výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Zdravím,
něco podobného řeším současně i na i20, nejen své i30 PDE (r.v. 2019), i když u i20 je to o něco jednodušší.
Protože v mé rodině většina potenciálních řídičů hůř vidí na dálku a jezdím ečasto v noci i po okrskách s nebezpečnou zvěří (i tou dvounohou s 0,03% alkoholu v krvi..), snažíme se max. vylepšit svítivost i30 PDE za NOČNÍCH podmínek. Tj. svícení čímkoliv s tzv. DRL světlomety zavrhuji, jde nám zásadně o noční ježdění.
Subjektivně nám sedí spíš klasická "teplá bílá", tj. něco mezi cca 3500-4500K (standardně spíš 3900K - 4300K). I když je teď "cool white" 5000-6000K+ v módě a tomu se brutálně přizpůsobují i výrobci žárovek, nám tahle barva bohužel nesedí.
Zajímají nás převážně jen patice/závity H1, H3 nebo H11, nejvíc H11. To proto, že se náhradní LEDky chystáme dát do přídavných světlometů, ne do předních "headlight" hlavních světel (tam už jsou tuším i H4 ?).
Pátral jsem na českých i zahraničních webech a fórech a nalezl jsem zajímavé kousky vysokosvítivých LEDek na paticích, které mají teplou bílou barvu, jsou to už ty vysokovýkonné tzv. CSP LEDky (ne ty starší COB), jsou na "mé" patice a některé mají dokonce spotřebu menší než obvyklých 50-55W / 12V / 1kus. Sice v i30 volné jističe ještě máme (páč máme i30 ve skoro základní výbavě a nemáme zapojenu řadu doplňkového příslušenství jako el. okna vzadu, vyhřívaná sedadla/volant atd.), ale ne vždy se jedná o jističe umožňující odběr 4,5A / 12V a vyšší. Tudíž současně pátrám po nějakých LEDkách s nižším odběrem, ideálně pod 30W / 1ks.
Xenony absolutně zavrhuji. Poslední pomyslný "hřebíček do rakve" u výběru Xenonů pro mě byl, když se na některých fórech doporučovalo Xenony měnit současně na obou stranách auta, aby pak nebyl tolik znát efekt "slábnoucího"/vysvíceného plynu ve starším osazeném kusu Xenonu...
A ejhle. Na trhu je mezi LEDkami na standardních závitech H1, H3, H11 absolutní převaha těch, které jsou "cool white" a to ještě těch, které jsou určeny speciálně pro světla DRL, tj. na denní svícení (=tj. v noci by oslňovaly protijedoucí řidiče).
Z našeho vymodleného výběru jsem našel buďto ty od luxusních výrobců jako PIAA - kusy "LEH192 4gen", které mají jen 18W spotřebu, ale teplotou světla jsou to bohužel vyloženě mlhovky (2500K). Philips, Osram aj. mají LEDek s teplou žlutou absolutní nedostatek.
U exotických výrobců jsem našel takové kousky, jako:
- Einparts ELPH26C nebo ELPH29C (obě 12V, 4300K, 30W), obsahující údajně kvalitní "Lumiledy Luxeon ZES",
- DLAND OWN Y1 (12V, H1, H11, 4300K, 32W), obsahující Samsung CSP F26 LEDky,
- DLAND OWN F3, obsahující opět Samsung F26 LEDky a mající údajně dokonce nějakou ne-mechanickou možnost naklápění (nechápu),
- Bullvision K10 (COB LEDky, 12V, 2x40W, 4300K+ ), s canbusem,
- Bullvision Enjoynight (CSP LEDky, 12V, 4300-6000K, 50W), s canbusem,
- Formula J87 P3030 (12V, H11, 4300K, 10W)...........
Prakticky všechny vyjmenované jsou vysokosvítivé typy, tj. za sebe lumeny netřeba řešit. Přiznám se, že mě zatím nejvíc zaujaly ty asijské DLAND OWN, které údajně mají mít v sobě nové Samsung CSP LEDky, jsou velmi krátké a mají zajímavě řešené chlazení.
V USA jsem dokonce nalezl unikát od výrobce/značky Putco s "plazmovými" LEDkami, kupř. Putco 243157S-360 "plasma switch back", ale předpokládám, že takové asi na EU silnicích legální moc nebudou...
