Koupit nebo nekoupit ix20
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Tady najdeš spoustu lidí co znají ix20, ale asi málo těch, co mají zkušenost s M2 z roku 2009 .
Takže to srovnání prostoru zbude stejně na Tebe .
Ix20 je technicky jednoduché auto, které při řádné údržbě rozhodně má potenciál zvládnout i zmíněných 300.000 km.
Příjemně se řídí, je z ní dobře vidět. Na skákání kolem komína v pohodě stačí motor 1,4 - naši technici s ní lítali po celé ČR .
U ojetiny vždy rozhoduje stav konkrétního kusu - při výběru ber v potaz i koncernovou sestru KIA Venga.
Takže to srovnání prostoru zbude stejně na Tebe .
Ix20 je technicky jednoduché auto, které při řádné údržbě rozhodně má potenciál zvládnout i zmíněných 300.000 km.
Příjemně se řídí, je z ní dobře vidět. Na skákání kolem komína v pohodě stačí motor 1,4 - naši technici s ní lítali po celé ČR .
U ojetiny vždy rozhoduje stav konkrétního kusu - při výběru ber v potaz i koncernovou sestru KIA Venga.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Je mi to jasný, že M2 není tak častý auto, kort pro chlapy
Spíš mi šlo o to, jestli by se dozadu takto 3 děti vešly a do kufru případně složený kočárek, protože do M2 bych ho nedala. Taky jsem měla Peugeot 206 a tam byl taky malej kufr
Spíš mi šlo o to, jestli by se dozadu takto 3 děti vešly a do kufru případně složený kočárek, protože do M2 bych ho nedala. Taky jsem měla Peugeot 206 a tam byl taky malej kufr
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Jo a ještě takový technický dotaz - mám 155 cm, dosáhnu na pedály?
Všude čtu, jak se, vejdou vysocí a mají prostor, ale co prckové? Zase by mi vyhovovalo sedět výš a líp vidět než z klasickýho hatchbacku. Jako doteď jsem v Peugeotu 206 nebo v M2 dosáhla a nebyla přišouplá úplně u volantu, jen nevím, jak je to u ix20 řešený
Všude čtu, jak se, vejdou vysocí a mají prostor, ale co prckové? Zase by mi vyhovovalo sedět výš a líp vidět než z klasickýho hatchbacku. Jako doteď jsem v Peugeotu 206 nebo v M2 dosáhla a nebyla přišouplá úplně u volantu, jen nevím, jak je to u ix20 řešený
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
IX20 ma hlavne nastavitelnou zadni opernou cast sedacek do vice poloh(uhel) coz take pomuze s kufrem. Jinak bych se asi nebal ze se tam nejvejde slozeny kocarek, je tam dost mista na vysku ale urcite to chce zkusit. S mistem na sezeni pro drobnejsi lidi za volantem bude treba take vyzkouset, auto je s docela vysokym posezenim. Otec ma ten s motorem 1,4 a za me super auto na jazdeni po meste a okolo, na dalnici je to hlavne hlucnejsi diky 5ti rychlosti ale i to muze byt subjektivni. Jinak ma to od novoty, najezdeno 70k km a doted nebyl zadny problem, az ted se objevil unik chladici kapaliny tak jsem zvedavy kde je problem. Jak tu byla zmineno urcite bych se dival i na KIA Venga, jsou to prakticky totozna auta.
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Díky, taky jsem na vengu koukala, ale ix20 si mi líbí víc vzhledově.
Spíš, jestli když koupím s cca 150tis najetými km, tak jestli to není hodně velký risk a nezačne se hned něco sypat
Spíš, jestli když koupím s cca 150tis najetými km, tak jestli to není hodně velký risk a nezačne se hned něco sypat
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20308
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
S ix20 jsem najel asi 3500 km za měsíc a půl. Auto je prostorné, vzdušné, příjemné a jednoduché na ovládání, výhled z auta na 1*. Parkování ulehčují velká zrcátka a tvar auta, i tak bych ale pouvažoval nad zadními parkovacími senzory. Spodní hrana zadního okna je celkem vysoko.
