Zdravím
Větrák chlazení se pořád točí i když zhasnu motor a točil by se dále až do vybití baterky. Prosím kde najdu relé tohoto ventilátoru na Hyundai i10 r.v. 2017, 1,0 51 Kw.
Vím kde jsou pojistkové skříňky, ale v nich vidím jen pojistky a relé nevidím. Jsou někde schované?
Děkuji
Kde jsou schované relátka v i10
Moderátor: Moderátoři
Kde jsou schované relátka v i10
MARSELINO : OPEL ASCONA 2,0 l ( 1990-1993); ŠKODA FAVORIT 1,3 Lxi 1993-2002 (CNG); OPEL ASTRA 1,6 LX 2002-2008 (LPG); ŠKODA FELICIA 1,3 Lxi 1997-2017(LPG); Peugeot 307 1,6 16V 2008-dosud(LPG); HYUNDAI i10 1,0 2017-dosud (LPG)
- Reklama
Re: Kde jsou schované relátka v i10
Tak jen pro informaci co asi k tomu vedlo...
Manželka dlouho stála v koloně, venku cca 28 st.C a klima na max. Domnívám se že ventilátor jel vkuse a relátko se speklo, tedy aspoň jeho kontakty. Vím může to být i vadné čidlo teploty motoru co ukazuje pořád vysokou teplotu. Rád bych ale začal s něčím jednodušším, ale nevím proč jsou ty relé tak schované.
Manželka dlouho stála v koloně, venku cca 28 st.C a klima na max. Domnívám se že ventilátor jel vkuse a relátko se speklo, tedy aspoň jeho kontakty. Vím může to být i vadné čidlo teploty motoru co ukazuje pořád vysokou teplotu. Rád bych ale začal s něčím jednodušším, ale nevím proč jsou ty relé tak schované.
MARSELINO : OPEL ASCONA 2,0 l ( 1990-1993); ŠKODA FAVORIT 1,3 Lxi 1993-2002 (CNG); OPEL ASTRA 1,6 LX 2002-2008 (LPG); ŠKODA FELICIA 1,3 Lxi 1997-2017(LPG); Peugeot 307 1,6 16V 2008-dosud(LPG); HYUNDAI i10 1,0 2017-dosud (LPG)
Re: Kde jsou schované relátka v i10
Ahoj, sice i10 nemám, ale nejsou relátka ze zadní strany pojistkového panelu?
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Kde jsou schované relátka v i10
Možná by to chtělo prověřit teplotní čidlo, které spíná relé, které následně spouští ventilátor. Čidlo bývá někde v chladícím okruhu a bývá nastaveno tak, aby sepnulo, když je teplota chladící kapaliny kolem 90 až 95 stupňů.
Pokud je motor vypnutý, může pár minut ventilátor běžet, i když je klíček v kapse. Ale trvale, až do vybití baterie, v žádném případě běžet nesmí.
Jakou teplotu ukazoval teploměr chladící kapaliny ? Muselo to být víc, než 90 stupňů ...
Pokud je motor vypnutý, může pár minut ventilátor běžet, i když je klíček v kapse. Ale trvale, až do vybití baterie, v žádném případě běžet nesmí.
Jakou teplotu ukazoval teploměr chladící kapaliny ? Muselo to být víc, než 90 stupňů ...
Re: Kde jsou schované relátka v i10
Dal jsem to na diag.(svoji) a ukázalo to normální nárůst teplot při ohřívání motoru, Tzn. od cca 20st.C plynule do cca 87 st.C a po vypnutí motoru postupné ochlazování. Myslím, že čidlo to asi nebude (čidlo na motorovém bloku, jiné tam na teplotu není (když pominu venkovní čidlo teploměru pro klimu). Jo to mně taky napadlo, že relátka mužou být někde zespod panelu pojistek, ale jak se k nim mám dostat?
MARSELINO : OPEL ASCONA 2,0 l ( 1990-1993); ŠKODA FAVORIT 1,3 Lxi 1993-2002 (CNG); OPEL ASTRA 1,6 LX 2002-2008 (LPG); ŠKODA FELICIA 1,3 Lxi 1997-2017(LPG); Peugeot 307 1,6 16V 2008-dosud(LPG); HYUNDAI i10 1,0 2017-dosud (LPG)
Re: Kde jsou schované relátka v i10
Třeba se to až tak lišit nebude...
https://www.youtube.com/watch?v=F2sySIj ... t_vehicles
https://www.youtube.com/watch?v=F2sySIj ... t_vehicles
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.