Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Mám dva roky, 19XXX km a taky pozoruju, že se mi začíná nějak loupat volant.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Vypadá to, že se soudruzi v vrátili ke stejnému dodavateli čalounění volantů, jako u i30 řady FD a následně začátek výroby GD Tam byly loupající se volanty známý problém. Já měl 4
- první najezdil 20 000 km
- druhý najezdil 12 000 km
- třetí najezdil 8 000 km - ten se začal doslova drolit v dlaních v Chorvatsku
- čtvrtý s poctivou kůží šel do světa s autem při nájezdu 124 100 km a vypadal jako nový
U současného mazla byl volant přečalouněn při 218 000 km. Na levé straně se objevil cca 50 x 10 mm ošoupaný flek, jinak nikde nic.
- první najezdil 20 000 km
- druhý najezdil 12 000 km
- třetí najezdil 8 000 km - ten se začal doslova drolit v dlaních v Chorvatsku
- čtvrtý s poctivou kůží šel do světa s autem při nájezdu 124 100 km a vypadal jako nový
U současného mazla byl volant přečalouněn při 218 000 km. Na levé straně se objevil cca 50 x 10 mm ošoupaný flek, jinak nikde nic.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Na tohle je zde jiné vlákno, toto patří motoru 1.5DPi.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
spotreba 18x 1,5 DPI: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
priemer: 6,32 (krasa!)
najviac km tam maju dvaja borci - okolo 56 000km(zatial)
priemer: 6,32 (krasa!)
najviac km tam maju dvaja borci - okolo 56 000km(zatial)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Písal som si s Pani z Michaloviec čo majú taxi LUKA TAXI. Maju nabehane cca 250000 km na LPG.
Treba sa spýtať šoférov
https://m.facebook.com/groups/hyundaikl ... 9093322162
Treba sa spýtať šoférov
https://m.facebook.com/groups/hyundaikl ... 9093322162
Re: Motor 1.5DPi
z nové 1.5 DPI jsem příjemně potěšen .. na novém motoru po třech tankování reálná spotřeba zatím 6.2 (auto říká 6.0), polovina dálnice, zbytek okrsky a tak 10% město - překvapivě pozitivně vnímám nízkou spotřebu na dálnici :O Oproti dřívější VW 1.6MPI jsem o neskutečných 1.7L níže. A čistě šestým kvaltem to asi nebude. Navíc s celoročníma pneu Michelin Crossclimate 2.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Motor 1.5DPi
Trochu jim tu statistiku nízkou spotřebou kazímMexican píše: ↑23 kvě 2023, 11:26 spotreba 18x 1,5 DPI: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
priemer: 6,32 (krasa!)
najviac km tam maju dvaja borci - okolo 56 000km(zatial)
A pomalou rychlostí to není. Jezdím lehce nad limit. Ve městě tak 55, mimo město do cca 110. Po dálnici moc nejezdím, protože je často mimo mou trasu, ale na dovolené směrem k Baltu jsem to švihal 2 dospělí, děti kolem 15 let a plný kufr kolem 120-140 km/h se spotřebou za celou dovolenou cca 6 l/100 km. A lenoch to fakt není, protože i s plným autem na rovince tam bylo 170 jak nic.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
dufam, ze Jack chapes co znamena "premer". samozrejme ti nikto nebrani si spotrebu evidovat a ten priemer stiahnut nizsie
za mna je ten 6.32 fakt pekne cislo.
za mna je ten 6.32 fakt pekne cislo.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Neboj. Já to chápu. Však ono to taky záleží na tom, kde jezdíš, v kolika lidech atd.
Jinak při tom hledání to chce zadat spíše rozsah výkonu než hledat konkrétní typ motoru, který tam není zadán mnohdy korektně. Ale když jsem se koukal a porovnával spotřeby 1.5 DPI a 1.0 T-GDi, tak turbo pro variantu i30 kombi i HB vychází v průměru jen nepatrně lépe, tak do 0,2 l/100 km, což mi nepřijde jako nějaký zázrak. Ale v kontextu emisí, kde se počítá každý gram, to asi nějakou váhu má.
