motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1.4 T GDi
Nam auto zacalo cukat pri najazde tesne po servise po 75tis km. V ramci servisu boli vymene sviecky, to bolo v decembri minuleho roka, auto v januari bolo opat v servise, vymenili vsetky sviecky a jednen vstrekovac (kedze bolo podozrenie, ze auto cuka pre chybu sviecky). Chvilu bol pokoj, no v aprili opat to iste, autom pri akceleracii pri 80km/h a vyssie trhalo tak, ze som sa zacal bat aj predbiehat.V maji bolo opat vservise. Vymenene vsetky sviecky a vsetky vstreky. Opat pokoj do jula, kedy v kopci pri predbiehani opat trhlo autom a vykon isiel dole, kontrolka chyby motora zacala blikat opat. Znovu teda servis, vybratie celeho motora z auta, rozobratie na suciastky, kedze vyrobca chcel vidiet zdokumentovany kazdy diel. Auto bolo cely august v servise, nakoniec vymenili cely motor. Ked som preberal teraz v septembri auto, dostal som k tomu aj vypis suciastok, co sa menilo, je toho na tri strany A4 popisane. Tak verim, ze bude konecne pokoj. Hned som tam zacal pri tankovani pridavat aj aditivum, ak to nepomoze a nepredlzi zivotnost, snad to aspon neublizi. Nastastie vsetko sa stihlo vymenit v zaruke (skoncila nam teraz septembri). Takze mame novu zaruku na motor 2r. a na pracu 1/2r. od od vymeny motora v servise. Auto tankovane prevazne premiovym benzinom na Shell alebo v Rakusku na Avanti. Co som cital rozne fora, tak viaceri mame tuto situaciu, ze auto pri vyssich rychlostiach zacne cukat, rozsvieti sa kontrolka motora, nemyslim si, ze to suvisi s E10. Kedze vacsina z nas uvadza, ze tankovalo premiove benziny s E5 alebo v zahranici, kde E10 nemaju na pumpach.
- Reklama
- ramon302010
- *
- Příspěvky: 68
- Registrován: 13 lis 2017, 10:56
- Bydliště: Lipany
Re: motor 1.4 T GDi
Verím, že naprieč Slovenskom sú vyťažené servisy a servisy, ktoré toho majú menej, ale Prešov a Bardejov sú od seba cca 30 km a technik v Bardejove mi povedal, že som za posledné dva týždne asi 10ty čo k ním prišiel nespokojný z Prešova. Objednal ma na servis hneď na druhý deň. Servis záručné opravy rieši z vlastného a potom si to musí nechať refundovať u výrobcu, čo je určite dlhší proces, ako keď vezme zákazníka čo to zaplatí hneď.
Mne kontrolka svietila len krátku dobu, tesne pred serviskou, keď sa to zhoršilo a to ukázalo na problém so zapaľovaním. Servis správne diagnostikoval chybu, vymenil sviečky a problém zmizol. Teda problém zo sviečkami, pôvodný problém nie. Kontrolka nesvieti žiadna, tak ako nesvietila ani v lete. Každopádne keď našli zakarbónované ventily museli ísť na istotu. To nebude asi ojedinelý problém. Bežne začínaš hľadať chybu niekde zvonka, skúšaš a meníš snímače, nevŕtaš sa hneď priamo vnútri motora. Tiež robím servisáka, v mierne inej oblasti, ale rozoberať agregát je posledná vec čo idem robiť ak mi niečo nefunguje na pohonnej jednotke.
Škoda, že sa to nezačalo prejavovať skôr, aby som mal trochu viac času na riešenie problému.