Většina posledně citovaných má ale uvedeno, že se dodávají spolu s Canbus (anebo jej přinejmenším vyžadují pro eliminaci chyb generovaných z LEDek do el. systému vozidla). A tím se dostávám k jádru své hlavní otázky. Jak je na tom i30 PDE z pohledu kompatibility s LEDkami coby náhradou za standardní halogenové žárovky ? Vím, že je to spíš otázka pro nějakého zdejšího elektrikáře nebo servisního technika, ale přeci jen Máte s osazováním LEDek s nebo bez "Canbusu" někdo nějakou zkušenost? A máte nějakou zkušenost s canbusy jako takovými ?
Ptám se mj. proto, že se občas na webech píše, že výrobci některých aut připojované canbusy k LEDkám nepotřebují (tj. problémy s jejich samovypínám za jízdy, chybnou diagnostikou, blikáním atd. se neobjevují), zatímco některá auta to vyžadují. Asi bych pochopil, že vyžadovat to bude třeba má stará i20 PBT r.v. 2009, ale u i30 PDE r.v. 2019 ... ?
Vím, že ještě existuje neortodoxní tuning varianta přinášející potenciál většího množství světla v noci a spočívající v tom, že by se namísto standardních hlavních světlometů pro i30 PDE v základní výbavě dodaly světlomety z i30N PDE verze, které obsahují +1 reflektor/žárovku navíc. Jde o tzv. "N-line model". Což o to, každý reflektor navíc by se samozřejmě cenil Jenže jednak nevím, jestli by to mohlo být s i30 PDE v základní výbavě elektricky kompatibilní, jednak jsem spokojen s těmi svými standardními, protože mají alespoň 1ks z ne-čočkového typu reflektoru, tj. s nadějí na delší životnost.. Tj. touhle cestou bych se nevydával... Nehledě na to, že mám i30 ještě v záruce, takže by mně takový tuning hlavních světlometů a elektriky v autorizovaném servise asi jen tak neprominuli..
Budu rád za jakoukoliv info nebo i jen nápady a zkušenosti!
C.C.
něco podobného řeším současně i na i20, nejen své i30 PDE (r.v. 2019), i když u i20 je to o něco jednodušší.
Protože v mé rodině většina potenciálních řídičů hůř vidí na dálku a jezdím ečasto v noci i po okrskách s nebezpečnou zvěří (i tou dvounohou s 0,03% alkoholu v krvi..), snažíme se max. vylepšit svítivost i30 PDE za NOČNÍCH podmínek. Tj. svícení čímkoliv s tzv. DRL světlomety zavrhuji, jde nám zásadně o noční ježdění.
Subjektivně nám sedí spíš klasická "teplá bílá", tj. něco mezi cca 3500-4500K (standardně spíš 3900K - 4300K). I když je teď "cool white" 5000-6000K+ v módě a tomu se brutálně přizpůsobují i výrobci žárovek, nám tahle barva bohužel nesedí.
Zajímají nás převážně jen patice/závity H1, H3 nebo H11, nejvíc H11. To proto, že se náhradní LEDky chystáme dát do přídavných světlometů, ne do předních "headlight" hlavních světel (tam už jsou tuším i H4 ?).
Pátral jsem na českých i zahraničních webech a fórech a nalezl jsem zajímavé kousky vysokosvítivých LEDek na paticích, které mají teplou bílou barvu, jsou to už ty vysokovýkonné tzv. CSP LEDky (ne ty starší COB), jsou na "mé" patice a některé mají dokonce spotřebu menší než obvyklých 50-55W / 12V / 1kus. Sice v i30 volné jističe ještě máme (páč máme i30 ve skoro základní výbavě a nemáme zapojenu řadu doplňkového příslušenství jako el. okna vzadu, vyhřívaná sedadla/volant atd.), ale ne vždy se jedná o jističe umožňující odběr 4,5A / 12V a vyšší. Tudíž současně pátrám po nějakých LEDkách s nižším odběrem, ideálně pod 30W / 1ks.
Xenony absolutně zavrhuji. Poslední pomyslný "hřebíček do rakve" u výběru Xenonů pro mě byl, když se na některých fórech doporučovalo Xenony měnit současně na obou stranách auta, aby pak nebyl tolik znát efekt "slábnoucího"/vysvíceného plynu ve starším osazeném kusu Xenonu...
