Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06 čer 2023, 20:14
Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Dobrý deň, prosim vás ak mate s tymto nejaku skusenost stala sa mi chyba auto Tucson automaticka prevodvka mi trhá v servise mi bolo oznamene že bbude treba vymenit spojku, ale s tým že sa nato zaruka nevztahuje auto má 4 roky a najazdených 90 000km. Volal som aj do vyroby v Nošoviciach kde mi bolo povedane ze je to velmi ojedinelý ukaz a že zaruka by sa vztahovat mala ale Hyundai to zamietol
dakujem velmi pekne
dakujem velmi pekne
- Reklama
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
no a prečo si nám nenapísal akú cenu ti narátali?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 30 kvě 2023, 22:05
- Bydliště: Havířov
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Zeptám se, co olej v převodovce, byl měněný? Jakým způsobem "škube"? Dělá to při řazení všech převodových stupňů? Jezdíš autem od počátku, nebo mělo jiného majitele? Servis automatické převodovky bych určitě v případě zpoplatněné opravy nesvěřil autorizovanému servisu, ale tam kde se tomu věnují. Pokud však nebyl měněn olej, začal bych tímto. Neuvedl si však o jaký typ převodovky se jedná, zdali 8 st. převodovka s měničem nebo DCT. Pokud však uvádíš, že jsou vadné spojky, asi to bude DCT a opotřebení spojek asi na záruku nepůjde, jaké auto jezdí trasy?
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Dalibor716: Pár poznámek:
1. volat Nošovice kvůli poruše na autě není dobrý nápad, je to jen montážní fabrika, ta o záručních opravách nerozhoduje, to patří pod importéra a ten sedí jinde (Praha pro ČR, Bratislava pro SR)
2. je sice fajn, že auto je v záruce a chápu, že jsi rozčarován ze zamítnutí opravy na záruku, ale... podívej se do servisní knížky, je tam uvedeno, na které díly se vztahuje pětiletá záruka a na které zkrácená dvouletá - typicky rychle opotřebitelné díly jako lišty štěračů, brzdy, žárovky... v mé servisní knížce je uvedena i spojka
3. jak píše Lukáš, co olej?
4. být to na mně, autorizák by tuhle opravu nedělal
Lukáš: Převodovka je 7° DCT.
1. volat Nošovice kvůli poruše na autě není dobrý nápad, je to jen montážní fabrika, ta o záručních opravách nerozhoduje, to patří pod importéra a ten sedí jinde (Praha pro ČR, Bratislava pro SR)
2. je sice fajn, že auto je v záruce a chápu, že jsi rozčarován ze zamítnutí opravy na záruku, ale... podívej se do servisní knížky, je tam uvedeno, na které díly se vztahuje pětiletá záruka a na které zkrácená dvouletá - typicky rychle opotřebitelné díly jako lišty štěračů, brzdy, žárovky... v mé servisní knížce je uvedena i spojka
3. jak píše Lukáš, co olej?
4. být to na mně, autorizák by tuhle opravu nedělal
Lukáš: Převodovka je 7° DCT.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
U prvních DCT i30 prý byl problém s vibracemi. Teď už jsou spojky upravené a nedělá to. Zkus se zeptat v servisu, jestli tam neproběhla nějaká konstrukční úprava a jestli ano a už to není v záruce, tak bych se to pokusil uhrát alespoň na spoluúčast servisu/dovozce.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Pokud si, sklerotik starý, dobře pamatuji nějaké cukání spojky u Tucsona TL po FL řešil i Mr. . Prý odeznělo po přehrání SW, co si tak matně vybavuji... Prolézat jeho vlákno teď nemám čas, když nezapomenu, tak večer.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Ono to necukalo v pravém slova smyslu, jen to nebylo úplně hladké. A to přehrání SW vyřešilo - řadilo to jak s hydrákem .
Ale bohužel se nic nezměnilo v tom, že samotná logika volby převodových stupňů se u dieselů moc nepovedla, tam je sehranost s benzíny výrazně dál.