Mne kontrolka svietila len krátku dobu, tesne pred serviskou, keď sa to zhoršilo a to ukázalo na problém so zapaľovaním. Servis správne diagnostikoval chybu, vymenil sviečky a problém zmizol. Teda problém zo sviečkami, pôvodný problém nie. Kontrolka nesvieti žiadna, tak ako nesvietila ani v lete. Každopádne keď našli zakarbónované ventily museli ísť na istotu. To nebude asi ojedinelý problém. Bežne začínaš hľadať chybu niekde zvonka, skúšaš a meníš snímače, nevŕtaš sa hneď priamo vnútri motora. Tiež robím servisáka, v mierne inej oblasti, ale rozoberať agregát je posledná vec čo idem robiť ak mi niečo nefunguje na pohonnej jednotke.
Škoda, že sa to nezačalo prejavovať skôr, aby som mal trochu viac času na riešenie problému.
i30 WGN 1,4T-GDi STYLE RLED POLAR WHITE 6.st
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Palivo od Shell již dávno není zárukou kvality. Kdysi jsem také netankoval nic jiného, už několik let se mu ale vyhýbám širokým obloukem. Špatné zkušenosti. Hodně špatné. U Benzina-Orlen zase nejsem ochoten akceptovat cenovou politiku.
Mimochodem, doporučuji zjistit si, kolik bio-sraček se přidává do benzínu nejen v ČR, ale napříč Evropou. Budete překvapeni. Nemile. Nafta je na tom podobně, i když v ČR ještě pořád lze koupit jak naftu, tak i benzín, bez bio Legálně. K tomu VIF nebo Millers při každém tankování...
Mimochodem, doporučuji zjistit si, kolik bio-sraček se přidává do benzínu nejen v ČR, ale napříč Evropou. Budete překvapeni. Nemile. Nafta je na tom podobně, i když v ČR ještě pořád lze koupit jak naftu, tak i benzín, bez bio Legálně. K tomu VIF nebo Millers při každém tankování...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
Axel: Já to nějak nechápu, co má Orlen za špatnou cenovou politiku? Když srovnám stovkovou Vervu (benzín) od Orlenu (která už má aditiva a místo řepky v ní je pro motor mnohem příjemnější syntetika) se základní 95 u EurOilu vedle (bez aditiv a někdy bez biosložky), tak cenový rozdíl je zhruba to, co bych dal za VIF při doporučeném dávkování, ale u Orlenu nemusím hledat, která z okolních stanic je zrovna bez biosložky a odpadne mi kupování, přelévání a dávkování VIFu.
Jestli ten rozdíl v ceně vychází o desetník či dva ve prospěch EurOil + VIF, tak mi to za rok udělá dvě stovky. To jsou tři piva v pivnici, to mi za to nepohodlí nestojí.
Jestli ten rozdíl v ceně vychází o desetník či dva ve prospěch EurOil + VIF, tak mi to za rok udělá dvě stovky. To jsou tři piva v pivnici, to mi za to nepohodlí nestojí.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Akorát, že Verva už dnes většinou míchá benzín nejen s ETBE, ale i biolihem .
Jediná záruka benzínu jen s ETBE je aktuálně OMV MaxxMotion 100...
Jediná záruka benzínu jen s ETBE je aktuálně OMV MaxxMotion 100...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
zopper: Verva 100 je dle informací výrobce oficiálne v kvalitě E10, což by mělo znamenat 10% bio. Mělo by...
Orlen dělá cenovou politiku dobře, jen já nejsem ochoten akceptovat jejich ceny. Jestliže koupím palivo o 3 - 5 Kč/l levněji a k tomu doliju aditivum, za tu trochu práce mi to stojí. Přepočti si to na průměrný nájezd 34 000 km ročně. To nejsou 3 piva.
Nikomu jeho názor neberu a také nic nevnucuji. Každému vyhovuje něco jiného, každý má jiné požadavky, jiný nájezd. Situace na trhu s palivy je jaká je a, bohužel, mnohdy platíme drahé peníze za něco, co se jako prémiové palivo pouze tváří díky značce a marketingu.
