Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Takze tvuj filtr jeste zije, dobra sprava . Co olej, redi se naftou?
A jak to prosim te sledujes? Uz mas na to vypracovane "ucho" nebo jine smysly, nebo mas porad pustenou nejakou apku v mobilu? Ja mam Torque Pro, zkousel jsem ten jejich alarm, no nevim jestli jsem to blbe nastavil, ale alarm se spusti jen kdyz je aplikace na popredi (na obrazovce). Tj. kdyz mam spustenou napr navigaci, Torque je spustenej ale nani aktivni na obrazovce, tak mi to ten alarm neda nijak vedet .
Koukal jsi na to reseni jak jsem tam dal link na to? tj. nejakej odpor, spinac...
Takto nas vyfakoval Hyundai, nechci byt sprostej, zanadavam si nahlas doma radsi! Zakaznika si vazi jen kdyz si kupujes nove auto, to ti mazou med kolem huby, pak se na tebe vy...
A jak to prosim te sledujes? Uz mas na to vypracovane "ucho" nebo jine smysly, nebo mas porad pustenou nejakou apku v mobilu? Ja mam Torque Pro, zkousel jsem ten jejich alarm, no nevim jestli jsem to blbe nastavil, ale alarm se spusti jen kdyz je aplikace na popredi (na obrazovce). Tj. kdyz mam spustenou napr navigaci, Torque je spustenej ale nani aktivni na obrazovce, tak mi to ten alarm neda nijak vedet .
Koukal jsi na to reseni jak jsem tam dal link na to? tj. nejakej odpor, spinac...
Takto nas vyfakoval Hyundai, nechci byt sprostej, zanadavam si nahlas doma radsi! Zakaznika si vazi jen kdyz si kupujes nove auto, to ti mazou med kolem huby, pak se na tebe vy...
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Filtr snad ještě žije. A jestli se olej ředí naftou netuším. Někde jsem se dočetl, že pokud dojde během regenerace k vypnutí motoru, tak nějaký zbytek může ve válci zůstat a pak přes pístní kroužky stéct do oleje. I proto se snažím regenerace dokončovat a minimalizovat přerušení. Jestli je to pravda nevím. Třeba toyota má na to extra vstřik do výfuku a nemusí využívat výfukový cyklus při kterém dojde ke vstřiku paliva.
Olej měním po 15tis. a nemusím během toho dolévat a hladina mi nestoupá. Tak nevím, jestli něco motor žere a kompenzuje to naftou a tím ředí olej, ale nikdy mi to tak nepřišlo. Olej si měním sám, takže mě s tím v servisu už dlouho neviděli. Dokonce už i sami jednou volali (po poslední garančce), že jsem už přetáhl interval, tak jsem jim to patřičně vysvětlil...
Na sledování vozím v autě starý mobil s Torque Pro a vždy zapnu, když vím že mám čekat vypalování - už to docela odhadnu dopředu kdy to tak bude.
Na ten link jsem se díval v rychlosti, ale prostuduji později. Jinak něco podobného mě už kdysi napadlo, že bych oblbnul čidlo diferenčního tlaku, podle kterého se regenerace spouští a tak si interval protáhl, ale pak jsem si říkal co kdyby se filtr postupně přicpával a pak by samotné vypálení nestačilo. Něco jako s komínem, když se často nečistí od sazí, tak po delší době to dá víc práce než když to člověk dělá pravidelně. Takže jsem od této myšlenky upustil. Pak nevím co by na to řekla třeba diagnostika, jestli by něco nepoznala, že dostává divné hodnoty na různé provozní režimy.
Olej měním po 15tis. a nemusím během toho dolévat a hladina mi nestoupá. Tak nevím, jestli něco motor žere a kompenzuje to naftou a tím ředí olej, ale nikdy mi to tak nepřišlo. Olej si měním sám, takže mě s tím v servisu už dlouho neviděli. Dokonce už i sami jednou volali (po poslední garančce), že jsem už přetáhl interval, tak jsem jim to patřičně vysvětlil...
Na sledování vozím v autě starý mobil s Torque Pro a vždy zapnu, když vím že mám čekat vypalování - už to docela odhadnu dopředu kdy to tak bude.
Na ten link jsem se díval v rychlosti, ale prostuduji později. Jinak něco podobného mě už kdysi napadlo, že bych oblbnul čidlo diferenčního tlaku, podle kterého se regenerace spouští a tak si interval protáhl, ale pak jsem si říkal co kdyby se filtr postupně přicpával a pak by samotné vypálení nestačilo. Něco jako s komínem, když se často nečistí od sazí, tak po delší době to dá víc práce než když to člověk dělá pravidelně. Takže jsem od této myšlenky upustil. Pak nevím co by na to řekla třeba diagnostika, jestli by něco nepoznala, že dostává divné hodnoty na různé provozní režimy.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Rege už také neřeším a jezdím. Žádné aplikace nepoužívám, poznám na meziplynech, že brzy začne nebo že běží. A pak stačí sledovat ukazatel okamžité spotřeby.