A ejhle. Na trhu je mezi LEDkami na standardních závitech H1, H3, H11 absolutní převaha těch, které jsou "cool white" a to ještě těch, které jsou určeny speciálně pro světla DRL, tj. na denní svícení (=tj. v noci by oslňovaly protijedoucí řidiče).
Z našeho vymodleného výběru jsem našel buďto ty od luxusních výrobců jako PIAA - kusy "LEH192 4gen", které mají jen 18W spotřebu, ale teplotou světla jsou to bohužel vyloženě mlhovky (2500K). Philips, Osram aj. mají LEDek s teplou žlutou absolutní nedostatek.
U exotických výrobců jsem našel takové kousky, jako:
- Einparts ELPH26C nebo ELPH29C (obě 12V, 4300K, 30W), obsahující údajně kvalitní "Lumiledy Luxeon ZES",
- DLAND OWN Y1 (12V, H1, H11, 4300K, 32W), obsahující Samsung CSP F26 LEDky,
- DLAND OWN F3, obsahující opět Samsung F26 LEDky a mající údajně dokonce nějakou ne-mechanickou možnost naklápění (nechápu),
- Bullvision K10 (COB LEDky, 12V, 2x40W, 4300K+ ), s canbusem,
- Bullvision Enjoynight (CSP LEDky, 12V, 4300-6000K, 50W), s canbusem,
- Formula J87 P3030 (12V, H11, 4300K, 10W)...........
Prakticky všechny vyjmenované jsou vysokosvítivé typy, tj. za sebe lumeny netřeba řešit. Přiznám se, že mě zatím nejvíc zaujaly ty asijské DLAND OWN, které údajně mají mít v sobě nové Samsung CSP LEDky, jsou velmi krátké a mají zajímavě řešené chlazení.
V USA jsem dokonce nalezl unikát od výrobce/značky Putco s "plazmovými" LEDkami, kupř. Putco 243157S-360 "plasma switch back", ale předpokládám, že takové asi na EU silnicích legální moc nebudou...
Většina posledně citovaných má ale uvedeno, že se dodávají spolu s Canbus (anebo jej přinejmenším vyžadují pro eliminaci chyb generovaných z LEDek do el. systému vozidla). A tím se dostávám k jádru své hlavní otázky. Jak je na tom i30 PDE z pohledu kompatibility s LEDkami coby náhradou za standardní halogenové žárovky ? Vím, že je to spíš otázka pro nějakého zdejšího elektrikáře nebo servisního technika, ale přeci jen Máte s osazováním LEDek s nebo bez "Canbusu" někdo nějakou zkušenost? A máte nějakou zkušenost s canbusy jako takovými ?
Ptám se mj. proto, že se občas na webech píše, že výrobci některých aut připojované canbusy k LEDkám nepotřebují (tj. problémy s jejich samovypínám za jízdy, chybnou diagnostikou, blikáním atd. se neobjevují), zatímco některá auta to vyžadují. Asi bych pochopil, že vyžadovat to bude třeba má stará i20 PBT r.v. 2009, ale u i30 PDE r.v. 2019 ... ?
Vím, že ještě existuje neortodoxní tuning varianta přinášející potenciál většího množství světla v noci a spočívající v tom, že by se namísto standardních hlavních světlometů pro i30 PDE v základní výbavě dodaly světlomety z i30N PDE verze, které obsahují +1 reflektor/žárovku navíc. Jde o tzv. "N-line model". Což o to, každý reflektor navíc by se samozřejmě cenil Jenže jednak nevím, jestli by to mohlo být s i30 PDE v základní výbavě elektricky kompatibilní, jednak jsem spokojen s těmi svými standardními, protože mají alespoň 1ks z ne-čočkového typu reflektoru, tj. s nadějí na delší životnost.. Tj. touhle cestou bych se nevydával... Nehledě na to, že mám i30 ještě v záruce, takže by mně takový tuning hlavních světlometů a elektriky v autorizovaném servise asi jen tak neprominuli..
Budu rád za jakoukoliv info nebo i jen nápady a zkušenosti!
C.C.