Orlen dělá cenovou politiku dobře, jen já nejsem ochoten akceptovat jejich ceny. Jestliže koupím palivo o 3 - 5 Kč/l levněji a k tomu doliju aditivum, za tu trochu práce mi to stojí. Přepočti si to na průměrný nájezd 34 000 km ročně. To nejsou 3 piva.
Nikomu jeho názor neberu a také nic nevnucuji. Každému vyhovuje něco jiného, každý má jiné požadavky, jiný nájezd. Situace na trhu s palivy je jaká je a, bohužel, mnohdy platíme drahé peníze za něco, co se jako prémiové palivo pouze tváří díky značce a marketingu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
Tak můj nájezd je poloviční (kolem 17 tis. km), a jedno dobré pivo je typicky 60-90 Kč.
ETBE v benzínu mi nevadí. Ale jestli ho míchají s klasickým lihem, tak to je pak jiná. Dá se nějak (na požádání) dostat k hodnotám posledního závozu?
ETBE v benzínu mi nevadí. Ale jestli ho míchají s klasickým lihem, tak to je pak jiná. Dá se nějak (na požádání) dostat k hodnotám posledního závozu?
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: motor 1.4 T GDi
Já jsem chtěl na zimu benzin bez ethanolu (ETBE mi nevadí) a někde jsem četl že Tank Ono vozí N98 z Rakouska a je bez ethanolu a obsahuje cca 14% ETBE. Tak snad i toto se dá použít.
A samozřejmě přidávám VIF
A samozřejmě přidávám VIF
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: motor 1.4 T GDi
S týmito deklaráciami nie len JPP ale aj oficiálnymi o použitej bio-zložke by som bral s rezervou.... náš najväčší jediný a monopolný dodávateľ tiež deklaruje v marketingovej komunikácii, že prémiový benzín neobsahuje bioethanol ale alternatívu ETBE..... v oficiálnom technickom liste je potom v pohode priznaný podiel ethanolu do 5%......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: motor 1.4 T GDi
ještě čekám na další email
Dobrý den,
na úvod si dovolím zmínit, že prémiový benzin Verva 100 plně odpovídá jakostní normě ČSN EN 228+A1 pro automobilové benziny.
Jak moc dopodrobna by Vás složení Vervy 100 zajímalo? Obsah jednotlivých uhlovodíkových frakcí Vám nejsem schopen sdělit,Verva 100 neobsahuje standardně přidávaný biolíh, ale je založena pouze na bázi ETBE (ethyl terc-butylether). Přítomnost ETBE v benzinu má příznivý vliv na chod motoru a čistotu palivové soustavy, neváže vodu, čímž se prodlužuje doba skladovatelnosti paliva, oproti biolihu má nižší výparné teplo a bod varu, což zajišťuje lepší studené starty, podobně jako biolíh omezuje tvorbu oxidu uhelnatého včetně pevných částic a díky nižšímu tlaku par ulevuje životnímu prostředí. Prémiový benzin Verva dosahuje díky ETBE oktanového čísla 100 (průměrně dokonce 100,3), a tudíž má schopnost zvyšovat výkon motoru a snižovat spotřebu. Předností Vervy 100 je i nízký obsah olefinů, které mají tendenci polymerovat a vytvářet pryskyřičné úsady.
Prémiový benzin Verva 100 obsahuje nadstandardní aditiva od společnosti VIF. Mezi nejdůležitější aditiva ve Vervě 100 můžeme řadit detergenty (čisticí aditiva), které jsou účinné v motorech s přímým i nepřímým vstřikováním. V příloze naleznete výsledky testu čisticích schopností Vervy 100 v motoru s přímým vstřikováním, který byl prováděn v nezávislé motorové zkušebně SGS v Kolíně. Jak se můžete sám přesvědčit, Verva 100 dokáže zcela vyčistit zanesené vstřikovací trysky již po necelých 6 h provozu. Verva 100 dále obsahuje antioxidanty, které mají stabilizační účinky a zabraňují vzniku nežádoucích nečistot a usazenin při skladování. Antikorozní aditiva chrání palivový systém a motor před korozí, čímž prodlužují jeho životnost. Deaktivátory kovů blokují působení kovových iontů, jenž katalyzují oxidaci a polymeraci benzinů.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.