Ad zametení pod koberec: úplně přesně napsáno, mám stejný názor.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Dělaly to všichni a postupně na ně došlo, jen VW byl první a o dalších už média moc nepsala.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Kluci, chapu to teda spravne, ze ty caste regenrace jsou z duvodu rychleho zasirani DPF, a DPF se zasira proto, ze smes je vyrazne bohatsi, co znamena vice sazi, ano? A toto chce Hyundai, aby splnoval nejake NO limity, protoze pry bohata ames snizuje NO, ale zvysuje asi strotrebu, ze jo, vykon asi zustava stejny ne?
A toto nam naserviroval Hyundai, potichu, bez naseho souhlasu, zmenil charakteristiku vozu, co jsme si koupili (vyssi spotreba, nizsi zivostnost DPF).
Jeste jedna otazka: Vi nekde, jestli s prostredkama, ktere autorizovany servis ma, je mozny downgrade SW? Jestli by to dokazali, kdyby to chteli (vim ze nebudou chtit).
Optimalnim resenim by teda bylo aby smes nebyla zbytecne bohata, ne aby filtr vypaloval mene casto. Mimochodem, mne ten TorquePro ukazuje hodnotu kolem 2.0 kdyz inicializuje regeneraci (po vypaleni je to pod 1.0), neni to nejak malo? V historii tohoto vlakna x lidi psalo ze jim to vypaluje kdyz diferencni tlak stoupne na hodnoty kolem 10....
Jeste mne napadlo, Hyundai auta prodava i mimo EU, kde neplati tak prisne normy , takze musi existovat i nova verze SW, urcena pro jiny trh, ktera tutu ojebavku v sobe nema, co?
A toto nam naserviroval Hyundai, potichu, bez naseho souhlasu, zmenil charakteristiku vozu, co jsme si koupili (vyssi spotreba, nizsi zivostnost DPF).
Jeste jedna otazka: Vi nekde, jestli s prostredkama, ktere autorizovany servis ma, je mozny downgrade SW? Jestli by to dokazali, kdyby to chteli (vim ze nebudou chtit).
Optimalnim resenim by teda bylo aby smes nebyla zbytecne bohata, ne aby filtr vypaloval mene casto. Mimochodem, mne ten TorquePro ukazuje hodnotu kolem 2.0 kdyz inicializuje regeneraci (po vypaleni je to pod 1.0), neni to nejak malo? V historii tohoto vlakna x lidi psalo ze jim to vypaluje kdyz diferencni tlak stoupne na hodnoty kolem 10....
Jeste mne napadlo, Hyundai auta prodava i mimo EU, kde neplati tak prisne normy , takze musi existovat i nova verze SW, urcena pro jiny trh, ktera tutu ojebavku v sobe nema, co?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Zkousel nekdo vliv bionafty na cetnsot vypalovani? Cetl jsem ze bionafta vyrazne snizuje kourivost...
"Současně biosložky snižují kouřivost motoru, takže snižují zatížení filtrů pevných částic a zvyšují mazivost paliva, což má pochopitelně na vstřikovací soustavu blahodárný účinek.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv"
"Současně biosložky snižují kouřivost motoru, takže snižují zatížení filtrů pevných částic a zvyšují mazivost paliva, což má pochopitelně na vstřikovací soustavu blahodárný účinek.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv"
Naposledy upravil(a) patriknet dne 07 čer 2023, 07:02, celkem upraveno 1 x.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Downgrade SW servis neudělá - nemá SW a ani přístup k němu.
Dle manuálu je použití bionafty zakázáno, prý může dojít k poškození motoru. Zda je to pravda nebo ne zkoušet to ale nebudu. Mimochodem, něco v tomto duchu mi potvrdil i výrobce HVO, který jeho použití v čisté formě bez úprav motoru nedoporučuje (ačkoliv je HVO používáno jako biopřísada do nafty a prodáváno na českém trhu).
Dle manuálu je použití bionafty zakázáno, prý může dojít k poškození motoru. Zda je to pravda nebo ne zkoušet to ale nebudu. Mimochodem, něco v tomto duchu mi potvrdil i výrobce HVO, který jeho použití v čisté formě bez úprav motoru nedoporučuje (ačkoliv je HVO používáno jako biopřísada do nafty a prodáváno na českém trhu).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mas pravdu, max 7% bioslozky, tj. klasicka B7. Ja jen, ze se ve vlakne zminovalo, ze se snazi tankovam jenom kvalitni premiouvou naftu bez bioslozky...