Pokud si dobře pamatuji, zadní sedačky by měly být posuvné. Kufr je dělaný spíš na výšku, zdál se mi ale celkem prostorný. S menším kočárkem by neměl být problém. Doporučuji zkusit přímo s kočárkem u prodejce. S popisovaným usazením dětí bych váhal Spíš bych uvažoval o vajíčku na přední sedačku s deaktivovaným airbagem spolujezdce.
Výška posezu i tvar a tuhost sedačky mi vyhovovaly, navíc verze, se kterou jsem jezdil, měla výškově stavitelnou sedačku řidiče + stavitelný volant, takže poloha za volantem se určitě najde.
Jezdil jsem s motorem 1,6 CVVT se spotřebou lehce přes 6 litrů. Auto bylo na 16" kolech, jízdní projev byl hodně příjemný. Neuskákaný, auto působilo pevným dojmem a nebál jsem se jezdit vrámci rychlostních limitů nebo i lehce přes, případně občas rychleji najet do nějaké zatáčky (což asi pro maminu nebude to důležité, ale člověk nikdy neví ).
Co se týče nájezdu, úpřimně, je to risk. Auto může bezproblémově sloužit dalších 100 000 km. A také nemusí. Je zde hodně neznámých. Každopádně je dobré hned po koupi vyměnit alespoň olej, brzdovou a chladící kapalinu a filtry (olejový, vzduchový, kabinový a palivový). Dal bych na první dojem a soudil dle celkového stavu auta. Jak již bylo napsáno, auto je konstrukčně jednoduché a nebál bych se ho.
PS: Doporučuji připojištění čelního okna. Pro klid v duši. A z vlastní zkušenosti.
Pokud si dobře pamatuji, zadní sedačky by měly být posuvné. Kufr je dělaný spíš na výšku, zdál se mi ale celkem prostorný. S menším kočárkem by neměl být problém. Doporučuji zkusit přímo s kočárkem u prodejce. S popisovaným usazením dětí bych váhal Spíš bych uvažoval o vajíčku na přední sedačku s deaktivovaným airbagem spolujezdce.
Výška posezu i tvar a tuhost sedačky mi vyhovovaly, navíc verze, se kterou jsem jezdil, měla výškově stavitelnou sedačku řidiče + stavitelný volant, takže poloha za volantem se určitě najde.
Jezdil jsem s motorem 1,6 CVVT se spotřebou lehce přes 6 litrů. Auto bylo na 16" kolech, jízdní projev byl hodně příjemný. Neuskákaný, auto působilo pevným dojmem a nebál jsem se jezdit vrámci rychlostních limitů nebo i lehce přes, případně občas rychleji najet do nějaké zatáčky (což asi pro maminu nebude to důležité, ale člověk nikdy neví ).
Co se týče nájezdu, úpřimně, je to risk. Auto může bezproblémově sloužit dalších 100 000 km. A také nemusí. Je zde hodně neznámých. Každopádně je dobré hned po koupi vyměnit alespoň olej, brzdovou a chladící kapalinu a filtry (olejový, vzduchový, kabinový a palivový). Dal bych na první dojem a soudil dle celkového stavu auta. Jak již bylo napsáno, auto je konstrukčně jednoduché a nebál bych se ho.
PS: Doporučuji připojištění čelního okna. Pro klid v duši. A z vlastní zkušenosti.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Děkuji za vyčerpávající odpověď
Takže myslíte, že i menší řidič by neměl mít problém s řízením?
Takže myslíte, že i menší řidič by neměl mít problém s řízením?
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
S tim řízením/prostorem u mensiho ridice tezko rici, ja mam lehce pres dva metry a mista tam mam za volantem bych rekl tak akorat, coz jen ukazuje jak je to prostorné auto. Bude treba asi vyzkouset
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Koukala jsem na papírové rozměry a to u Peugeotu 206, co jsem měla, píšou vzdálenost od pedálů 90 cm, z M2 87, ale nejsem úplně u volantu a u ix20 píšou 91 cm, tak snad to bude v pohodě
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
A ten výškově nastavitelný volant i sedačka jsou ve všech verzích?