- Přílohy
-
- Dland_OWN_Y1_4300K_LED (Samsung_CSP_F27_LED, 12V, H1+H11, 32W!!, 6400lm) -3.jpg (54.49 KiB) Zobrazeno 2755 x
-
- Dland_OWN_Y1_4300K_LED (Samsung_CSP_F27_LED, 12V, H1+H11, 32W!!, 6400lm) -2.jpg (48.39 KiB) Zobrazeno 2755 x
-
- Dland_OWN_Y1_4300K_LED (Samsung_CSP_F27_LED, 12V, H1+H11, 32W!!, 6400lm) -1.jpg (47.63 KiB) Zobrazeno 2755 x
-
- Wessem_HM4_vs._TYC_pro_Cooper_Mini_R50-R53_svetlomety-srovnani_sirky).jpg (96.61 KiB) Zobrazeno 2755 x
-
- simulace_dodani_TYC_svetlometu_z_Cooper_Mini_R50-53_do_i30_PDE.jpg (157.86 KiB) Zobrazeno 2755 x
- Reklama
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Jak to má pořešenou homologaci?
To je asi první čím bych začal.
To je asi první čím bych začal.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
No, myslíš-li ty mnou namátkově vyjmenovaný LEDky, tak z nich asi skoro žádný. Nanejvýš Philipsy, ale ty v teplé žluté skoro neexistují. Dokonce ani PIAA LEH192 4gen LEDky homologovaný nejsou, i když jejich HyperArros halogenové žárovky homologovaný jsou...
Obecně si o EU homologaci myslím své... Je to zas jen další způsob, jak odfiltrovat nepohodlnou asijskou, US, Ruskou aj. konkurenci z EU trhu, pokrytecky maskovanou za snahu dodržet max. bezpečnost jízdy na EU silnicích, za snahu o absenci nezávadných prvků v EU prodávaném zboží (environmentalismus) atd. ... Něco podobného jako s alu disky...
Spíš bych si ale položil otázku - homologaci kvůli čemu? Kvůli technický kontrole, kvůli dopravákům, kvůli problémům v cizině? Za sebe bych z policajtů obavu neměl, s teplnou bílou barvou zas tak nápadný v terénu k odchytu nebudou
Pokud jde o STK kontroly, buď bych s nima prošel "s výhradou", anebo pokud ne, tak bych udělal to, co dělá 99% tuningářů se svými auty, nejdou-li na "spřízněné" STK stanice: dočasně bych pro účely STK kontroly namontoval standardní halogen žárovky...
Tj. jde mně o běžný provoz převážně v ČR nebo SR.
Můj celkový dotaz ke "Canbusům" je spíš obecného charakteru. Protože i výrobci těch LEDek, který jsou homologovaný, canbusy mají a nezdá se, že by homologaci samotných Canbusů někdo řešil... A už vůbec se nezdá, že by to někdo zkoušel na konkrétní auta. Resp. jsem zatím nic takového nedohledal.
Jinak tady ty Dland OWN Y1 asijské LEDky docela vychvalujou, i když je to jejich 5500K podvarianta:
https://www.drive2.ru/l/589370669154721689/
Obecně si o EU homologaci myslím své... Je to zas jen další způsob, jak odfiltrovat nepohodlnou asijskou, US, Ruskou aj. konkurenci z EU trhu, pokrytecky maskovanou za snahu dodržet max. bezpečnost jízdy na EU silnicích, za snahu o absenci nezávadných prvků v EU prodávaném zboží (environmentalismus) atd. ... Něco podobného jako s alu disky...
Spíš bych si ale položil otázku - homologaci kvůli čemu? Kvůli technický kontrole, kvůli dopravákům, kvůli problémům v cizině? Za sebe bych z policajtů obavu neměl, s teplnou bílou barvou zas tak nápadný v terénu k odchytu nebudou
Pokud jde o STK kontroly, buď bych s nima prošel "s výhradou", anebo pokud ne, tak bych udělal to, co dělá 99% tuningářů se svými auty, nejdou-li na "spřízněné" STK stanice: dočasně bych pro účely STK kontroly namontoval standardní halogen žárovky...
Tj. jde mně o běžný provoz převážně v ČR nebo SR.