Btw: Registrujete nekdo nejaky NE-autorizovany servis vyslovene zamereny na Hyundai znacku, ktery by mohl mit dobre technicke zazemi a zkusenosti s vozy Hyundai? Treba by dokazali SW upravit, kdyz kde-kdo dokaze zmenit mapu vykonu (cipovani) tak mozna to zas neni takove veda snizit smes na normalni hodnotu eventuealne softwrove omezit EGR a kdyz uz, tak klinde i jemne zvednout vykon. Kdyz nam ten SW uz sam vyrobce zkurvil...
Ale vyuzil bych takovy servis radsi i na bezne veci.
Btw: Registrujete nekdo nejaky NE-autorizovany servis vyslovene zamereny na Hyundai znacku, ktery by mohl mit dobre technicke zazemi a zkusenosti s vozy Hyundai? Treba by dokazali SW upravit, kdyz kde-kdo dokaze zmenit mapu vykonu (cipovani) tak mozna to zas neni takove veda snizit smes na normalni hodnotu eventuealne softwrove omezit EGR a kdyz uz, tak klinde i jemne zvednout vykon. Kdyz nam ten SW uz sam vyrobce zkurvil...
Ale vyuzil bych takovy servis radsi i na bezne veci.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Downgrade nikdo neudělá, tak to prostě je.
Právně s tím taky nic neuděláš, protože výrobce prostě průběžně svůj výrobek dál vyvíjí a vylepšuje a když přijde na něco, co je víc EKO, tak to aplikuje, za což ho všichni chválí.
To, že fixlovali všichni, ale VW u toho chytili je veřejné tajemství. A logicky se všichni po průšvihu VW snažili to co nejrychleji zamaskovat a tak se rychle vyvinuli nové SW a nahráli - zase je to stejné úplně všude.
Ano, problém jsou oxidy dusíku. Motory s technologií LNT vlastně NOx zachycují v tomto filtru. Po úpravě SW došlo k dost razantnímu navýšení jejich produkce motorem, takže filtr je dříve zanesen a musí se vypálit. A přitom bohužel jednak stoupne spotřeba, ale hlavně se vyprodukuje velké množství sazí, které zase rychleji zanesou DPF, který se musí vypalovat častěji - řečeno laicky a co nejsrozumitelněji.
Je to prosté řetězení...
Takže downgrade by sice mohl být řešením ve smyslu prodloužení regeneračních cyklů DPF, ale zase je otázka co by to udělalo se složením spalin a jestli by pak auto prošlo emisemi, to netuším.
Narážíme ovšem na to, že původní SW nikdo k dispozici nemá a že by zřejmě ani řídící jednotka nepřipustila downgrade ...
Právně s tím taky nic neuděláš, protože výrobce prostě průběžně svůj výrobek dál vyvíjí a vylepšuje a když přijde na něco, co je víc EKO, tak to aplikuje, za což ho všichni chválí.
To, že fixlovali všichni, ale VW u toho chytili je veřejné tajemství. A logicky se všichni po průšvihu VW snažili to co nejrychleji zamaskovat a tak se rychle vyvinuli nové SW a nahráli - zase je to stejné úplně všude.
Ano, problém jsou oxidy dusíku. Motory s technologií LNT vlastně NOx zachycují v tomto filtru. Po úpravě SW došlo k dost razantnímu navýšení jejich produkce motorem, takže filtr je dříve zanesen a musí se vypálit. A přitom bohužel jednak stoupne spotřeba, ale hlavně se vyprodukuje velké množství sazí, které zase rychleji zanesou DPF, který se musí vypalovat častěji - řečeno laicky a co nejsrozumitelněji.
Je to prosté řetězení...
Takže downgrade by sice mohl být řešením ve smyslu prodloužení regeneračních cyklů DPF, ale zase je otázka co by to udělalo se složením spalin a jestli by pak auto prošlo emisemi, to netuším.
Narážíme ovšem na to, že původní SW nikdo k dispozici nemá a že by zřejmě ani řídící jednotka nepřipustila downgrade ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ze to neudelaji v servisu Hyundai jsem si myslel, ze to ale obecne udelat nejde, tomu neverim. Jde o to, kdo to umi / chce / vyplati se mu to.
Motor predtim prochazel pres emisni kontrolu, tak proc by neprosel i po tom co se tam nahraje puvodni SW.