Každopádně ty spotřeby jsou o dost nižší než u předchozích atmosfér 1,4 nebo 1,6 MPi různých automobilek, a přitom výkonově se blíží téměř 1,6 MPI. Takže za mě spokojenost.
Jinak při tom hledání to chce zadat spíše rozsah výkonu než hledat konkrétní typ motoru, který tam není zadán mnohdy korektně. Ale když jsem se koukal a porovnával spotřeby 1.5 DPI a 1.0 T-GDi, tak turbo pro variantu i30 kombi i HB vychází v průměru jen nepatrně lépe, tak do 0,2 l/100 km, což mi nepřijde jako nějaký zázrak. Ale v kontextu emisí, kde se počítá každý gram, to asi nějakou váhu má.
Každopádně ty spotřeby jsou o dost nižší než u předchozích atmosfér 1,4 nebo 1,6 MPi různých automobilek, a přitom výkonově se blíží téměř 1,6 MPI. Takže za mě spokojenost.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Tak po době taky přispěju.
Mexican:
Data ze světa, asi většinou z Německa, kde se jezdí skutečně i dálnice. Číslo mi to přijde odpovídající, vlastně to sedí dost i na katalogové hodnoty. To jen místní rychlíci budou tvrdit, že mají 5.5 litrů, jezdí s tím podlahu - a motor jaký to je rychlík. Mám 24 tis., průměr přesně 6. Dálnice jezdím volně, okrsky většinou taky. Popojíždění po městě se mě skoro netýká. Kdybych jezdil 130, jsem na průměru z toho spritmonitoru minimálně.
Jinak že se auto rozjede na 170 km/h po rovině, to neznamená, že auto není lenoch. Že lenoch přecejen oproti iluzi 85 kW je, to si můžu kdykoli ověřit, jedu-li na okrscích ne sám (to naopak se tváří výborně - to je ten falešný dojem výkonu, jak tu někdo popisoval, okolo 50 - 70 km/h), ale za jakýmkoli jiným autem, třeba Fabií HTP, jak se mi minule stalo. Dlouho jsem nenašel úsek, kde bych si mohl v mírném kopečku dovolit ho bezpečně předjet. Ale je mi to jedno, ušetřil bych ve výsledku pár sekund. Tohle mi pomohl si uvědomit právě tento motor. A tím se dostávám i k porovnávání spotřeb s 1.0 turbem. Když má člověk turbo, nutí ho to jezdit často jinak. Brzda, plyn, využití té akcelerace. Proto si myslím, že to holé porovnání pouze dvou hodnot spotřeb je irelevantní.
Porovnám-li výkonovou charakteristiku (naladění) této atmosféry a atmosféry z Felicie z roku 2000 (1.6 objem), byla ta Felicie živější právě v akceleraci. Možná i vlivem hmotnosti. A nebo už to za tolik let, po několika letech ježdění s turbem, zapomínám.
Celkově jsem s motorem spokojen, ale nalhávat si, že jeho lineární charakteristika je kvapík, to si nikdy nebudu. A věděl jsem to i před koupí, s tím jsem si to kupoval.
Mimochodem, když už to v tomhle vlákně zaznělo - děje se vám to s umělohmotným volantem, nebo i koženým?
Mexican:
Data ze světa, asi většinou z Německa, kde se jezdí skutečně i dálnice. Číslo mi to přijde odpovídající, vlastně to sedí dost i na katalogové hodnoty. To jen místní rychlíci budou tvrdit, že mají 5.5 litrů, jezdí s tím podlahu - a motor jaký to je rychlík. Mám 24 tis., průměr přesně 6. Dálnice jezdím volně, okrsky většinou taky. Popojíždění po městě se mě skoro netýká. Kdybych jezdil 130, jsem na průměru z toho spritmonitoru minimálně.
