Pjotr1 píše: ↑07 čer 2023, 11:45
Souhlasím že žádný
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
servis včetně neautorizovaných to neudělá a asi to ani nejde technicky
Máš 2 možnosti :
1. smířit se s tím jako všichni ostatní, zas taková tragédie to není
2. chiptuning, bude to něco stát, ale pojede to líp než před upgradem
Jojo, lze to, ale asi jen částečně. Dělá to třeba firma na chiptuning u Radotínského mostu v Praze v Lahovičkách. Jsou to ti, co se chlubí, že byli první v ČR, kteří dostali od MDČR oprávnění legálně tuto činnost provádět a dávat osvědčení pro případný pozdější zápis do velkého TP.
Chlubějí se taky tím, že jsou schopni provést i downgrade (s využitím zálohy) pro případ nějaké nespokojenosti zákazníka nebo nějakých anomálií s motorem po chiptuningu.
Nejsem sice na chiptuning žádný specialista, ale logika by napovídala, že pokud byli a jsou schopni provádět chiptuning třeba i tak starých aut jako je i20 z r.v.2008-2009 s nejstaršími motory, potom asi tahle firma měla a musí mít přístup do nějaký databáze firmwarů/SW pro tyhle motory, vč. těch starších, no ne ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Samozřejmě je otázkou, jestli jsou takoví machři s vysokou mírou systematičnosti, aby byli schopni za posledních třeba 10 let stáhnout všechny verze firmwarů/SW pro všechny motory na všechna (obvyklá) auta v EU.............
patriknet píše: ↑06 čer 2023, 22:01
Jeste mne napadlo, Hyundai auta prodava i mimo EU, kde neplati tak prisne normy , takze musi existovat i nova verze SW, urcena pro jiny trh, ktera tutu ojebavku v sobe nema, co?
Dobrá úvaha, bez ironie. I já jsem si na australských
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
serverech a na ruských/ukrajinských serverech všiml, že se tam nejenže prodávají i v EU neimportovatelné verze motorů (třeba staré dobré 1,6l atmosféry a dokonce doulitry i do i30
bez N verze!) do novějších i30, ale že díky "odemčení" parametrů pro emise / kvůli clům mají i nepatrně vyšší výkon a dokonce o něco málo rychlejší odezvu motoru na plyn (samozřejmě žádné ferrari ani "Pedal commander" to není). Jak přesně je to ale s emisemi, to nevím.
Spíš by mě zajímalo, co by se dělo, kdybych s takovým autem s motorem prodávaným v tomhle emisemi neoktrojovaném zahraničí přijel do ČR. Nedejbože pokud bych s ním v ČR jel na STK...
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
To by snad bylo lepší prohlásit takový auto s non-EU motorem za legální veterán
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)