trzích se bude iMT dodávat bez spojkového pedálu: https://www.automobilrevue.cz/rubriky/p ... 48266.html
To tedy znamená, že rozdíl mezi iMT a automatem je hlavně v tom, že automat musí být "chytřejší" a umět řadit samostatně a automaticky bez přičinění řidiče, kdežto iMT vyžaduje, aby řidič řadil - představuji si to tedy něco jako řazení pomocí pádel v automatech.
"Systém iMT nahrazuje mechanickou vazbu mezi řidičem a spojkou prostřednictvím elektronické spojky „clutch-by-wire“. Díky tomu lze použít menší nádržku spojkové kapaliny, neboť signály poskytuje řídicí jednotka převodovky (TCU). Ta dává pokyny centrálnímu vypínacímu ložisku spojky (CSC), ovládajícímu přítlačný kotouč elektrohydraulicky. Jednotka TCU rozhoduje na základě údajů z řady senzorů."
V tomto článku je navíc potvrzeno, že zde figuruje řídící jednotka převodovky a senzory, což potvrzuje moji tezi o hardwarově-softwarovém principu, využívaném také v automatech...
Hyundai i30 Fastback N-Line iMT 1.5 TGDI MHEV
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 čekací doba
Bože můj
iMT je klasická manuální převodovka - v té převodovce žádný trpaslík není - bez pohybu řadící pákou ze strany řidiče převod nezmění!
Trpaslík pouze ovládá spojku - mezi pedálem spojky a spojkovým válcem není přímá mechanická vazba - spojku ovládá elektronicky řízený element. Přidává to možnost rozpojení motoru od převodovky a plachtit (i vypnout motor) a umí to eliminovat chyby řidiče při práci se spojkou - nic víc.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765
iMT je klasická manuální převodovka - v té převodovce žádný trpaslík není - bez pohybu řadící pákou ze strany řidiče převod nezmění!
Trpaslík pouze ovládá spojku - mezi pedálem spojky a spojkovým válcem není přímá mechanická vazba - spojku ovládá elektronicky řízený element. Přidává to možnost rozpojení motoru od převodovky a plachtit (i vypnout motor) a umí to eliminovat chyby řidiče při práci se spojkou - nic víc.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 čekací doba
Tak jo, když chceš, tak mas skoroautomatickou převodovku. Mas tam sice tři pedály a fofrklacek, ale jinak je vlastně skoroautomat.
Re: i30 čekací doba
Prestante zaplevelovat toto vlakno zvasty o prevodovkach. Resi se cekaci doba na i30, ne hovadiny o spojkach a odstínech karoserie.
Update u me: objednan i30 fb n performance dct v unoru. Po 6 mesicich jsem se dotazal na stav a bohuzel zadne zpravy o mem aute nemaji. Tusim, ze cekacka bude zrejme nakonec okolo jednoho roku.
Update u me: objednan i30 fb n performance dct v unoru. Po 6 mesicich jsem se dotazal na stav a bohuzel zadne zpravy o mem aute nemaji. Tusim, ze cekacka bude zrejme nakonec okolo jednoho roku.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 čekací doba
U eNek s DCT už se celkem otevřeně mluví o lhůtách 12 - 18 měsíců
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 čekací doba
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 čekací doba
N HB perf manual s pano strechou trvala 7 mesicu.
Re: i30 čekací doba
Ahoj,
diky, ze Vas tady mohu uz nejakou dobu cist. I ja se podelim se zkusenosti. Objednano k 20/1/2022 u Hyundai Valousek v Praze. Verze Family smart, 1.5 t-gdi, DCT. Pri objednavce predpokladana cekaci doba 6-8 mesicu. Realna 7 mesicu. Auto uz je u dealera a v pondeli predavka. Po ziskani VIN bylo auto na prodejne do cca tydne.
Co me zaskocilo je vyse pojisteni UNIQA, ale to je moji nezkusenosti s cenami pojisteni auta.
Diky moc za spolecnost pri cekani.
Ondrej
diky, ze Vas tady mohu uz nejakou dobu cist. I ja se podelim se zkusenosti. Objednano k 20/1/2022 u Hyundai Valousek v Praze. Verze Family smart, 1.5 t-gdi, DCT. Pri objednavce predpokladana cekaci doba 6-8 mesicu. Realna 7 mesicu. Auto uz je u dealera a v pondeli predavka. Po ziskani VIN bylo auto na prodejne do cca tydne.
Co me zaskocilo je vyse pojisteni UNIQA, ale to je moji nezkusenosti s cenami pojisteni auta.
Diky moc za spolecnost pri cekani.
Ondrej