Motor 1,5 T-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1,5 T-gdi
Akorát 1.5 T-gdi nemá termostat.
- Reklama
Re: Motor 1,5 T-gdi
Rovnako ani nová 1,6TGDi ho nemá.... je tam skupina elektronicky ovládaných ventilov...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Fakt.
No to tedy potěš koště.
No to tedy potěš koště.
Re: Motor 1,5 T-gdi
termostat je tiez len ventil... ide o efektivitu ohrevu okruhov... moderne auto by malo kurit skor...... nasa RAVka sa hreje najrychlejsie a pritom ma najvyssiu ucinost teda najmenej odpadoveho tepla. Ale ma viac okruhov. Aby dnes benzin nekuril po 15 km je
Pan to ma pokazene a na zaruku do servisu
Pan to ma pokazene a na zaruku do servisu
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1,5 T-gdi
Storma psal po 10ti, já po 12ti. V příštích příspěvcích to v reakcích hádám stoupne postupně na 20.
Ad dibarbora » 20 lis 2022, 17:19
v prípade ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty
tedy když má voda 70, vidím 85 -> a když vidím 70, voda má hluboko pod 60?
Čím se teda ten motor zahřeje, když v teplotě "okolo nuly" jedu rovina / kopec dolů, střídavě vyřazuji, brzdím motorem (analogicky 10 - 15 km defensivní jízda) a neustále mám topení na high?
Abychom si rozuměli, v mém případě a myslím, že i v případě Storman ta teplota nakonec dosáhne požadované provozní teploty. Ale až po určité době.
Když do toho ta energie nejde / jde pomalu, potažmo je vysoký odběr tepelné energie, tak se to prostě nemá jak ohřát.
Pamatujete si, jak se 120cítky chladily v půlce kopce v létě s větrákem doprava?
Ad dibarbora » 20 lis 2022, 17:19
v prípade ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty
tedy když má voda 70, vidím 85 -> a když vidím 70, voda má hluboko pod 60?
Čím se teda ten motor zahřeje, když v teplotě "okolo nuly" jedu rovina / kopec dolů, střídavě vyřazuji, brzdím motorem (analogicky 10 - 15 km defensivní jízda) a neustále mám topení na high?
Abychom si rozuměli, v mém případě a myslím, že i v případě Storman ta teplota nakonec dosáhne požadované provozní teploty. Ale až po určité době.
Když do toho ta energie nejde / jde pomalu, potažmo je vysoký odběr tepelné energie, tak se to prostě nemá jak ohřát.
Pamatujete si, jak se 120cítky chladily v půlce kopce v létě s větrákem doprava?
Re: Motor 1,5 T-gdi
Áno, pokiaľ budík ukazuje menej ako 85 tak je tam 60 a menej reálne.
Inak by som začal odstránením zlozvyku v podobe kúrenia na max hneď po štarte.... je to absolútne kontraproduktívne. PTC článok na kúrenie elektrikou tam nemáš a zbytočne znepríjemňuješ motoru život. Zakúriť si treba pod prdel a prípadne do volantu. Teplotu v kabíne treba riešiť až sa motor ohreje..
Čo sa týka Š105/120... tak uvaril len ten, kto s tým nevedel jazdiť.... nabehal som s tým dobre cez 100tis km a varil som raz, keď sa mi odporučil remeň a nemohol som okamžite zastaviť...
Inak by som začal odstránením zlozvyku v podobe kúrenia na max hneď po štarte.... je to absolútne kontraproduktívne. PTC článok na kúrenie elektrikou tam nemáš a zbytočne znepríjemňuješ motoru život. Zakúriť si treba pod prdel a prípadne do volantu. Teplotu v kabíne treba riešiť až sa motor ohreje..
Čo sa týka Š105/120... tak uvaril len ten, kto s tým nevedel jazdiť.... nabehal som s tým dobre cez 100tis km a varil som raz, keď sa mi odporučil remeň a nemohol som okamžite zastaviť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Auto samo reguluje motor ventilátoru, tedy je-li nezahřáté, větrák na HI nejede téměř vůbec, postupně se rozjíždí.
Nic no, budu muset ty teploty ověřit, nechtělo se mi.
Nic no, budu muset ty teploty ověřit, nechtělo se mi.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Max. ofuk predneho skla ale hlavne zapne klimu, bez ohladu na to, ci ju clovek prave pouziva alebo nie (a dost casto ju v zime clovek nepouziva, bo naco). A prave vdaka zapnutej klime max. ofuk predneho skla dokaze tak rychlo a ucinne odhmlit okno.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1,5 T-gdi
Na co? Právě na eliminaci "pocení" oken ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1,5 T-gdi
Vnútorný okruh?
No neviem,robím to presne naopak a samozrejme beží klima ktorá z princípu znižuje vhkosť,teda vysúša.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1,5 T-gdi
Ale klimatizace pod určitou teplotou nefunguje, u starší i30 to bylo cca po 5C...takže když mrzne tak nepomůže s odvlhčováním
Re: Motor 1,5 T-gdi
funguje ale vysoušení vzduchu za každý teploty, proto odmlžení funguje vždy
Re: Motor 1,5 T-gdi
No, jsem si docela jistej, že klimatizace v zimě neběží, protože by zamrzla, takže nechladí ani nevysouší. Navíc když se začnu v zimě v autě mlžit, stačí ten vnitřní okruh vypnout, studený vzduch z vnějšku dokáže sušit taky hezky, už z definice studeného vzduchu je suchý.
Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.
Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.
Re: Motor 1,5 T-gdi
ostatně tuto sobotu ráno -2C , dle ukazatele v autě , zapnu klima a otáčky se okamžitě změnily