Motor predtim prochazel pres emisni kontrolu, tak proc by neprosel i po tom co se tam nahraje puvodni SW.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Souhlasím že žádný servis včetně neautorizovaných to neudělá a asi to ani nejde technicky
Máš 2 možnosti :
1. smířit se s tím jako všichni ostatní, zas taková tragédie to není
2. chiptuning, bude to něco stát, ale pojede to líp než před upgradem
Máš 2 možnosti :
1. smířit se s tím jako všichni ostatní, zas taková tragédie to není
2. chiptuning, bude to něco stát, ale pojede to líp než před upgradem
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
A s tim chiptuningem, jses si jistej ze to "upravi" i bohatost smesy na hodnoty jak to bylo predtim nez do domrdal Hyundai? Neptam se na plne zatizeni, tam predpokladm ten chiptuning zvysi tlak vzduchu i mnozstvi paliva, ale jde mi o bezny rezim.
Btw: kdyz uz jsme u toho, znate nekoho kdo dela ten chiptuning v CR fakt dobre a spolehlive?
Btw: kdyz uz jsme u toho, znate nekoho kdo dela ten chiptuning v CR fakt dobre a spolehlive?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Kluci, jake hodnoty (u volnobehu) mate s aktualni verzi TorquePro pro DPF Bank 1 Differential Pressure?
Ja tam ma po vypaleni cca 0.7, ale co mi je divne, vypalovani se inicializuje uz kdyz je hodnota kolem 2.0...
Vsude se tu psalo, ze vypalovani zacne, kdyz hodnota difirencialniho tlaku stupne na hodnoty kolem 10...
Jak to ze mne se zacne uz driv???
Ja tam ma po vypaleni cca 0.7, ale co mi je divne, vypalovani se inicializuje uz kdyz je hodnota kolem 2.0...
Vsude se tu psalo, ze vypalovani zacne, kdyz hodnota difirencialniho tlaku stupne na hodnoty kolem 10...
Jak to ze mne se zacne uz driv???
- Přílohy
-
- DP.JPG (77.3 KiB) Zobrazeno 695 x
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Jojo, lze to, ale asi jen částečně. Dělá to třeba firma na chiptuning u Radotínského mostu v Praze v Lahovičkách. Jsou to ti, co se chlubí, že byli první v ČR, kteří dostali od MDČR oprávnění legálně tuto činnost provádět a dávat osvědčení pro případný pozdější zápis do velkého TP.
Chlubějí se taky tím, že jsou schopni provést i downgrade (s využitím zálohy) pro případ nějaké nespokojenosti zákazníka nebo nějakých anomálií s motorem po chiptuningu.
Nejsem sice na chiptuning žádný specialista, ale logika by napovídala, že pokud byli a jsou schopni provádět chiptuning třeba i tak starých aut jako je i20 z r.v.2008-2009 s nejstaršími motory, potom asi tahle firma měla a musí mít přístup do nějaký databáze firmwarů/SW pro tyhle motory, vč. těch starších, no ne ? Samozřejmě je otázkou, jestli jsou takoví machři s vysokou mírou systematičnosti, aby byli schopni za posledních třeba 10 let stáhnout všechny verze firmwarů/SW pro všechny motory na všechna (obvyklá) auta v EU.............
Dobrá úvaha, bez ironie. I já jsem si na australských serverech a na ruských/ukrajinských serverech všiml, že se tam nejenže prodávají i v EU neimportovatelné verze motorů (třeba staré dobré 1,6l atmosféry a dokonce doulitry i do i30 bez N verze!) do novějších i30, ale že díky "odemčení" parametrů pro emise / kvůli clům mají i nepatrně vyšší výkon a dokonce o něco málo rychlejší odezvu motoru na plyn (samozřejmě žádné ferrari ani "Pedal commander" to není). Jak přesně je to ale s emisemi, to nevím.
Spíš by mě zajímalo, co by se dělo, kdybych s takovým autem s motorem prodávaným v tomhle emisemi neoktrojovaném zahraničí přijel do ČR. Nedejbože pokud bych s ním v ČR jel na STK... To by snad bylo lepší prohlásit takový auto s non-EU motorem za legální veterán
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@cestovatelcasem s tim chiptuningem - nebude to nejak tak, ze si "jenom" vytahnou nejakou tu "mapu", tu upravi (nebo maji pripravenou upravenou) a nahraji ji zpatky. Tj nemeni cely SW, co? Tj. asi nemusi mit vsechny mozne verze vsech aut to dokazou upravit. Nevim jak to pak je s nejakym "vypnutim" nejake funkce (napr EGR) to uz asi bude slozitejsi, ale mozna existuji najeke nastroje, ktere dokazou vytahnout aktualni SW, zmodifikovat v v nejake uzitavetelsky privetive forme co potrebuji a nahrat to zpatky.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================