Jinak že se auto rozjede na 170 km/h po rovině, to neznamená, že auto není lenoch. Že lenoch přecejen oproti iluzi 85 kW je, to si můžu kdykoli ověřit, jedu-li na okrscích ne sám (to naopak se tváří výborně - to je ten falešný dojem výkonu, jak tu někdo popisoval, okolo 50 - 70 km/h), ale za jakýmkoli jiným autem, třeba Fabií HTP, jak se mi minule stalo. Dlouho jsem nenašel úsek, kde bych si mohl v mírném kopečku dovolit ho bezpečně předjet. Ale je mi to jedno, ušetřil bych ve výsledku pár sekund. Tohle mi pomohl si uvědomit právě tento motor. A tím se dostávám i k porovnávání spotřeb s 1.0 turbem. Když má člověk turbo, nutí ho to jezdit často jinak. Brzda, plyn, využití té akcelerace. Proto si myslím, že to holé porovnání pouze dvou hodnot spotřeb je irelevantní.
Porovnám-li výkonovou charakteristiku (naladění) této atmosféry a atmosféry z Felicie z roku 2000 (1.6 objem), byla ta Felicie živější právě v akceleraci. Možná i vlivem hmotnosti. A nebo už to za tolik let, po několika letech ježdění s turbem, zapomínám.
Celkově jsem s motorem spokojen, ale nalhávat si, že jeho lineární charakteristika je kvapík, to si nikdy nebudu. A věděl jsem to i před koupí, s tím jsem si to kupoval.
Mimochodem, když už to v tomhle vlákně zaznělo - děje se vám to s umělohmotným volantem, nebo i koženým?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
S koženým.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Jestli to není jen nějaká ekokůže.
Jinak dlouhodobě mám spotřebu 6.3l na 100km. Jezdím převážně po městě, když jedu mimo město, tak limit (tzn. 95 nebo 135 tacho).
Jinak dlouhodobě mám spotřebu 6.3l na 100km. Jezdím převážně po městě, když jedu mimo město, tak limit (tzn. 95 nebo 135 tacho).
Re: Motor 1.5DPi
I30 combi 1.5 DPI 81KW rok 2021
Dlhodobá priemerná spotreba 5.9 l na 100km
60% mesto, 40% okresky
Dlhodobá priemerná spotreba 5.9 l na 100km
60% mesto, 40% okresky
Hyundai i 30 combi-Family 1.5 DPI 2021
Škoda Octavia 1.9 TDI 81 KW 2001
Škoda Octavia 1.9 TDI 81 KW 2001
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Nechci vám kazit, ideály, pánové, ale hádat se kvůli spotřebě je nesmysl, protože:
- každý má jinak citlivé nohy
- rozdíl v jízdním stylu
- rozdíl v řazení - myšleno otáčky (někdo vytáčí méně, jiný více)
- délka jednotlivých tras
- profil tras (v Krkonoších si auto logicky cucne víc než na rovinaté Hané)
- počet studených startů
- počasí
- hmotnost ve vozidle
- údržba
- psychický stav řidiče
- atd.
Ano, je fajn, že uvádíte, jak moc nebo málo vám "žere", ale i já sám dokážu se stejným autem ujet stejnou trasu s rozdílnými výsledky.
- každý má jinak citlivé nohy
- rozdíl v jízdním stylu
- rozdíl v řazení - myšleno otáčky (někdo vytáčí méně, jiný více)
- délka jednotlivých tras
- profil tras (v Krkonoších si auto logicky cucne víc než na rovinaté Hané)
- počet studených startů
- počasí
- hmotnost ve vozidle
- údržba
- psychický stav řidiče
- atd.
Ano, je fajn, že uvádíte, jak moc nebo málo vám "žere", ale i já sám dokážu se stejným autem ujet stejnou trasu s rozdílnými výsledky.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
preto ja osobne som vzdal pozerat len na cislo spotreby a riesim (spotrebou samozrejme podmienenu) cenu na kilometer
priemerna spotreba je vsak dobry ukazovatel. Porovnaval som DPI so starsou 1,6 a 1,4 Cvvt co budu ospalejsie motorizacie a stale ta DPI berie menej. takze za mna palec hore
priemerna spotreba je vsak dobry ukazovatel. Porovnaval som DPI so starsou 1,6 a 1,4 Cvvt co budu ospalejsie motorizacie a stale ta DPI berie menej. takze za mna palec hore
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023