I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
ppindian
Příspěvky: 8
Registrován: 04 zář 2019, 11:05

I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od ppindian »

Čau lidi,
I30, 1,6 CRDi, 66kW, rok 2009, cca 417000 km.
Stalo se mi teď v zimě, jak bylo -10, že blbě startuje. Ale vždycky nastartuje a jedu.
Ale od té doby co byly ty mrazy, tak po nastartování jde z výfuku bílý kouř, chvilku, pak normálka. Když startuju na chatě (údolí u potoka, vlhko) a je kolem nuly tak kouř. Když startuju v garáži (sucho, minimálně 7 stupňů) tak bez kouře. Spotřeba vyskočila asi 0,5 litru (ale to se dá možná připsat té zimě), subjektivně mám pocit že motor jde nepatrně víc ztuha. Po důkladném zahřátí už běží kultivovaně jako dřív.

Čím by to mohlo tak orientačně být? Laicky jsem koukal do motoru, a nic ukapávajícího jsem nenašel.

Díky
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od dibarbora »

Žhavenie, vstreky, dodávka paliva - filter, čerpadlo... , vzhľadom na nábeh - nižšia kompresia.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od Mexican »

vlhkost vo vyfuku :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od mikodim »

Bude to pravdepodobne odparujúci sa vodný kondenzát nahromadený vo vyfuku.. Ak sa nestráca voda ani olej z motora tak je všetko OK..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od slabostka »

zatial sleduj...... kontrola oleja chladiacky ci neubuda... ak ano test na spaliny v chladiacke..... biely dym voda, modrasty olej taka hruba slabiikar pomocka
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od lumix »

To bude s největší pravděpodobnosti voda/vlhkost ve výfuku, celkem běžná a normální věc. Horší starty mohou být kvůli slabé baterii.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od slabostka »

ak ma auto 400 000km tak to asi nebude prva zima ci az tuto si vsimol Kour z vyfuku??
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
ppindian
Příspěvky: 8
Registrován: 04 zář 2019, 11:05

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od ppindian »

Ne, první zima to není :-).
Dřív jsem si toho moc nevšiml. Až letos při parkování v mrazech u potoka hůř startovalo (asi to chce nové žhavení, je tam původní), tak jsem to začal sledovat. Do teď auto naprosto bez problémů.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od Axel.Foley »

Původní žhaviče po 400 000 km? :shock:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od petzl62 »

Jojo a 13 let. ](*,) ](*,)
Doteď auto naprosto bez problémů [-o<
Ještě se dozvíme, původní baterie, palivový i olejový filtr a náplň :idea: =P~
Omlouvám se, ale... Cokoliv dalšího psát, je ztráta času :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od Mexican »

Axel.Foley píše: 28 pro 2022, 13:02 Původní žhaviče po 400 000 km? :shock:
ja mam tiez povodne 8)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
ppindian
Příspěvky: 8
Registrován: 04 zář 2019, 11:05

Re: I30 CRDi 1,6 bilý kouř

Příspěvek od ppindian »

petzl62 píše: 28 pro 2022, 15:52 Jojo a 13 let. ](*,) ](*,)
Doteď auto naprosto bez problémů [-o<
Ještě se dozvíme, původní baterie, palivový i olejový filtr a náplň :idea: =P~
Omlouvám se, ale... Cokoliv dalšího psát, je ztráta času :mrgreen:
Nojo, v podstatě bez problému. V 263000 měněno něco kolem spojky, ve 330000 něco na předku (uložení tlumičů, nějaký táhla a buh ví co ještě), jednou "kytička" mezi řízením a posilovačem, ve 406000 oprava alternátoru, ve 426000 zpětná trubka chlazení (nebo jak se to jmenuje). Jinak normálka údržba, asi dvakrát tlumiče (myslím), kotouče a destičky, nějaký řemen dvakrát, filtry a to haraburdí co se mění vždycky s olejem. Baterie třetí, a kdyby ji nevymlátil alternátor tak druhá.


Ale chápu že nas...re, když někdo kdo nemá vybavenou garáž a rozumí spíš kytarám, koním a programování, používá auto tak že není uhnaný a funguje ;-)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“