Ale bohužel se nic nezměnilo v tom, že samotná logika volby převodových stupňů se u dieselů moc nepovedla, tam je sehranost s benzíny výrazně dál.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Mr. : Děkuji za doplnění.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Bojím sa,že pokial nemenil olej v prevodovke bude ho čakať dosť drahý servis.
Aj keď pri 90.000km je dosť skoro.
Aj keď pri 90.000km je dosť skoro.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Dalibore, nepotěším tě.
Měl jsem i30 PDe 1,4T-GDi s 7°DCT r.v. 2017- prodával jsem ji s nájezdem 180tis. km a 3x vyměněným olejem.
Převodovka bez jakýchkoliv problémů, fantasticky řadila celou dobu a taky elektronika- logika(software) převodovky byla opravdu výborně odladěná. S tím autem byla opravdu radost jezdit do poslední chvíle V té době, jak jsem později zjišťoval se převodovky vyráběly kompletně v Koreji . Kompletně znamená kompletně. V roce 2019-2020? nevím přesně došlo k "malé" bezvýznamné změně. Převodovky se montují stále v Koreji- tedy snad, ale už z dílů vyráběných v Číně.
Ne, že bych Čínu podezříval z nekvality, ony si to automobilky umí sakra ohlídat, ale... Jak je to v delší časové ose opotřebení? Každopádně došlo k "nějaké" změně a k lepšímu to určitě není Nevím 100% jestli je to pravda, ale jak jsem koupil, tak prodávám. Víc by nám mohli- ale nemůžou říct kluci z výroby. Ale naprosto chápu, že ani oni to třeba neví.
Já vycházím z toho, že jsem měl předchozí auto a slušný servis disponující diagnostikou a znalostí práce s ní, umí načíst stav(softwarový) opotřebení spojek. Je to jen orientační hodnota, odvozená z počtu přeřazení, jízdy a času na jednotlivé stupně atd. atd.
Ale vím, jaké jsem měl hodnoty opotřebení u minulého vozu a v jakých kilometrech nájezdu převodovky a u stávajícího. A ty stavy jsou o řády desítek procent jinde
A jedná se zejména o spojku sudých rychlostí(2,4,6)
U lichých rychlostí je to takřka stejné.
Aktuálně mám najeto viz. podpis a vibrace obzvlášť na 4. a 6. převodový stupeň pociťuju už delší dobu cca 25tis. km.
Jednou víc a jednou míň, ale prakticky jen v režimu normal. V režimu sport se mi to takřka nestane, nebo naprosto minimálně.
V servisu autorizovaném se to "samozřejmě" neprojevilo, ani technikovi, ani mechanikovi. Moje nabídka na to, že jim to názorně předvedu, se z časového hlediska servisu neakceptovala
Samozřejmě, že mezitím uplynula dvouletá záruka. Takže jezdím dál a uvidíme, zapsáno to je.
Jinak pokud import rozhodnul o zamítnutí reklamace, tak s tím nic moc nenaděláš, bohužel. Jsou tam jen 2 roky záruky na spojky a setrvačník- bohužel dvouhmotový
Cena za opravu výměny kompletní sady dvou spojek, ložisek a dvouhmotového setrvačníku- originální díly včetně práce atakuje cenu 100 tisíc. +
Práce je to minimálně na dva dny a jsou na to potřeba speciální přípravky.
Jak na usazení spojek atd, tak na nastavení aktuátoru a pak nastavit na diagnostice.
Viz. video alespoň spojek a aktuátoru:
https://www.youtube.com/watch?v=lwpe927 ... orgeMoraru
Takže asi tak.
A to že by mohly být spojky v 90 tis. opotřebené? Ano mohly, bohužel
A rozhodně vyměnit olej v převodovce!
