Plachtenie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Plachtenie
Moje zkušenost s plachtěním na i30 combi mildhybrid je taková (alespoň mě to tak připadá), že když třeba jedu do kopce (mluvím o dálnicích a eco režimu) a tím pádem víc zatěžuji turbo, tak pokud hned následuje kopec dolů, plachtění se nezapne. Někdy cítím, že to rekuperuje (větší odpor při jízdě) a někdy to pustí na volnoběh (menší odpor). Jako by řídící jednotka měla informaci o teplotě turba. Ale možná je to jenom můj osobní pocit, protože (také z vlastní zkušenosti) vidím, že pokud mám zapnutou klimatizaci a repro nahlas, méně často se motor vypíná na křižovatkách a méně často plachtí.
Hyundai i30 III combi, 1,5 T-GDI MHEV
- Reklama
Re: Plachtenie
Riadiacia jednotka má ozaj svoj vlastný rozum. Niekedy auto plachtí hned,inokedy ani za svet aj ked sa to snažím vyvolať.
Už to ani neriešim. Spolieham sa,že vie,čo robí..
Už to ani neriešim. Spolieham sa,že vie,čo robí..
Re: Plachtenie
Zdravím, přišel už někdo na to, jak plachtění funguje? Chápu, že funguje pouze v režimu ECO, ale ze zkušeností za měsíc užívání jsem nepřišel na to, kdy se zrovna zapne a kdy ne. Přijde mi to nahodilé a prostě se to plachtění zapíná jak se mu zachce.
Jestli máte třeba někdo interní informace, jak je to naprogramovane. Děkuji.
Jestli máte třeba někdo interní informace, jak je to naprogramovane. Děkuji.
Re: Plachtenie
Logiku som v tom ešte nenašiel..Na rovnakých úsekoch to raz plachtí,raz nie..Prišiel som ale na fintu..Prepnem z ECO na NORMAl,SPORT a zas ECO a plachtenie sa zapne ochotnejšie..Úspešnosť asi 90%...
Re: Plachtenie
Moje zkusenost s plachtění je dobra a rad ho využívám, zapíná se stabilně a pravidelně pokud je motor zahřátý a akumulátor dostatečně nabitý (delší dobu jsem nejel na sport rezim)
Plachtění se mi zapíná na rovinách a při jízdě z většího kopce se zapne motor a auto se začne pribrzdovat.
U mě plachtění probíhá vždy a pouze na volnoběhu, nestalo se mi nikdy, ze by otáčky byly 0.
Plachtění se mi zapíná na rovinách a při jízdě z většího kopce se zapne motor a auto se začne pribrzdovat.
U mě plachtění probíhá vždy a pouze na volnoběhu, nestalo se mi nikdy, ze by otáčky byly 0.
Norbík - Fastback N-Line - 1,5 T-GDi, MT, Polar white
www.instagram.com/fastback_norbik
www.instagram.com/fastback_norbik
Re: Plachtenie
Plachtenie mi nikdy nezaplo pri ceste dole kompcom. Asi brzdenie motorom. Ale na rovine to často zapína hnet ako dám dole nohu z plynu.
Ozaj viete fungovať v ECO móde?
Lebo auto je tak lenivé že mám pocit že taham 2 tóny vozík. Ale keď dám do Šport červenej to je už iné cafe
Ozaj viete fungovať v ECO móde?
Lebo auto je tak lenivé že mám pocit že taham 2 tóny vozík. Ale keď dám do Šport červenej to je už iné cafe
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
Re: Plachtenie
V ECO režime fungujem celkom v pohode,hlavne cestou do práce..Kto by sa tam ponáhľal? NORMAL zapínam,keď sa na mňa niekto nalepý a čaká ako ma na konci obce bez smerovky (asi nestíha ovládať aj páčku),ofúkne. Trápne mizne v speťáku.. SPORT som pár krát vyskúšal ale nepreferujem to..Na úsekoch,ktoré jazdím,je to mrhanie palivom..
PLACHTENIE fajn,len pred zátačkou ho doporučujem prerušiť slabým ťuknutím do pedálu..
PLACHTENIE fajn,len pred zátačkou ho doporučujem prerušiť slabým ťuknutím do pedálu..
Re: Plachtenie
Áno, dolu prudším kopcom auto brzdí motorom, aby sa pri plachtení nerozbehlo nekontrolovane rýchlo, a potom aby pri tom nabíjalo 48V baterku.
