1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Moderátor: Moderátoři
1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Zacal sa mi vo velkom "stracat" olej z motora. Auto chodilo pravidelne na servisne prehliadky do autorizovaneho servisu. V lete malo 5 rokov, ma najazdenych 200.000km, 90% dialnica a kym nepadla zaruka, nebol ziadny problem . Pri poslednej prehliadke som v servise spomenul, ze pri jazde do zakruty alebo brzdeni v krizovatke sa mi rozsvieti cervena kontrolka oleja. Po prehliadke som dostal info, ze tam bolo malo oleja. Zostal som prekvapeny ze Tucson r.v. 2017 nema kontrolku nizkej hladiny oleja, ale hned len cervenu, ked je kriticky malo oleja v motore. Teraz po cca 6500 km po prehliadke sa mi kontrolka zacala opat rozsvecovat v zakrutach a na krizovatke. Zasiel som do servisu, aby doliali olej. Technik zistil, ze tam chyba 3,5 L oleja !!! Plna kapacita je 4,5L, cize jazdil som par dni na 1 L oleja. Z auta neunika ziadny olej, resp. doma v garazi a v praci na parkovacom mieste ani naznak, ze by olej unikal. V servise mi navrhli rozobratie motora, kvoli kontrole, ale zaroven to velmi neodporucaju, kedze auto ma najazdene kolko ma a oprava vraj moze byt 8-9 tis. eur. Nejaky napad kam sa ten olej straca? Auto nedymi a to ani pri dupnuti na plyn. Dakujem
- Reklama
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
a neuniká olej do chladící vody ? Pozná se to tak že otevřeš víčko chladící kapaliny a bude zespoda olejová pěna.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
a.baloo:
Auto nemá měrku oleje???
Tolik k tvému dotazu na kontrolku nízké hladiny.
Pjotr1:
Myslíš, že tohle v servisu neudělali?
Já myslím, že ano. Proto ten komentář servisu o nedoporučení rozebrání motoru.
Je jim naprosto jasné co uvidí.
Jen pro informaci. Žádný Hyundai- "Žádný"- nemá kontrolku nízké hladiny oleje
Proto je tam ta měrka
Červená kontrolka mazání je kontrolka nízkého tlaku oleje. A ta když se rozsvítí, je už z naprosté většiny pozdě!!
Viz. momentální problém tazatele.
Pokud olej neuniká do chladící kapaliny, což nepředpokládám- že by servis fakt neviděl, ani pod auto, je vcelku jasné kde končí.
Bohužel.
Z mého pohledu se ho buď rychle zbavit a nechtít vědět, kdo to koupí, nebo se opravdu připravit na VELKOU investici.
Jak velkou bez rozebrání motoru, je věštění z koule
Auto nemá měrku oleje???
Tolik k tvému dotazu na kontrolku nízké hladiny.
Pjotr1:
Myslíš, že tohle v servisu neudělali?
Já myslím, že ano. Proto ten komentář servisu o nedoporučení rozebrání motoru.
Je jim naprosto jasné co uvidí.
Jen pro informaci. Žádný Hyundai- "Žádný"- nemá kontrolku nízké hladiny oleje
Proto je tam ta měrka
Červená kontrolka mazání je kontrolka nízkého tlaku oleje. A ta když se rozsvítí, je už z naprosté většiny pozdě!!
Viz. momentální problém tazatele.
Pokud olej neuniká do chladící kapaliny, což nepředpokládám- že by servis fakt neviděl, ani pod auto, je vcelku jasné kde končí.
Bohužel.
Z mého pohledu se ho buď rychle zbavit a nechtít vědět, kdo to koupí, nebo se opravdu připravit na VELKOU investici.
Jak velkou bez rozebrání motoru, je věštění z koule
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Ale má žltú olejničku aj …. len musí byť na naftu…. dieslaky s LL servisom majú ten multi kulti snímač hladiny, teploty, kvality oleja vo vani…. . To však nič nemení na tom, že úplne všetky majú mierku oleja aby ju majiteľ aspoň raz za 1000km vytiahol…. takže v prípade zakladetaľa vlákna to vidím ako spolupáchateľstvo na totálnej škode motora….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Máš pravdu a díky za opravu
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
zmerat si raz za 1000km hladinu oleja na rovine (dialnicne odpocivadlo) po pauze na curanie snad nie je ziadna raketova veda
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
keď bude žrať olej tak masívne a chyba nie je napr. v turbe - pozrieť intercooler či nie je plný oleja - ja by som doporučil kúpiť nejaký z búračky na allegru s nízkym nájazdom. Vyjde to rozhodne lacnejšie a bude to aj rýchlejšie. Ale skôr mi to sedí na tú turbínu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Jestli si jezdil s jedním litrem oleje, tak bych to rychle poslal do světa, nebo si zaplatil pojištění odtahu po celé Evropě a bokem dal minimálně 50t. Kč na druhý motor z Polska. Ale nechat to opravovat v Hyundai za 200t Kč je nesmysl.
