Vypalování DPF
Moderátor: Moderátoři
Vypalování DPF
Ahoj, čtu tady různě v přispěvcích, komu se při jakých intervalech vypaluje DPF.
Mám Hyundai Tucson 1.7 CRDi 2016.
Může mi tady prosím někdo polopatě vysvětlit, jak jako řidič poznám, kdy se vypaluje DPF?
Mám Hyundai Tucson 1.7 CRDi 2016.
Může mi tady prosím někdo polopatě vysvětlit, jak jako řidič poznám, kdy se vypaluje DPF?
- Reklama
Re: Vypalování DPF
Při jízdě to poznám jen při zastavení třeba na křižovatce, kdy ukazatel aktuální spotřeby nespadne na nulu, ale ukazuje stále kousek spotřeby. Při vystoupení z auta pak podle zápachu spálené jako umělé hmoty. Systém ukazování vypalování Hyundai vůbec nedořešil, přitom stačila malá kontrolka, aby řidič věděl, že se vypaluje.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalování DPF
hyundaiak: Máš manuál nebo automat?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vypalování DPF
Jen tak přemýšlím, na křižovatce při vyřazení do neutrálu přece nějakou spotřebu motor vykazovat bude. Jediný způsob, kdy by to tedy šlo takto zjistit, by bylo při brždění motorem (např. jízdě z kopce), zařazené rychlosti a auto by stále vykazovalo spotřebu.sarin007 píše: ↑02 lis 2022, 10:23 Při jízdě to poznám jen při zastavení třeba na křižovatce, kdy ukazatel aktuální spotřeby nespadne na nulu, ale ukazuje stále kousek spotřeby. Při vystoupení z auta pak podle zápachu spálené jako umělé hmoty. Systém ukazování vypalování Hyundai vůbec nedořešil, přitom stačila malá kontrolka, aby řidič věděl, že se vypaluje.
Re: Vypalování DPF
Ale v tom případě mi nejde do hlavy, jak to stíhá třeba alex.foley sledovat když píše, že mu to vypaluje každých například 200 km. Vždyť to by musel mít celou cestu oči přilepené na indikátoru okamžité spotřeby...
Re: Vypalování DPF
[/quote]
Jen tak přemýšlím, na křižovatce při vyřazení do neutrálu přece nějakou spotřebu motor vykazovat bude. Jediný způsob, kdy by to tedy šlo takto zjistit, by bylo při brždění motorem (např. jízdě z kopce), zařazené rychlosti a auto by stále vykazovalo spotřebu.
[/quote]
Měli jsme stejný motor v IX35.
A je to tak, jak uvažuješ. Při jízdě z kopce ukazuje ukazatel spotřeby při regeneraci stále malou spotřebu, v našem případě 0,7 - 0,9 l. A když už jsi projev auta opravdu dobře znal, šlo si všimnout i linejší reakce na plyn při akceleraci a při tom zase nesmyslně vysoké spotřeby.
Regenerace probíhala každých cirka 250 km.
Jen tak přemýšlím, na křižovatce při vyřazení do neutrálu přece nějakou spotřebu motor vykazovat bude. Jediný způsob, kdy by to tedy šlo takto zjistit, by bylo při brždění motorem (např. jízdě z kopce), zařazené rychlosti a auto by stále vykazovalo spotřebu.
[/quote]
Měli jsme stejný motor v IX35.
A je to tak, jak uvažuješ. Při jízdě z kopce ukazuje ukazatel spotřeby při regeneraci stále malou spotřebu, v našem případě 0,7 - 0,9 l. A když už jsi projev auta opravdu dobře znal, šlo si všimnout i linejší reakce na plyn při akceleraci a při tom zase nesmyslně vysoké spotřeby.
Regenerace probíhala každých cirka 250 km.
Re: Vypalování DPF
hyundaiak - ono je to len a len o tom, ako vnímaš auto... Ak si s ním "zžitý", tak to poznáš- 1.) z reakcií akcelerátora - auto je o čosi lenivejšie/, 2.) zvukom motora - dunivejší zvuk, "viac basov"/, 3.) ukazovatelom palubného počítača - ak dáš dole nohu z plynového pedála, tak ti palubný počítač bude stále ukazvoať okamžitú spotrebu do jedného litra/
Je to len a len o tom, či "počúvaš" svoje auto, alebo ti to je jedno
Je veľká škoda, že žiadna automobilka nedala šoférovi možnosť nejakým tlačidlom manuálne dať pokyn na regeneráciu - lebo veľakrát sa mi stane, že DPF vypaľovanie začne v čase, kedy sa presúvam po dialničnom obchvate cca pár km a potom vojdem znovu do mesta a o pár km motor vypnem... Či som to tak mal v citroene, i30, alebo teraz v japoncovi...
Kvôli nezmyselným doslova totalitným nariadeniam Bruselu v oblasti Green Deal (keď si niekto pozrie mapu sveta otvorenými očami, tak EU je zanedbateľná rozlohou) Brusel doslova zarezal trh s naftovými motormi, tak budúci rok po 30 rokov budem zrejme znovu jazdiť na benzíne...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalování DPF
drobcek73 to popsal dokonale Ještě dodám, že probíhající regeneraci lze skvěle poznat i při meziplynech.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vypalování DPF
Tazatel žádal polopaticky vysvětlit, tak by ho jistě zajímalo, a mě taky, jak se to pozná při těch mezi plynech?
A proč vlastně dávat meziplyn?
A proč vlastně dávat meziplyn?
Re: Vypalování DPF
Toyoty to vypalování na tlačítku mají a umí to.drobcek73 píše: ↑03 lis 2022, 11:36hyundaiak - ono je to len a len o tom, ako vnímaš auto... Ak si s ním "zžitý", tak to poznáš- 1.) z reakcií akcelerátora - auto je o čosi lenivejšie/, 2.) zvukom motora - dunivejší zvuk, "viac basov"/, 3.) ukazovatelom palubného počítača - ak dáš dole nohu z plynového pedála, tak ti palubný počítač bude stále ukazvoať okamžitú spotrebu do jedného litra/
Je to len a len o tom, či "počúvaš" svoje auto, alebo ti to je jedno
Je veľká škoda, že žiadna automobilka nedala šoférovi možnosť nejakým tlačidlom manuálne dať pokyn na regeneráciu - lebo veľakrát sa mi stane, že DPF vypaľovanie začne v čase, kedy sa presúvam po dialničnom obchvate cca pár km a potom vojdem znovu do mesta a o pár km motor vypnem... Či som to tak mal v citroene, i30, alebo teraz v japoncovi...
Kvôli nezmyselným doslova totalitným nariadeniam Bruselu v oblasti Green Deal (keď si niekto pozrie mapu sveta otvorenými očami, tak EU je zanedbateľná rozlohou) Brusel doslova zarezal trh s naftovými motormi, tak budúci rok po 30 rokov budem zrejme znovu jazdiť na benzíne...
Re: Vypalování DPF
Nemal som možnosť jazdiť na dieslovej Toyote, tak sa ospravedlňujem za nepresnosť...
V takom prípade to dáva obrovskú výhodu pre majiteľa toyoty, aby si nezaplnil filter a v podstate aj znížil spotrebu, keďže si dokáže plne riadiť kedy vypalovať.
V takom prípade to dáva obrovskú výhodu pre majiteľa toyoty, aby si nezaplnil filter a v podstate aj znížil spotrebu, keďže si dokáže plne riadiť kedy vypalovať.
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.