Inak ja som tiež myslel, že Eco režim bude nepoužiteľný, ale na poskakovanie po meste je to za mňa v pohode, a to som doteraz jazdil trocha rýchlejšie auto. Plachtenie ma prekvapivo docela baví, pri ceste mierne dolu vie auto dôjsť s vypnutým motorom hodne ďaleko. A pred zákrutou ani netreba ťukať dob plynu, motor za zopne aj pri brzdení a brzda sa pred zákrutou tak nejak očakáva :)
Inak ja som tiež myslel, že Eco režim bude nepoužiteľný, ale na poskakovanie po meste je to za mňa v pohode, a to som doteraz jazdil trocha rýchlejšie auto. Plachtenie ma prekvapivo docela baví, pri ceste mierne dolu vie auto dôjsť s vypnutým motorom hodne ďaleko. A pred zákrutou ani netreba ťukať dob plynu, motor za zopne aj pri brzdení a brzda sa pred zákrutou tak nejak očakáva :)
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Plachtenie
Nj, plachtenie mali aj stare wartburgy......
Re: Plachtenie
Jak jsem byl k plachtění skeptický, tak mě nakonec štve, že funguje jen v Eco. Klidně mohlo být v nastavení zaškrtávátko "Plachtit i v Normal". Se svižnější reakcí na plyn se to IMHO nevylučuje. Teď musím přepínat módy, protože ECO je fakt pro hooodně klidnou jízdu.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Plachtenie
Nechci být rýpal, ale u jiných aut při "plachtění" kdy motor pracuje na volnoběh se z kopce spotřebuje tak minimální množství paliva, že to snad ani nemá vzhledem ke zbytečnému zatěžování startéru, alternátoru a baterie smysl. Chápu že start probíhá někde u horní úvrati, ale i tak
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Plachtenie
Zrovna taky objevuju možnosti plachtění na Tucsonu,
a co sem si všimll, je že k aktivaci asi používá udaje o náklonu vozidla a proto se pri jízdě z prutšího kopce nezapíná a hned rekuperuje.
Nebo také sám z plachtění motor nastartuje a rekuperuje pokud během plachtění zrychluje (prutší kopec).
Zajímalo by mě jestli i vám během plachtění s vypnutým motorem neklesá průměrná spotřeba, během rekuperace hodnota klesá, ale prostě s otáčkami na 0 zůstane průměrná spotřeba beze změny i po minutě plachtění.
Takhle jsem paradoxně dosáhl nejnižší hodnot spotřeby (na displeji) v režimu SPORT, kde baterie asi i více pomáhá při rozjezdech.
a co sem si všimll, je že k aktivaci asi používá udaje o náklonu vozidla a proto se pri jízdě z prutšího kopce nezapíná a hned rekuperuje.
Nebo také sám z plachtění motor nastartuje a rekuperuje pokud během plachtění zrychluje (prutší kopec).
Zajímalo by mě jestli i vám během plachtění s vypnutým motorem neklesá průměrná spotřeba, během rekuperace hodnota klesá, ale prostě s otáčkami na 0 zůstane průměrná spotřeba beze změny i po minutě plachtění.
Takhle jsem paradoxně dosáhl nejnižší hodnot spotřeby (na displeji) v režimu SPORT, kde baterie asi i více pomáhá při rozjezdech.
TUCSON 2022 1,6 TGDI LP 2WD DCT N LINE STYLE
Re: Plachtenie
Ahojte,
Som majiteľom 1.5 MHEV s DCT a doteraz som s plachtenie nemal problémy. Včera však, 300km cesta a auto ani raz neplachtilo. Šťava z batérie šla v športe a aj v normále, ale v Ecu vždy len rekuperovalo. Áno auto SS nefungoval- ikonka bola oranžová. Nie, že by som ho používal, ale teraz som ho zapol.
Vonku bolo tesne nad nulou, tak myslím, že to bolo tým, kúrenie šlo tiež…. Ale predsa som si povedal, že sa popýtam tu.
Máte tiež niekto podobné skúsenosti s plachtenie v zime?
Auto mám od maja, takže toto je naša prvá zima.
Som majiteľom 1.5 MHEV s DCT a doteraz som s plachtenie nemal problémy. Včera však, 300km cesta a auto ani raz neplachtilo. Šťava z batérie šla v športe a aj v normále, ale v Ecu vždy len rekuperovalo. Áno auto SS nefungoval- ikonka bola oranžová. Nie, že by som ho používal, ale teraz som ho zapol.
Vonku bolo tesne nad nulou, tak myslím, že to bolo tým, kúrenie šlo tiež…. Ale predsa som si povedal, že sa popýtam tu.
Máte tiež niekto podobné skúsenosti s plachtenie v zime?
Auto mám od maja, takže toto je naša prvá zima.
i30 fastback 2022, Style, 1.5 MHEV 7DCT, Atlas White
Re: Plachtenie
Též už asi měsíc nula nula nic.
M?usíš otočit klíčkem a plachtit ručně
M?usíš otočit klíčkem a plachtit ručně