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
- predstavte si 3.5 litra oleja v chladiacom okruhu
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
No keby spaloval toľko oleja,určite by dýmil.
Je auto odspodu suché?
Je auto odspodu suché?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Trochu k meritu veci....
Možností na únik oleja v takomto množstve je viacero (ak nie je viditeľný iný únik)
- piesty/valce/piestne krúžky/odvetranie kľukovky
- turbodúchadlo
- guferá ventilov v hlave valcov
Problém je, že zistenie nadmernej spotreby prebehlo až pri výpadku mazania v motore (červené olejnička). A ak majiteľ považoval, že pokiaľ nesvieti žiadna kontrolka tak je všetko OK(na mierku oleja nebolo siahnuté), tak je otázkou do veštiarne koľko desiatok tisíc km ten motor vlastne jazdil s nedostatočným množstvom oleja... a tých chýbajúcich 3,5l už bol posledný výkrik do tmy.
Otázkou teda je, akú hĺbkovú diagnostiku má význam robiť.... pretože kľukovka, piesty/valce a asi aj hlava to môžu mať už za sebou... osobne by som videl ako jediné rozumné riešenie pozrieť stav turba a situáciu v intercooler-i... to sa dá urobiť celkom jednoducho. Ak by to bolo turbom, tak zvážiť, či oprava má význam a dať motoru prípadne šancu.
Ak by sa turbo ukázalo +/- OK, tak asi už len skúsiť zohnať iný motor...
BTW... nemá to auto za sebou aj veľa odjazdené v meste?...
Možností na únik oleja v takomto množstve je viacero (ak nie je viditeľný iný únik)
- piesty/valce/piestne krúžky/odvetranie kľukovky
- turbodúchadlo
- guferá ventilov v hlave valcov
Problém je, že zistenie nadmernej spotreby prebehlo až pri výpadku mazania v motore (červené olejnička). A ak majiteľ považoval, že pokiaľ nesvieti žiadna kontrolka tak je všetko OK(na mierku oleja nebolo siahnuté), tak je otázkou do veštiarne koľko desiatok tisíc km ten motor vlastne jazdil s nedostatočným množstvom oleja... a tých chýbajúcich 3,5l už bol posledný výkrik do tmy.
Otázkou teda je, akú hĺbkovú diagnostiku má význam robiť.... pretože kľukovka, piesty/valce a asi aj hlava to môžu mať už za sebou... osobne by som videl ako jediné rozumné riešenie pozrieť stav turba a situáciu v intercooler-i... to sa dá urobiť celkom jednoducho. Ak by to bolo turbom, tak zvážiť, či oprava má význam a dať motoru prípadne šancu.
Ak by sa turbo ukázalo +/- OK, tak asi už len skúsiť zohnať iný motor...
BTW... nemá to auto za sebou aj veľa odjazdené v meste?...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
V prvním příspěvku je napsáno "90% dálnice".
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Auto nedymi a zospodu je suche teda spon to tvrdi servis. Doma v garazi a pocas statia v praci par hodin pod autom nie su ziadne olejove skvrny. Zahada aj pre servis.
Este ma napadlo ci tam v servise naozaj nedavaju olej nad minimum a tym ze jazdim par tisic messacne sa to fakt “spotrebuje”.
Re: 1.6 T-GDi 4WD strata oleja
Ano, v meste minimum, len vikendy sa chodi po meste, kratke trasy. 90% dialnica za celu zivotnost.
A upresnim, kontrolka mi nesvietila trvalo. Len preblikla by brzdeni alebo do zakruty. Nic to ale nemeni na tom, ze sa dolialo, resp. na faktue bolo 3,5 L oleja. Nepozorujem absolutne ziadnu zmenu vo vykone motora. Navyse po doliati oleja motor ide opat uplne normalne. Nepozorujem ziadne rusive zvuky.
V kazdom pripade pondelok volam do servisu nech pozru turbo.
Dakujem vam za reakcie