Můj celkový dotaz ke "Canbusům" je spíš obecného charakteru. Protože i výrobci těch LEDek, který jsou homologovaný, canbusy mají a nezdá se, že by homologaci samotných Canbusů někdo řešil... A už vůbec se nezdá, že by to někdo zkoušel na konkrétní auta. Resp. jsem zatím nic takového nedohledal.
Jinak tady ty Dland OWN Y1 asijské LEDky docela vychvalujou, i když je to jejich 5500K podvarianta:
https://www.drive2.ru/l/589370669154721689/
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
8/10 aut co ma takto zbastlene led svetla ktore denne stretavam neprijemne svietia do oci alebo panu bohu do nebes. Mal som tie uvahy, ale nie dakujem. Detto je problem s automatickymi dialkovymi pri original led- kurevsky to oslepuje kym sa to zdohada na 9/10 aut. Presiel som na Osram nightbreaker laser a uplne pohodlne to staci.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Na nějakou legálnost se můžeš vykašlat, protože změna zdroje světla ve světlometech za jiný než přímo s nimi homologovaný je vždy nelegální. Záměna halogenové žárovky ať už za xenonové nebo led... To že to plno lidí dělalo a dělá je věc jiná a že jim to prochází někdy i na TK je věc další. Ještě se chlubí jak jim technik říká, jak že jim světlomet pěkně kreslí (jak se říká papír snese hodně).cestovatelcasem píše: ↑22 zář 2022, 16:33
V USA jsem dokonce nalezl unikát od výrobce/značky Putco s "plazmovými" LEDkami, kupř. Putco 243157S-360 "plasma switch back", ale předpokládám, že takové asi na EU silnicích legální moc nebudou...
Vlastně jsi to sám sdělil v dalším příspěvku, tak nevím proč ta poznámka.
A to co napsal Minko tě určitě vůbec nevzrušuje, hlavně když vy uvidíte dobře a na ostatní kálí pes...
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
K čemu homologace?
Jak psal Minko a Boryš, aby byla alespoň nějaká záruka, že to světlo nebude oslňovat někoho dalšího.
On je totiž problém v tom, že světlo projektované na žárovku počítá s tím, že svítí střed žárovky (vlákno) a na to je to světlo navrženo. A LED žárovka už z principu nebude ve středu (ano bude to maximálně váleček kolem středu) a tím už to světlo nefunguje jak má (sice pocitově možná svítí lépe, ale na za cenu nadměrného oslňování).
A jak to legálně vyřešit? Pokud hůř vidím a chci aby auto dobře svítilo tak si koupím auto s lepšími světly (xenon, LED....).
A nebo pokud kašlu na homologace, jsem arogantní vůči ostatním na silnici tak si klidně na auto dám dvě paraboly ze soutěžního WRC a budu vidět jak ve dne.
Ve svém autě mám podobný problém - hůře vidím v noci. Proto jsem původní žárovky (originální, skoro 7 let staré) vyměnil za OSRAM NIGHT BREAKER 200. Svítí to o poznání lépe (ale s xenony nebo LED světly se to nedá srovnávat) a nyní jsem rozhodnutý, že příští rok půjdu do nového auta, kde bude jednou z priorit právě výkon a kvalita světel.
Jak psal Minko a Boryš, aby byla alespoň nějaká záruka, že to světlo nebude oslňovat někoho dalšího.
On je totiž problém v tom, že světlo projektované na žárovku počítá s tím, že svítí střed žárovky (vlákno) a na to je to světlo navrženo. A LED žárovka už z principu nebude ve středu (ano bude to maximálně váleček kolem středu) a tím už to světlo nefunguje jak má (sice pocitově možná svítí lépe, ale na za cenu nadměrného oslňování).
A jak to legálně vyřešit? Pokud hůř vidím a chci aby auto dobře svítilo tak si koupím auto s lepšími světly (xenon, LED....).
A nebo pokud kašlu na homologace, jsem arogantní vůči ostatním na silnici tak si klidně na auto dám dvě paraboly ze soutěžního WRC a budu vidět jak ve dne.