Je to opravdu jednoduché. Necelé 3l oleje, ale striktně dodržet specifikaci!!! a nenechat si nakecat něco o celoživotní náplni
Měl jsem i30 PDe 1,4T-GDi s 7°DCT r.v. 2017- prodával jsem ji s nájezdem 180tis. km a 3x vyměněným olejem.
Převodovka bez jakýchkoliv problémů, fantasticky řadila celou dobu a taky elektronika- logika(software) převodovky byla opravdu výborně odladěná. S tím autem byla opravdu radost jezdit do poslední chvíle V té době, jak jsem později zjišťoval se převodovky vyráběly kompletně v Koreji . Kompletně znamená kompletně. V roce 2019-2020? nevím přesně došlo k "malé" bezvýznamné změně. Převodovky se montují stále v Koreji- tedy snad, ale už z dílů vyráběných v Číně.
Ne, že bych Čínu podezříval z nekvality, ony si to automobilky umí sakra ohlídat, ale... Jak je to v delší časové ose opotřebení? Každopádně došlo k "nějaké" změně a k lepšímu to určitě není Nevím 100% jestli je to pravda, ale jak jsem koupil, tak prodávám. Víc by nám mohli- ale nemůžou říct kluci z výroby. Ale naprosto chápu, že ani oni to třeba neví.
Já vycházím z toho, že jsem měl předchozí auto a slušný servis disponující diagnostikou a znalostí práce s ní, umí načíst stav(softwarový) opotřebení spojek. Je to jen orientační hodnota, odvozená z počtu přeřazení, jízdy a času na jednotlivé stupně atd. atd.
Ale vím, jaké jsem měl hodnoty opotřebení u minulého vozu a v jakých kilometrech nájezdu převodovky a u stávajícího. A ty stavy jsou o řády desítek procent jinde
A jedná se zejména o spojku sudých rychlostí(2,4,6)
U lichých rychlostí je to takřka stejné.
Aktuálně mám najeto viz. podpis a vibrace obzvlášť na 4. a 6. převodový stupeň pociťuju už delší dobu cca 25tis. km.
Jednou víc a jednou míň, ale prakticky jen v režimu normal. V režimu sport se mi to takřka nestane, nebo naprosto minimálně.
V servisu autorizovaném se to "samozřejmě" neprojevilo, ani technikovi, ani mechanikovi. Moje nabídka na to, že jim to názorně předvedu, se z časového hlediska servisu neakceptovala
Samozřejmě, že mezitím uplynula dvouletá záruka. Takže jezdím dál a uvidíme, zapsáno to je.
Jinak pokud import rozhodnul o zamítnutí reklamace, tak s tím nic moc nenaděláš, bohužel. Jsou tam jen 2 roky záruky na spojky a setrvačník- bohužel dvouhmotový
Cena za opravu výměny kompletní sady dvou spojek, ložisek a dvouhmotového setrvačníku- originální díly včetně práce atakuje cenu 100 tisíc. +
Práce je to minimálně na dva dny a jsou na to potřeba speciální přípravky.
Jak na usazení spojek atd, tak na nastavení aktuátoru a pak nastavit na diagnostice.
Viz. video alespoň spojek a aktuátoru:
https://www.youtube.com/watch?v=lwpe927 ... orgeMoraru
Takže asi tak.
A to že by mohly být spojky v 90 tis. opotřebené? Ano mohly, bohužel
A rozhodně vyměnit olej v převodovce!
Je to opravdu jednoduché. Necelé 3l oleje, ale striktně dodržet specifikaci!!! a nenechat si nakecat něco o celoživotní náplni
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Ta cena za výměnu je raketa. Máš to potvrzené ze servisu?
Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat
Ano, to je cena za výměnu lamel, setrvačníku tzv paket, ložiska a ovladačů aktuátoru. včetně práce. Včetně dph.
Není to nejlevnější záležitost
Největší částka je cena originálních dílů. To je víc jak 3/4 ceny
Není to nejlevnější záležitost
Největší částka je cena originálních dílů. To je víc jak 3/4 ceny
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.