Nestabilní napájení
Moderátor: Moderátoři
Nestabilní napájení
Mám Tucsona MHEV 135kW, koupil jsem kameru NiceBoy, zapnutá přes zapalovač a velmi často se restartuje. Absolutně se nedá vysledovat čím to je (plachtění, v záběru, dobíjení aku) Původně jsme myslel, že je problém s kamerou, ale dal jsem jí manželce do Juke, a tam běží v pohodě. Dokonce jsem koupil i redukci s USB na zapalovač, v Tucsonu to blbne, ale pokud přepojím přes NTB, tak opět běží v pohodě. Máte s tím někdo takovouto negativní zkušenost? Nějaký pokles napětí či co? V servise akorát vyčistili nějaké kontakty a stejně to nepomohlo, mě se podařilo i kameru vyměnit ale taky 0 bodů..
- Reklama
Re: Nestabilní napájení
Úplne ideálny začiatok by bol, vyskúšať kameru v inom aute rovnakej motorizácie....
Pokračoval by som kúpou jednoduchého voltmetra do zapaľovača... nejaký čas s tým jazdil.. potrebuješ zistiť v akom rozsahu kolíše napätie v zásuvke... "eko - elektrické" pomôcky spôsobujú vždy kolísanie napätia v sieti... napr. pri klasickom ISG (bežné rekuperačné nabíjanie 12V AKU)je to od aktuálneho napätia aku... väčšinou 12,5V do 15+V...
Ak nič podozrivé nezistíš, tak to už môže byť zložitejšie hľadanie... keďže máš MHEV.. kde je 12/48V DC/DC menič, tak tam už len konštruktér bude vedieť ako kvalitne ošetril reguláciu a filtráciu výstupného napätia... to je už potom na nasadenie osciloskopu/analyzátora napätia... to už je "vyšší dívčí"... to by som radšej skúsil kúpiť inú kameru alebo risknúť prípadne hardwire kit a zapojiť to natvrdo do poistiek... "Oklamaná" konštrukcia napájača do zapaľovača pre kameru v kombinácii s nejakou "vlastnosťou" regulácie palubnej siete môžu byť pokojne neriešiteľný problém...
Pokračoval by som kúpou jednoduchého voltmetra do zapaľovača... nejaký čas s tým jazdil.. potrebuješ zistiť v akom rozsahu kolíše napätie v zásuvke... "eko - elektrické" pomôcky spôsobujú vždy kolísanie napätia v sieti... napr. pri klasickom ISG (bežné rekuperačné nabíjanie 12V AKU)je to od aktuálneho napätia aku... väčšinou 12,5V do 15+V...
Ak nič podozrivé nezistíš, tak to už môže byť zložitejšie hľadanie... keďže máš MHEV.. kde je 12/48V DC/DC menič, tak tam už len konštruktér bude vedieť ako kvalitne ošetril reguláciu a filtráciu výstupného napätia... to je už potom na nasadenie osciloskopu/analyzátora napätia... to už je "vyšší dívčí"... to by som radšej skúsil kúpiť inú kameru alebo risknúť prípadne hardwire kit a zapojiť to natvrdo do poistiek... "Oklamaná" konštrukcia napájača do zapaľovača pre kameru v kombinácii s nejakou "vlastnosťou" regulácie palubnej siete môžu byť pokojne neriešiteľný problém...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Nestabilní napájení
Mam stejnou zkusenost, i30 Fastback a kamera Niceboy Pilot XR. Neustale vypadky a zasekavani. V jinych autech kamera funguje bez problemu. Reseni je napajet kameru pres malou powerbanku...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Nestabilní napájení
Zřejmě má napájecí adaptér příliš citlivou ochranu proti vybití autobaterie, takže bude mít problém ve všech vozech s inteligentním nabíjení a start/stop. Stačí nahradit klasickou usb nabíječkou do zapalovače.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Nestabilní napájení
Napajecich adapteru jsem zkousel nekolik. Krome toho, kamera ma baterii a dokaze fungovat po nejaky cas bez napajeni...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Re: Nestabilní napájení
Kameru tedy nemam, ale mam v zapalovaci 2 usb a ukazuje to napeti. Kdyz mam zapnute jen denni tak tam je klidne jen 12.3 az po rozviceni je prez 14. Zjistil jsem.ale zajimavou vec. Staci dat vetrani na stupen 3 a uz tam je stabilne 14.3 a to i pri dennim sviceni. Ten vetrak snad nema takovou spotrebu ne. Kdyz ho dam na stupen 2 a zapnu klinu tak to pri nabite baterce spadne zase k tem 12. Proste ten stupen 3 udrzuje stale napeti pres 14 .
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Nestabilní napájení
Asi by bylo potreba pouzit zaznamovy voltmetr, nebo jeste lepe, analyzator. Obavam se, ze nejde jenom o vykyvy napeti, ale o vselijake impulsy ci napetove spicky...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...