Přeji pěkný den, objevila se mi zajímavá závada: jakmile jedu rychlostí nad 95 km, tak se mi po měnícím se čase rozsvítí kontrolka ABS aniž bych se dotknul brzdy. Pokud při této rychlosti ale přibrzdím, tak se mi také rozsvítí. Jakmile však zastavím, vypnu motor a opět nastartuji, kontrolka zhasne tak jak má. Zkoušel jsem ji nechat svítit za jízdy cca 20 min. a po nastartování pěkně zhasnula.
Má někdo z Vás s tímto zkušenost a nebo již ví,co to je za "šotka" , prosím o radu.
Něco podobného se objevilo na AUDI co jsme dělali pro Slovenskou Policii.
Příčinou bylo vadné čidlo na pravém zadním kole, pikantní je, že to auto bylo přímo z fabriky a s ABS nikdo nic nedělal. Co vím, čidlo vyměnili ale pak se to objevilo zas, mám takové tušení, že na vině byla celá jednotka. Jenže to bylo AUDI. Někdy bych Vám přál svést se v něm, z mého pohledu to není auto pro rodinu, sám bych ho ani neuživil, ale mít pod kapotou osmiválec, stovku na tacháči dřív než řekneš popokatepetl, to je zážitek.
Takže řekl bych že chyba bude asi v čidle nebo v jednotce ABS.
Sory
Rade622
Naposledy upravil(a) rade622 dne 08 kvě 2007, 17:55, celkem upraveno 1 x.
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
ano čídlo na kole .. u mně to se projevovalo uplně stejně ale při 50km/h ... prostě kroužek prasknul, tím vznikla vetší mezerka než na ostatních zoubkach a tím to blblo ....
prostě při te rychlosti řidicí jednotka neztihala už vyhodnocovat proto raději to hodí do"poruchy", při zapnutí zapalovaní jednotka zkouma čidla zda dostava ze všech kol signal proto bere pokažde že je to OK ...
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo .. Škoda octavia 1.9 TDI 4x4 Pontiac trans sport 2.3 16v LPG Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x) Renault 21 1.8 LPG Š 120 LPG Š 110 R
ahoj, kluci mam dotaz:
mam ty ozubene kola na obou zadnich a jen jednom prednim, je to tak v poradku?? -ja myslim, te by to melo byt na uplne kazdem kole,ne?
abs mi teda kazdopadne nefunguje, ale to je komplex problem
diky moc
Honza
Jak praví Víťa, musí být věnce na každém kole a taky se podívej jestli tam máš snímače ABS na každém kole a jestli jsou zapojeny v příslušných konektorech. Prostě běž po drátech od snímačů, které jsou nad těmi věnci/nevím přesně jestli jsou shora nebo z boku/ asi shora.
V některých starších autech bylo tříkanálové ABS. Jeden snímač na jedné nápravě-většinou vzadu a dva na druhé-většinou ve předu. Ale to bylo koncem osmdesátých let.
No jo, ale jemu chybí věnec na předním kole,takže se klidně mohl rozlomit a upadnout. Opravdu se musí mrknout, jestli tam má všechny snímače ABS, hlavně na tom kole, co není věnec !!