Ve svém autě mám podobný problém - hůře vidím v noci. Proto jsem původní žárovky (originální, skoro 7 let staré) vyměnil za OSRAM NIGHT BREAKER 200. Svítí to o poznání lépe (ale s xenony nebo LED světly se to nedá srovnávat) a nyní jsem rozhodnutý, že příští rok půjdu do nového auta, kde bude jednou z priorit právě výkon a kvalita světel.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Osobně u mě byly u auta LED světla originál priorita, bez toho bych do nového auta nešel (před 4 lety). U Tucsona byly v té době jen potkávací, dálkové byly běžné H7. Ty jsem vyměnil za LED s 360 stupňovými čipy s aktivním chlazením, abych využil co nejvíce parabolu. U dálkových si LED žárovky můžu dovolit, protože ty používám jen když nikdo nejede proti. U potkávacích bych do toho nešel, tam ty LED žárovky skoro vždy oslňujou (zvlášť v parabole). I originály jsem výškově upravoval, protože nebyly z vyroby ideálně nastavený. Spousta lidí si hodí LED žárovky do světel a už neřeší, jestli oslňujou. Takových potkávám denně kopu. Bych jim ty světla nejraději vymlátil. Když na ně bliknu, aby viděli jak příjemný to je, ještě se rozčilujou. Takže za mě ideálně volit vysoce svítící běžné žárovky (teď má Osram nové +200), když LEDky, tak prosím hodně dbát na nastavení a když se zjistí, že to oslňuje, pryč s tím. A canbus určitě vždy. Nejde jen o chybový hlášky, většinou je tam i elektronika, která se stará o stabilní napětí k žárovkám a řídí ventilátor. Cenově pod 1000 to nestojí většinou za to.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
pokial mate projektorove svetla, tak sa LED zdrojov netreba bat, clona totiz robi svoju pracu dobre, dnes uz ich vyraba aj Philips, ale aj cinske funguju spolahlivo, v dialkovych a prisvitoch je to uplne jedno
dva roky jazdim s LED cinskymi ziarovkami a nikdy na mna nikto neblikol
dva roky jazdim s LED cinskymi ziarovkami a nikdy na mna nikto neblikol
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
ja napríklad ani neblikám. načo, vidím ledku vo svetle pochopím že zbytočne, tomu už nemá čo dôjsť ten ide na hulváta.
Dnes ráno pri ceste potme do práce som stretol takto jeden nákladiak a jedno osobné auto s ledkami vo svetlách. Keby X-lúče svietili, cítil by som sa na rontgene presne takto ako pri týchto autách keď som ich predbehol.
Dnes ráno pri ceste potme do práce som stretol takto jeden nákladiak a jedno osobné auto s ledkami vo svetlách. Keby X-lúče svietili, cítil by som sa na rontgene presne takto ako pri týchto autách keď som ich predbehol.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Testy (odborné i amatérské) říkají něco jiného.sud píše: ↑23 zář 2022, 08:22 pokial mate projektorove svetla, tak sa LED zdrojov netreba bat, clona totiz robi svoju pracu dobre, dnes uz ich vyraba aj Philips, ale aj cinske funguju spolahlivo, v dialkovych a prisvitoch je to uplne jedno
dva roky jazdim s LED cinskymi ziarovkami a nikdy na mna nikto neblikol
Výsledek je většinou takový, že je přesvícená část pár metrů před autem, ale dál před autem je naopak již nasvícena plocha hůře než v případě obyčejnou halogenovou žárovkou. V případě, že pak LED žárovka nasvítí plochu i daleko před auto tak je to jen díky velkému výkonu a s tím jde ruku v ruce právě to oslňování.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
a nejaky zdroj k takym testom?