S pozdravem
Ing. Ladislav Červený
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist
ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA, odštěpný závod
Milevská 2095/5, 140 00 Praha, Czech Republic
Dobrý den,
na úvod si dovolím zmínit, že prémiový benzin Verva 100 plně odpovídá jakostní normě ČSN EN 228+A1 pro automobilové benziny.
Jak moc dopodrobna by Vás složení Vervy 100 zajímalo? Obsah jednotlivých uhlovodíkových frakcí Vám nejsem schopen sdělit,Verva 100 neobsahuje standardně přidávaný biolíh, ale je založena pouze na bázi ETBE (ethyl terc-butylether). Přítomnost ETBE v benzinu má příznivý vliv na chod motoru a čistotu palivové soustavy, neváže vodu, čímž se prodlužuje doba skladovatelnosti paliva, oproti biolihu má nižší výparné teplo a bod varu, což zajišťuje lepší studené starty, podobně jako biolíh omezuje tvorbu oxidu uhelnatého včetně pevných částic a díky nižšímu tlaku par ulevuje životnímu prostředí. Prémiový benzin Verva dosahuje díky ETBE oktanového čísla 100 (průměrně dokonce 100,3), a tudíž má schopnost zvyšovat výkon motoru a snižovat spotřebu. Předností Vervy 100 je i nízký obsah olefinů, které mají tendenci polymerovat a vytvářet pryskyřičné úsady.
Prémiový benzin Verva 100 obsahuje nadstandardní aditiva od společnosti VIF. Mezi nejdůležitější aditiva ve Vervě 100 můžeme řadit detergenty (čisticí aditiva), které jsou účinné v motorech s přímým i nepřímým vstřikováním. V příloze naleznete výsledky testu čisticích schopností Vervy 100 v motoru s přímým vstřikováním, který byl prováděn v nezávislé motorové zkušebně SGS v Kolíně. Jak se můžete sám přesvědčit, Verva 100 dokáže zcela vyčistit zanesené vstřikovací trysky již po necelých 6 h provozu. Verva 100 dále obsahuje antioxidanty, které mají stabilizační účinky a zabraňují vzniku nežádoucích nečistot a usazenin při skladování. Antikorozní aditiva chrání palivový systém a motor před korozí, čímž prodlužují jeho životnost. Deaktivátory kovů blokují působení kovových iontů, jenž katalyzují oxidaci a polymeraci benzinů.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.
S pozdravem
Ing. Ladislav Červený
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist
ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA, odštěpný závod
Milevská 2095/5, 140 00 Praha, Czech Republic
Re: motor 1.4 T GDi
MOL EVO 100 PLUS je s ETBE a obsahuje asi jen cca 1% biolihu.Mr. HYUNDAI píše: ↑30 zář 2022, 11:12 Akorát, že Verva už dnes většinou míchá benzín nejen s ETBE, ale i biolihem .
Jediná záruka benzínu jen s ETBE je aktuálně OMV MaxxMotion 100...
- ramon302010
- *
- Příspěvky: 68
- Registrován: 13 lis 2017, 10:56
- Bydliště: Lipany
Re: motor 1.4 T GDi
Pozerám, že tu dosť experimentujete s benzínom a jeho zložením. Ja som bol v tom, že keď výrobca auta raz odporúčil 95 oktánový benzín, nemám čo špekulovať a najlepšie urobím ak budem tankovať 95ku. Po tejto skúsenosti sa asi tiež budem hrať na chemika amatéra. Už som nakúpil VIF....
i30 WGN 1,4T-GDi STYLE RLED POLAR WHITE 6.st
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Nejde o experimentování. Když máš vnímavý zadek a pravou nohu, časem zjistíš, že ne každý benzín "šmakuje" motoru stejně.