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
podle tohohle stareho ceniku by to mela mit kazda vybava:
https://www.hyundai.cz/files/download/m ... k-ix20.pdf
https://www.hyundai.cz/files/download/m ... k-ix20.pdf
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Ja s dovolením taky něco přidám.
I když Axel to vystihl skoro všecno.
Letos to bude 10 let provozu - viz podpis.
S autem jezdí z 99% žena. Je maximálně spokojená, tím jak to je vyšší se jí dobře nastupuje , má docela starost čím to nahradí.
Má 160 cm.
Dokonce odmítla (což je pro mě plus ) jezdit Konou protože kufr IXa je větší a celkově se ji v tom lépe jezdí.
Občas (ale velmi málo) se projedu a fakt se s tím jezdí velmi příjemně.
Variabilita prostoru je perfektní, zevniř je to mnohem větší než zvenku.
Motor 1,4 - pro běžné ježdění a občasné jízdy na dálnici v pohodě.
Zvládá to i přívěs. Paletu betonových obkladů z Polska to spolklo celou i když jsem už měl pocit že přední kola jsou občas ve vzduchu. Motor nijak neprotestoval .
Nájezd 120 kkm, denně tak 30.
Zatím absolutní spolehlivost motoru - pouze výměna svíček a kapalin. Rozvody měněny preventivně po cca 100 kkm.
Taky se není čemu divit protože motor je úplně jednoduchý bez Euro kurvítek.
Baterie (originál Korejská) měněna po 8 letech spíše preventivně bo už jsem byl nervozní.
Vřele doporučuji vyměnit olej v převodovce - po letech je to hned poznat. A používat pravidelně VIF - to se taky hned projevilo.
Z ostatních věcí jenom hlavní žárovky a osvětlení SPZ.
Kotouče původní, 1 x výměna obložení - na ženskou ale výchova se vyplatila.
Na ty brzdy bacha - po přesednutí z jiného auta - brzdí to jako sviň.
Díly podvozku původní - teď se mi zdálo že se tam vepředu něco lehce ozývá asi vyměním preventivně táhla stabilizátoru.
Jinak vše včetně tlumičů původní.
Jediné co mě pozlobilo je už podruhé zatuhnutí čepu stěrače vlevo což je ale problém více výrobců (jsem vyřešil sám protože origo díl je dost drahý).
Doporučuji při prohlídce nechat zkontrolovat spodek - Nádrž je plechová (Venga taky) a měnili nám ji na záruku protože začala brutálně rezivět - prý nějaká serie. Jinak to nerezaví.
Souhlasím s couvacími senzory - zadní okno je vysoko.
Rovněž pojistka předního skla - to máme osobně vykoušeno.
Pro Vengu platí to samé - je to stejné auto z jiným čumákem ze stejné linky v Nošovicích.
Výšková regulace sedadla a regulace volantu tam je.
Snad jsem si vzpomněl na většinu zajímavostí.
Přeji úspěšnou volbu.
I když Axel to vystihl skoro všecno.
Letos to bude 10 let provozu - viz podpis.
S autem jezdí z 99% žena. Je maximálně spokojená, tím jak to je vyšší se jí dobře nastupuje , má docela starost čím to nahradí.
Má 160 cm.
Dokonce odmítla (což je pro mě plus ) jezdit Konou protože kufr IXa je větší a celkově se ji v tom lépe jezdí.
Občas (ale velmi málo) se projedu a fakt se s tím jezdí velmi příjemně.
Variabilita prostoru je perfektní, zevniř je to mnohem větší než zvenku.
Motor 1,4 - pro běžné ježdění a občasné jízdy na dálnici v pohodě.
Zvládá to i přívěs. Paletu betonových obkladů z Polska to spolklo celou i když jsem už měl pocit že přední kola jsou občas ve vzduchu. Motor nijak neprotestoval .
Nájezd 120 kkm, denně tak 30.
Zatím absolutní spolehlivost motoru - pouze výměna svíček a kapalin. Rozvody měněny preventivně po cca 100 kkm.
Taky se není čemu divit protože motor je úplně jednoduchý bez Euro kurvítek.
Baterie (originál Korejská) měněna po 8 letech spíše preventivně bo už jsem byl nervozní.