vsetci co mame LED v projektoroch si ich nevieme vynachvalit a urcite nikoho neoslnujeme kvoli clone ktora je v konstrukcii projektoroveho svetlometu, ale ok sviette si kludne s halogenkami ktore maju dosvit tak 50% toho co LED, pripadne tam instalujte predrazene Osram ci Philips +100% ziarovky ktorych zivotnost je v najlepsom dva roky
vsetci co mame LED v projektoroch si ich nevieme vynachvalit a urcite nikoho neoslnujeme kvoli clone ktora je v konstrukcii projektoroveho svetlometu, ale ok sviette si kludne s halogenkami ktore maju dosvit tak 50% toho co LED, pripadne tam instalujte predrazene Osram ci Philips +100% ziarovky ktorych zivotnost je v najlepsom dva roky
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Ale to je normální vlastnost LED světlometů. I originál ti svítí kus před auto a pak čára a tma. U LEDek není ten plynulý přechod mezi světlem a tmou jako u žárovek. Tam je striktní přechod. Pak chápu lidi, kteří si tam vymění žárovky za led a najednou mají pocit, že jim to nesvítí daleko, tak si zvednou světla, že pak oslňují. Výkon nemusí znamenat hned oslňovat. Když se to dobře nastaví, popř. se světla sklopí, je to v pohodě. I originály u Tucsona byly nastavený z výroby, že svítili asi 50 metrů před auto. Nešlo s tím jezdit. Kopa světla, pak čára a tma. Musel jsem je přizvednout, teď svítí o mnoho dál a přitom nikoho neoslňuju. Taky mě to trvalo pár hodin než jsem to nastavil, včetně testovacích jízd. Ale problém je samo se světly typu parabola. LEDka, která se tam dá má většinou zdroj světla umístěný jinde, než byla parabola koncipována na běžnou žárovku, světlo se pak odráží zcela jinak, někdy nesmyslně a pak se může vše nastavovat jak chce a zkrátka to bije do očí. Potkávám jen pár lidí, kterým to i ve starých autech svítí dobře.msifa píše: ↑23 zář 2022, 09:35Testy (odborné i amatérské) říkají něco jiného.sud píše: ↑23 zář 2022, 08:22 pokial mate projektorove svetla, tak sa LED zdrojov netreba bat, clona totiz robi svoju pracu dobre, dnes uz ich vyraba aj Philips, ale aj cinske funguju spolahlivo, v dialkovych a prisvitoch je to uplne jedno
dva roky jazdim s LED cinskymi ziarovkami a nikdy na mna nikto neblikol
Výsledek je většinou takový, že je přesvícená část pár metrů před autem, ale dál před autem je naopak již nasvícena plocha hůře než v případě obyčejnou halogenovou žárovkou. V případě, že pak LED žárovka nasvítí plochu i daleko před auto tak je to jen díky velkému výkonu a s tím jde ruku v ruce právě to oslňování.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Osobně nemám s těmi silnějšími žárovkami problém, svítí překvapivě dobře (mám ve Fastbacku), samozřejmě nemůžou nikdy dosáhnout svítivosti jako LED. Ale ne všichni chtějí dávat na auto něco, co není schválené a ne všude je dost místa, aby se dala LED žárovka vyměnit místo té běžné A s tou životností, kdo říká, že ta LED žárovka vydrží svítit 2 roky. Chytneš špatný kus a odejde po pár měsících. Mě třeba po půl roce přestala svítit ve zpátečce a to jsem tam měl celkem dražší žárovku i s pasivním chladičem. Navíc díky denním světlům dnes vydrží roky i ty silnější Osramky. Každý si může vybrat, co je pro něj ideálnísud píše: ↑23 zář 2022, 09:42 a nejaky zdroj k takym testom?
vsetci co mame LED v projektoroch si ich nevieme vynachvalit a urcite nikoho neoslnujeme kvoli clone ktora je v konstrukcii projektoroveho svetlometu, ale ok sviette si kludne s halogenkami ktore maju dosvit tak 50% toho co LED, pripadne tam instalujte predrazene Osram ci Philips +100% ziarovky ktorych zivotnost je v najlepsom dva roky
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Já měnil jen interiérové halogenky za ledky - aby to svítilo víc - to pro mně mělo význam.
reflektory mají omezený příkon kvůli teplu žárovky = silnější žárovku tam dáš, ale roztavíš plastový reflektor
ledka dá zhruba 5 x více světla než halogenka stejného příkonu
takže "víc světla" seš schopen dosáhnout ( aniž bys roztavil reflektor ).
ale za cenu oslnění protijedoucích řidičů.
DO TOHO JÁ NEJDU.
reflektory mají omezený příkon kvůli teplu žárovky = silnější žárovku tam dáš, ale roztavíš plastový reflektor
ledka dá zhruba 5 x více světla než halogenka stejného příkonu
takže "víc světla" seš schopen dosáhnout ( aniž bys roztavil reflektor ).
ale za cenu oslnění protijedoucích řidičů.
DO TOHO JÁ NEJDU.
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021