VIF schvaluji
VIF schvaluji
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
V současné době obsahuje Verva 100 okolo 20 obj. % ETBE a zároveň je zcela bez přidaného biolihu.
Je zapotřebí zmínit, že složení benzinu se v průběhu roku liší z důvodu dodržení parametru tlak par. V zimě musí být těkavost benzinů vyšší a v létě naopak nižší. V zimním období je možné použít velké množství plynů (butany), které mají funkci ředidla a navíc mají vysoké oktanové číslo výzkumnou metodou (přes 100 jednotek). V letním období se plyny (butany) použít nemohou z důvodu vysokého tlaku par. Pro dodržení oktanového čísla se tedy musí přidávat větší množství aromátů (letní benziny mají oproti zimním zhruba o 5 obj. % více aromátů). Z výše uvedených informací zároveň vyplývá, že v letním období dosahují benziny vyšší hustoty než v zimě.
Hustota Vervy 100 se v letním období pohybuje okolo 760 kg/m3 a v zimě kolem 755 kg/m3. Obsah aromatických uhlovodíků je v zimě okolo 30 obj. % (v létě maximálně 35 obj. %). Obsah olefinů okolo 5 obj. % (maximální obsah dle normy 18 obj. %). Obsah kyslíku je do 3,7 hm. %.
Dovolím si zmínit, že na rozdíl od konkurenčních prémiových benzinů je Verva 100 vyráběna výhradně v rafinerii v Kralupech nad Vltavou. Ostatní 100 oktanové benziny se dovážejí.
S přáním mnoha ujetých kilometrů s Vervou 100
Je zapotřebí zmínit, že složení benzinu se v průběhu roku liší z důvodu dodržení parametru tlak par. V zimě musí být těkavost benzinů vyšší a v létě naopak nižší. V zimním období je možné použít velké množství plynů (butany), které mají funkci ředidla a navíc mají vysoké oktanové číslo výzkumnou metodou (přes 100 jednotek). V letním období se plyny (butany) použít nemohou z důvodu vysokého tlaku par. Pro dodržení oktanového čísla se tedy musí přidávat větší množství aromátů (letní benziny mají oproti zimním zhruba o 5 obj. % více aromátů). Z výše uvedených informací zároveň vyplývá, že v letním období dosahují benziny vyšší hustoty než v zimě.
Hustota Vervy 100 se v letním období pohybuje okolo 760 kg/m3 a v zimě kolem 755 kg/m3. Obsah aromatických uhlovodíků je v zimě okolo 30 obj. % (v létě maximálně 35 obj. %). Obsah olefinů okolo 5 obj. % (maximální obsah dle normy 18 obj. %). Obsah kyslíku je do 3,7 hm. %.
Dovolím si zmínit, že na rozdíl od konkurenčních prémiových benzinů je Verva 100 vyráběna výhradně v rafinerii v Kralupech nad Vltavou. Ostatní 100 oktanové benziny se dovážejí.
S přáním mnoha ujetých kilometrů s Vervou 100
- ramon302010
- *
- Příspěvky: 68
- Registrován: 13 lis 2017, 10:56
- Bydliště: Lipany
Re: motor 1.4 T GDi
Pravdu povediac v poslednom čase som si všimol, že auto po 5tich rokoch neťahá, ako krátko po kúpe. Vždy to však bol len pocit, nemal som to nijako odmerané. Teraz jazdím veľa na firemnom aute a diesel má iný ťah ako benzín a tak som to pripisoval aj tomu. Teraz už viem v čom to bolo.Axel.Foley píše: ↑02 říj 2022, 11:37 Nejde o experimentování. Když máš vnímavý zadek a pravou nohu, časem zjistíš, že ne každý benzín "šmakuje" motoru stejně.
VIF schvaluji
i30 WGN 1,4T-GDi STYLE RLED POLAR WHITE 6.st
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)