Vřele doporučuji vyměnit olej v převodovce - po letech je to hned poznat. A používat pravidelně VIF - to se taky hned projevilo.
Z ostatních věcí jenom hlavní žárovky a osvětlení SPZ.
Kotouče původní, 1 x výměna obložení - na ženskou ale výchova se vyplatila.
Na ty brzdy bacha - po přesednutí z jiného auta - brzdí to jako sviň.
Díly podvozku původní - teď se mi zdálo že se tam vepředu něco lehce ozývá asi vyměním preventivně táhla stabilizátoru.
Jinak vše včetně tlumičů původní.
Jediné co mě pozlobilo je už podruhé zatuhnutí čepu stěrače vlevo což je ale problém více výrobců (jsem vyřešil sám protože origo díl je dost drahý).
Doporučuji při prohlídce nechat zkontrolovat spodek - Nádrž je plechová (Venga taky) a měnili nám ji na záruku protože začala brutálně rezivět - prý nějaká serie. Jinak to nerezaví.
Souhlasím s couvacími senzory - zadní okno je vysoko.
Rovněž pojistka předního skla - to máme osobně vykoušeno.
Pro Vengu platí to samé - je to stejné auto z jiným čumákem ze stejné linky v Nošovicích.
Výšková regulace sedadla a regulace volantu tam je.
Snad jsem si vzpomněl na většinu zajímavostí.
Přeji úspěšnou volbu.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Každé auto bude po 150 tkm vyžadovat nějaký servis navíc oproti servisnímu plánu, ale u ix20 bych se toho nebál, někteří prostě auto prodávají hned po záruce a kupují nové, i když tomu starému nic není...dozadu se vejdou dvě děti v sedačkách, třetí bez sedačky mezi. Kočárek se dá ve složeném stavu vzadu vozit v pohodě (vejde se ještě nějaká ta taška), do města 1.4 rozhodně stačí, na dálnice do kopcovitého terénu to chce 1.6, rozdíl yve spotřebě jsou minimální, s 1.6kou není problém ani na dálnicí ves stoupání a při 130 točí méně než 1.4ka..ale samozřejmě je to praktické auto hlavně na pohodovou jízdu..
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Díky díky díky všem, jste zlatí.
A myslíte, že žena se 160 cm tam má ještě místo, že by se přišoupla blíž?
Na ty parkovací senzory kouknu, v jaké verzi jsou.
Na to moje popojíždění stačí 1.4,ale uvidíme, co seženeme. Dálnice nejezdím vůbec.
V hledáčku byla i i30, ale podle toho, co procházím, mi vychází nakonec ta ix20 lepší. Manžel mi nevěří, že je to vevnitř velký, prý to vypadá jako to moje a jako nákupní taška .
A asi mi i teda pro mě, jako malou, přijde lepší ten vyšší posed, třeba bych měla lepší rozhled. Teď v hatchbacku si kolikrát musím upravit zrcátka, protože u podélnýho parkování nevidím obrubník
A myslíte, že žena se 160 cm tam má ještě místo, že by se přišoupla blíž?
Na ty parkovací senzory kouknu, v jaké verzi jsou.
Na to moje popojíždění stačí 1.4,ale uvidíme, co seženeme. Dálnice nejezdím vůbec.
V hledáčku byla i i30, ale podle toho, co procházím, mi vychází nakonec ta ix20 lepší. Manžel mi nevěří, že je to vevnitř velký, prý to vypadá jako to moje a jako nákupní taška .
A asi mi i teda pro mě, jako malou, přijde lepší ten vyšší posed, třeba bych měla lepší rozhled. Teď v hatchbacku si kolikrát musím upravit zrcátka, protože u podélnýho parkování nevidím obrubník
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20308
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Koupit nebo nekoupit ix20
Na spoustu zvědavých otázek odpoví usednutí do auta v nejbližším bazaru. To dá odpověď i na základní otázku, t. j. zda hledat dál nebo se zaměřit na jiné auto.
Není nad vlastní zkušenost a "ošahání".
Není nad vlastní zkušenost a "ošahání".
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek